Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Nimeni nu are nici o idee?

Ca idee merg de doua zile cu masina si tot nu stiu ce are sau cand va fi urmatoarea data cand va reveni problema.

Pai ca idee generala poti sa incepi cu o diagnoza sa vezi daca nu cumva ai erori stocate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si o intrebare pentru cei care s-au lovit de problema aceasta. In momentul in care sa zic merg cu a 2-a sau a 3-a si iau piciorul de pe acceleratie, masina are ca o smucitura. Ambreiajul si racordul flexibil trebuie sa il schimb sapt care vine. Pot fi si alte cauze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor colegilor

dupa ce am citit zeci de pagini nu am reusit sa ma lamuresc in legatura cu problema mea

sper ca cei care s-au lovit de aceeasi problema sa ma poata ajuta

am un g4 1.6 16v motor tip AZD fara putere

mai exact motorul merge bine (suna ok , rotund ,nu bate nu scoate zgomote ciudate) dar nu are putere

cel mai usor se observa la deal (stau intr-o zona in care urc un deal destul de abrupt zilnic)

cu orice masina as fi urc cu a2-a linistit pe cand la golf daca nu am demaraj bun de la inceput tre sa-i dau a 1-a

simt ca oricat as apasa pedala nu mai are forta sa traga

in rest cum am zis merge bine . cel putin la 140 km/h inca mai am pedala de acceleratie sa ajung linistit pana pe la 160-170(testat)

singura problema care am depistat-o si stiu sigur e faptul ca am sonda lambda (cea din-aintea catalizatorului) defecta

cel putin pe tester imi da circuit intrerupt(inca nu stiu sigur daca e sonda sau e vreun contact electric imperfect)

si am mai observat ca in ultimul timp are momente cand tremura la relanti (intre700-900) dar foarte rar-in 2 luni cred ca de vreo 4 ori

sa zic ca aici o rezolv cu ajutorul colegilor care au postat DIY pentru curatare clapeta acceleratie si egr

ceva idei despre ce ar putea fi vorba , de la cei care au patit asta(din cate am citit pe forum e un simptom care afecteaza aproape toate golf-urile cu tipul asta de motor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor colegilor

dupa ce am citit zeci de pagini nu am reusit sa ma lamuresc in legatura cu problema mea

sper ca cei care s-au lovit de aceeasi problema sa ma poata ajuta

am un g4 1.6 16v motor tip AZD fara putere

mai exact motorul merge bine (suna ok , rotund ,nu bate nu scoate zgomote ciudate) dar nu are putere

cel mai usor se observa la deal (stau intr-o zona in care urc un deal destul de abrupt zilnic)

cu orice masina as fi urc cu a2-a linistit pe cand la golf daca nu am demaraj bun de la inceput tre sa-i dau a 1-a

simt ca oricat as apasa pedala nu mai are forta sa traga

in rest cum am zis merge bine . cel putin la 140 km/h inca mai am pedala de acceleratie sa ajung linistit pana pe la 160-170(testat)

singura problema care am depistat-o si stiu sigur e faptul ca am sonda lambda (cea din-aintea catalizatorului) defecta

cel putin pe tester imi da circuit intrerupt(inca nu stiu sigur daca e sonda sau e vreun contact electric imperfect)

si am mai observat ca in ultimul timp are momente cand tremura la relanti (intre700-900) dar foarte rar-in 2 luni cred ca de vreo 4 ori

sa zic ca aici o rezolv cu ajutorul colegilor care au postat DIY pentru curatare clapeta acceleratie si egr

ceva idei despre ce ar putea fi vorba , de la cei care au patit asta(din cate am citit pe forum e un simptom care afecteaza aproape toate golf-urile cu tipul asta de motor)

Ordinea din punctul meu de vedere ar fi cam asa (sunt la al doilea AZD care il detin)

1.Rezolva problema cu sonda lamdba (sau daca nu e defecta , cauta cauza erorii)

2.Curata clapeta si eventual EGR (dureaza nu mai mult de 1 ora sa zic demontat+curatare daca ai ce iti trebuie).

3.Verifica bobinele si bujiile.

