Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

@razvanrudy

E ok viteza la respectiva turatie. Nu cred ca ai pbme la ambreiaj.

Sonda nr 1 e cea responsabila cu amestecul aer-combustibil. Daca ea nu functioneaza corect, de obicei iti creste consumul de carburant si e posibil ca nici motorul sa nu raspunda prompt la acceleratie.

Daca iti face fite si senzorul de pe galeria de aer, atunci clar de aici ti se trage lipsa de putere. Daca cauti mai atent in posturile anterioare vei gasi unde se afla si cum se da jos senzorul.

Egr-ul si tubulatura lui trebuie si ele curatate. Daca a fost f murdar, trebuie calibrat.

Bobinele de inductie daca au mansonul de cauciuc deteriorat sau/si prezinta pe suprafata lor umflaturi chiar si de dimensiuni mici, pot pierde curent si nu mai functioneaza la parametrii optimi, plus ca se pot arde cand nu te astepti. De regula nu sesizezi un mers neregulat, deoarece ele in sarcina nu isi mai fac treaba cum trebuie.

Bujiile trebuie verificate sa nu aiba depuneri suspecte pe ele si sa le schimbi in intervalul dat de producator ( max 30.000 pt bujii normale, max 60.000 pt cele cu platina). Dar asta depinde f mult si de modul de exploatare a motorului. Personal, recomand schimbul cand s-au implinit 2/3 din totalul de km maximi recomandati, pt a avea tot timpul bujiile in parametrii optimi.

In nici un caz nu se recomanda curatarea lor cu perie de sarma sau la flacara. Sunt spray-uri de curatare dar in mod normal o bujie ar trebui sa se autocurete si sa functioneze corect pe toata durata ei de exploatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul MAP a fost curatat cu spray de frane, fara a fi atins cu altceva...A fost curatata si acea teava dintre egr si clapeta. Cum se poate verifica daca trage aer fals? Multumesc. Luni trebuie sa merg la RAR si stau cu grija ca o sa faca aia urat cand o sa le tipe in nas Emissions Workshop ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot cu un spray de frane, carburator, etc, cu motorul pornit dai la incheieturile furtunelor si ale conductelor, pe flanse, in lungul unui furtun care crezi ca poate fi fisurat. Daca trage aer fals, imediat motorul isi va schimba turatia, da in nas, iti dai seama ca nu e ceva in regula. Pe un motor care nu trage aer fals poti da cu spray cat vrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin la problema cu sonda

azi am avut parte de o surpriza placuta(intr-un fel)

am pornit dimineata masina am mers cam 1 km (senzorul check era aprins)

apoi am stat 5 min undeva si am plecat inapoi spre casa

la dealul de care tot vb am simtit ca masina trage mai bine(si intr-adevar trage bine)

cand arunc un ochi in bord check-ul stins

de aproape 1 luna de cand stiu de problema cu sonda check-ul a fost aprins continuu dar azi pentru prima oara s-a stins

mai fac cateva drumuri azi sa vedem ce se intampla si revin

oricum singurul lucru care s-a schimbat in luna asta de cand cu check-ul aprins a fost benzina

am facut 3 plinuri la Petrom cu benzina 99(doua s-au dus si acu al 3-a e pe 3/4)

totusi ramane intrebarea cu circuit intrerupt sonda lambda(eroarea din bord)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa alimentezi cu efix de la rompetrol sa vezi cum se comporta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti nebun :)) Tu nu vezi ca omul a schimbat benzina si i'a disparut eroarea iar tu ii zici sa puna FIXPIX?O stii pe aia:Cu televizorul ati mintit poporul? :D

Razvane,turatia e normala...la 140km/h->4000rpm.Important e cum urca pana acolo...sa urce liniar si in acelasi timp cu viteza de deplasare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema

sub 2000 2500 de turati mi se aprinde uleiul am zis ca e pompa de ulei am schimbato cu una noua.

