Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

EDITED:Acum am inteles....aia e pusa pe panoul ignifug,sa nu se infierbante de la motor si pe dedesubt de la evacuare.

Oricum iarna,intai se incalzeste apa,abia apoi blocul motor,chiulasa,etc.Aia iti pastreaza mai bine caldura in compartimentul motor daca o vei pune pe capota,altceva,nu prea ii vad rostul.Dar vara ce faci?Innebunesti ventilatoarele.La diesel mai e cum mai e,ca se incalzesc greu,dar la noi,cu benzinare,una-doua pornesc ventilatoarele.Eu cred ca o sa renunt la capitonaj,pt ca in mom "curatarii" s'a cam "fleoshcait".Cred ca voi folosi o folie gen dinamat/aluband.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu ai probleme la traseul de evacuare

Ziceam ca poate cu acel capitonaj mai atenuez din zgomotul motorului in habitaclu.

Am schimbat toba intermediara care numai avea site in ea si riginise pe exterior, toba finala arata destul de bine, zgomotul vine dinspre motor si il aud cand plec dupa loc pana in 2000 de ture, e foarte suparator (vechiul cielo era mai silentios la porniri si plecari). Mai exact plec dupa loc are un zgomot de motor ca de masina neantifonata, apoi in jul turatiei de 2000 se aude mai gros dupa care dipare.

Racordul flexibil pare in regula. Ma bate gandul sa desfac catalizatorul adica partea de jos care pleaca spre racord, unde sunt cele 4 suruburi sa vad daca mai are ceramica buna. La mine mai este un catalizator dupa racordul flexibil dar la ala nu prea am cum sa umblu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adia mai este un catalizator?nu ai catalizator-intermediara-finala?Unde e al doilea? :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adia mai este un catalizator?nu ai catalizator-intermediara-finala?Unde e al doilea? :icon_confused:

la mine e asa: catalizator(cu sonda lambda)....racord....catalizator2(cu inca o sonda lambda)....intermediara....finala. Din ce am inteles al doilea se numeste precatalizator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Primul nu e catalizator, este downpipe-ul, are intradevar in el un fel de sita, insa nu "proceseaza" gazele de esapament in nici un fel. Are pe el sonda lambda1, responsabila cu amestecul aer-benzina.

Al doilea catalizator de care ziti tu, cel dinaintea tobei intermediare este de fapt catalizatorul responsabil de reducerea noxelor. Are pe el sonda lambda2, responsabila cu buna functionare a catalizatorului.

Vezi ca si eu am avut aceeasi problema cand am cumparat masina, un zgomot mai puternic ce-mi venea de sub masina si era racordul flexibil.

Cel original este total diferit de cele aftermarket, care sunt in jurul a 1 mil de lei, cel original costand la reprezentanta asta in 2007, 7 milioane de lei vechi!!!

La mine erau rupte componentele din el, plasa nefiind rupta. La o verificare sumara ziceai ca e ok, abia iarna am vazut ca ies gaze pe acolo si l-am schimat in cele din urma, zgomotul disparand complet.

Practic, racordul aftermarket e compus doar dintr-o impletitura mai groasa de sarma. cel original avand in exterior o plasa de sarma, iar in interior o fasie ceramica (asa parea) ce venea impaturita peste un burduf de metal. Burduful respectiv era rupt de marginea racordului si fasia de ceramica era si ea pleznita.

Cel aftermarket l-am mai atins de cativa bolovani, insa din fericire e mult mai flexibil si mai permisibil la lovituri decat cel oem.

Incearca sa apesi ( asta cu esapamentul rece) pe marginile racordului si iti vei da seama daca e rupt ceva inauntru sau nu.

Daca acesta e ok, probabil iti scapa gaze pe undeva, sau ai vreo sita din tobe rupta si intra in rezonanta la turatiile respective.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poate ajuta cineva cu o schema a coponenetelor din jurul axelor cu came....efectiv a pieselor care se afla in capacul de la culbutori(fara ciulasa).Am un sunet metalic constant si mi se pare ca e de acolo.Ma gandesc la o proasta ungere pe la axele cu came.In afara de sunetul metalic(ca de compresor,doar ca mult diminuat) nu are alte probmele.Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat niste scheme de pe http://www.vagcat.com. Trebuie sa iti faci cont ca sa poti accesa "parts catalogue". E un fel de Etka online. Asa cum le-am pus eu e posibil sa iti fie greu sa le urmaresti.

post-5497-0-12883200-1332155961_thumb.jp

post-5497-0-91161400-1332155969_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Primul nu e catalizator, este downpipe-ul, are intradevar in el un fel de sita, insa nu "proceseaza" gazele de esapament in nici un fel. Are pe el sonda lambda1, responsabila cu amestecul aer-benzina.

Al doilea catalizator de care ziti tu, cel dinaintea tobei intermediare este de fapt catalizatorul responsabil de reducerea noxelor. Are pe el sonda lambda2, responsabila cu buna functionare a catalizatorului.

Vezi ca si eu am avut aceeasi problema cand am cumparat masina, un zgomot mai puternic ce-mi venea de sub masina si era racordul flexibil.

Cel original este total diferit de cele aftermarket, care sunt in jurul a 1 mil de lei, cel original costand la reprezentanta asta in 2007, 7 milioane de lei vechi!!!

La mine erau rupte componentele din el, plasa nefiind rupta. La o verificare sumara ziceai ca e ok, abia iarna am vazut ca ies gaze pe acolo si l-am schimat in cele din urma, zgomotul disparand complet.

Practic, racordul aftermarket e compus doar dintr-o impletitura mai groasa de sarma. cel original avand in exterior o plasa de sarma, iar in interior o fasie ceramica (asa parea) ce venea impaturita peste un burduf de metal. Burduful respectiv era rupt de marginea racordului si fasia de ceramica era si ea pleznita.

