Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

revin si eu cu problema mea. am schimbat injectorul de pe cilindrul 4 pe cilindrul 3. nu s-a intamplat nimc ... eroarea ramane tot pe 4 deci injectorul este in regula. am fost la un test de compresie astazi si surpriza : cilindrul 4 undeva la 11 iar restul 16. mecanicul spune ca sigur sunt supapele de evacuare. exista cumva o metoda de curatare a supapelor alta decat mecanica? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare referitoare la nivelul de ulei de pe joja: Am schimbat de curand uleiul, am facut asta singur iar la cantitate am urmat instructiunile din cartea masinii, adica 3.5 Litri (cu tot cu filtru, l-am schimbat si pe-ala).

Problema e ca pe joja nivelul nu imi sta in portiunea hasurata, e cu vreo 2-3mm deasupra acesteia. In baie nu prea cred ca avea cum sa ramana ulei prea mult pentru ca l-am lasat desfacut cel putin 1 ora.

Sa fie cantitatea din carte incorecta ? :dry: :icon_idea:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca ti-a ramas mai mult ulei decat crezi tu. Si joja sa stii ca nu e frumusete acolo sa fie si ceva portocaliu la motor. Cand pui ulei veriifci pe joja nu te iei dupa carte. Daca gaseai vreo carte in care scria sa bagi vreo 5 L ce faceai te apucai de scos dupa aia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare referitoare la nivelul de ulei de pe joja: Am schimbat de curand uleiul, am facut asta singur iar la cantitate am urmat instructiunile din cartea masinii, adica 3.5 Litri (cu tot cu filtru, l-am schimbat si pe-ala).

Problema e ca pe joja nivelul nu imi sta in portiunea hasurata, e cu vreo 2-3mm deasupra acesteia. In baie nu prea cred ca avea cum sa ramana ulei prea mult pentru ca l-am lasat desfacut cel putin 1 ora.

Sa fie cantitatea din carte incorecta ? :dry: :icon_idea:

La mine, in carte scrie ca 3.2 litri ar intra in motor (tot AZD am) cu tot cu filtru, 1.9 litri in cutie etc, uite un fisier cu toate specificatiile tipuri lichide, cantitati pt acest tip de motor, este tot de aici de pe forum descarcat..

Cred ca trebuie sa scoti surplusul de ulei, exact cu m-a sfatuit Muraru Dan cateva posturi mai sus, surplusul de ulei poate afecta catalizatorul.

Modificat de johnx30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Malex,

sunt solurii de curatat supapele ce curata de fapt tot sistemul de alimentare, insa e putin probabil sa se fi depus atata calamina incat sa nu mai inchida bine supapele. Poti incerca nu ai nimic de pierdut, insa de obicei in asemenea cazuri se actioneaza mecanic pt a rectifica planeitatea.

KQX,

la motorul AZD, se folosesc 3.2 l pt schimbul de ulei.

Verifica insa sa nu iti depaseasca pe joja portiunea accea de cativa mm ( cca 0.5cm) de deasupra zonei hasurate.

Daca nu o depaseste, nu ar trebui sa fie probleme, se poate merge fara pbme si cu nivelul de ulei in zona respectiva, care de fapt e zona de nivel maxim.

In care spune asa: daca uleiul se afla in zona hasurata, se poate completa, insa nivelul sa nu fie deasupra zonei hasurate, pt ca exista riscul sa se deterioreze catalizatorul.

Daca o depaseste, va trebui sa mergi la un centru de schimb ulei sa-ti aspire pe la joja ulei.

Si altadata, pune 3 l porneste motorul, lasal 30 sec, oprestel, asteapta macar 15 min, apoi verifica nivelul pe joja si completeaza cat mai trebuie.

Astfel nu o sa mai ai probleme de acest gen.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Malex,

sunt solurii de curatat supapele ce curata de fapt tot sistemul de alimentare, insa e putin probabil sa se fi depus atata calamina incat sa nu mai inchida bine supapele. Poti incerca nu ai nimic de pierdut, insa de obicei in asemenea cazuri se actioneaza mecanic pt a rectifica planeitatea.

