Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Si la mine se tureaza la fel...nu cred ca este normal pentru ca mai am pe cineva cu un golf si urca doar pana la 1100 nu mai mult.

In schimb la mine cred ca si pompa se amorseaza cam greu. Am vazut ca atunci cand deschid usa soferului se aude un bazait semn ca se amorseaza, dar si cand pun contactul dupa incepe acel bazait care mi se pare foarte lung , cam 5 - 6 sec. E normal?

Modificat de sdd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e normal. Cand deschizi usa soferului, acel bazait ( care se aude si la mine ) nu e de la pompa de benzina. Abia dupa ce pui contactul porneste pompa de benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alibum,

nu e normal sa se tureze cu mult peste 1000 de ture la pornire. Probabil ai o neetanseitate la vre-un furtun, in special cele de vacuum si pana isi reface presiunea se tureaza mai mult. Nu e ceva grav, insa nici nu e normal.

Undan,

In legatura cu engine flush-ul. NU E RECOMANDAT !!!!!

Doar daca ai motorul nou si ai mers prea mult cu un ulei uzat,, atunci da, se poate face fara nici un fel de repercusiuni.

Flush-ul este un ulei foarte subtire, cu mai multi detergenti in compozitia lui care spala motorul de depuneri.

O sa-mi sariti in cap spunandu-mi ca e foarte bine si veti avea un motor curat.

Da, insa tineti minte ca intr-un motor cu ceva uzura, unele dintre aceste depuneri actioneaza ca si o garnitura, iar in cazul unui grad mai avansat de uzura dupa un flush o sa aveti neplacuta experienta sa constatati ca motorul nu va mai avea o compresie buna, va consuma ulei smdp.

De aceea e recomandat sa nu se face engine flush, personal in caz de necesitatea curatarii motorului, recomand un schimb de ulei si filtru, pe care sa le schimbati dupa 5000 de km sa spunem. Obligatoriu sa schimbati si filtrul, pentru a preveni colmatarea lui si imposibilitatea de a retine mizeria din motor.

Un caz particular este atunci cand se intalneste fenomenul de oil sludge, practic uleiul a devenit namol, acest lucru datorandu-se in special cand apa intra in baia de ulei, caz in care nu ai cum sa cureti motorul fara un engine flush, dar e posibil sa nu-l mai cureti decat prin interventie mecanica.

Doar in aceste cazuri e necesar un flush, in rest, pentru un motor intretinut cum trebuie, cu uleiul shimbat mai devreme decat la limita recomandata, folosind uleiuri si filtre de calitate, nu aveti nevoie de flush.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule Dan, m-ai convins, ca de fiecare data cand postezi ceva pe forum, se vede ca ai ceva experienta cu masinile.

Filtrele le schimb oricum o data pe an (10.000-12.000km), toate, fara exceptii si aleg MANN; ma gandesc ca desi, spre exemplu, la filtrul de aer producatorul recomanda schimbarea la maxim 30.000km, cred ca e indicat mai devreme, dat fiind faptul ca folosesc masina in Romania si aici conditiile sunt ...cele care sunt. Ieri am schimbat filtrul de aer si polen (cu astea ma descurc) iar la cel de ulei, o sa il schimb la un service, odata cu schimbul de ulei, plus filtrul de benzina.

Ulei folosesc Liqui Moly 5W-40, nu ca am eu ceva fixuri pentru acest produs, insa tot citind pe forum, am observat ca lumea nu mai e asa multumita de Castrol, ca nu mai e ce a fost candva....

Multumesc, si tie.

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin:

Azi am vrut sa schimb kitul de distributie...dar nu pot sa desfac neam surubul de la fulia de pe arborele cotit...o sa mai incerc si maine...faza e ca nu am altul nou de schimb...stie cineva ce numar original are ca sa il pot comanda ? Daca il pun pe cel vechi la loc ce se poate intampla ?

Alta intrebare: cum slabesc intinzatorul de la cureaua de accesorii ? nu am reusit sa imi dau seama cum...am vazut ca e ceva acolo...ca un fel de capac gaurit in mijloc si cu o mica codita care ar indica cat de intinsa este cureaua....dar nu imi dau seama cum sa o slabesc.

