Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

mersi pentru sugestii......oricum inca ma gandesc daca este chiar necesara aceasta operatiune sau pur simplu sa ma invat cu acea variatie la relanti. Operatiunea cred ca ar costa cel putin 1200-1300 lei asa ca inclin spre a doua optiune si anume accea de a o lasa asa si gata......chestia este ca masina merge bine, trage, nu consuma ulei....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! vreau sa va retin putin atentia cu o problema zic eu mare....am un golf 4 1.6 16 v cod BCB si imi face probleme la relanti. ideea e ca am pus-o pe tester si a dat neaprindere cilindru 4. schimb bujiile si bobina pe 4 si tot asa mers la relanti neregulat. daca pornesc cu motorul rece fiind, merge ok la relanti cam 5 min dupa care se apride becul motor si merge-n 3 , ma duc la injectoare scot mufa la 4 nu simte nimic la celelalte da sa se opreasca dar 4 nimic. daca o pornesc si plec imediat de pe loc nu are nicio problema de mers in 3 dar imediat ce se incalzeste trepideaza putin la relanti. am curatat clapeta, egr. pe tester nu da eroare decat atunci cand merge-n 3. din ce am mai vorbit cu mecanici, unii zic injector altii supape. nu da fum nu consuma ulei parca ceva mai multa benzina consuma. multumesc pt eventualele pareri pe care o sa le aveti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Slasher, probabil abaterea supapei nu e atat de mare incat sa-ti afecteze comportamentul masinii. E posibil sa-ti mearga mult si bine asa, astfel incat si eu sunt de parere ca daca nu ai banii necesari reparatiei ( inlocuire supapa(e), rectificat chiulasa, garnitura noua, prezoane noi, recomand si curatat tacheti hidraulici) las-o asa.

Malex, mai mult ca sigur ai un injector infundat. Se pot curata, cea mai buna metoda fiind cu ultrasunete, insa poti incerca si cu spray de contacte. Se scoate capacul de la spray si se incearca sa se dea jetul in interiorul injectorului, astfel incat sa-ti iasa prin duza acestuia jetul de spray.

Daca nici dupa curatare nu ti se amelioreaza problema, e posibil sa ai si rampa de combustibil cu probleme. Oricum, bine ar fi sa se uite cineva priceput la masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@malex- intai de toate as face un test de compresie ca sa vezi daca nu cumva ai ceva probleme pe cilindrul ala cu supapele. Daca iese bine treci la pasul 2, ce a zis Dan mai sus, parerea mea fiind sa te duci totusi la o curatare cu ultrasunete si sa nu te bagi singur cu spray-uri si alte alea. E destul de ieftina o curatare cu ultrasunete si nu merita deranjul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am auzit de situatii in care curatarea cu ultrasunete mai mult rau a facut?E adevarat?Ciobituri sau alte defecte survenite operatiunii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum depinde si de baia de ultrasunete. Daca folosesti ultrasunete de cine stie ce putere f mare e posibil sa-ti disloce ceva in injector, insa aici trebuie atat cat sa desprinda depunerile de pe injector.

Eu am vazut o astfel de baie cu ultrasunete si era cam cat o caserola de inghetata sau ceva mai mare, nicidecul cine stie ce monstruozitati de recipient.

Dar, e posibil ca respectivul injector sa fie atat de uzat, astfel incat dupa eliminarea tuturor depunerilor practic sa nu mai aiba nici o etanseitate. Dar astea sunt deja cazuri extreme si se remediaza prin schimbul injectorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

malex,schimba injectoarele intre ele. si vezi daca se muta problema.Daca da...problema e din injector..ori murdar ori fire,bobinuta.Intra pe measuring blocks pe Engine pe 24 25 26(nu mai stiu fix canalele)...ar trebui ca toate cele 4 campuri sa aiba valori apropiate la injectoare.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca pe aici sunt oameni care stiu despre ce vorbesc ca urmare va prezint si eu situatia urmatoare. Am mai postat pe forum, faptul ca am masina foarte zgomotoasa. Astazi venind un prieten la mine cu masina avand acelasi tip de motor le-am comparat putin si surpriza. Am un zgomot ciudat din zona curelei de distributie. Masina mea spre deosebire de a lui se aude ca un diesel, zgomot ciudat din zona curelelor. Nu-mi dau seama, o fi vreo rola ma gandeam la curea sa nu fie intinsa prea mult. Pot verifica?

Nu am in schimb acele semne de distributie la punct sa pot verifica ceva.

Distributia este schimbata acum 30.000km de fostul proprietar, m-m uitat pe curea este marca gates. Am facut o filmare poate sa faceti o parere si ma ajutati inainte sa incep sa colind service-urile. Pe filmare parca zgomotul este mai mic decat in realitate dar va zic ca fata de alte masini este fooarte persistent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsurile voastre! Am sa schimb injectoarele intre ele si vad ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu spun ca bataia aia e din motor...tachet.Uleiul l'ai schimbat recent?De care folosesti.Ca sa izolezi si mai bine sunetul,ar trebui sa dai jos cureaua de la accesorii si sa pornesti motorul fara.Daca nu se mai aude,restrangi problema la alternator,pompa servo,compresor aer.De obicei rolele scartaie si cam in continuu,in nici un caz nu bat.

