Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

nu sunt mecanic, dar parerea mea e ca problema se trage de la pompa de ulei.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Modificat de Celeronu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seoro, ce ulei folosesti si cati km are masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca poti avea o problema si cu senzorul de ulei pus pe joasa presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seoro, du-te la un service si masoara presiunea la ulei. La relanti trebuie sa ai cam 1 bar, iar in sarcina peste 2.5bari. Daca presiunea e in regula schimba senzorul de presiune ulei. In mod normal nu ar trebui sa se aprinda la turatii mai joase de 2000rpm, ci numai peste aceasta turatie sinumai daca presiunea scade sub 0.5bari sau pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai posibilitatea intra undeva la dezmembrari si incearca sa vezi cu alt senzor. Nu iti ia mult nici ca timp nici ca bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La relanti trebuie sa ai cam 1 bar, iar in sarcina peste 2.5bari

Am avut un Golf 3 si am avut problema cu ambii senzori ( si cel de joasa presiune si cel de inalta presiune ) ...cand am pus manomentrul cu capat de scala de 3 bari, l-a dat peste cap. In principiu presiunea e de 5-6 bari pe inalta presiune si cam 2 bari pe joasa presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AZD are un singur senzor de presiune, e alta treaba.

Citat din @xxnelu pt. 1.6mpi de pe O2

Testing oil pressure

– Start engine (engine oil temperature about 80 °C).

Oil pressure when engine idling: min. 0.12 MPa (1.2

bar).

Oil pressure at 2000 rpm: 0.27...0.45 MPa (2.7... 4.5

bar).

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!Am si eu o intrebare pt detinatorii de AZD sau cei care au habar :icon_confused: ,sper sa nu fie stupida...daca am alimentat aproape 2ani cu benzina 99+ de la petrom si alimentez o luna de zile sa zicem cu efix 95(chiar curata benzina asta)?Am auzit pe multe forum-uri ca daca o folosesti cateva plinuri chiar ar face mici minuni :icon_cheesygrin: .As vrea s-o incerc o perioada mai ales ca o sa merg mai mult prin oras si dupa sa revin iar la 99+ sau o benzina de minim 98,asa cum este recomandat de vw :emthup: .Multumesc tuturor care sunt interesati de intrebarea mea si doresc sa-mi dea un sfat,un raspuns.Chiar sunt in dubii :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Minuni pe lumea asta nu exista. Orice benzina are aditivi in ea, probabil efix are si unul cu o denumire indescriptiblia (gen metiloacetosulfato... blah blah) pe care compania de publicitate sa o foloseasca ca un carlig cu care sa te agate. Cu alte cuvinte, sfatul meu e sa alimentezi cu benzina 99, 100, de la niste benzinarii decente si totul va fi bine, contin si ele destui aditivi, printre care si de curatare.

Daca vrei curatare adevarata cumpara un aditiv profesional pe care sa-l folosesti corect. Eu am cumparat un aditiv de genul asta, nu din ala de gasesti prin benzinarii, dar deocamdata nu l-am folosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu as pune sub 99. La 95 deja se aude avansul, detonatii...etc

Daca i-a placut pana acum ce i-ai dat, mergi mai departe asa. Este parerea mea formata pe masina personala dotata cu AZD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles.O sa incerc noul sortiment de la OMV (MaxxMotion100) :icon_cheesygrin: ,a mai folosit cineva,am inteles ca aduce ceva nou decat carrera100...O sa testez o perioada(1-2luni) si dupa revin cu detalii.Multumesc inca odata baieti pt sfat. :icon_thumleft: Chiar astazi am nevoie de alimentare si ma gandeam la Efix,dar dupa ce am citit aici si cum recomanda AZD 98 minim, o sa folosesc de la 99+ in sus ever.

Am crezut ca ies mai ieftin cu efix95...dar daca nu-i benefica motorului,ma lipsesc.