Maine mai incerc din nou sa desfac surubul ala....daca nu ma duc la service ( desi am incercat cu scule potrivite ...cheie torx si masina de infiletat cu impact ) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am incercat sa schimb fulia si nu am putut......am fost la mecanic am bagat in treapta a 5 a si am tinut frana.....se invartea cut totul si nu a putut desface fulia, stie cineva alta metoda de desfiletare a surubului care tine fulia de pe arborele cotit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am incercat sa schimb fulia si nu am putut......am fost la mecanic am bagat in treapta a 5 a si am tinut frana.....se invartea cut totul si nu a putut desface fulia, stie cineva alta metoda de desfiletare a surubului care tine fulia de pe arborele cotit?

te salut bogdane mai intai poti incerca sa ....scoti dopul verde de pe cutie si in interior se vor vedea dintii coroanei ia un levier(surubelnita groasa dreapta)si blocheazo .....sau inainte de a pune cheia sa desfaca cele 4 suruburii de pe fulie sa le bata(cu simt responsabil) pt a le misca sper sa ai succes... :icon_thumleft:

Modificat de bpa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai grija cu fulia, sa nu-ti strici si altceva pe la masina. Personal ti-as recomanda sa dai din greu cu spray pt slabit suruburi la intervale de cateva ore intre ele, si sa faci asta timp de o zi. Si incearca dupa aceea. Abia apoi, incearca alte solutii neortodoxe. Eu cand mi-am schimbat distributia, cu o masina pneumatica s-a desfacut fara nici o bataie de cap. Asta dupa ce am lasat vreo 10 minute sa actioneze respectivul spray.

In legatura cu detensionarea curelei de accesorii. Ea in primul rand e tensionata de acea rola care in corpul ei are un arc. La benzinare are arc, la diesel are un piston hidraulic.

Acel indicator este acolo pt a-ti arata daca e intinsa sau nu cureaua, in mod normal trebuie sa existe macar 1 cm distanta intre indicator si margine. Intr-o parte vei avea mai multa distanta in cealalata cel putin 1 cm.

Pentru detensionare, iti trebui o cheie cu care sa prinzi piulita de pe axul rolei si sa tragi spre tine, detensionand astfel rola. Ai mare grija sa nu-ti scape. Si poti scoate cureaua cu cealalta mana, sau daca te chinui sa o tii detensionata, pune pe altcineva sa scoata cureaua.

O sa vezi si o gaura mica pe corpul intinzatorului. Acolo ar trebui sa bagi un cui astfel incat sa blochezi rola pentru a putea pune la loc cureaua. Dupa ce pui cureaua la loc, detensionezi umpic, scoti cuiul si ii dai drumul incet sa se tensioneze.

Daca nu reusesti singur, la mine dupa ce am schimbat rola intinzatoare era foarte greu sa reusesc singur sa o blochez ( a trebuit sa schimb ulterior cureaua pt ca un bolovan de mecanic mi-a dat cu un spary de curele care mi-a facut cureaua lipicioasa si facea zgomot), e bine sa apelezi la cineva care sa-ti blocheze rola.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, o sa caut astfel de spray...sper sa gasesc si o sa caut o masina de insurubat pneumatica mai puternica la un service, totusi intrebarile de mai sus raman valabile...mai pot folosi din nou acel surub de la arborele cotit ? sau pot pune unu cu cap hexagonal ? Oricum il voi schimba cat mai repede posibil ( luni ma duc sa dau comanda ) dar va dura un pic pana va ajunge si as vrea sa folosesc masina o perioadata cu vechiul surub.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de spray. E in fiecare magazin de specialitate, chiar si in supermarketuri. E spray degripant pt rugina si arata de obicei un surub ruginit pe el.

Recomandat e sa nu mai folosesti vechiul surub.

Eu cand am schimbat distributia, am schimbat si toate bucsele de pe masina. Distributia nu e oem, insa cei de la reprezentanta vazand cate bucse comand m-au intrebat daca am probleme, insa spunandu-le ca le schimb deoarece lucrez la distributie, mi-au dat si suruburi noi noute la absolut tot ce am desfacut de pe masina, deci si la arborele cotit.

