Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Kicker, de atata vreme pe forumul asta si nu ti-ai dat seama ca benzina de la Lukoil e cea mai proasta benzina posibila ?! Sunt "n" useri care s-au plans de lipsa de putere, piese defecte, dupa ce au alimentat de la Lukoil.

Eu unul doar de la Rompetrol alimentez cu eFix95. Fa un plin cu eFix95 cand e pe rosu, si vezi dupa cum se comporta....asta daca ai vreo statie Rompetrol in zona.

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lukoil aici in oras e singura solutie, eu mai alimentam de la OMV si Mol din Alexandria, o sa incerc si Rompetrol pt ca au statie si in Alexandria, chiar sunt curios cum e benzina de la Rompetrol.

Modificat de kicker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum sa nu te astepti sa curete injectoarele cum zice reclama, aia e doar o chestie de marketing. Insa este o benzina buna, asta e clar, stiu din surse sigure, iar de 1an eu doar de la Rompetrol alimentez. Sincer mai bine mai mergi 5-10km pentru o statie cu benzina buna decat sa mai alimentezi de la porcaria aia din Lukoil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu te sfatuiesc sa ii faci un full de la rompetrol cu benzina alto 101 si sa nu mergi subturat , si o sa simti mare diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da aici ii dau dreptate lui colegu fa plinu cu alto 101 si mergi cu ea mai in forta la un drum mai lung si o sa vezi diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kicker - ai MAP curatat? mai ales daca ai avut probleme pe EGR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e curatat, unde e pozitionat mai exact? ... stiu ca trebuie scos capacul motor si trebuie sa fie undeva spre spatele motorului in partea cu distributia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e langa joja...e prins cu 2 surubele de motor...ai grija la curatat,foloseste betisoare de urechi si un spray de contacte,nu sarme sau altceva.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca am rezolvat problema cu ventilatorul meu. Dar nu cu cel de la dezmambrari, pentru ca nu s-a potrivit. La mine ventilatorul mic se prinde direct pe rama, nu cu 3 picioruse ca toate cele pe care le-am vazut pana acum. In orice caz, am dat comanda la alt magazin (440 de lei) si de data asta s-a potrivit.

Ce am observat ciudat e ca ventilatoarele nu functioneaza simultan. Cand pornesc motorul fara clima, nu invarte niciunul. Daca pornesc clima pleaca cel mic, si cand presiunea trece de 16 bari cel mic se opreste si pleaca cel mare. Se intampla asa si cu motorul rece, si cu el la 90 de grade. Sa fie normal asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu la actionarea climei,ambele ventilatoare trebuie sa functioneze.

Functionarea corecta a ventilatoarelor :

- Cu motorul pornit si AC oprit avem :

Termoswitch F18----------------------------V7-----------------------V35

temperatura lichid racire -----------ventilator mare---------ventilator mic

intre 84 si 91 grade C----------------------Off------------------------Off

intre 92 si 97 grade C ------------------turatia 1---------------------turatia 1

intre 98 si 105 grade C -----------------turatia 2---------------------turatia 2

- Cu motorul pornit si AC pornit avem:

Termoswitch F18-------------------------F129 senzor-----------------V7-----------------------V35

temperatura lichid racire -------------- Presiune AC -----------ventilator mare---------ventilator mic

intre 91 si 98 grade C ---------------------------sub 16 bari ------------turatia 1------------------turatia 1

intre 99 si 105 grade C -------------------------sub 16 bari ------------turatia 2 -----------------turatia 2

intre 91 si 98 grade C --------------------------peste 16 bari -----------turatia 2------------------turatia 2

intre 99 si 105 grade C -------------------------peste 16 bari -----------turatia 2------------------turatia 2

Presiunea in instalatia de AC este intre 2 si 32 bari .

Daca presiunea in instalatia de AC este sub 2 bari nu pornesc ventilatoarele si daca presiunea in instalatia de AC depaseste 32 bari , intra protectia si se opreste compresorul .

Termostatul OEM de pe instalatia de racire incepe deschiderea la 80 grade C si este maxim deschis la 105 grade C . Extensia ( deschiderea ) este de aproximativ 7 mm .

Conform specificatiilor , antigelul din instalatie nu trebuie sa depaseasca 60 % .

Verificarea turatiei ventilatoarelor :

- pe radiator , in partea dreapta ( cand priviti din fata masinii ) , undeva aproape de baza este localizat termoswitch-ul F18 . Scoateti mufa din el . Mufa are 3 pini , dispusi in triunghi .