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca benzina se numeste MaxxMotion 100, Petrom 99+ si alte denumiri cu cifrele astea umflate, asta nu inseamna ca cifra octanica este asa de mare. Eu unul m-am lamurit si nu ma impresioneaza cu absolut nimic denumirilea astea pompoase, este doar o chestie de marketing aici. Am un fost coleg care si-a dat disertatia, testand benzina din Romania, iar acum lucreaza la DAF si e mai mereu prin traininguri in Germania, m-a lamurit baiatul in ceea ce priveste benzina de la noi. Prin urmare alimentez doar cu eFix95 si de la mol, tot aia de 95 daca nu gasesc un Rompetrol in drum. Am alimentat si de la Petrom dar cum astia sunt "mana in mana" cu OMV'ul, ma cam feresc si de ei. In veci pururi nu o sa alimentez de la Lukoil, si cam atat.

Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta, dupa cati km incepe sa sune sport toba la modelul asta 140.000 , 200.000km ? din uzura interna ma refer gen site macinate, nu gaura sau teava rupta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat racord flexibil, toba medie, toba finala la 145.000km, luasem masina la 100.000km. De atunci am mai schimbat o data la 170.000km racordul flexibil ca luasem unul din ala de 10 lei. Cand am schimbat tobele, cea finala era gaurita dar nu cred ca era asa rau inauntru, insa aia medie era varza inauntru, dar inca nu avea gaura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu tobele, conteaza enorm cum folosesti masina.

Daca mergi mult iarna cand drumul e acoperit cu sare, si faci drumuri scurte ( sub 7-8 km iarna, sub 3-4 km vara), tobele iti vor fi corodate atat dinspre exterior iarna cat si din interior in toate anotimpurile, datorita condensului care nu se va evapora complet.

de asemeni, drumurile scurte sunt daunatoare si pt acumulator, dar asta e alta poveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si eu o intrebare am schimbat si eu racordul flexibil cu totul, de la galerie pana aproape de catalizator. Cand am descfacut cele 4 suruburi ca sa scot teava cu racordul, aveam in galerie o sita metalica, am miscat-o si se ducea in toate directiile. Mecanicul a spus sa o scot ca face zgomot si in viitor o sa se sparga de tot si o sa se duca in al doi-lea catalizator. Este vreo problema ca am scos acea sita...??? oricum a fost putina munca pana a scos-o. Metionez ca masina merge ok e silentioasa nu se aude nimik. mi se pare ca e mai sensibila in accelerare si urca in ture mai repede.(ori mi se pare mie). asptept raspunsuri...Multani fain!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ma refer aici la o situatie gen luam 2 situatii diferite. Se iau 2 golfuri din 2000 la 0 km. Cu unul se merge drumuri scurte , iar cu altul se alearga exterioare. In 2010, ambele vor avea 200.000 km.

Cel cu drumuri scurte va avea probabil tobele bubate de rugina, dar cel alergat pe exterioare, ma gandesc ca va fi macinat de caldura gazelor din interior.

ideea este ca un esapament gaurit suna urat gen rabla, insa unul "erodat" din interior suna grav , natural intrucat toate gazele si sunetul ies prin spate, si devine semi-filtrat.

Modificat de polotsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si eu o intrebare am schimbat si eu racordul flexibil cu totul, de la galerie pana aproape de catalizator. Cand am descfacut cele 4 suruburi ca sa scot teava cu racordul, aveam in galerie o sita metalica, am miscat-o si se ducea in toate directiile. Mecanicul a spus sa o scot ca face zgomot si in viitor o sa se sparga de tot si o sa se duca in al doi-lea catalizator. Este vreo problema ca am scos acea sita...??? oricum a fost putina munca pana a scos-o. Metionez ca masina merge ok e silentioasa nu se aude nimik. mi se pare ca e mai sensibila in accelerare si urca in ture mai repede.(ori mi se pare mie). asptept raspunsuri...Multani fain!!!

am sa atasez aici 2 poze cu o galerie de Golf 4 1.6 16v AZD

post-64364-0-43515600-1335875164_thumb.j

post-64364-0-80437900-1335875175_thumb.j

Modificat de iuliancio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Polotsi, personal nu stiu la cati km un esapament poate sa sune grav, insa iti pot confirma ca un golf 4 cu aproape 600.000 km, cu esapamentul original suna normal, fara zgomote anormale. E adevarat ca a fost rulat in germania si nu prea a vazut drumuri scurte prin oras.