Recomandarea lor e sa nu se foloseasca un surub vechi, una la mana ca sunt tratate anticoroziune ( au un strat protector ), tratament care in timp se duce datorita actiunii prafului, a mediului inconjurator, smdp, iar in lipsa acelui strat protector acel surub se poate coroda, implicit rupe daca-l fortezi. Plus, a doua la mana, acel strat protector impiedica formarea reactiilor intre materialul surubului, care nu e otel, e din mangan sau ceva in genu si astfel se realizeaza reactii intre blocul motor si surub, care duc la corodarea celui din urma.

Un alt avantaj e faptul ca ele vin pe filet cu o substanta albastra, care e practic un intaritor ( imi scapa acum denumirea, sunt si spray-uri in comert pt asa ceva), intaritor care previne desurubarea surubului si il tine pe pozitie.

Desigur, exista mai multe tipuri de astfel de intaritoare, acestea gasite pe majoritatea suruburilor oem fiind facute ca dupa infiletare si solidificarea intaritorului, surubul sa se poata desface la mana.

Insa, sunt si intaritoare care se folosesc pt suruburi aflate in stres extrem de mare, care se pot desface doar cu masini mecanice.

E posibil totusi ca cel de la fulie sa aiba un intaritor mai puternic, ceea ce-l face greu de desfacut la mana.

Dute la o reprezentanta si sigur iti vor da tot ce ai nevoie.

Pt cei interesati de aspectul tehnic, pot citi spp-urile http://vwforum.vwfor...__fromsearch__1

Nu mai retin spp-ul, insa stiu ca am citit despre acest fapt intr-unul dintre ele, si se exemplifica foarte succint tratamentul, materialul si recomandarile pt aceste suruburi.

Cu ce va pot ajuta, e ca este un spp din timpul golfului 4, deci in perioada aceea sa va uitati.

Personal am invatat multe din aceste spp-uri si multe din raspunsurile pe care vi le dau in acest topic sunt invatate de acolo.

Bafta in lecturare.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suruburile sunt din magneziu scuzati,. nu din mangan. Aveam un lapsus cand am scris postul.

Iar intaritorii de care vorbeam sunt de fapt solutii pentru blocarea si sigilarea filetelor.

Exemplu: http://www.wuerth.ro/catalog/pdf/WRO-03-028.pdf

Cele de culoare albastra sunt pt blocare medie ( pe toate am avut urme de albastru), cele rosii fiind pt blocare forte.

Ca si producatori: Wurth, Forch, Euro Lock,etc, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut eu am o problema ,motorul meu e foarte zgomotos(azd) am mers si cu un aus si e foarte silentios,am verificat evacuarea e ok,zgomotul vine din motor,ce trebuie sa verific e ceva de facut ? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibile surse de zgomot:

-Valva canistrei de carbon. Tacane cand evacueaza vaporii condensati in canistra de carbon. E absolut normal sa se auda din cand in cand.

- cureaua de accesorii. Poate fi uzata si scartaie, poate fi contaminata cu ceva (ulei, mizerie) si fasaie

- Role ce se regasesc pe traseul curelei de accesorii, ai rola intinzatoare, rola de ghidaj. Rulmentii din rola daca sunt pe duca fac zgomot.

De obicei un rulmet face un sgomot ca un juruit, insa in faza incipienta poate sa scoata la rece si un mic scartait.

De altfel daca rola intinzatoare (arcul ce se afla in corpul rolei) e slabit, iti va bate semnul de intindere in corpul rolei si face zgomot.

- Alternatorul, respectiv pompa de servo au pe axul fuliei rulmenti care pot genera zgomote. Insa e mai rar acest eveniment.

- Compresorul de ac poate face zgomot. Fie fulia face zgomot, care in cazul unei role intinzatoare slabite, aceasta fulie a compresorului preia vibratiile si face un zgomot ca un zanganit, fie rulmentul din fulie e dus si face zgomot.

- Pe traseul distributiei, ai si acolo role intinzatoare si de ghidaj, ai pompa de apa, toate pot face zgomote daca au ceva pbme.

