Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Precum spui si tu techinics, daca la schimbarea distributiei vechiul proprietar a acordat atentia descrisa de tine, ce sa mai spun de alte componente, mult mai neimportante ca o distributie.

Legat de pbma ta, incearca sa efectuezi un nou test, doar pe cilindrul 1 sa vezi daca iti da aceeasi valoare. Astfel poti scoate din discutie lubrifierea cilindrului.

Legate de motoarele azd, si cele aspirate ale vw in general, pacatoase nu pot spune ca sunt.

Ca au probleme lor specifice asta e adevarat.

Ca orice motor aflat in functionare este supus uzurii si e f important cum este exploatat si intretinut.

Eu unul ma pot declara extrem de multumit de acest motor si stiu multi oameni care isi intretin ca la carte masina si nu au nici un fel de probleme. Iar ca si nr de km, au sute de mii in spate cu acest motor.

Orice masina daca nu ai grija de ea nu va merge perfect si nu e vina ei.

Desigur, mai intervine si ghinionul, insa imi mentin parerea ca daca faci compromisuri ini mentenanta si doar astepti sa pice ceva ca sa schimbi ceva la motor, nu vei avea rezultate bune, cum ai grija de masina asa va avea si ea de tine.

Nu acuz pe nimeni , Doamne fereste, insa conteaza f mult cum a fost exploatat respectivul motor de la prima cheie, si mai ales in perioada de rodaj, calitatea consumabilelor si nu in ultimul rand inlocuirea tuturor pieselor ce prezinta la un moment dat probleme ( exemplu senzori, garnituri) atunci cand au fost depistate ca nu mai sunt in parametrii ideali, desigur asta presupunand o scanare, respectiv o verificare periodica pt incadrarea in parametrii corecti de functionare a tuturor elementelor motorului.

Dar, exploatat corect, folosind consumabile de calitate, viata unui motor este marita considerabil si mie cel putin mi-a fost dat sa vad motorare care si la un nr f mare de km functionau corect si cel mai important fara sa-i fi dat batai de cap respectivului proprietar.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am comandat un scaner pentru calculatorul de bord, Memoscan U600 si sper cu asta sa pot sa gasesc toate erorile. Am vag-com 409.1...dar nu mi-l detecteaza, imi da o eroare de sincronizare...multi spun ca ar trebui sa mearga cu VAg-com 409.1...la mine din pacate nu merge.

Dane, cam ai dreptate. Aici unde sunt eu lumea nu prea da importanta masinilor pentru ca in caz ca le pica ceva, isi permit sa isi ia altele, plus ca eu sunt ( din cate am inteles eu de la vehicul proprietar ) al 4-ulea proprietar. Chiar daca masina are cartea service la zi, oricum se vede ca nu a avut grija de masina ...bucsaraie varza, telescoape la fel....o sa fac o poza la cureaua de distributie sa vedeti ce fel arata...eu nu am vazut in viata mea asa curea uzata...ma mir cum de a functionat. Bine ca s-a intamplat acum...pt ca la vara am de gand sa fac un drum pana in Romania si inapoi ( in total 7000 km ) cu masina...

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar te rog sa pui poza cu respectiva curea.

Stiu ca la azd trebuie sa setezi viteza baud la 9600. Ceva-n genu. Cauta pe forum, sigur vei gasi mai multe informatii. Si eu am avut aceasta pbma, pe viteza default nu se conecta vag-ul deloc, setand 9600 a mers perfect.

Legat de importanta acordarii atentiei unei masini, e chestie si de unde iti faci service-ul.

In posturile mele am precizat ca mi-a fost dat sa vad un azd cu aproape 600.000km la bord si proprietarul era un neamt.

El saracu habar navea de multe in ale mecanicii, insa mi-a spus ca toate reviziile periodice, ceea ce presupune si verificarea periodica a masinii de 2 ori pe an, o face intr-un service agreat de reprezentanta vw si aboslut tot, i-au facut respectivii. El nu a facut o scanare in viata lui sau cine stie ce verificari. Insa respectivul service a avut grija sa-i inlocuiasca absolut tot cand era necsar, sa-i efectueze mentenanta ca la carte si chiar sa-i faca si detailing exterior si interior odata la 3 luni precum scrie si in manualul masinii.

