Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Astazi o chestie destul de ciudata as spune...am folosit masina, pe drum iar mi s-a aprins Engine Workshop ( martorul galben cu acel motor ) ...pun VAG-COM-ul...nici o eroare...hm, opresc si pornesc motorul din nou...la fel, nici o eroare....ciudat. Apoi dau Clear Fault Codes chiar daca nu imi arata nici o eroare....si Engine Workshop se stinge in bord. De la ce oare mi s-ar aprinde fara ca sa imi dea nici o eroare ? Sunt sigur ca o sa mi se mai aprinda...uneori se stinge singur, alteori tre sa ii sting cu VAG-COM-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@seoro - cel mai bine il faci acasa. din banii dati la service de 2 ori iti iei un compresmetru ok. numai acasa poti avea rabdare sa iei compresia la rece, apoi la cald, lucruri foarte importante. la service e mai greu sau mai scump

@tehnics - am vazut chestia asta pe un golf. se aprindea Engine-ul fara nici o simptoma (uneori combinat cu EPC), iar pe diagnoza UNEORI ramanea "presiunea pe galerie". dar nu totdeauna. ai EGR obturat ? sau nu mai functioneaza ok? (blocat, mizerie, contacte..) unde am vazut problema, era de la EGR. am stat cu diagnoza pe el doua zile in care s-a eliminat cam tot. dar martorul aparea din nou.

Modificat de tcsib
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul nu este obturat ( daca te referi la acel frutunas de vacum ). EGR-ul stiu ca a fost schimbat de fostul proprietar ( se vede ca e nou ) ...o sa desfac odata cand voi avea timp sa vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat technics cu eroarea ta aleatorie.

Mai mergi o perioada cu masina, poate o sa-si revina. Am auzit cazuri in care spre exemplu esp-ul aparea cu eroare dupa ce o perioada masina a stat cu bateria deconectata si dupa ce a mers cu masina si-a revenit subit.

Insa daca tot o sa-ti mai faca pbme, sa nu fie un contact imperfect la vreo sonda lambda, sau la vre-un senzor.

Mai verifica inca odata mufele pe unde ai umblat, eventual da si cu spray de contacte pe unde ai umblat.

Tcsib presupun ca se referea de fapt la anularea egr-ului, se obtureaza cu o saiba oarba direct unde se pride de blocul motor. Da-l jos si verifica sa fie totul in regula.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai verifica inca odata mufele pe unde ai umblat,

Problema asta este de cand am cumparat masina...chiar si fostul propriear mi-a spus ca are momente cand se stinge, cand se aprinde...nici el nu stia exact de la ce este.

se obtureaza cu o saiba oarba direct unde se pride de blocul motor

Nu cred ca e obturata, ca pe EGR se vede condens de ulei ( nu curge, dar are f putin ulei pe EGR ).

O sa mai verific sa vad...

Daca desfac sondele lambda si le curat ar afecta cu ceva ? ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

precis e de la benzina,asa pateam si eu

baga benzina carrera 100 sau de la petrom 99+ si nu se mai aprinde

stai linistit

salutare

nu stiu de ma poate ajuta cineva

la rece cand plec cu ea de la semafor,se aude un fel de suierat sau scartait cand dau drumul la ambreiaj si apas acceleratia

dupa 2-3 opriri cand se incalzeste motorul,nu se mai aude

ce o fi?

plec la drum lung maine si sper sa nu fie ceva serios

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tehnics - eu m-as asigura intai. jos EGR, jos clapeta, curatate, curatata conducta intermediara. la Lambda nu as umbla. cand e eroare de acolo o vezi pe Vag imediat. de asemenea cum a zis colegul Muraru. grija la contacte !

@tm14cln - masina mea personala face la fel. e rulmentul. dar nu e urgenta de "maine". Cand ai "timp" schimba-l (preferabil kit de ambreiaj complet). Eu circul asa de 10 mii. atunci a inceput sa faca.

@Muraru Dan - Da, este ciudata eroarea si modul in care apare. Dar exact asa am patit la un EGR obturat. Aparea ori eroare Engine, ori Engine+EPC de n ori. Am stat 3 oameni pe ea 2-3 zile. Am inceput sa banuim calculatorul. Dar ca banalitate, desi EGR-ul era nou, am zis sa incercam cu unul second. Cand desfacem, na saiba oarba pusa. Am scos-o, nu am mai inlocuit nimic si masina nu a mai dat eroare de genul ala deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si e ok cu EGR obturat sau nu ?

Din cate am inteles cu EGR obturat ai un consum mai mare, dar si putere mai mare si emisii de gaze mai mari, cu EGR liber, consum mai mic, putere mai mica si emisii de gaze mai mici.

Din EGR iese un furtunas mic de vacum...are ceva daca il obturez ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa ii scoti mufa si nu mai functioneaza. In ambele situatii o sa ai eroare stocata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema la AZD tremuratul motorului:

Benzina proasta 95 am alimentat cu benizna OMV 100 si toarce foarte frumos motorul si nu mai am trepidatiile ca si cum ar fi diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tehnics - Parerea mea dupa ce am vazut cum se manifesta este sa nu obturezi nimic. Nu e facuta degeaba asa. Gandeste asa: tu obturezi si vinzi. Cand vinzi nu mai stai tu dupa ce ai luat banii sa ii spui aluia ce si cum. Dupa care noul proprietar incepe sa umble la service si greu se va gasi ce nu e ok. Dar daca vrei sa testezi sau sa iti obturezi EGR... te vei razgandi repede.

Modificat de tcsib
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Technics, daca fostul proprietar ziceai ca a schimbat egr-ul, verifica sa nu-l fi montat gresit, sa fii obturat ceva pe acolo.