- Daca ai vre-un furtul pe vacuum fisirat e posibil sa-ti fasaie si sa ti se para zgomotos motorul

- Racodul flexibil, ce este localizat dupa downpipe si inainte de catalizator. Practic pe traseul de evacuare, o bucata de traseu vei vedea ca e ca o plasa de metal impletita. Acel racord daca e original, are o ceramica in el care se poate crapa si scapa pe acolo gaze. Plasa e destul de subtire si daca nu te bagi sub masina si misti de el, nu ai cum sa-ti dai seama ca e rupt (atentie ca frige!!!). Daca iti scapa si putin, face zgomot, Cu cat e mai rupt cu atat face zgomot mai mare.

Altceva nu-mi vine in minte acum, important e sa localizezi zona zgomotoasa, sa ne descrii zgomotul si poate ne dam seama de unde provine.

In functionare normala, azd-ul nu e un motor deloc zgomotos, eu cel putin la inceput, am coborat de cateva ori din masina crezand ca am oprit motorul. Doar lipsa cheii in buzunar mi-a atras atentia ca am uitat sa-l opresc.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati:

Acum juma de ora am terminat...in sfarsit...doamne am zis ca nu mai vine ziua aia....dar sa incep cu inceputul:

Cum ieri nu am reusit sa desfac surubul pentru ca era prea strans...astazi am fost si am luat alta masina cu impact ...ceva serios nenica ( semana cu mitraliera rotativa a lui Arnold din filmul Predator ) ...din doua zvacuri am desfacut surubul ( a trebuit sa dau roata jos ) (Surubul este in inchi 3/4...pentru a se stie.). ...restul a venit de la sine si am vazut concluzii: pompa de apa varza...iar intinzatoarele de la distributie erau ok, dar le-am inlocuit cu cele noi....dupa punerea la punct, am pus si capacul de culbutori...am intins curelele de distributie, pus la loc totul si am dat cheie...a pornit la sfert...dar am sezisat ca era mult mai silentios. Inainte aveam niste zgomote metalice provenite de la pompa de apa...acum merge f bine.

Am curatat si tachetii hidraulici ( fara sa ii desfac cum recomanda unii ) si acum sunt f silentiosi.Voi scrie despre asta candva...operatiunea e f simpla si foarte eficace.

Singurul lucru care a ramas la fel...e acel surub problema de la arborele cotit care deocamdata nu am de unde sa il iau...luni dau comanda si il voi schimba.

Am facut o tura cu masina si merge f bine.

Multumesc din nou tuturor care m-au ajutat.

Iar intaritorii de care vorbeam sunt de fapt solutii pentru blocarea si sigilarea filetelor.

Am si eu Loctite pentru filete...dar nu recomand....sunt al naibi de puternice si cand vrei sa desfaci te chinui de te omoara. Am patit-o cu un surub.

,motorul meu e foarte zgomotos(azd)

si al meu este f silentios...mai ales acum :D.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci motorul este galagios,mai ales cand e rece,folosesc castrol magnatec 10w40 are 4 mii de la schimb.masina are 130 mii reali.in accelerare adica peste 2500 ture se aude la fel deci nu numai la relanti.ai impresia ca e un ulei slab in motor si nu isi face ungerea pistoanele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo technics.

Referitor la solutia de pe suruburi pentru blocarea lor, asa vin direct de la mamica lor.

Ale mele suruburi erau fiecare in pungulita sigilata VW si aveau urme albastre pe ele, insa repet, din ce am inteles sunt de forta cel mult medie gandite sa se poata desface cu scule de mana. Poate doar pe surubul arborelui cotiti sa fie mai puternic, insa tot cu solutie albastra era dat. Si nu sunt date extrem de mult, ale mele aveau cam jumatate din lungimea filetului albastra..

Sa ne spui si noua cand vei avea timp cum ai curatat tachetii.

Personal nu am dat pana acum capacul de la culbutori niciodata jos, nu am avut motiv insa e bine de stiut cum ai procedat.

14kla, eu am vazut motor ce avea 600.000 km si inca folosea 5w40.

Nu stiu ce sa zic insa iti recomand un ulei de calitate, 5w40 ( incearca rheinol, am auzit numai lucruri fff bune despre ele si cel mai important sunt facute doar in Germania si astfel nu te temi ca e prost facut).

Iar daca uleiul nu lubrifiaza cum trebuie componentele motorului e absolut normal sa fie mai zgomotos. Insa, din pacate acest zgomot nu e deloc bun, suna a uzura prematura.

