Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

buna ziua imi cer scuze in primu rand ca postez asa .am un golf 4 1.4 16 v si am urmatoarea problema: pornesc dimineata masina turometru merge perfect .dupa ceva timp aproximav 10 min observ de fiecare data ca turometru se da peste cap si ramane blokat de fiecare data .de spus ca dupa un timp adika o pornesc a doua zi dim realizez ca turometrul se da singur inapoi cand pun contactul. cineva mia spus ca ar putea fi din alternator dar nu stiu ce sa zik ..astept parerii care ar putea sa ma ajute cu ceva sfaturii ms fumos tuturor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici am clipul video postat pentru cine vrea sa vada despre ce este vorba si poate sa ma ajute...

http://vwforum.ro/topic/91946-oscilare-relanti-16-16v-azd-se-manifesta-rar/

In legatura cu adaptariile nu s-au putut face, pur si simplu nu ii dadea voie sa faca adaptarea, zicea ca e ceva blocat din ecu... Dar asta se intampla si inainte sa curat si sa schimb EGR-ul la masina deci nu cred ca ar avea asa importanta. In rest motorul merge bine se aude ok, doar ca nu imi dau seama de ce mai face asa cand ii vine lui cheful si dispare odata ce apas pedala ce acceleratie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei ralanti-ul stiu ca oscileaza din cauza Egr-ului daca nu ai alte erori inregistrate precum rateuri si altele. Omu' ala care a incercat sa faca adaptarea avea interfata originala si compatibila cu tipul mufei OBD de pe masina ta? Nu prea le am cu chestiile astea, dar stiu ca la o adica e important sa ai interfata originala pentru diverse chestii.

AZD-ul cica e sensibil la benzina. De care folosesti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

benzina bag numai de la OMV 95 dar nu cred ca e din cauza benzinei... Omul care a incercat se ocupa numai cu diagnoze in reprezentanta si a incercat si cu o clona de vag com dar si cu echipamentul pe care il are (laptop specializat cu o gramada de programe cu licente si cabluri de diagnoza ptr majoritatea vehiculelor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomandarea mea e sa pui benzina 99+ , asa este recomandat pt AZD`uri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti! Am un golf 4 1.6 16v AZD, si cam de vreo 3 luni (cam pe atunci am schimbat si uleiul), a inceput sa cam scoata fum, bleu la culoare si se cam simte si la miros! Nu am nicio eroare in bord, nu consuma ulei exagerat,cam 600-700ml la 10000km cu castrol 5w40, trage f. bine, dar am problema asta cu fumul! Am inteles ca ar putea fi epuratorul infundat, dar pe furtunul sufla aer sau filtru de benzina imbacsit, dar nu cred ca are legatura....mai departe nu stiu!

La problema mea nimeni? :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am vazut eu pe capacul de la rezervor scrie si 95 (ROZ) si 98+... dar nu stiu de la ce vine acel ROZ. Acuma poate ma inseala memoria dar asa imi aduc aminte ca scrie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nici o treaba benzina daca e buna calitativ.

Merge AZd-ul fara pbme si cu 95.

S-a mai discutat, AZD-ul cere cifra octanica si nu neaparat calitatea benzinei de 98+.

Dany,

Trebuie sa vezi daca ai erori stocate.

Daca interfata nu poate comunica cu ECU, incearca sa schimbi baud rate-ul la 9600.

Posibile cauze ale oscilatiei ralantiului pot fi : EGR, sensori turatie ( unul pe cutia de viteze pt turatia volantului, altul pe blocul motor pt axele cu came), poate sa fie si sonda lambda 1.