Nu se aprinde imediat ce plec cu masina abea dupa 10-20 km daca ii dau peste 2500 de ture se stinge uleiul stie cineva de la ce ar putea fii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal as incerca sa schimb senzorul de ulei ce se afla prins de baia de ulei. Cred ca acest senzor la tine e cu probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu o precizare in ceea ce priveste variatia relatiului la cald.......am scos capacul la motor si m-am uitam la clapeta, se misca 1mm in jos exact cat sa faca acea variatie la relanti. Tind sa cred ca este din ECU problema (cel putin in cazul meu).....clapeta actuala este de pe o masina care mergea si nu avea niciun fel de probleme cu ralantiul, iar a mea este pe acea masina care nici cu clapeta mea nu are probleme cu relatiul (clapeta a fost adaptata curatata si cam tot ce se putea face la ea). Stie cineva cam cat costa o resoftare?.......sunt in asteptarea senzorului MAP desi nu cred ca de acolo vine problema....pierderi de aer nu am pe nicaieri (am dat cu spray pt frane pe furtune, pe la servo, pe galeria de admisie unde vine montata clapeta). In concluzie am facut cam tot ce scrie pe aici pe forum (am scris ce am facut si in postul cu probleme relanti) si nu am ajuns la niciun rezultat, de aceea tind sa cred ca problema in cazul meu este din ECU, deci sa o ia dracu de masina. :sly:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Scoate mufa la EGR si vezi asa daca ai fluctuatii? Si la mine facea asa, pana i s-a facut o readaptare. Chiar si fara curatare se simte mult mai ok motorul acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut treaba asta si eu ......am crezut la fel ca tine, ca nu o sa mai varieze relatiul si m-am inselat.......eu am pus si EGR nou si tot asa face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sunt posesorul unu golf 4 1,6 16 V cod motor AZD si am o mica intrebare, daca ma poate ajuta cineva cu un raspuns mai pe intelesul tuturor! astazi un prieten de-al meu care lucreaza la un service mi-a facut testul motor si i-a aparut urmatoarea eroare:

cod de eroare: 16708

descriere cod eroare: P0324 knock control system error

status: sporadic

el mi-o zis ca o fost ceva de temporar, dar pentru linistea mea as vrea sa stiu exact la ce se refera acea eroare???

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un missfire,ceva legat de scanteie/aprindere.Posibil de la o bobina mai pacatoasa sau bujie uzata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in sfarsit am scapat de problema

am reusit azi in sfarsit sa aschimb nenorocita(sper sa nu-mi iau avertisment pentru cuvantul asta) de sonda.

nu m-am mai apucat eu sa o schimb caci era programat sa schimb si distributia asa ca le-am facut in service

off topic - pt colegii din iasi si nu numai - kit distributie (2 curele si 4 role) + pompa apa + sonda lambda 1300 lei

manopera 470 lei dar am dat doar 230 pentru ca am avut discount de 240 lei de la magazinul de piese(service-ul apartine de magazin)

in pretul manoperei a intrat si diagnoza motor. per ansamblu multumit spre foarte multumit(mai ales cand am vazut ce inseamna sa schimbi distributia la masina asta)

nu stiu daca am voie sa dau nume de magazin si service dar pe PM se rezolva pentru cei interesati

plus ca mi-au oferit gratuit testare pe stand pentru frane , suspensie si directie

revenind la problema se simte diferenta , e mai sprintena si si-a recapatat puterea

de acum urmeaza curatarea clapetei si a egr-ului plus conducte si ce mai e pe acolo(multumesc colegilor care au postat DIY si tot ce e necesar sa putem face singuri aceste operatiuni) mai ales ca mi-a ajuns si interfata si pot face ,cu ajutorul vostru, si adaptarea lor

per ansamblu , la mine , lipsa de putere a fost de la sonda lambda(cea din fata catalizatorului)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus azi VAG si am gasit urmatoarea erroare legata de ulei

1 Fault Found:

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

Modificat de seoro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are contact imperfect sau e in scurt, ceea ce iti da erori aleatorii. Daca e scump, incearca mai intai cu unul de la dezmembrari si vezi daca face tot asa. Dar daca nivelul e bun, pompa de ulei de noua, nu are de altundeva sa fie decat de la senzorul de nivel.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea are treaba pompa,ca ala e de nivel,nu de presiune.Curata intai mufa(sub baie),contactele,verifica si cablajul.Daca tot face figuri,altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am fost la service pentru a curata EGR'ul si tubulatura lui. Am rugat mecanicul sa se uite putin la bujii, care aratau astfel :

dscn1620.jpg

dscn1619wz.jpg

dscn1621g.jpg

Sincer nu stiu cand au fost schimbate ultima data, insa am vazut diferenta dintre aceste bujii si cele noi, le-am schimbat imediat. Am luat NGK Laser Platinum cu 60lei/buc. Bosch erau 70...

