Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Johnx30 ce stil de condus ai , ma refer la ce turatie schimbi viteza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conduc ponderat, adica nici prea agresiv, dar nici subturat, ideea este ca dupa incalzirea motorului se simte o accentuata pierdere de putere, parca-ar merge infundat, trebuie sa o accelerez serios pt a face o depasire......nu stiu, eu suspectez vreo sonda lambda, catalizatorul sau ceva probleme la supape...problema este ca nu-mi da nici-o eroare....ma mai gandeam si la epurator, a fost foarte murdar cand l-am curatat, am scos din el bucati ca de "zgura" si vreo doua zile am mers perfect masina dupa care a revenit problema pierderii de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica preventiv si furtunul de vacuum care pleaca din tulumba de servofrana in admisie. Vezi sa nu aiba ceva fisuri pe el mai ales la imbinari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa mergi mai turat urca un deal ceva cu a 2 in 4500 tine asa sa curati catalizatorul e infundat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

Am si eu o nelamurire in legatura cu consumul de ulei la AZD 1.6 16V 77KW

Am verificat uleiul zilele acestea si am observat ca uleiul pe joja era foarte scazut si pana acuma nu m-i sa intamplat sa scada nivelu asa de mult k eu de la un schimb la altu nu ii completam nici un gram de ulei.

Mentionez: ca eu merg cu ea foarte turata

Am verificat si nu am pierderi de ulei pe nicaieri

Imi poate spune cineva de unde este ascest consum mare de ulei????

multumesc!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentionez: ca eu merg cu ea foarte turata

De aici e problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi eu pana acuma de cand am masina eu am mers cu ea turata si nu mi-a consumat nici un gram de ulei.

De ce asa dintr-o data a inceput sa scada asa de brusc nivelul la ulei???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica preventiv si furtunul de vacuum care pleaca din tulumba de servofrana in admisie. Vezi sa nu aiba ceva fisuri pe el mai ales la imbinari.

Incearca sa mergi mai turat urca un deal ceva cu a 2 in 4500 tine asa sa curati catalizatorul e infundat.

Intradevar furtunul de vaccum de la servo frana era fisurat, l-am inlocuit cu unul second hand, nici-o schimbare, am incercat si mersul turat cu benzina de 100, nu am am rezolvat nimic, am curatat si senzorul MAP.....nimic.....chiar nu stiu ce sa-i mai fac sau ce sa schimb.......oricum va multumesc frumos pt raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc George.O pentru raspuns. Banuiesc ca daca ai schimbat garniturile l-ai si curatat - ce solutie ai folosit pentru curatarea lui?

Si in continuare ramane valabila intrebarea despre senzorul g28 - stie cineva unde este localizat precis pe AZD?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tampao,

G28 e la imbinarea cutiei si motorul si ar trebui sa fie in partea stanga a masinii ( dreapta ta cum te uiti in compartimentul motor) in zona de sub clapeta de acceleratie. Trebuie sa vezi un fir care sa duca la sezor care e prins fizic de cutie.

Epuratorul se da f usor jos, ca operatie e una f usoara.

Eu l-am curatat cu spray pt curatat carburatoare si clapete de acceleratie ( are putere mai mare de a dizolva depunerile), insa poti incerca si cu spray de curatat frane, desi acesta din urma nu e asa de puternic in a-ti dizolva toate depunerile.

Operatia de curatare sa o faci cu garniturile inlaturate de pe epurator, deoarece e posibil ca respectivul spray sa le atace.

Sa-ti fie mai usor sa-l identifici, in partea dreapta a masini ( stanga ta cum te uiti la motor), imedit in spatele jojei, se afla un furtun ce intra in cacasa filtrului de aer ( capacul de plastic ce e pe motor). Acel furtun vine din epurator. Practic, epuratorul e o piesa de plastic de culoare neagra ce vine prins de blocul motor. Alta piese de plastic asa de mare nu am vazut sa fie prinsa de bloc, deci ar trebui sa-ti iasa. relativ usor in vedere.

Ai grija cand dai jos si epuratorul, eu am scos furtunul respectiv din carcasa filtrului de aer si l-am scos impreuna cu epuratorul. Asta sa nu cumva sa-l deteriorezi cand vrei sa scoti epuratorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti, am contactat si eu un mecanic cu privire la rezolvarea motorului care papa ulei si mi-a zis urmatoarele: Se schimba simering supape, ghid supape si segmenti, ulei nou si filtru (care se va tine maxim 5.000 km - pentru rodarea pieselor noi) + distributie (daca nu a fost efectuata deja). Opinii, idei? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As mai adauga si efectuarea planeitatii chiulasei, garnitura chiulasa noua, prezoane noi.

Desigur, ce ti-a spus mecanicul sunt elementele generale ce pot genera acest consum de ulei, insa nu e neaparat necesar sa se efectueze totate aceste schimburi, conteaza si gradul de uzura a lor.

Sa scoti din calcul segmentii de compresie, trebuie sa efectuezi un test de compresie. Daca acest test pica, trebuie verificate si supapele sa fii sigur ca acestea calca cum trebuie si nu pierd presiune, apoi daca acestea se gasesc ok, raman doar segmentii.