- pentru turatia 1 : Aceasta operatiune ar trebui ( teoretic ) sa fie posibila si cu contactul luat . Faceti punte intre pinul 1 si pinul 2 si ambele ventilatoare ( V7 si V35 ) trebuie sa porneasca in turatia 1 .

- pentru turatia 2 : Pentru turatia a 2-a trebuie neaparat pus contactul . Apoi faceti punte intre pinul 2 si pinul 3 si ambele ventilatoare ( V7 si V35 ) trebuie sa porneasca in turatia 2 .

De la AL BUNDY citire :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de informatie, zeb. O sa incerc sa le verific, si revin cu rezultatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu 2 belele cu azdul meu:

1. Are 170100 km acum.

Am facut revizia pe la vreo 169100.Am pus ulei castrol 10w40.In 1000 de km am completat cu vreo 600g de ulei ceea ce mi se pare enorm.

Ce pasi trebuie sa urmez sa ii dau de cap sa nu mai imi pape asa mult ulei?

2. Imi pierde ulei de servo si nu imi dau seama pe unde. m-am tot uitat si am ulei pe bascula in partea stanga. pe sus e curat.dar pe jos pierde.cred ca pe la caseta.Cat m-ar costa o reconditionare de caseta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://vwforum.ro/topic/82633-reparatii-casete-de-directie-vw-audi-skoda/ sper sa nu fie considerata reclama, n-am nicio treaba cu respectivul user. Am vazut topic-ul zilele astea si am vazut ca si tu esti tot din Bucuresti, deci e cel mai aproape asa. Mai sunt si altii pe forum care se ocupa cu asa ceva, tot in acea arie.

Legat de consumul de ulei: daca nu ai urme de ulei vizibile pe motor, parerea mea e ca ar fi indicat sa mergi prima oara sa faci un test de compresie ca sa vezi cum stai la acest capitol. In functie de ce iese acolo, si eu cred ca nu va iesi foarte bine, cel mai probabil o sa trebuiasca sa desfaci chiulasa ca sa efectuezi lucrari la supape. Nu cred ca problema e de la segmenti, e prea tanar motorul ca sa aiba asemenea probleme. Si un asemenea consum nu poate fi oprit cu niciun aditiv si nici daca schimbi tipul uleiului, oricum bagi ulei destul de gros.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor uzat poate sa consume mai mult combustibil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu 2 belele cu azdul meu:

1. Are 170100 km acum.

Am facut revizia pe la vreo 169100.Am pus ulei castrol 10w40.In 1000 de km am completat cu vreo 600g de ulei ceea ce mi se pare enorm.

Ce pasi trebuie sa urmez sa ii dau de cap sa nu mai imi pape asa mult ulei?

2. Imi pierde ulei de servo si nu imi dau seama pe unde. m-am tot uitat si am ulei pe bascula in partea stanga. pe sus e curat.dar pe jos pierde.cred ca pe la caseta.Cat m-ar costa o reconditionare de caseta?

Sigur e caseta ca si a mea pierde ulei si trebuie sa o fac! In legatura cu consumul de ulei, inainte de schimb tot asa de repede il papa? iti scoate mai mult fum ca inainte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scoate fum masina.

Am observat ca papa mai mult ulei cand e in forja, mers afara si facut depasiri in 4000-5000 de ture.

da tot asa de repede il papa uleiul.Am zis ca e de la ulei, dar n-a fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am spus o pagina mai in spate, a mea a mers cu castrol 5w40 pana am facut ultimul schimb si am pus aral 10w40, asta acum vreo 3200 de km ! De obicei imi consuma maxim un litru la schimb, acum in 3200 de km a papat vreo 170-180 de grame, dar problema e ca a inceput sa scoata fum si nu stiu de ce! Nu inteleg cum a ta care papa juma de litru la mie nu scoate fum si a mea scate! :wacko: Cel mai sigur segmentezi motorul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mike, flavius,

Faceti test de compresie.

Daca acesta iese bine, raman semeringurile de la supape.

Compresia la AZD si BCB: valorile ideale sunt intre 14 si 21. Sub 7 e praf motorul, desi eu consider ca sub 9-10 deja trebuie intervenit in motor (la segmenti, verificat cum inchid supapele).

Diferenta de presiune dintre cilindrii trebuie sa fie de maxim 3 bari.