Cred ca am facut bine ca le-am schimbat, dat fiind faptul ca weekendul acesta pornesc pe transalpina si nu as vrea sa raman pe-acolo :) cu toate ca e superba zona.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu trepidatul la relanti l-am avut si eu la un golf 1,6 16v AUS. Acel trepidat il aveam in stationare cand motorul era cald si se manifesta ca o intrerupere foarte scurta. In sarcina nu se mai simtea si mergea perfect masina dar facusem un fix din asta. Si dai prin servisuri si schimba bujii,bobine,EGR,sonde,senzori,ulei,filtre,distributie,mai aveam un pic si o schimbam toata iar intreruperea aia nu disparea si pace.

Acea intrerupere a rezolvat-o un mecanic bun din Piatra Neamt(care intre timp s-a smecherit ca si-a deschis propriul lui servis) si anume problema era de la o supapa care nu inchidea bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam la asta ma gandeam si eu....am presupus ca ar fi o problema mecanica.....dar acum ar trebui sa gasesc un mecanic care sa se bage la ce zic eu.......pentru scoaterea supapelor trebuie data chiulasa jos sau numai capacul chiulasei cu tachetii? Distanta pana la Piatra Neamt nu ar fi mare.....daca as sti ca-mi rezolva problema intr-o zi m-as duce, si asa am niste prieteni din facultate care ar trebuie sa-i vizitez.

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se da jos chiulasa=)garnitura noua,planat si in mod normal alte prezoane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Undan,

bine ai facut ca ti-ai schimbat bujiile. Electrodul central e destul de uzat si in sarcina nu mai aveai scanteie cum trebuie, de unde rezulta si o solicitare mai mare a bobinelor. De fapt, asta era si pericolul cel mai mare sa fi mers cu bujii asa de uzate, suprasolicitarea bobinelor de inductie.

Ca si pret, e bun pretul platit.

Referitor la datul jos a chiulasei, prezoanele sa fie oem, altfel mai bine le folositi pe cele originale, am auzit pe multi ce au schimbat prezoanele cu altele aftermarket ( exp Febi) si au avut probleme cu ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa va intreb si eu ceva. astazi ma uitam putin pe la masina , am dat capacul jos de la motor si am observat ceva suspect pe admisie. Am atasat mai jos 2 poze ca sa va faceti o idee la ce ma refer. Este normal sa fie despicat acolo?, e vreo problema sau asa prevede?

post-22767-0-76663200-1338485854_thumb.j

post-22767-0-53521000-1338485878_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa este si la mine si suspectam de acu ca am ceva la galeria de admisie.....in cazul meu cam banuiesc ca ar fi vreo supapa stramba....masina am luat-o acu 2 ani....si nu prea stiu istoricul....am impresia ca a avut distributia rupta......banuiesc ca nu au fost schimbate toate supapele strambe, de aici si problema mea.....reveinid la galaria de adminsie iti spun eu ca asa-i la toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam la asta ma gandeam si eu....am presupus ca ar fi o problema mecanica.....dar acum ar trebui sa gasesc un mecanic care sa se bage la ce zic eu.......pentru scoaterea supapelor trebuie data chiulasa jos sau numai capacul chiulasei cu tachetii? Distanta pana la Piatra Neamt nu ar fi mare.....daca as sti ca-mi rezolva problema intr-o zi m-as duce, si asa am niste prieteni din facultate care ar trebuie sa-i vizitez.

Pentru ca si eu la origini sunt din zona(nascut in Dorohoi si crescut in Bucecea) nu iti recomand sa-ti faci nici cea mai mica reparatie la masina in Piatra Neamt.Dupa mine e cel mai scump oras din tara si nu inteleg de ce. Cred ca sunt destui mecanici si in Botosani care pot sa-ti rezolve problema.Gaseste-ti un mecanic bun si piesele comanda-le singur de pe net.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!