Tin sa-ti spun ca masina aia avea un luciu de am murit cand am vazut-o si avea desigur vopseaua originala.

Asadar, conteaza f mult si de seriozitatea service-urilor si nu in ultimul rand de potenta financiara a proprietarului sa-si permita fara sa simta prea mult la buzunar o intretinere ca la carte a unei masini.

Nu degeaba arata masinile occidentalilor si in special a nemtilor cum arata si functioneaza corespunzator multi km.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici lumea e cam puturoasa. la service schimba uleiul, filtrul de aer..si cam atat...iar restul cand pica...pica..abia atunci le schimba. Propietarul la care stau in chirie are un mercedes din 86 2,3 benzina cu cutie automata ( gadeste-te cat consuma ala ) ....si a pus ulei abia cand i s-a aprins martorul in bord...cand a deschis capota avea paianjeni...la propriu.

Sunt si cei care au grija de masini...dar sunt f rari.

Acum ca alt sfat:...eu cand ajung in tara as vrea sa imi schimb si setul ( stiu ca recomandat ar fi alezare la urmatoarea cota a blocului motor si pistoane noi ...dar e prea mare deranjul pentru concediul meu..si asa scurt ) asta incluzand pistoane si segmenti noi...ce ziceti, merita din punct de vedere mecanic...financiar nu ma intereseaza...ca oricum prefer sa dau aici un pret mai mare...ca aici unde sunt preturile la consumabile sunt de 3-4 ori mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

technics,

Poate la tine compresia scazuta s-ar datora doar din cauza segmentulor uzati. Zic si eu, tu stii mai bine cum se prezinta motorul.

Insa, eu cred ca nu va fi nici o pbma asa de grava ( oricum va fi mai bine decat e acum) daca nu alezezi blocul motor.

Dar mai important zic eu, e sa ai un mecanic bun, sunt o gramada de povesti aici pe forum de probleme datorate erorilor la montaj a diferitelor piese.

Astept si poza cu respectiva curea :)

PS: Aici in Ro, nu trebuie sa astepti nu stiu cat timp sa faci paianjeni la motor. Eu sambata am spalat si aspirat masina si ieri (luni) seara aveam chiar unul in portbagaj. Asa ca.....

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

Inainte sa am patania, motorul mergea f bine...pornea la sfert chiar si pe timp rece. E adevarat ca cam papa ulei...dar am gasit si mici scurgeri dupa ce am desfacut motorul.

Dupa ce mi s-a oprit in mers, iti dai seama ca am incercat sa o pornesc la demaror de cateva ori dar nimic...multi mi-au spus ca ar fi senzorul de turatie ( acela care se afla deasupra arborelui cu came ).....dar totusi nu am auzit nici trosc si poc iar daca ar fi o problema cu vre-un piston sau supapa, sigur nu as fi avut nici macar 1 bar.

Am atasat si 2 poze cum arata cureaua de distributie....o parte din dinti i-am dat eu cu mana jos...initial cam un sfert din dantura se uzase cand am vazut problema...dintii ramasi se vede la baza ca sunt crapati...deci inclin sa cred ca cureaua aia nu a fost schimbata niciodata.

Astept sa imi vina piesele...si ma apuc sa mi-o montez...singur. am diagrama de montaj..o sa o pun pe site si pentru altii.

post-84028-0-87322000-1334070394_thumb.j

post-84028-0-78861400-1334070402_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Im pare sincer rau pt tine. Jalnic arata cureaua. Ma mir cum a putut sa mearga atat si in halul ala.

Daca spui ca supapele culiseaza fara efort, teoretic ar trebui sa fie absolvite de lipsa compresiei. Insa, e posibil sa fie absolut necesar sa refaci planeitatea chiulasei, pt ca micrometric se poate sa nu-ti mai calce supapele cum trebuie.

Insa imi mentin parerea ca segmentii sunt uzati si pana apuca sa se lubrifieze pierd presiune. De aceea inca un test pt pistonul 1 ar elucida si acest lucru.