Insa, e greu de dat cu presupusul daca nu ai o eroare stocata.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interfata comunica cu ECU doar ca nu poate sa faca adaptari iar erori nu am nici la egr nici la alti senzori, deci nu vad de unde ar fi problema. Ma gandesc sa nu fie de la o bobina care ar da semne ca ar fi pe duca (pe masina am vazut ca am 3 bobine de un fel si alta de alt fel). Bujiile arata toate la fel de bine, nici o diferenta intre ele, motorul a pornit intotdeauna la prima cheie chiar si iarna. Ma mai gandeam sa nu fie si de la clapeta de acceleratie sa aibe pe partea de electrica la motoras vreo problema sa nu fie imbacsita pe acolo cu ceva ca parea putin umblata cand am dat`o jos ca sa o curat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobina pe duca nu se manifesta asa. Ea fie merge fie nu. Daca prezinta umflaturi pe capul ei, atunci e bine sa o schimbi sa nu ti se arda in mers.

Ma gandesc totusi la un senzor de turatie ce nu mai da valori exacte.

La ce te referi cand ia observat ca clapeta parea putin umblata?

Nu stiu ce sa zic de clapeta, intradevar, daca se bruscheaza mecanismul ce actioneaza aripioara clapetei, se poate deregla si astfel nu iti mai functioneaza corespunzator, insa e greu de depistat si de obicei asta presupune sa iti inlocuiesti clapeta cu o alta de pe alta masina si sa vezi daca mai face tot asa.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refer la faptul ca capacul de plastic cel negru care acopera mecanismul de la motoras pare umblat/desfacut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va cer o informatie pentru cei care ati masurat pompa de benzina sau stiti: Cat ar trebui sa am presiune in rampa cu si fara regulator deschis pentru AZD?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum vi se par valorile scoase de pompa mea? Cu motorul pornit presiune este de aprox 2.3 bari , iar daca scot furtunul de vacuum de la regulator este de 2.9 bari. N-ar fi trebuit sa am fix 2.5 bari la relanti?

post-22767-0-01747300-1340862760_thumb.j

post-22767-0-96166700-1340862769_thumb.j

Modificat de bgy23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropo de regulator......eu daca scot furtunasul de la regulator relantiul sta batut in cuie, dar numai un timp dupa care incep niste oscilatii mai mari decat cele care le am de obicei si nu pot scapa de ele......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge si cu 95 dar e recomandat 98. Eu unul vad/simt diferenta, am testat cateva plinuri cu ambele, cred ca "overall" ies chiar si mai ieftin cu 98 pentru ca imi consuma o idee mai putin. Iar aici diferenta de pret nu e asa mare, adica de vreo 3.5centi/litru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La orice masina, dar mai ales cele in 16v, alimentarea cu benzina cu cifra octanica mai pare de 98 trebuie sa genereze alt comportamnet. E si normal, e cu totul alta benzina, mai potenta, ce genereaza vibrati mai putine smdp.

Insa, AZD-ul, ca despre el e vorba, nu are voie sa nu mearga bine si cu 95.

Cine zice ca nu merge bine cu 95, ci doar cu 98+, fie a alimentat cu benzina 95 proasta, fie are o problema la motor.

Pentru ca, in cazul meu si nu doar al meu, pentru ca stiu si altii ca mine, mergem cu 95 fara nici un comportament neregulat al motorului.

Dany,

Tu schimba-ti bobina ce da semne de oboseala, astfel vei sti ca sistemul de aprindere e in parametrii optimi si-l scoti din calcul. Pentru ca, e posibil ca mai multe probleme micute sa se cumuleze si sa-ti dea acea variatie a ralantiului.

Salut baieti! Am un golf 4 1.6 16v AZD, si cam de vreo 3 luni (cam pe atunci am schimbat si uleiul), a inceput sa cam scoata fum, bleu la culoare si se cam simte si la miros! Nu am nicio eroare in bord, nu consuma ulei exagerat,cam 600-700ml la 10000km cu castrol 5w40, trage f. bine, dar am problema asta cu fumul! Am inteles ca ar putea fi epuratorul infundat, dar pe furtunul sufla aer sau filtru de benzina imbacsit, dar nu cred ca are legatura....mai departe nu stiu!

La problema mea nimeni? :icon_bounce:

Flavius,

Dupa mine, fumul albastrui indica ca-ti papa ulei.