A nu se confunda cu valorile pt 8 valve ce sunt mai mici, acolo maximul e 15 bari.

Mare atentie cum se efectueaza testul, trebuie efectuat atat la rece cat si la cald, cu bobinele de inductie deconectate complet, injectoarele deconectate si siguranta 32 care intrerupe tensiunea la injectoare scoasa.

Un motor exploatat in ture inalte, gen peste 4000, mai ales cu ulei mai gors ( presiune marita) e normal sa pape mai mult ulei.

Teoretic, motoarele AZD si BCB nu au voie sa necesite ulei mai gros de 5w40.

Daca solicita, fie prierdeti pe la semeringurile supapelor ( caz fericit), fie supapele nu inchid bine sau in ultim caz semeringurile din motor nu mai etanseaza bine.

Pana vedeti exact cauza, sfatul meu e sa fiti ponderati in turatii, deoarece daca de vina sunt segmentii, acestia pe langa rol de ungere au si rol de transfer termic intre camera de ardere si cilindrii.

Din punctul meu de vedere, daca scoate fum, de vina sunt in primul rand segmentii pentru ca practic iti arde uleiul in camera de ardere si acesta genereaza fumul albastrui, insa cred ca si o supapa cu patul supapei uzat, poate genera un astfel de fenomen, desi cred ca e mult mai putin perceptibil.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fac un test de compresie zilele astea! Sper sa fie doar simeringurile de la supape! Scoate fum albastrui si daca mergi mai in forta cativa kilometrii scoate un fum mai dens si innecacios!

@Muraru Dan poti sa-mi spui te rog un pret estimativ pentru schimbat semeringuri supape si separat segmenti? Macar sa stiu la ce sa ma astept! :wacko:

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiui din pacate un pret exact, dar din ce am citit pe forum, o operatie completa de acest gen ar costa in jur de 1500 ron.

Inclus in operatie si efectuarea planeitatii chiulasei, pentru ca e necesara si acesta operatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul trecut am trecut prin aceasta operatie si m-a costat 1700 ron . S-a facut tot ce trebuia la chiulasa , schimbat segmentii , ulei + manopera . Dupa aceasta operatie masina a mers perfect , nu mai scotea fum , tragea bine , nu papa ulei .

In iarna am vandut masina iar de cand am facut eu reparatia si pana in momentul de fata masina are 8000 km facuti si nu a aparut nici o problema .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o asemenea operatiune e aproape ca si cum s-ar naste motorul inca o data. Trebuie sa duca 100.000 de km fluierand. Oricum mi se pare ciudat ca un Azd sa haleasca atat ulei si mai ales sa aiba segmentii dusi la kilometrajul asta.

Eu la BCB am aproape 187.000 de km si nu stie gustului uleiului. Cat ulei bag in motor, atata scot la schimbul de ulei. Ori masina are mult mai multi kilometri, ori si-a batut joc pur si simplu de ea cine a avut-o inainte ca sa ajunga in starea asta.

Oricum, asteptam sa vedem ce va iese la compresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzura unui motor depinde de f multi factori, inclusiv modul in care s-a efectuat rodajul, cum se exploateaza, calitatea lichidelor ce le papa un motor precum si regularitea reviziilor.

De rezistente sunt, nu pica ele asa cu una cu doua, insa nici nu trebuie abuzat si mers pe principiul ca mie nu are cum sa mi se intample.

In mod normal, mai ales ca sunt motoare gandite pt service extins, deci si calitate ceva mai buna a fabricatiei comparativ cu un motor obisnuit, un astfel de motor ar trebui sa duca fara drept de apel macar jumamatea milionului de km, daca nu mai mult.

Am mai spus-o si o mai spun, pentru ca sincer mi-a crescut inima in mine cand am vazut, mi-a fost dat sa vad un azd cu aproape 600.000 km la bord fara interventii la motor.

Nu comparam exploatarea din Germania cu cea de aici, insa chiar si asa, eu zic ca macar 300.k ar trebui sa duca un motor intretinut ca la carte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciudat ca pierde ulei ca lam motorul meu s-a mai facut o interventie acum vreo 2 ani. si a fost segmentat atunci.a fost segmentat prost sau pur si simplu trebuie alt motor?ciudat ca motorul trage si nu scoate fum albastru sau de alta culoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a mai fost segmentat inca o data, cred ca nu s-au verificat si camasile cilindrilor si acestia au avut burta...sau cine a facut asta, a pus ce-a gasit mai ieftin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!