Iti recomand sa-ti schimbi si semeringurile la supape si sa rectifici si chiulasa pe langa schimburile ce doresti sa le faci la motor.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu un golf 4 AZD 1J, 1.6 16 v 105 CP. Am pus tester-ul pe ea astazi mi-a dat urmat erori:

cod 16517 Sonda lambda - imbatranire sonda

cod 17604 Sonda lambda - alimentare tensiune defect

cod 17591 Sonda lambda - scurtcircuit la plus tens. referinta

cod 17588 Sonda lambda - scurtcircuit la plusul pompei

Mentionez k am folosit benzina fara plumb 95' Lukyoil si OMV, amceva probleme cu esapamentul, cand o mai pornesc cateodata imi scade si creste turatia si in unele momente se si opreste dar dupa ce o pornesc iar nu mai are nimic. consumul sunt foarte multumit :D

La toate aceste erori scrie in paranteza "inainte cat." adica dupa mine e vb de sonda dinaintea catalizatorului/

Intrebari: Cum rezolv problema cu erorile sondei? Aceste erori pot fi cauzate de esapament sau catalizator?

Ajutatima va rog mult ca sunt foarte stresat din cauza masinii

ASTEPT UN RASPUNS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand sa-ti schimbi si semeringurile la supape

Semeringurile la supape au fost schimbate...proprietarul de la care am luat-o mi le-a aratat pe cele vechi....le schimbase cu o sapt inainte.

Oricum daca ajung in tara, ca sa schimb pistoanele si segmentii voi desface si chiulasa si voi vedea exact ce e acolo...pana atunci ma rog sa ma tina pana in tara :D.

rybu, acele erori ti le da clar sonda lambda. Ori ai probleme de alimentare cu tensiune a sondei, ori e problema cu sonda.

Pun aici o poza cu aranjarea distributiei. Poza e cam neclara, dar o sa incerc sa fac ceva mai clar maine.

post-84028-0-48432200-1334088589_thumb.j

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci trebuie schimbata sonda lambda? De piese de schimbat sau reparatii nu e problema dar ideea e sa fiu eu sigur pe ceea ce schimb. am inteles k sonda e vreo 3-4 mil... si mai am o eroare la senzorul g200 ala pt acceleratia transversala dar pt asta am zis mai intai sa curat clapeta de acceleratie si inca ceva pe la motor, niste senzori curatati bine ... mai astept pareri in legatura cu asta motoarele astea azd...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pieseautogolf3

salut,

Inainte sa am patania, motorul mergea f bine...pornea la sfert chiar si pe timp rece. E adevarat ca cam papa ulei...dar am gasit si mici scurgeri dupa ce am desfacut motorul.

Dupa ce mi s-a oprit in mers, iti dai seama ca am incercat sa o pornesc la demaror de cateva ori dar nimic...multi mi-au spus ca ar fi senzorul de turatie ( acela care se afla deasupra arborelui cu came ).....dar totusi nu am auzit nici trosc si poc iar daca ar fi o problema cu vre-un piston sau supapa, sigur nu as fi avut nici macar 1 bar.

Am atasat si 2 poze cum arata cureaua de distributie....o parte din dinti i-am dat eu cu mana jos...initial cam un sfert din dantura se uzase cand am vazut problema...dintii ramasi se vede la baza ca sunt crapati...deci inclin sa cred ca cureaua aia nu a fost schimbata niciodata.

Astept sa imi vina piesele...si ma apuc sa mi-o montez...singur. am diagrama de montaj..o sa o pun pe site si pentru altii.

Salut, aceeasi problema am patit-o si eu,daca ti s-a oprit motorul in mers sa fi sigur ca s-au indoit cel putin 8 supape,ele oricum culiseaza si indoite,dar compresia v-a fi zero,poti sa ii faci o verificare pentru a fi sigur de treaba asta.

Trebuie data chiulasa jos,schimbate supapale indoite, schimbate ghidurile si supapele ,planata chiulasa,schimbata garnitura de la chiulasa si unde faci planarea sa faci un test de compresie inainte sa o montezi pe masina,dupa care pui toata distributia noua,antigelul ,montezi chiulasa si ii dai drumul. Daca dupa montarea tuturor pieselor(supape,distributie etc) merge intrerupt verifica bobinele de inductie,daca sunt foarte vechi este posibil sa se fi ars cateva). Mie mi s-au ars 3 din ele in momentul in care s-a rupt distributia (tot cureaua mica) si nici macar pe tester nu se vedea acest lucru (ca nu functioneaza toate bobinele).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai jos am scris clar ca am facut testul de compresie si mi-au iesit intre 4 si 9 bari...deci supapele se inchid.