Daca tu sustii ca intre schimburi nu-ti papa mai mult de 1 l, atunci eu banuiesc ca uleiul ce l-ai folosit pt schimb e prost. Ce ulei ai folosit?

Daca uleiul e in regula, atunci nu ma duce gandul decat la segmenti.

Pentru asta, iti recomand un test de compresie sa fii sigur ca acestia etanseaza cum trebuie.

Pentru inceput, mai ales ca acest fum ti-a aparut de la ultimul schimb, eu as inlocui uleiul si as pune alt ulei.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Muraru Dan, masina a fost tinuta numai cu castrol magnatec 5w40, dar la ultimul schimb am pus aral 10w40! Daca nici dupace schimb uleiul cu Castrol nu se remediaza, probabil or fi segmentii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o problema enervanta la azd-ul meu. De vreo doua saptamani nu-mi mai merge clima. Am inceput sa transpir in masina cu clima pornita, si am observat ca nu mai baga deloc aer rece. La o examinare sumara sub ea am observat ca pierde un lichid galben pe la burta compresorului.

Dupa o zi de examinari mecanicul imi zice ca e ventilatorul de vina. E vorba de cel mic din setul de doua ventilatoare de la radiator. Inarmat cu codul piesei in original (1j0 959 455 p) si cel dupa producator Temic (885 000 170) am plecat sa caut un magazin de piese care sa mi-l aduca. Si aici incepe distractia. Am stat cu masina desfacuta in service 3 zile pentru ca intai nu aveau pe stoc si a durat o zi ca sa mi-l aduca. Dupa ce l-am dus la service am observat ca nu se potriveste. (Aici nu mai tin minte ce marca era). L-am dus inapoi la magazin si tipul a dat comanda din nou. Si din nou nu s-a potrivit. Acest al doilea era facut de Tyc si seria lui era 837-0022.

Acum chiar nu stiu ce sa mai fac. Daca e sa-l iau original ma costa circa 800 de lei, si chiar nu imi permit sa cheltui banii astia acum. La dezmembrari nu gasesc aici pe aproape, si ma tem sa nu patesc aceeasi chestie daca dau comanda undeva prin tara. A mai patit cineva asa ceva? Ma poate cineva ajuta cu vreo informatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce-are ventilatorul mic? nu mai invarte sau ce? Ar fi trebuit sa scrii la topic-ul de aer conditionat, dar hai sa-ti dau raspunsul aici.

Ai avut mare noroc ca nu s-a potrivit cel de la Tyc, fac niste vomitaturi de piese astia. Din ceea ce ai zis tu, se pare ca ti-a curs uleiul din compresor.

Mai bine cauta unul original din dezmembrari, dar sa vina de pe masina cu motor pe benzina 1,6 16v ca sa stii sigur ca se potriveste. Aici n-are mare importanta codul de motor. Vezi ca Golfistul se ocupa cu dezmembrat G4 si cred ca el te poate ajuta cu ceea ce ai nevoie. Si inca ceva, eu n-as plati mai mult de 250 de lei cu tot cu transport pe aceasta piesa, deci din nou sa ai grija si la preturile pe care ti le cer oamenii.

Si din nou, poate merge reparat. Am vazut ca la cel mare au schimbat colegii de pe forum niste perii si acum merg ventilatoarele din nou. Daca iti pui facatura electroventilatorul, ai toate sansele sa-ti tremure botul masinii cand intra in functiune datorita elicelor si axurilor care nu sunt centrate ca la cele Oem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de intelegere. Intr-adevar, probabil aveam mai mult succes daca intrebam pe vreun topic de A/C. Daca vreun moderator crede de cuviinta il rog sa mute posturile.

Ventilatorul mic nu mai reactioneaza in niciun fel. Serviceul la care am fost are si electrician, si tipul a incercat sa-l repare dar fara succes. Sau cel putin asa spune, dar nu cred ca m-ar minti pentru ca mi-a zis mie sa caut piesa.