KQX,

la motorul AZD, se folosesc 3.2 l pt schimbul de ulei. (De unde ai informatia asta ? In cartea masinii precum si pe alte website-uri pe care am verificat scrie 3.5 litri)

Verifica insa sa nu iti depaseasca pe joja portiunea accea de cativa mm ( cca 0.5cm) de deasupra zonei hasurate.

Daca nu o depaseste, nu ar trebui sa fie probleme, se poate merge fara pbme si cu nivelul de ulei in zona respectiva, care de fapt e zona de nivel maxim.

In care spune asa: daca uleiul se afla in zona hasurata, se poate completa, insa nivelul sa nu fie deasupra zonei hasurate, pt ca exista riscul sa se deterioreze catalizatorul.

Daca o depaseste, va trebui sa mergi la un centru de schimb ulei sa-ti aspire pe la joja ulei.

Si altadata, pune 3 l porneste motorul, lasal 30 sec, oprestel, asteapta macar 15 min, apoi verifica nivelul pe joja si completeaza cat mai trebuie.

Astfel nu o sa mai ai probleme de acest gen.

Multumesc pentru raspunsuri.

Am verificat inca odata in cartea masinii, ma gandeam ca poate nu am vazut eu bine...e clar scris 3.5 litri. O sa mai verific oricum odata intr-un loc unde sa fiu mai sigur ca e plan, posibil ca unde am verificat sa existe o mica inclinatie desi ochiometric pare drept.

Chestia e ca nu cred ca am pus nici 3.5 ba un pic mai putin. Inainte sa schimb uleiul, chiar cand se apropia distanta de 6000 (mile) pentru schimb de la ultimul service mi s-a aprins becul ulei, am completat cu vreo 300-350ml si am mai mers vreo 3-400 km pana la schimb. Dupa schimb au ramas in bidon vreo 300 sau poate un pic mai mult , nu pot estima chiar exact folosind gradatia dupa bidon. Deci clar nu am pus mai mult de 3.5 litri cat scrie in carte. Posibil sa fi ramas "prin colturi" dar totusi nu inteleg cum ar fi putut ramane atat de mult incat sa depaseasa zona hasurata, de fapt pe joja nivelul e aproape exact pe acea curba , mai jos o reprezentatie grafica :lol:

Ce e oarecum ciudat de asemenea e ca in momentul cand mi s-ar aprins becul "completeaza ulei" , nivelul pe joja era pe la jumatatea zonei hasurate, nu mai jos de atat. :icon_idea: de obicei la majoritatea masinilor stiam ca jumatatea zonei hasurate ar semnifica nivelul "perfect" de ulei, de fapt asa e descris si in carte. In fine, nu o sa ma agit prea tare, fum alb sau ceva de genul nu scoate deci sper sa nu fii ajuns cumva ulei prin catalizator, de asemenea nici in mers nu am identificat vreun semnal, ma asteptam ca dupa schimbul de ulei nivelul de ralanti sa urce cu cateva zeci de rotatii dar din contra sta aproape de 600rot/min, mi se pare mai jos decat inainte sau oricum aproape neschimbat. Posibil sa fie si uleiul de "vina" insa pentru ca e full-synth , inainte a avut un ulei mai slab pus (scrie in cartea de service, au folosit un 5W40, eu i-am pus 5W30 asa cum scrie in carte, iarasi. Oricum, chiar daca e ulei long-life, n-o sa-l tin mai mult de 7-8.000 mile, sper sa nu-mi consume prea mult intre timp, acum dupa vreo 1000-1300 km se pare ca nu a consumat nimic.

|________ >>>unde e linia asta orizontala verde, poate 1-2mm mai sus e nivelul uleiului indicat de joja.

\

|

|

| Cu rosu, zona hasurata

|

|

/

|

|

In incheiere, avand in vedere datele de mai sus, faptul ca nivelul atinge/depaseste un pic curbura respectiva, credeti ca este imperios necesar sa ma mai complic sa merg la un service unde sa extraga cateva sute de ml din el ?

Ma gandesc ca oricum daca am mers cu el asa peste o mie de km, daca e sa fi fost afectat catalizatorul cumva, e prea tarziu acum sa mai conteze.....