4.Schimba ambreiajul (simptome : prinde sus pedala, pleaca greu de pe loc sau tremura la plecare, consuma mai mult, ajungi la capatul pedalei de acceleratie mult mai repede si simti ca nu trage)

Bafta.

Modificat de vladmury
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok

1 si 2 le rezolv relativ usor(sa vedem la 1 cu cat scap)

ma intereseaza la 3 ce anume si cum sa le verific ma intereseaza in primul rand bobinele(bujiile stiu sa le verific)

iar la 4 nu stiu ce sa zic - ma indoiesc sa fie ambraiajul caci nu l=am simtit sa patineze deloc , din contra daca nu sunt atent la plecatul de pe loc sa o turez mai sanatos moare

am sa vad pe parcurs caci oricum ma bate gandul sa=l schimb caci nu stiu cand a fost schimbat ultima oara si cam cat mai duce

dar momentan am distributia si sonda pentru maine

apoi sa curat ce se poate si sa vad cu bujiile si bobinele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la bobine iti dai seama daca sunt pe duca doar inspectandu-le vizual. daca sunt umflate , insemna ca e pe duca bobina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bobinele/bujiile le verifici pe tester pe canalele 14 15 16 ENGINE.Ar trebui ca 15 si 16 sa aiba valoarea 0 mereu.Bujiile nu se curata cu peria de sarma.

Verifica si timpii de injectie tot in engine...pe 26(nu sunt sigur).

Consumul e mare?Daca da,da vina(nu pe voltaj :) ) ci pe sonda.De acolo si lipsa de putere.Filtrul de aer?E curat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. am si eu o problema si anume, azi am schimbat bateria la masina, si dupa inlocuire mi se tureaza singura intre 1400 si 1800 de ture. ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil a uitat setarile clapetei. Trebuie readaptata cu vag-com. Asa am patit si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vladmury - pot fi cauze foarte multe. Ia incearca sa zgaltai motorul sa vezi cam cum stai cu tampoanele motor? In special cel dinspre cutie.

@razvanrudy - eu as curata senzorul aer de pe galerie. Daca vei cauta putin am puse si poze unde e si ce ai de facut. Mai ales daca schimbi sonda si nu esti multumit de putere. Presupun ca clapeta o ai curatata. Bujii, bobine, ambreiaj fac altfel. Tu vorbesti despre lipsa putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

De curand am achizitionat si eun Golf 4 1.6 16 AZD si am intampinat deja probleme. Am avut probleme cu EGR-ul, nu mai functiona deloc si astfel l-am inlocuit, am cumparat unul nou, tot Pierburg. Toate bune si frumoase, insa check engine s-a aprins iarasi cu eroarea Exhaust Gas Recirculation (EGR): Excessive Flow. Clapeta de acceleratie este curatata si astazi am curatat si senzorul MAP, sters eroarea la EGR si a reaparut dupa cativa kilometri. Sondele lambda sunt ok, dupa cum reiese de pe diagnoza. Nu stiu ce sa mai fac ...trebuie sa fac RAR-ul in curand, masina nefiind inmatriculata inca in Romania si nu vreau sa am surprize pe la astia, sa ma intoarca din drum sau cine stie ce alte lucruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conducta dintre clapeta si EGR ai curatat-o? Aer fals?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o veche problema cu relantiul pe care credeam ca am rezolvat-o, dar se pare ca nu inca.......am crezut in ultima faza ca este din cauza EGR-ului. Am cumaprat EGR nou si tot am fluctuatii la relanti, numai ca acu am desoperit o chestie destul de ciudata........cand scot mufa de la MAP motorul chair merge perfect, deci se poate, si nu ma insel cum m-am inselat cu EGR-ul. Acum intreb ce valori ar trebui sa masoare kktul ala de MAP, ca al masoara undeva la 260 mbar....cand il decuplez am 998 mbar si motorul merge super numai ca am CHECK si EPC aprinse. Am cautat si pe site-uri de pe afara dar nu am gasit mare lucru. Cum dracu imi dau seama daca este mort MAP-ul?. A fost curatat. Nu as vrea sa mai dau inca vreo 200 de lei aiurea.

post-61370-0-99466200-1337964611_thumb.j

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai scos MAP-ul si curatat senzorul propriuzis (bobalca)cu spray de contacte electrice sau cu alcool izopropilic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost curatat. La un moment dat am avut o eroare legatat de G71, ceva gen SHORT TO PLUS, dar am sters si nu a mai aparut de atunci.