Azi am completat ulei si freon si tipul mi-a si strans suruburile pe unde zice ca a curs, dar inca nu pot folosi clima pentru ca nu am deloc ventilator mic acum. O sa caut la dezmembrari, ca m-am lamurit cu magazinele de piese auto. Doar ca in Iasi nu pare nimeni sa aiba asa ceva. Si nu am gasit nici la dezmembrari deocamdata, dar maine largesc raza de actiune si sper sa gasesc. I-am scris si Golfistului, si din atatea optiuni una o sa functioneze.

Multumesc de ajutor si raspuns in orice caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum vi se par valorile scoase de pompa mea? Cu motorul pornit presiune este de aprox 2.3 bari , iar daca scot furtunul de vacuum de la regulator este de 2.9 bari. N-ar fi trebuit sa am fix 2.5 bari la relanti?

La indrumarea unui mecanic, am scos furtunul vacumatic de la regulator si am mers cu el asa. Surpriza masina merge mai bine(la mine dupa 5-6 minute de mers i se taia gazul-numai avea vlaga deloc in ea). Ce sa fie oare regulatorul (sa se fi slabit acel arculet din el)? Din cate stiu eu acel regulator are treaba doar la relanti cand stabileste presiunea la 2.5 bari in rampa, sau sa fie pompa?. Atunci de ce merge masina mai bine fara el, raspunde mai promp la acceleratie. Este vreo problema daca merg cu el asa adica scos? Va explicati cumva treaba asta?

Modificat de bgy23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu astep un raspuns cat de cat avizat......ceva de genu se intampla si la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de intelegere. Intr-adevar, probabil aveam mai mult succes daca intrebam pe vreun topic de A/C. Daca vreun moderator crede de cuviinta il rog sa mute posturile.

Ventilatorul mic nu mai reactioneaza in niciun fel. Serviceul la care am fost are si electrician, si tipul a incercat sa-l repare dar fara succes. Sau cel putin asa spune, dar nu cred ca m-ar minti pentru ca mi-a zis mie sa caut piesa.

Azi am completat ulei si freon si tipul mi-a si strans suruburile pe unde zice ca a curs, dar inca nu pot folosi clima pentru ca nu am deloc ventilator mic acum. O sa caut la dezmembrari, ca m-am lamurit cu magazinele de piese auto. Doar ca in Iasi nu pare nimeni sa aiba asa ceva. Si nu am gasit nici la dezmembrari deocamdata, dar maine largesc raza de actiune si sper sa gasesc. I-am scris si Golfistului, si din atatea optiuni una o sa functioneze.

Multumesc de ajutor si raspuns in orice caz.

L-a incercat intai pe direct ca sa vada daca merge? Pe topic-urile de A/c ai sa intalnesti oameni care au aproximativ aceeasi problema ca si tine, nu le merge unul din electroventilatoare si astfel compresorul nu porneste. Mi se pare aiurea sa nu gasesti un electroventilator ca astea nu se vand chiar asa intr-o veselie.

Cauta si pe de Leon 1M si Octavia 1 cu motoare 1,6 16v ca se potrivesc si de pe alea.

Succes la cautat si drumuri cu multa umbra iti doresc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merge pe direct. Ieri am ajuns pe langa Piatra Neamt la un dezmembrari si am cumparat cadrul cu tot cu cele doua ventilatoare, fiindca modelul meu de ventilator mic se pare ca e mai ciudat. Maine ma duc la service si sper sa se potriveasca. O sa va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din nou AZD-ul ma dezamageste, de cateva luni are mufa de la EGR scoasa si blindat EGR-ul cu o tablita, am facut asta pentru a nu mai oscila relantiul. Problema cu relantiul s-a rezolvat dar de ceva vreme masina are o lipsa de putere simitioare in mers dar mai ales la plecarea de pe loc.

Alimentez in special de la Lukoil, am 3 statii aici in zona si Petrom, dar de la Petrom am mai alimentat la alte masini cu benzina si nu o sa alimentez vreodata masina mea cu benzina de la Petrom.

Stie cineva care ar fi cauzele? Poate fi benzina dar cu motorul acesta nici nu stiu de unde sa mai alimentez, aditivul de benzina ar fi de ajutor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!