Modificat de KQX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum sa nu-ti inchipui ca daca e la maxim, gata s-a dus si catalizatorul.

Eu zic sa nu-ti faci griji.

Problema apare cand nivelul depaseste cu cativa mm buni acea zona curbata superioara de pe joja si exista posibilitatea ca uleiul sa fie aspirat pe evacuare putand arde in catalizator, supraincalzind-ul. Daca ajunge sa se surpaincalzeazca prea tare exista pericolul sa se arda elementele interioare ale catalizatorului si astfel nu-si mai face treaba. Vei avea in acest caz eroare de la sonda lambda 2 care sesizeaza nefunctionarea corespunsatoare a acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea papa ulei bine de tot ...am completat aprox 500 ml pentru vreo 300 km, in fine asta e situatia. Acum...cine stie un mecanic bun care se ocupa de segmentare si tot ce tine de problema asta in Iasi? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia legatura cu Radu...are userul RADURAL si te lamureste el.Eu il recomand pt ca am auzit doar lucruri de lauda despre el.Daca vrei,poti incerca si la COSO Garaj in Miroslava,service de renume in zona Iasiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am si eu o problema cu o Bora 1.6 16v din 2001 cod motor AZD

De vreo 6 luni ma chinui sa scap de vibratiile motorului la relanti, vibratii care se intensifica dupa incalzirea motorului. De precizat ca am schimbat toate 4 bujiile si toate 4 bobinele iarna asta, clapeta de acceleratie curatata, EGR schimbat, baterie noua de 62 amp, desfacut motor (schimbat ghiduri si semeringuri la supape, segmenti, rectificarea chiuloasei). Din ce am mai citit pe forum am vazut ca s-ar putea sa fie sonda lambda de vina insa la diagnoza nu da nici o eroare. Va rog din suflet, daca se poate sa ma ajutati cu un sfat...unde sa ma uit, sau care ar mai putea sa fie cauza acestor vibratii.Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai verificat tampoanele la motor ? in special cel din partea dreapta (unde este situata cutia de viteze) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tampoanele sunt "victime colaterale" ale relantiului iregulat.Daca ai umblat la supape,iti recomand sa faci un test de compresie.Diferentele intre pistoane pot cauza trepidatii.Pe canalele de missfire iti inregistreaza ceva?Le gasesti in engine pe 14 15 16.Sonda se poate testa in engine pe 34 iar a doua pe 36.Alimenteaza pt o perioada cu 99+(sunt sigur ca mergi cu benzina de 95).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Mickey20: Am uitat sa scriu ca am schimbat si tamponul de la motor din partea dreapta, dar numai acela. Adevarul este ca cel vechi era foarte slabit (cauciucul era moale)

@zebrocksky: o sa vorbesc cu mecanicul sa imi mai faca odata compresia....missfire imi da pe cilindrul 1 pe diagnoza iar la sonde nu imi apare nici o eroare.....o sa iti ascult sfatul si o sa alimentez cu 99+..se poate sa fie oare de la cablajul bobinelor...vre-un fir intrerupt pe undeva, sau motorasul pas cu pas....chiar nu stiu ce sa ii mai fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,se poate sa fie ce zici si tu,dar la fire intrerupte ar trebui sa ti se aprinda checkul.Muta bobina de pe 1 pe 2 si vezi daca se muta si eroarea.Curata mufele cu niste spray pt contacte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda... se pare ca nu sunt eu un caz izolat cu aceste vibratii la relanti. Ultima gaselnita a unui mecanic care spune ca a depistat cu greu cauzele ce produc aceste vibratii, este spune el JOC in AXELE cu CAME. Mi a spus ca pot sa desfac chiulasa sa curat supape dar o sa fie in zadar masina va face la fel daca nu se incarca si rectifica axele cu came. Ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ultima instanta, daca restul componentelro sunt ok, intradevar, au fost cazuri in care inchiderea defectuoasa a supapelor s-a dovedit a fi responsabila de vibratii.