Fara gluma,un stetoscop,ajuta foarte mult la sunetele misterioase,mai ales ca se pot propaga de la o piesa la alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi zgomot il aveam la un ford si s-a dovedit a fi fulia de la vilbrochen,am schimbat-o si nu se mai auzea nimic.Merita sa o verifici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SDD,

Pompa de apa a fost schimbata? Am citit multe cazuri in care doar curelele au fost schimbate, si am avut un caz tot aici pe forum unde doar cureaua mare a fost schimbata, nu si cea mica.

Intreaba fostul prorpetar sa fii sigur ca ai avut schimbat tot si chiar ar fi bine sa mergi la un mecanic priceput sa fii sigur ca e pusa la punct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul a fost schimbat acum 4000 km - Castrol Magnatec, este la nivel l-am verificat, iar pompa de apa nu stiu cred ca da nu pot sa mai iau legatura cu fostul proprietar. In schimbul unui stetoscop, la indrumarea unui coleg de pe forum am folosit o bata gen baseball mai subtire si am inceput sa ascult cu urechea la capatul ei in diferite zone ale motorului ca la doctor. Ce am constatat : in anumite zone se aude acel tacanit foarte intens in altele deloc. Am pus o filmare cu camera in capatul acelui lemn si o poza in care am aratat zonele in care se aude si unde este mai pronuntat. Deci pana la urma sa fie tacheti? Problema este ca se aude foarte tare exact acolo la role.

post-22767-0-33402600-1338630529_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aiurea e ca zgomotul se si propaga. E posibil sa-ti faca si tachetii zgomot nu zic nu, insa parca nu asta e zgomotul de tacheti.

Ai grija ca ai o bobine de inductie pe moarte, Daca au umflaturi pe ele inseaman ca mult nu o sa mai duca si treb sa le schimbi.

Daca nu e vreo fulie care sa-ti cauzeze acest zgomot, din pacate un mecanic va trebui sa-si bage realmente nasul in motor.

Prima data verificare daca distributia a fost pusa la punct, aoi verificat tacheti smdp

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti, am si eu o mica problema. Ma intorceam frumos spre casa si s-a aprins Check oil level. Am ajuns acasa, am asteptat 10-15 minute, am verificat nivelul la joja si e sub minim ...daca are 0.5 cm pe capatul jojei. Am dat o cheie si nu s-a mai aprins check oil level dar e ciudat ca pe joja arata ca ulei nu mai este aproape deloc. Am schimbat uleiul (Castrol Magnatec 5w-40) acum 200-300 km si nici nu vad scurgeri pe undeva....ce ar putea fi totusi ? Multumesc frumos.

L.E: Revin...am completat cu ceva ulei, am pornit-o fara probleme (nu s-a aprins check oil level) am lasat-o sa ajunga in temperatura si am turat-o pe loc pe la 3-4000 rpm si cam scote fum albastru ...la ce sa ma astept? Multumesc.

Modificat de Mohicanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti papa ulei. Cauze posibile: supape ce nu inchid bine, semeringuri supape, semeringuri motor duse. Pe scurt trebuie desfacut motorul si investigat.

Poti face si un un test de compresie, astfel poti sti daca sunt sau nu supapele de vina.

Va trebui sa-ti schimbi si garniturile de la supape si sa-ti faci si planeitatea la chiulasa.

Iti recomand un mecanic bun.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok ...sa inteleg ca ...la RAR e cu probleme pentru ca papa ulei, afecteaza si noxele? Tot aud ca ...odata desfacut motorul ...nu va mai fi la fel ...ce inseamna asta mai exact? sau e adevarat lucrul asta? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce garnituri ai la supape? :scratch:

Daca dai peste meseriasi de duminica,rezultatele nu vor fi bune.Daca gasesti pe cineva priceput,dedicat si cu scule,nu e nici o problema segmentarea.Pana la segmentare verifica supapele.

Daca scoate fum in turatii mari,eu cred mai degraba ca problemele sunt de la 1-2 sau mai multe supape,situatie in care se da chiulasa jos,se verifica scaunele,ghidurile si supapele de ce nu mai etanseaza.Se face planeitatea chiulasei,alta garnitura(victor reinz de preferat) si alte prezoane la chiulasa.Operatiunea tot te ajunge cateva sute de lei(piese plus manopera).

Sau poate ai prins un ulei atat de contrafacut incat cauzeaza astfel de probleme.Ar mai fi o varianta,cu sanse micute totusi si anume,tratamente "minune" pt motor,gen DURALUBE.Samsarii,cu motoare uzate,mai pun aditivi si in ziua urmatoare scot masina pe piata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o belea.