Insa, recomand un service specializat pe asa ceva. O persoana calificata iti poate spune daca ai probleme cu ghidurile, daca supapele inchid bine, ai certitudinea ca va efectua planeitatea cirespunzator, respectiv ca intreaga operatie va fi efectuata ca la carte si nu vei avea surprize neplacute.

Ca sfat, cauta un service bun in asa ceva si intereseaza-te despre ce costuri presupune remediera acestui simptom, pentru ca din pacate, nu va fi tocmai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ tampao, cum au spus si colegii, epuratorul il cureti cu un sprei ce degreseaza, sau cu o pensula cu benzina, si sa ii schimbi si garniturile ca nu is deloc scumpe, iar furtunul ce intra in el il desfaci de sus de la filtru si apoi il scoti cu tot cu epurator pe sub masina, deoarece de la epurator se desface mai greu si risti sa il rupi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru toata treaba asta dupa calculul meu ar fi undeva la 2000 de ron inclusiv manopera ...mi-a spus de planeitate, garnituri ...numai luna trecuta a rezolvat 2 masini. Am sa ma mai interesez oricum...el a mai spus ca sa nu fie tiganie, asa ar trebui schimbate daca tot se desface chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, revin cu problema mea din posturile anterioare legate de lipsa de putere , astazi am facut un test de compresie in care mi-a rezultat urmatoarele valori:

cil 1 : 10.5

cil 2 : 9.5

cil 3: 9.5

cil 4: 11

mentionez ca motorul era cald. Rugamintea mea este daca ma puteti lamuri in legatura cu aceste valori, trebuie segmentat motorul? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt specialist, insa mi se par mici valorile. Ar trebui sa fie in jur de 14 cumva? Insa ideea e ca nu ar trebui sa fie variatii intre cilindrii, bine hai sa zicem 0.5 nsa nu mia mult.

Parerea mea e ca oricum ai pbme la segmenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Innevitabil cred ca voi ajunge sa desfac motorul, dar nu stiu ce s-a intamplat, dupa ultimul schimb de ulei (castrol magnatec 5w-40), au inceput problemele. Astazi dupa ce am facut testul de compresie am constatat ca nivelul uleiului pe joja era mai jos de minim (schimbul s-a efectuat acum 5000km) Pt inceput am sa incerc sa-i schimb uleiul sa incerc un 10w-40 liqui moly(am vazut pe caietul service ca numai asa ceva s-a folosit pe masina in Germania), daca nu v-a fii nici-o schimbare am sa desfac motorul.

Multumesc Muraru Dan pt raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt cam mici valorile...in teorie ce e de la 7 in jos,e praf...dar nici cu 9 nu m'as lauda.Acum,depinde pe unde scapa...poate scapa si pe la supape,nu neaparat pe la segmenti.Inca ceva important...nu toata lumea stie sa faca un test de compresie.

Din cate stiu,se face la cald,la rece si la rece cu 20-30ml de ulei in capul pistonului.Pe urma se face media si cam aia ar fi valoarea adevarata.Inca ceva,daca acul urca treptat spre valoare maxima atinsa,problema cica e din supape.Daca urca din prima la valoarea maxima atinsa si ramane acolo,segmentii ar avea probleme de etanseitate.Daca fumul apare continuu,segmentii sunt de vina.Daca apare in cantitati mai mari doar la turatii ridicate,uleiul dispare pe la supape.

Eu zic sa nu te arunci direct la segmenti ci sa incepi cu chiulasa,sa se verifice starea supapelor,a ghidurilor,a scaunelor,a arcurilor.Daca nu sunt probleme acolo,abia apoi segmentii.De obicei problemele apar la motoarele 1.6 si 1.4 pt ca sunt cam subdimensionate ca si putere iar "utilizatorul" le cam exploateaza in turatii ridicate,fapt care afecteaza supapele in prima instanta.

Ia in calcul postul #1663 al lui MuraruDan,a precizat foarte bine detalii importante si cu totii stim ca detaliile fac diferenta.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am si eu o problema cu golfuletul nu trage motorul cateodata dupa care parca isi revine si tot asa ma ajutati cu cateva pareri :exclaim:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt cam mici valorile...in teorie ce e de la 7 in jos,e praf...dar nici cu 9 nu m'as lauda.Acum,depinde pe unde scapa...poate scapa si pe la supape,nu neaparat pe la segmenti.Inca ceva important...nu toata lumea stie sa faca un test de compresie.

Din cate stiu,se face la cald,la rece si la rece cu 20-30ml de ulei in capul pistonului.Pe urma se face media si cam aia ar fi valoarea adevarata.Inca ceva,daca acul urca treptat spre valoare maxima atinsa,problema cica e din supape.Daca urca din prima la valoarea maxima atinsa si ramane acolo,segmentii ar avea probleme de etanseitate.Daca fumul apare continuu,segmentii sunt de vina.Daca apare in cantitati mai mari doar la turatii ridicate,uleiul dispare pe la supape.