Motorul mi s-a oprit din cauza unui senzorului de turatie....dupa ce am desfacut motorul am vazut si cureaua de distributie uzata.

rybu, ma intai verifica daca ajunge tensiune la sonda lambda. Eventual scoate-o si verific-o vizual si eventual o poti curata.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehnics, degeaba a schimbat semeringurile inainte de incident. E ca si cum dupa un accident ai spune pai tabla era perfecta inainte.

Ce iti spuneam eu, e faptul ca e posibil sa ti se fi indoit foarte putin, sau sa nu mia calce perfect pe chiulasa, suficient ca sa-ti piarda ceva presiune pe acolo. E doar o parere. Sincer nu stiu ce presiune optima ar trebui sa fie ca sa-ti spun daca 4-9 bari e bine sau nu.

Dar ideal ar fi ca sa ai egal pe toti cilindrii. Daca iti merge masina, las-o asa, schimba pistoane, segmenti, refa planeitatea chiulasei si musai fa un test de compresie dupa aceea.

Daca nu vei avea valori perfecte pe toti cilindrii, atunci ia aminte la ce ti-am spus eu mai sus si va trebui sigur sa verifici din nou supapele.

RYBU,

O benzina proasta iti poate afecta sonda lambda, Un mers preponderent urban, cu porniri dese iti poate afecta aceasta sonda.

Un sistem de aprindere uzat (bobine imbatranite sau cu probleme, bujii uzate sau de slaba calitate) iti va afecta iarasi sondele, insa vei avea si erori generate de sonde, in acest caz datorita sesizarii unui gaz de esapament bogat datorat proastei arderi.

Sa intelegi mai bine cum functioneaza sistemul, desi s-a mai discutat pe forum, ai 2 sonde:sonda1, cea dinainte de catalizator, (care e in compartimentul motor) responsabila de amestecul aer-combustibil, si sonda 2,cea de dupa catalizator care e montata chiar pe acesta, deci sub masina si care doar verifica daca catalizatorul functioneaza corect.

Daca vei avea o bobina arsa sa spunem, automat in esapament va fi mult mai putin oxigen datorat combustibilului nears, si care va fi sesizat de a doua sonda, respectiv vei avea eroare de amestec prea bogat si iti va clipi in bord martorul cu motorul.

Daca ai probleme cu sonda 1, vei avea de regula un consum marit, deoarece va da semnale gresite calculatorului, ce nu va mai putea efectua amestecul optim de aer-combustibil, cu erorile de rigoare. De obicei pe tester gasesti referire la care sonda s-a gasit eroare.

La tine e posibil sa ai o problema electrica ( dupa erori eu asa zic, fie ai un scurt fie un contact intermitent sau intrerupt), pt care va trebui sa verifici firul ce alimenteaza sonda, sau sa fie sonda dusa.

Verifica firul, iar daca gasesti probleme acolo refa testul si vezi daca iti mai da eroare.

Daca electric e totul ok, nu iti mai ramane decat sa-ti schimbi aceasta sonda. Iti recomand ngk, chiar daca e putin mai scumpa decat restul.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul e foarte bun, nu e marit nici un pic, azi i-am curatat clapeta de acceleratie si chiar acum am comandat esapament nou din Germania, dupa ce pun esapamentul cel nou o sa verific firele sa vad daca e vreu scurt sau un fir intrerupt, ceea ce e posibil pt k am lovit toba pe dedesubt ceea ce ma face sa ma gandesc sa nu fii miscat un senzor... nu prea le am eu cu astea dar le cam intuiesc :D ms pt raspuns, dupa ce rezolv o sa te anunt daca a avut rezultate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut nus daca am nimerit bine dar nu gasesc aceasta problema.

Am citit errorile de la Vag-Com si imi da urmatoarele :

3 Faults Found

16686 - Cylinder 2

P0302 - 35-00 - Misfire Detected

17589 - Linear O2 Sensor; Reference Voltage

P1181 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent

17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1

P1196 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent

Readiness: 0010 0101

Sonda lambda 1 am schimbato la cilindri am verificat si curatat injectoarele,pistoanele sunt noi, chiulasa are reparatie capitala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16686 - Cylinder 2

P0302 - 35-00 - Misfire Detected

Partea cu misfire detected si eu am avut-o si a fost vorba de bobina de inductie arsa, si asta din cauza bujiilor foarte uzate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seoro, o bobine de inductie ti s-a ars. Verifica-ti si bujiile, e posibil sa fie uzate si ele. Verifica si restul bobinelor de inductie vizual si daca pe suprafata lor vezi umflaturi ca niste bule, chiar si de mici dimensiuni schimba-le.