Cum tu ai o compresie mai scazuta pe cilindrul 4, doar din aceasta diferenta de compresie motorul iti va merge neregulat.

Insa, nu pot fi neaparat axele cu came.

Pot fi doar supapele de pe evacuare de pe cilindrul respectiv, poate ai noroc si daca faci planeitatea scapi doar cu atat, din pacate trebuie sa desfaca cineva priceput motorul si numai atunci poate vedea unde e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ce a scris colegul andreibogdan si m am gandit ca ar putea fi axele cu came, daca la el au iesit din discutie supapele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Hadeti sa va spun ce am descoperit astazi...Am fost la service...la fel...enervat de problema mea...cu vibratiile.

Mecanic a inceput sa scoata mufele injectoarelor..la toate s-a schimbat mersul motorului, mai putin la injectorul 2..unde nu a avut loc nici o schimbare.

A zis "OK... hai sa mutam injectorul 2 in locul injectorului 3 sa vedem daca functioneaza". A schimbat cele 2 injectoare intre ele. Efectul a fost acelasi...Nici o schimbare cand scoteam mufa de la injectorul 2 , de unde am tras concluzia ca injectoarele sunt bune toate. Dupa asta l-am pus sa mute si bobinele sa vedem daca se schimba ceva si nimic..aceeasi situatie cu cilindrul 2. Am inceput sa desfacem izolatia de la fire sa vedem daca nu cumva este vre-un fir intrerupt insa nimic.

In cele din urma am cautat o schema a cablajului din computerul de bord si am verificat daca firele sunt intrerupte pe undeva cu aparatul, insa toate au dat bine....A ramas ca maine, sa dea jos CB si sa se uite daca nu cumva este o problema de la el.. un contact imperfect la pinul care pleaca din acesta din cauza caruia sa nu dea semnal la injector. Precizez ca Bujiile au fost schimbate acum 6 luni(NGK) si sunt toate bune iar bobinele dadeau scanteie.. Pentru malex 1: Axele cu came au fost verificate in momentul in care am desfacut motorul si nu erau uzate.

Acum astept si o parere a voastra in legatura cu aceasta problema.

Va mutumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Habar nu am....ma cam lasa nervii si cred ca o las asa. in sarcina trage f bine de consumat nu consuma mult, o sa-i pun aditivi pt supape si merg asa cu ea ,vedem ce se intampla....Tare-s curios daca-i dai de cap. Eu o sa mai incerc totusi sa mai curat odata EGR -ul si e ultima operatiune pe care o mai fac in sensul acesta. Daca nu se intampla nimic merg pe varianta cu supapele . Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andreibogdan - Ziceai mai sus ca aveai eroare de misfire pe cil 1, dar acum zici ca cel cu probleme e cil 2. Nu inteleg asta, ar fi trebuit sa ai eroare si pe 2. Asculta sfatul lui Zebrocksky si refa testul de compresie inainte sa te apuci sa il cauti de fire. S-ai putea sa ai surprize.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Dargi colegi va rog solemn ajutorul... Mi-am facut azi de lucru, incercand sa schimb flansele, si m-a mancat sa desfac surubul capatului de bara ca parea ca are un pic de joc. Am tot destrans pana al un moment dat cand piulita s-a blocat aproape de final, si nu mai reusesc sa il strang inapoi. Am incercat cu 2 imbusuri sa tin contra dar se duce imbusul, iar piulita nu se mai misca deloc.

Ce as putea faca ca masina e pe butuci si nici cum nu reusesc sa strang surubul la loc.

Multumesc.

Modificat de Golful16
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Huh. Am reusit , yupppi. Am ars un pic surubul si si-a dat drumul. ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am devenit si eu recent posesorul unui Golf 4 1.6 azd, si deocamdata incerc sa pun la punct cateva din problemele pe care le-am gasit la el. Am schimbat pana acum prima sonda lambda, radiator racire, curea accesorii plsu rola si intinzator, ulei plus filtre. Urmeaza bujii, celelalte filtre si distributia.

Deocamdata am doua nelamuriri.