Poate daca mergi foarte tare, insa la acest tip de motor ma indoiesc ca preponderent cineva merge cu viteze de 160 si peste, pentru ca daca o face clar si-a luat un motor nepotrivit, e posibil ca sitele sa ti se manance in interior si sa sune grav. Altfel, doar daca sunt corodate de apa sa iti sune grav, insa sigur in acest caz se va sparge si toba.

Iuliane, nu stiu daca acea sita trebuie sa stea fixa. Insa, site din in poza nu arata rau.

Dar, parerea mea ca rau nu ai facut, si asa acel downpipe e umpic restrictiv.

Legat de restrictia downpipe-ului, aceasta restrictie iti sugruma umpic performanta la turatii mari, dar prin efectul de scavenging ( e in engleza termenul) favorizeaza obtinerea unui cuplu mai bun la turatii mici. Acest efect e asemanator cu acela cand vrei sa tragi lichid afara dintr-un butoi folosind un furtun.

Deoarece gazele evacuate dintr-un cilindru provoaca pt celelalte galerii acest efect de suctiune, evacuarea va fi astfel imbunatatita si se creste astfel performanta la turatii mici. Dar, daca nu exista restrictie si evacuarea din galerie curge fara a mai apuca sa creeze efectul si pt celelalte galerii, se pierde putin cuplu la aceste turatii mici. De altfel, in cazuri extreme poate cauza o crestere a consumului, insa nu cred ca e si cazul la golfurile noastre, stiindu-se ca VW e cam zgarcit in largimea evacuarii.

Dat fiind cuplul la turatii mici, producatorii din start restrictioneaza umpic evacuarea, mizand ca nu se merge constant in ture mari, pt acest lucru existand evacuarile sport.

De altfel, acest fenomen are un efect mai pronuntat la motoarele aspirate, la cele turbo efectul fiind mult diminuat.

Insa, in principiu, orice restrictie e daunatoare,

Pt cei dornici de lectura:

http://en.wikipedia.org/wiki/Aftermarket_exhaust_parts#Advantages

Sunt prezentate elementele unei evacuari cu avantajele si dezavantajele eliminarii diferitelor componente ale evacuarii.

Asadar, nu-ti fa asa mari griji, rau oricum nu i-ai facut masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multani fain...! acum sunt lamurit,oricum am simtit masina ca pleaca altfel, putin dar e o diferenta, si de consumat nu consuma....am facut cam 400km weekend-ul asta si consumul e acelasi... drumuri bune!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

De curand AZD-ul meu a inceput sa faca figuri, si anume:

La relanti cu compresorul de clima oprit, turatia oscileaza de 700 la 900 rpm, daca pornesc compresorul turatia relativ se mentine undeva la 800-850rpm.

Inainte de asta am avut si o eroare pe motor care s-a sters:

''16786 - Exhaust Gas Recirculation (EGR): Excessive Flow p0402 ''

Eroarea aceea am impresia ca e si din cauza benzinei de proasta calitate de la Luk.

Sa incerc cu vreo adaptare la EGR?

Mentionez ca EGR-ul este curatat.

Modificat de Kicker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca ce zici,daca nu merge,blindeaza egrul cu o "tablita" si vezi cum se mai comporta.Daca te referi la LukOil,benzinarie mai proasta nu cred ca puteai alege.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la cele spuse de zebrocksky, oficial LukOil are cea mai proasta benzina din Ro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offf....deja ma dispera azd-ul asta, este foarte zgomotos pana in 2500 de ture(cand merg in oras parca sunt cu dacia), am schimbat toba fina, toba intermediara dar degeaba zgomotoasa rau. Nu este nimeni pe aici din Craiova sa ne intalnim sa schimbam cateva impresii poate reusesc sa mi dau seama de unde provine zgomotul. As fi recunoscator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sdd, ai verificat racordul flexibil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!