Eu zic sa nu te arunci direct la segmenti ci sa incepi cu chiulasa,sa se verifice starea supapelor,a ghidurilor,a scaunelor,a arcurilor.Daca nu sunt probleme acolo,abia apoi segmentii.De obicei problemele apar la motoarele 1.6 si 1.4 pt ca sunt cam subdimensionate ca si putere iar "utilizatorul" le cam exploateaza in turatii ridicate,fapt care afecteaza supapele in prima instanta.

Ia in calcul postul #1663 al lui MuraruDan,a precizat foarte bine detalii importante si cu totii stim ca detaliile fac diferenta.

Multumesc frumos Zebrocksky, am sa tin cont de sfat, am sa repet testul de compresie, oricum in momentul de fata nu prea am ce sa fac, nu sunt dispus financiar acum pt o asemenea reparatie, cum a spus si Dan mai sus este o operatiune cam piperata. Am sa repet testul, vreau sa incerc cu un alt ulei, ma gandeam la un 10w-40, masina nu scoate fum decat la turatii foarte inalte peste 4500 si nu foarte vizibil, problema este cu nivelul uleiului, cum am mai spus, astazi nivelul era sub minim, eu tot ma gandeam ca poate epuratorul sa fie vinovat cu pierderea uleiului, cum am mai zis am avut probleme cu el, in sensul ca era foarte infundat, pierdea mult ulei pe la garnituri.....si asa ca cireasea de pe tort, se seara asta in urma unui alt test vcds mi-au aparut erori pe egr, sonda lambda si catalizator....in bord nu s-a aprins nimic momentan...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc, Muraru Dan - un raspuns complet si lamuritor. cand o sa am timp , ma ocup de operatiunile astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnx,

Poti incerca pt inceput cu un ulei mai gros ( 10w40) care teoretic ar trebui sa fie papat mai greu decat un 5w40.

Acum, precum a spus Zebro, e extrem de important sa se faca cum trebuie testul de compresie. Chiar daca procedura e una ce presupune mai multi pasi, edificator este testul la cald, deoarece atunci cilindrii sunt dilatati si inelele de compresie atunci isi dovedesc eficacitatea maxima.

Insa, putini poate stiu, insa si mai multi ingnora faptul ca segmentii nu au rol doar de etansare, respectiv ungere.

Ei sunt direct responsabili pentru disiparea caldurii din camera de ardere catre blocul motor. Mai ales primul segment de compresie, numit si de foc, e responsabil pt cea mai mare cantitate de caldura transferata catre bloc.

Sunt cazuri extreme, cand respectivii segmenti nu mai realizeaza contact cum trebuie cu cilindrul, respectiv nu mai transfera caldura catre acesta si exista pericolul ca pistonul sa se dilate asa de tare datorita temperaturii incat acesta sa se deformeze. Precum am spus sunt rare aceste cazuri si poate doar in motoarele supraalimentate de mare putere se intampla acest fenomen, insa e bine sa se stie acest lucru.

Dar, tie daca doar la turatii mari iti papa ulei si eu tind sa cred ca trebuie verificate supapele, respectiv ghidurile si garniturile supapelor si inlocuite functie de starea lor.

Dar, pt asta iti trebuie un meserias f bun care sa stie si sa verifice un motor nu doar sa schimbe piese.

Ca bani, daca nu ajungi la segmentare, ar trebui sa te coste pana in 1500 lei toata operatia si maxim 2000 cu tot cu segmentare.

Asta in teorie, pt ca din pacate dpar dupa desfacerea motorului se poate sti cu exactitate ce e de schimbat si ce nu.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc foarte mult, Muraru Dan pt. raspuns, foarte profi, complet si pe intelesul meu ! Momentan nu pot decat sa schimb uleiul, am sa incerc 10w-40 liqui moly (numai asa ceva s-a folosit pe masina in Germania), mai multi mecanici mi-au spus sa evit castrolul magnatec ("nu mai este ce a fost"), apoi am sa repet testul de compresie, totusi am sa schimb si epuratorul de ulei cu unul nou, apoi cand voi fi pregatit financiar am sa desfac motorul sa vedem despre ce este vorba, tot odata am sa schimb si ambreiajul cred ca si acesta este la limita, tine foarte sus. Banuiesc ca din cauza consumului de ulei au fost afectate si EGR, sonda lambda si catalizatorul, acestea dindu-mi erori in urma scanarii. Multumesc inca odata! Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa-ti dea erori, pentru ca afecteaza calitatea arderii respectivul ulei.

Nu degeaba exista atentionarea pe capacul de ulei sa nu se umple peste nivelul maxim.

Problema la catalizator e ca una la mana se pot depune reziduuri pe elementele interne, care cu timpul se ard, a doua la mana, daca o cantitate mai mare de ulei se depune si se arde in catalizator, el se poate supraincalzi si se poate defecta..

Sfatul meu e sa adopti un stil de mers ponderat, sa nu iti consuma asa de mult ulei si sa se arda mai bine amestecul de carburant, respectiv uleiul din camera de ardere.

Apoi egr-ul se poate curata, iar sonda lambda cu siguranta va avea durata de viata scurtata. Dar poate ai noroc si se va curata mizeria depusa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!