Nu-ti recomand, mai ales dupa atata munca la motor, sa mergi cu egr-ul anulat.

Intradevar, poate fi mai mult efectul placebo ca trage mai bine, smdp, insa sigur iti va creste consumul, si implicit noxele iti vor creste si ele.

Adevarat ca acest EGR a fost introdus datorita normelor mai aspre rpivind poluarea si f multa lume e contra lui, insa motorul a fost proiectat sa functioneze cu egr.

Da jos si galeria ce leaga egr-ul de admisie, curat-o si pe ea si vezi dupa aceea daca-ti mai face figuri.

Pt curatare sunt spray-uri pt curatarea carburatoarelor si clapetelor de acceleratie. Sunt extrem de eficiente si in cateva minute cureti tot.

Eu am cumparat spray marca Winns si sigur gasesti la orice magazin care vinde produse auto.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, ms de indicatii. Sambata asta oricum aveam de gand sa imi schimb surubul de la arborelele cotit ( desi e nou si original VW, nu are acea pasta verde-albastrui de care ziceai. Pe surubul vechi exista....pe asta nou nu exista...in fine oricum nu se desurubeaza ).

O sa desfac si EGR-ul sa vad care e treaba si acea teava care duce din EGR in admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema la AZD tremuratul motorului:

Benzina proasta 95 am alimentat cu benizna OMV 100 si toarce foarte frumos motorul si nu mai am trepidatiile ca si cum ar fi diesel.

interesant o sa pun si eu weekend ul asta omv 100. Daca o sa-i pun GPL oare care o sa fie mersul , ca cel de 98 sau de 100?

Modificat de sdd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nus nam incercat 98 si nici GPL eu foloseam 95 acuma am trecut la 100

@pentru curatarea EGR recomand WD40 ca curata foarte bine eu cu ala am curatat ultima data si sunt foarte multumit.

Modificat de seoro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti

Am si eu o problema.

Aseara am fost cu masina pana undeva. Am stationat vreo 15 min. Cand sa pornesc...nu mai vroia

Mi s-au aprins in bord emision workshop si engine workshop. Pana la urma a luat-o, motorul functiona normal, doar ca martorii au ramas aprinsi. Mai tarziu( dupa vreo 2 ore) am mers din nou cu masina si martorul de engine s-a stins. Zica sta e maine, ma duc la o scanare. Azi de dimineata porneste normal cu matorul de gaze aprins. Ma duc la serviciu si cand ajung nu opresc motorul si accelerez de cateva ori in gol. Apoi opresc motorul si il repornesc iar si surpriza, s-a stins si martorul de gaze.

Ma duc la service la scanare, gaseste 2 erori: senzor de altitudine si ceva cu alimentare aer motor defecte sporadice. Le-a sters si ii zic la mecanic sa faca o scanare completa cu vag-ul. Pornesc motorul si cand da sa citeasca valorile reale :grrrrrr: nu vede nimic, nici o valoare, decat liniute. Mecanicul a zis ca nu are masina softul de Marelli. Nu a putut sa citeasca nici macar KM reali.

Vreo idee?

Mentionez ca am masina de 1 an, nu am avut nici o problema pana acum benzina bag numai Petrom 99+ si ieri am facut un drum Ludus-Tg. Mures si retur, cam 100 km fara probleme.

Astept parerile voastre, mersi mult.

Modificat de sebax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca meseriasul ala avea VAG-COM-ul ok ?

Am patit-o si eu...cand am conectat VAG-COM-ul ( am si cu conectare la laptop si scanner special- 2 device-uri separare ) nu imi gasea neam motorul...dupa cateva incercari am reusit...uneori exisa probleme de sincronizare.

Parerea mea este sa ii dai sa steaga toate erorile indiferent daca gaseste sau nu ceva. Asa am patesc si eu...se aprinde Engine workshop fara nici o eroare pe vag-com...daca ii dau stergere erori...mi se stinge si se aprinde dupa o perioada de timp..oricum motorul functioneaza normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu am de unde sa stiu daca era ok. Oricum erorile le-a sters inainte si motorul functioneaza bine deocamdata. O sa vad ce va mai fi.

Mersi de raspuns, o zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Softul de fapt este VCDS, iar Marelli este tipul de calculator al masinii. Se intampla ce spui tu cu clone china. Nu exista vreun VAG / VAS original nu citeasca un Marelli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai el zicea ca nu am eu softul Marelli pe masina. Ele are VCDS dar nu stiu daca e original. Si pe cablu scrie Vag Com dar e drept ca nu am vz sa scrie si Ross Tech.

Deci e posibil sa nu aiba originalul?

Modificat de sebax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe interfata originala scrie Ross Tech, numarul unic al interfetei...si se vede "lucratura" de la o posta.

Cand vei face o diagnoza calumea, vei vedea doar ca ai calculator Marelli, cod ceva cu BH la urma, si te asigur ca se citesc toti parametrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok mersi, de raspunsuri, m-am mai linistit, credeam ca e lucrata masina mea, ca sa zic asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si fa o diagnoza la altcineva. Te vei lamuri. Daca interfata este ok, daca mufa de pe masina ta este ok, atunci si acel Marelli va raspunde.

Din moment ce erorile zici ca le-a sters, mufa de pe masina este ok. Probabil si interfata merge "cat de cat" dar da rateuri la citirea parametrilor live.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o nelamurire la AZD meu cand merg subturat mi se aprinde uleiul cum o turez peste 2000 si merg putin 10-20 m se stinge stie cineva de la ce poate fii ?

Tin sa anunt ca la turatii peste 2000 nu se aprinde niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!