Tot pierd ulei prin partea stanga a masini..

am schimbat azi bucsele de la bascula, si cand am scos bascula stanga era plina de mazga neagra-uleioasa.Cea din dreapta era curata-curata.Nu imi dau seama pe unde pierd.Cam ce cauze ar fi pe partea stanga a masini?

Am si e u2 intrebarie: ca sa schimb capetele de bara + bileta de directie?trebuie data jos bascula? se poate umbla la caseta sa scoti bieleta din ea fara sa dai jos bascula?

Ca sa dai puntea spate jos iti trebuie presa pt arcuri sau se lasa puntea pe crick?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.pt a schimba bieletele complete nu trebuie data jos bascula.

2.pt puntea spate nu ai nevoie de presa,se poate si cu cric.

3.uleiul vezi sa nu fie de la joja(plastic crapat sau nu mai etanseaza),furtun crapat care duce din epurator in filtrul de aer sau dai jos capacul de la distributie si vezi sa nu curga pe la capatul axelor cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok ...sa inteleg ca ...la RAR e cu probleme pentru ca papa ulei, afecteaza si noxele? Tot aud ca ...odata desfacut motorul ...nu va mai fi la fel ...ce inseamna asta mai exact? sau e adevarat lucrul asta? Multumesc.

Daca motorul e desfacut de cine trebuie si aici ma refer la adevaratii meseriasi iese la fel ca nou. Am vazut motor cu piston crapat si facut ca nou. Deci din punctul asta de vedere stai linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o belea.

Tot pierd ulei prin partea stanga a masini..

am schimbat azi bucsele de la bascula, si cand am scos bascula stanga era plina de mazga neagra-uleioasa.Cea din dreapta era curata-curata.Nu imi dau seama pe unde pierd.Cam ce cauze ar fi pe partea stanga a masini?

Am si e u2 intrebarie: ca sa schimb capetele de bara + bileta de directie?trebuie data jos bascula? se poate umbla la caseta sa scoti bieleta din ea fara sa dai jos bascula?

Ca sa dai puntea spate jos iti trebuie presa pt arcuri sau se lasa puntea pe crick?

La burduful bielei de directie te-ai uitat sa nu fie ulei din caseta de directie? Verifica nivelul uleiului de la servodirectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! De curand am achizitionat din Germania un Golf 4 AZD fabricat in 2001, masina este bine intretinuta, 152000km reali, totul functional, am inmatriculat-o, mentionez ca testul noxe l-am trecut la limita (asa mi-au comunicat inginerii de la RAR)....in sfarsit....ma confrunt cu o problema, masina nu trage la cald, adica dimineata motorul trage foarte bine, se accelereaza usor , dar dupa o ora, doua de mers in trafic efectiv nu mai are putere, simt ca are mici intreruperi, si se accelereaza greu, abia urca in ture, mentionez ca am schimbat distributia, filtre inclusiv cel de combustibil, o bobina care nu arata prea bine vizual (dar nu dadea erori), bujii denso cu trei electrozi, citind pe forum realizez ca nu sunt cele corespunzatoare, ulei 5w-40, curatat epurator si schimbat garnituri, care de altfel era foarte imbacsit si pierdea ceva ulei, curatat clapeta, conducta, egr, adaptate toate, test repetat cu vcds, rezultatul nu am erori cu exceptia oglinzilor incalzite, schimbat racord flexibil, masina are un zgomot de toba sparta, dar nu foarte accentuat, care nu s-a schimbat in urma inlocuiri racordului flexibil, dar nici nu rasufla pe nicaieri. Masina nu oscileaza la relanti, nu tremura, nu consuma ulei, ambreiajul tine mai sus, dar nu patineaza, dar cum v-am spus nu trage deloc la cald, mai ales acum cu aerul conditionat pornit, abia pleaca de pe loc, cosumul mediu afisat pe display este de 8.1, iar benzina folosesc numai de la omv 100.

Va multumesc frumos pt eventuale raspunsuri sau indrumari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La AZD unde este senzorul G28? merci

As vrea sa curat si epuratorul - nu am probleme, dar am inteles ca e bine sa fie curatat din timp in timp si eventual schimbate garniturile si verificat furtunele. Poate sa vina cineva cu detalii legate despre de aceasta operatiune? (localizarea epuratorului, complexitatea lucrarii, solutii de curatare, etc..) Pana acu am aflat codurile garniturilor (036103677 si N 90617501)

Modificat de tampao
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

epuratorul se afla in spatele motorului si ii prins in 3 suruburi, care trebuie sa le defaci cu imbus, dar nu mai retin marimea, se deface relativ usor, ai nevoie de canal ca sa nu te chinui, dar banuiesc ca merge si de pe cric ceva mai greu, si garniturile se scimba foarte usor la el! am facut si eu de curand operatia asta si garniturile m-au costat aprox. 15 lei si 20 minute de munca!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!