Deci, daca nu ai alte zgomote ciudate, schimba uleiul si vezi cum merge.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, scuze de intarziere cu raspunsul dar am fost plecat.

Toate 4 bobine de inductie sunt noi.

Toate 4 bujii sunt noi NGK cu 3 picioruse

Fisele leam verifica pana la calculatorul masini ... de sub parbriz

Astazi am dat o scanare full si mia dat asa

Saturday,21,April,2012,11:03:45:10074

VCDS Version: Release 10.6.4

Data version: 20110418

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV

Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 47 55 56 57 75

76

Mileage: 117660km/73110miles

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No: 036 906 034 BH

Component: MARELLI 4MV G 3773

Coding: 00031

Shop #: WSC 01317

VCID: 59BD8957E989

1 Fault Found:

16686 - Cylinder 2: Misfire Detected

P0302 - 35-00 - -

Readiness: 1010 0101

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 1C0-907-37x-ABS.lbl

Part No: 1C0 907 379 J

Component: ABS FRONT MK60 0103

Coding: 0001025

Shop #: WSC 00546 264 03158

VCID: 316D11F7D1B9

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl

Part No: 6Q0 909 605 A

Component: 27 AIRBAG VW5 01 0006

Coding: 12855

Shop #: WSC 01317

VCID: 356525E725D1

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments Labels: 1J0-920-xx5-17.lbl

Part No: 1J0 920 805 B

Component: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V04

Coding: 01123

Shop #: WSC 00546

VCID: 2545F5A79571

Part No: Ident

Component: Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0A2986081

Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0A2986081

1 Fault Found:

00771 - Fuel Level Sensor (G)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl

Part No: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 01317

VCID: F0EB54F39A33

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.lbl

Part No: 1J0 959 799 Q

Component: 4C Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 01317

VCID: 4C936003565B

Part No: 1J1959801C

Component: 4C Tőrsteuerger. FS0002r

Part No: 1J1959802D

Component: 4C Tőrsteuerger. BF0002B

Part No: 1J4959811C

Component: 4C Tőrsteuerger. HL0002r

Part No: 1J4959812C

Component: 4C Tőrsteuerger. HR0002r

2 Faults Found:

00943 - Heated Exterior Mirror; Driver Side (Z4)

35-00 - -

00944 - Heated Exterior Mirror; Passenger Side (Z5)

35-00 - -

End ---------------------------------------------------------------------

Modificat de seoro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg manifestarea...asa era si la mine cand porneam masina...ziceai ca e un disel de acum 15 ani, dar dupa un timp o parte din zgomot disparea. Una din probleme ar fi tachetii hidraulici care nu mai functioneaza corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo tehnics! S-o folosesti in continuare fara probleme.

:icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal, am o problema la azd-ul meu de ceva timp am depistat ca mocheta din spatele soferului de jos de la picioare este umeda,am mai lasato sa vad daca se usuca dar nimic tot uda e,si ceva umezeala si in portbagaj tot pe partea stanga,a mai avut cineva problema asta si daca da cum a rezolvato, nu am avut geamuri deschise si portierele erau bine inchise merci

Modificat de skiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seoro,

Daca zici ca bobinele, bujiile si firele sunt in regula, dar tot ai missfire, ma gandesc sa nu ai pbme cu senzorii de rotatie. Unul e la axul cu came, celalalt la volant.

Verifica si firele de masa de sub capacul de plastic de sub stergatoare sa nu fie oxidate. Sunt 3 la numar si sunt prinse de caroserie.

O alta posibila problema poate fi lipsa de compresie pe respectivul cilindru, caz in care trebuie facut un test de compresie.

Skiro, e posibil sa-ti curga apa in interior de la usi.

Apa ce se prelinge pe la chederele geamurlor in interiorul usii ar trebi in mod normal sa iasa prin orificiile de scurgere de la baza usii. Insa, daca garnitura capacului interior al usii, cel pe care e montat motorul macaralei geamului, este rupta, si de obicei se rupe in partea de jos, apa ce normal ar trebui sa ti se scurga prin interiorul usii in afara, se scurge inauntru.