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi la mufa lui si verifica cablajul 3-4 centimetri de la pini in sus,verifica conductorul electric sa nu fie ciupit sau intrerupt.Il scoti din teaca(tubul randalenat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si totusi de ce merge mai bine motorul cu el scos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca o sa iti consume multa benzina wink.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este adevarat ca am consumul mai mare cu el scos, asta imi indica si pe bord....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat si firele....nu sunt intrerupte, par ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat de adevarat este, nu am incercat personal, dar am vazut cazuri care se manifesta asa dupa curatarea senzorului prin actiune mecanica. Ceva gen periute de dinti, varf de surubelnita, etc. Se produce decalibrarea lui.

Valorile normale sunt corecte. 200-300 la relanti si urca brusc la accelerare. Dar daca este decalibrat sau da "rateuri" probabil nu are cum sa asigure informatia corecta pentru calculator. De asta pot rezulta variatii, iar in cazul decuplarii cresterea consumului. Nu ai vreun coleg pe aproape cu AZD sa il incerci? Oricum un senzor VDO pentru AZD e cam 120.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am interesat si este cam 180 lei VDO...sa inteleg ca este cam scump in zona mea. Senzorul temperatura aer admisie la golf 4 1.6 16v ....pe unde vine pozitionat? are motorul asta asa ceva?

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tcsib clapeta am curatat-o cu vreo 2 luni in urma

bujiile bobinele daca ar fi fost cred ca nu mai mergea motorul asa rotund

la ambreiaj il simteam ca patineaza(mai ales la dealul care il urc as fi simtit ca se tureaza motorul in gol)

de acum sa vad marti dupa ce schimb sonda(tot atunci schimb si distributia-am reducere de 300 lei la manopera plus garantia aferenta)

un link unde ai pus poze si indicatii cu senzorul de pe galerie caci nu reusesc sa gasesc

iar consumul momentan - conform CB e de 10-10,5 in oras cu clima pornita (intre 22 de grade si LO - viteza peste 3 liniute constant)

iar in exterior e de 6 - 6.3 la fel clima pornita , portbagajul plin cu bagaje(in jur de 100-150 kg) si 3 pasageri(inclusiv eu)

si inca o nelamurire > in viteza a 5-a la 4000 de ture am in jur de 140 km/h. e ok???sincer pana acum nu prea am urmarit viteza si turatia sa vad care ce si cum , insa acum am inceput sa fiu mai atent la detalii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact pe pagina asta ai mai sus poza repusa de un coleg de forum. Acolo e senzorul de aer (MAP) Daca ai timp maine, scoate-l afara (iti trebuie doar un torx de 20) si curata-l cu spray de frane sau carburatoare. Curatare doar prin jet. Il pui la loc si fa o proba.

Dupa ce ai scris mai sus, masina merge chiar normal. Dar daca ai lipsa de putere, se tureaza greu, etc, fa ce ti-am spus si spune-ne care e diferenta. Turatia/Viteza e ok.

Modificat de tcsib
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvanrudy

Daca nu se tureaza in gol nu inseamna ca nu e dus ambreiajul. Din cate stiu, ultimul simptom al ambreiajului uzat e turarea in gol.

La masina mea am avut aceeasi problema ...nu mai tragea ca inainte. Am schimbat bobine,bujii, filtre...nu aveam nici o eroare pe vcds. Am mers la mecanic, am iesit cu el la volan intr-un test. Am urcat pe un deal si in viteza a 2-a la 4000 rpm a accelerato la maxim. Masina a urcat greu in ture nu tragea cum trebuie. Concluzia a fost din prima: ambreiajul.

L-am schimbat si m-am intors pe acelasi deal sa vad cum merge. Reactia mea : Batman frate :lol:

Modificat de vladmury
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!