1. Din cate stiu eu modelul asta are ESP, dar la mine nu se intampla nimic cand apas pe butonul respectiv. La plecarile de pe loc mai grabite cauciucurile scartaie si patineaza putin pe asfalt. Mentionez ca din cand in cand mi se aprinde martorul ABS, si la o scanare cu Maxiscan imi spune ca este o problema cu senzorul de acceleratie laterala. Am inteles ca acest senzor se poate repara cumva, dar inca nu am gasit pe nimeni dispus sa o faca in Iasi.

2. Cand ridic ambreiajul sa plec de pe loc, si la trecerea din viteza 1 in a doua se aude un scartait metalic cam o jumatate de secunda. Asta se intampla si dupa ce am schimbat cureaua de accesorii si rola/intinzatorul pentru ca acestea doua erau cam uzate/ruginite.

Evident, masina nu e perfecta si sunt cateva detalii pe care inca trebuie sa le pun la punct, dar dupa circa 3000 de km sunt multumit de cum merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pt masina George

In primul rand, nu toate golfurile au ESP. este adevarat, ca sunt mai putin e fara acest sistem, care din cate stiu a fost introdus ca dotare de serie din 2001, dar sunt si care au doar ASR si am vazut si doar cu ABS.

In principiu, ar trebui ca butonul din stanga avariei sa fie inscriptionat. Cu ASR, sau ESP. Daca nu scrie nimic, ai doar ABS.

O scurta explicatie in caz ca nu stii ce inseamna ESP

Referitor la ESP: vine de la Electronic Stability Programm si este compus din toate sistemele active de mentinere a stabilitatii, astfel acest sistem include ASR (Anti Slip Regulation- previne patinarea) , ABS ( Anti Block sistem - previne blocarea rotilor), senzorul de directie din volan, de acceleratie laterala si de rasucire a masinii ( yaw senzor parca i se spune).

ESP-ul e activ la pornirea motorului si se poate dezactiva prin apasarea butonului de pe consola, acest lucru fiind semnalat prin aprinderea unui martor luminos pe tabloul de bord.

Insa, daca orice senzor, inclusiv ABS sunt defectie, acest sistem ESP automat nu va functiona, fiind in directa legatura cu ABS-ul precum si alti senzori de pe masina. In acest caz, ar trebui sa ai aprins si martorul luminos din bord

Dar, la plecarea in forta de pe loc, o usoara patinare o am si eu, pana la urma un mic scart e normal sa-ti faca. Insa intervine imediat ESP-ul ( prin ASR) si imi taie din puterea motorului, reducand aderenta atat cat trebuie sa nu mai patineze. Cat timp unul din sistemele compoente ale ESP-ului functioneaza, trebuie sa clipeasca martorul in bord.

ESP-ul vine in plus fata de cei cu ASR cu asigurarea stabilitatii masinii in caz de pierdere a traiectoriei a acesteia ( data de subvirare sau supravirare).

Sincer nu stiu ce poti repara la un senzor de acceleratie laterala, eu unul daca as avea probleme cu acest senzor si nu as sti f bine cum se depaneaza l-as schimba fara sa stau pe ganduri.

Legat de probleme cu ambreiajul, sincer nu stiu ce sa-ti spun, imi vine in minte doar scartaitul pedalei de ambreiaj, care se poate unge. Dar ar fi trebuit sa ai acea scartaiala si in celelalte trepte.

Sa nu fie probleme la rulmentul de presiune, insa ma gandesc ca acesta ar face in toate vitezele.

Un coleg cu mai multa experienta in ale ambreiajului poate iti va da un raspuns mai exact despre aceasta pbma a ta.

Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti! Am un golf 4 1.6 16v AZD, si cam de vreo 3 luni (cam pe atunci am schimbat si uleiul), a inceput sa cam scoata fum, bleu la culoare si se cam simte si la miros! Nu am nicio eroare in bord, nu consuma ulei exagerat,cam 600-700ml la 10000km cu castrol 5w40, trage f. bine, dar am problema asta cu fumul! Am inteles ca ar putea fi epuratorul infundat, dar pe furtunul sufla aer sau filtru de benzina imbacsit, dar nu cred ca are legatura....mai departe nu stiu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!