Cel aftermarket l-am mai atins de cativa bolovani, insa din fericire e mult mai flexibil si mai permisibil la lovituri decat cel oem.

Incearca sa apesi ( asta cu esapamentul rece) pe marginile racordului si iti vei da seama daca e rupt ceva inauntru sau nu.

Daca acesta e ok, probabil iti scapa gaze pe undeva, sau ai vreo sita din tobe rupta si intra in rezonanta la turatiile respective.

Bafta

O sa o ridic pe elevator sa fac poze in zona racordului flexibil. Stiu ca l-am verificat cand am schimbat toba intermediara si era ok. Ma uit mai amanuntit.

Nu este nimeni pe forum din Craiova cu 1.6 16V sa vad cum se aude la el motorul in interior?. La mine intre 1300 - 2000 de ture se aude foarte urat , apoi dupa 2000 se tureaza frumos. Si cand dau la cheie nu porneste asa "soft" ci mai mult ca un diesel.

Modificat de sdd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Astazi mi s-a aprins martorul cu defectiune motor, iar la diagnoza a aparut o eroare care scria: '' Supapa reciculare gaze de evacuare - flux prea mare''

Care ar fi cauzele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s'ar traduce EGR valve-excesive flow....ar fi bine sa pui si codul de eroare si tipul

As incepe prin curatarea clapetei si al EGRului+adaptarile necesare.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul de eroare l-am sters, iar supapa EGR a fost curatata in urma cu 3000 km si clapeta de acceleratie nu are nevoie de curatare.

Modificat de Kicker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am si eu o problema, se aude un sunet si nu stiu de unde ar putea fi, am inregistrat ca sa va cer o parere. Sunetul apare intre 2500-2000 rot/min si uneori la relanti. Precizez ca motorul consuma ulei si am gasit ulei pe filtrul de aer. Nu stiu ce defectiuni ar avea, supape... nu-mi dau seama.

, sunetul pare ca vine de la galerie langa filtrul de ulei.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu'i cumva desprinsa tabla de peste galeria de evacuare?de cand face asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa ma uit sa vad, face de ceva vreme dar se auzea mai incet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu'i cumva desprinsa tabla de peste galeria de evacuare?de cand face asa?

cel mai probabil e tabla de la evacuare. am avut aceeasi problema si cand am ridicat-o pe elevator am vazut ca era desprinsa tabla din suruburi ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut imi puteti spune si mie va rog ce euro este vw meu bora din 09 2001, 1,6 16v motor AZD?

stima!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OffTopic:Mi se pare mie sau ai trecut la B6 Aurelian? :D Sa il stapanesti sanatos ;) Un topic,ceva de prezentare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am si eu un VW Golf IV 1.6 16V 77Kw 105cp

La relanti imi sta in 800 - 900rpm chiarsi in 700 si da motorul din cap

Am schimbat pistoanele si cuzineti.

Am schimbat toate filtrele.

Am schimbat pompa de apa.

Am schiumbat si distributia.

Injectoarele leam dus la curatat cu ultrasunete.

Tacheti iam golit si iam reincarcat ca la carte dar parca da sa mearga in 3 am am verificat toate 4 bobine de inductii, toate 4 bujii.

Imi mai da eroare ca nu are ardere caluma la cilindru uitati datele din VCDS

Miercuri,28,Martie,2012,12:36:10:10074

Versiune: VCDS-ROJ ROJ 10.6.4

Versiune date: 20110616

Adresa 01: Motor (036 906 034 BH)

12:35:58 Grup 022: Aprindere (ReglajDetonaţii cilindru 1 && 2)

694 /min TuraţieMotor (G28)

20.1 % SarcinăMotor

0.0* ReducţieUnghi- la cilindrul 1

0.0* ReducţieUnghi- la cilindrul 2

Miercuri,28,Martie,2012,12:36:53:10074

Versiune: VCDS-ROJ ROJ 10.6.4

Versiune date: 20110616

Adresa 01: Motor (036 906 034 BH)

12:36:45 Grup 015: Aprindere (Detectere rateu cilindru 1-3)

0.0 Rateu Cilindrul 1

7.0 Rateu Cilindrul 2

0.0 Rateu Cilindrul 3

deconectat Rateu- detectare

De la ce arputea fii in cazul asta?

Tin sa reamintesc pistoanele sunt noi am aproximativ 1600km cu noile pistoane ce au cuzineti noi si au venit gata segmentati.

Injectoarele leam schimbat intre ele de la 2 la 4 si de la 4 la 2 si tot la 2 imi da rateu.

Am schimbat si bobinele de inductie intre ele si tot degeaba.

Ar putea cineva sa imi zica cam ce ar mai puteafii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal

Chiar daca sistemul de aprindere e ok, missfire poti avea si daca distributia nu a fost aliniata cum trebuie. E deajuns sa fie decalata si cu un singur dinte si sa-ti faca pbme

Am auzit multe patanii de genul acesta si remedierea a fost alinierea corecta a distributiei.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu segmentii si camasile nu au uzura impreuna poti avea probleme. Masoara si compresia pe cilindrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul de compresie rece/cald te va lamuri.

Daca era cureaua de distributie decalata erau probleme pe toti cilindrii. Fa testul si spune-ne rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea!

Am un golf 1,6 16v motor BCB iar astazi in mers la trecerea intr-o treapta inferioara a vitezei motorul a inceput sa balbaie si sa nu mai traga.In bord mi-a aparut-ABGAS WERKSTATT- cu semnal sonor.

Rog ajutor si multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!