E normal ca in caz de bobina arsa sa ai si eroare la sonda lambda 2.

Schimba-ti preventiv si uleiul, de regula combustibilul nears strica uleiul, ecu-ul nestiind sa taie injectia pe cilindrul cu missifre.

Pe viitor

Mare atentie la intervalul de schimb al bujiilor, de calitatea lor si verifica macar la fiecare schimb de ulei vizual starea bobinelor. Primele semne de duca sunt acele bule ce apar pe suprafata bobinelor.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati.

Am primit kitul de distributie...si pentru a verifica daca am probleme cu motorul ( supape indoide...etc ), am inlocuit doar cureaua dintre cei 2 arbori cu came si am schimbat acel senzor de la arborele cu came.

Inainte de de asta am aliniat arborii cu came dupa si am pus cureaua...apoi am adus toti cilindrii la jumatatea cursei ( ca sa nu loveasca in pistoane )...am pus capacul chiuloasei...si apoi am pus la punct arborele cotit si am pus cureaua mare ( m-am cam chinuit un pic pentru ca nu am avut acces ca sa slabesc intinzatorul ) ...si am dat cheie...a pornit la sfert ...am ramas :mellow: ...masca..Functiona totul foarte bine...fara batai, rateuri sau alte probleme.

Am scanat cu vag-com-ul ( aveam martorul Engine Workshop aprins in bord ...de inainte de a avea probleme) si aveam 2 erori ceva legat de valoarea maxima si minima a clapetei de acceleratie...sau a senzorului de la pedala...am dat reset si s-a stins si Engine Workshop din bord.

Oricum o sa o desfac din nou ca sa schimb si cureaua mare, pompa de apa, si rolele...dar bine ca a pornit...dorm linistit.

Multumesc foarte mult celor care m-au ajutat cu sfaturi....

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti am nevoie de parerile voastre. Un engine flush la schimbul de ulei poate dauna ? Daca a mai facut cineva operatiunea asta si doreste sa impartaseasca parerile e binevenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Engine flush...cu ce ? Cu apa ?...Daca e tot blocul motor dat jos nu dauneaza...daca e montat pe masina...dauneaza pentru ca se poate aduna apa in anumite locuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cu apa. Exista niste produse speciale pentru asta, dar mie unul mi-ar fi tare frica. Mie mi-au bagat ceva de genul asta in motor, cand am avut cureaua de distributie rupta si a trebuit desfacut si am avut mari probleme. S-a dizlocat mizeria si depunerile de pe unde erau si s-au oprit direct in sorbul din baia de ulei. Rezultat: presiune la ulei mica, desfacut baia de 2 ori cu schimb de ulei si filtre la 3000km. Nu stiu ce mi-au bagat ca nu am mai dat pe acolo, dar si la ultimul schimb, la 10000 dupa problema, tot murdar si negru iese uleiul.

Deci sfatul meu e mai bine nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e ca atunci cand schimbi uleiul, in uleiul vechi sa bagi solutia respectiva, apoi se goleste tot, dupa care adaugi uleiul nou....sunt si pe forum colegi care folosesc si spun ca nu dauneaza, totusi sunt putin sceptic in privinta asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am o problema cu golf-ul meu 1.6 16v azd. La pornire se tureaza singura pana pe la 2000 de ture dar nu tot timpul. Am patit asta cu motorul rece dar si cald. este ceva normal ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se tureaza pana la 2000 si apoi revine la 1000-1200 max in 2-3 secunde...e normal. Si la mine face la fel. Nu mi se pare a fi vreo anomalie. Daca se tureaza si ramane turata...atunci nu e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat problema cu turatia, este si topic dedicat, in mod normal nu ar trebui sa urce mai mult de 1500rpm la pornire. Am observat ca daca nu ii dau cheie automat, daca las vreo 10sec contactul si apoi pornesc motorul, se tureaza pana in 1500-1700rpm dupa care revine la normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!