Dar semnele sunt nu doar udarea mochetei unde stai cu picioarele, ci si partea de mocheta ce uneste zona picioarelor cu pragul interior de plastic de sub usa.

Daca si acea bucata de mocheta e uda, e clar, de la garnitura din usa ti se trage.

Eu am avut o astfel de pbma la usa soferului si doar cand ploua mai mult afara aveam probleme, daca mergeam la spalatorie spre exemplu nu mi se uda mocheta, doar gaseam putina apa pe partea superioara a chederului..

Remedierea am facut-o slabind toate suruburile capacului respectiv si am introdus silicon sanitar peste garnitura. Sunt 2 ani de atunci si tine si in ziua de azi.

Pt apa din portbagaj, de regula curge de la stropitorul stergatorului, fie se rupe furtunul fie se duc colierele de pe traseul de apa ce duce la stropitor si iti curge.

Alta problema ar fi garnituriule stopurilor. Daca nu mai etanseaza bine poate sa iti curga pe acolo

Si o ultima posibila infiltrare de apa ar fi in spate, in ambele laterale, sub bara de protectie, sunt doua orificii care au un grilaj de plastic. Sunt pt a egaliza presiunea din masina in cazul in care se incalzeste aerul in masina, smdp.De jur imprejurul acelor grilaje e o garnitura, care daca se rupe e posibil sa-ti intre apa in portbagaj.

Poti incerca tot cu silicon sa etansezi. Insa va trebui sa dai bara din spate jos, pentru a lucra cum trebuie.

Nu stiu alte locuri pe unde poate sa-ti intre apa inauntru si sa nu fie vizibile.

Daca altcineva stie, rog sa posteze.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci muraru de maine imi aloc timp sa verific tot ce ati zis ,inca o data merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am mentionat mai sus o sa incerc sa explic cum se pot curata tachetii hidraulici fara mare efort. Pana acum din ce citisem pe net acestia trebuiau desfacuti prin lovirea lor pe o bucata de lemn...asa m-am chinuit si eu cu primul...am dat cu el de o scandura pana s-a desfacut...in interior exista o mica supapa cu o bila si un arc, care au rolul de a intari tachetii la intrarea uleiului. Daca prin gaura din capatul tachetului se apasa cu ceva pe acea bila, veti observa ca tachetul se inmoaie....deci cum am procedat:

Inainte de asta am lasat o seara la " inmuiat " tachetii in terpinol...uleiul se descompune si asa curatarea lor se va poate face mai usor. Apoi am pus terpinol intr-o seringa si cu acul am injectat terpinol in tachet prin gaura din capat, pana a iesit terpinol curat. Apoi cu acul am apasat usor si pe bila si am injectat terpinol si in acea zona....in tot timpul in care injectam, cu mana cu care tineam tachetul il actionam mereu astfel incat terpinolul sa intre peste tot si sa curete. Apoi am pus intr-o sticla ulei si am pus-o in apa calda astfel incat uleiul sa devina mai fluid apoi am injectat uleiul cu seringa in tachet si apoi am apasat cu acul seringii bila din interior si am insectat si acolo...si la fel, in tot timpul asta tachetul va trebui actionat astfel incat uleiul sa intre peste tot. Am injectat ulei pana a iesit din orificii ulei curat. O sa observati la sfarsit ca tachetii se intaresc....daca nu se intaresc, atunci inseamna ca nu exista destul ulei in compartimentul de presiune ( cel in care se afla acea bila ).

Trebuie inteles ca acesti tacheti hidraulici se comporta ca un cilindru hidraulic....cand intra ulei in el se intareste si permite actionarea corecta a supapelor. Daca nu sunt curati, nu intra ulei in ei peste tot si se aude acel sunet metalic.

Eu asa am procedat cu tachetii mei...din toti 16, doar unul l-am desfacut, restul 15 i-am curatat cum am deschis mai sus...si functioneaza foarte bine.

La inceput aveam un tacanit metalic la pornire si chiar si dupa un timp tot nu se ameliora 100% ( se auzea dar mai putin )....acum nu se mai aude nimic chiar si la pornire....

Sper ca am reusit sa explic cum se procedeaza.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general la service....pret nu am idee. Stiu ca se gasesc si testere de presiune la magazinele auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!