Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Am inteles. Niciodata nu invart din cheie din prima, astept pana se sting martorii. Ramane sa merg la un alt mecanic, ( e drept, eram in graba si am mers la cel mai apropiat serivice ) pentru a curata si EGR'ul si tot ce tine de acest senzor. Multumesc pentru raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere. Incearca sa alegi un mecanic care are ceva experienta in VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut vw forum! Sunt nou pe aici asa ca o sa incep prin a spune ca detin un golf 4 1.6 16v azd cu care am o problema.

Ieri dimineata am pornti masina sa merg la scoala. Toate bune si frumoase pana cand am iesit de la scoala. Am pornit motorul iar toata masina a inceput sa vibreze. Am repornit, aceiasi chestie. Am mers acasa asa iar apoi am mers la service. Am facut o diagnoza auto si nu aveam nici o eroare. Mecanicul a ajuns la concluzia ca bujiile sunt de vina.

Mentionez ca masina merge in suturi cand o tin constant sau cand accelerez intre 1200-1800 rpm si da impresia ca merge in 3 cilindri. Am schimbat bujiile dar aceiasi treaba. Mecanicul zice ca ar fi de vina un injector care "scuipa" prea multa benzina. Sa am incredere in el? Aveti alte pareri? Problema e ca stau intr-un oras mic (Pascani) cu 2-3 service-uri si alea slab dotate si cu mecanici de caruta :)

PS: scuze daca nu am postat in sectiunea care trebuia :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu fie ceva pe parte electrica,bobine.Sa incerce sa iti scoata fisele pe rand sa vada de unde provine defectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la diagnoza(zice ca a facut) ii iesea orice tine de sistemul de aprindere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A zis ca nu tot timpul apar erorile de la bujii si ca sigur bujia e de vina etc. Eu fiind aproape zero cu mecanica, l-am crezut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e problema cu vreo bujie, iti da misfire. La fel si daac e vorba de vreo bobina sau dealimentare defectuoasa cu carburant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca mecanicul nu stie ce vorbeste sau am alta problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In bord nu-ti cliepste nici un indicator? Daca ti s-a dus vreo bobina de inductie ar trebui sa-ti clipeasca martorul cu un motor. Asta iti semnaleaza ca ai amestec bogat, datorat benzinei nearse din ciliindru unde ai bobina arsa.

Daca este asa, trebuie sa-ti verifici bobinele, scotand pe rand fiecare bobina din locasul ei.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca asa le arzi si pe cele bune.Se intra pe canalele 14 15 16 si se observa fiecare cilindru in parte si unde apar missfireurile.Metoda de mai sus merge sigur la cele cu fise(deci cu o singura bobina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. AZD nu are fise, are bobine independente pe fiecare cilindru. Bobinele nu trebuie deconectate in nici un fel in timpul functionarii motorului. Daca mecanicul avea habar de ceea ce face primul pas era ce a zis Zebrocksky mai sus, urmat de inversarea bobinei de pe cilindru cu problema cu bobina de pe un cilindru fara probleme. Daca se muta eroarea o data cu bobina atunci ai gasit problema. AZD-urile sunt cunoscute pentru probleme cu bobinele. Abia dupa verificarea bobinelor se trece la bujii si in ultimul caz la injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta pe cineva cu un tester din Pascani(este lista pe forum cu membri detinatori de interfete) iti identifica exact problema(mai mult ca sigur e pasionat,deci face treaba de placere,din inima astfel incat sa te lamureasca) dai comanda de bobina(Beru~110ron) iei 2 surubelnite late,extragi bobina drept in sus,declipsezi mufa pe dedesubt,o inlocuiesti,stergi codul de eroare si gata .Daca nu gasesti pe nimeni ii zici "mecanicului" sa intre pe canlele mai sus mentionate.

pe 14 ai counterul general de missfire.

15-cilindrii 1 2 3

16-cilindrul 4

ar trebui sa fie toate pe 0.

Unde iti apar cifre mari,acolo ai bobina belita.Ar mai fi o situatie mai "ieftina" sa ai un fir intrerupt.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am senzatia ca nu ti-a prea facut nici o diagnoza, sau a facut una pe un universal ieftin. Mergi si fa o diagnoza cum trebuie. Cauzele pot fi multe la problema ta. Daca vrei sa elimini injectoarele (in ipoteza ca unul din ele face figuri), cauta pe cineva cu AZD aproape de tine, si pune toata rampa lui. Nu dureaza. Dar ar fi ultimul lucru de care m-as apuca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar diagnoza a fost facuta cu un aparat universal :) . O sa caut pe forum pe cineva pentru o diagnoza amanuntita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor,

As fi curios si eu de niste pareri la cele ce urmeaza:

Golf 4 AZD.

Problema se manifesta periodic; caz concret: ~6 luni masina merge perfect, dupa care vine o perioada de 1sapt-2 (si aceasta din nou, o perioada estimativa).

Primul aspect: motorul oscileaza la relanti (800-1200rpm) cu oscilatii mai fine si cateodata smucituri. Se intampla aleator: ba imediat la pornire, dupa care-si mai revine; ba la pornire deloc, apoi dupa x km de mers in oras la un semafor incepe showu, ba dupa un drum in afara de 20-30km.

Al doilea aspect: are loc impreuna cu prima simptoma, mi se intampla de ex. in oras, cedez cuiva prioritate, treapta a 2-a, ambreiaj+frana - nici n-apuc sa scot la liber/sa bag 1-a ca motorul se opreste. Sau alt exemplu: cand fac manevre de parcare laterala si motorul oscileaza, motorul tinde sa moara/chiar moare daca virez spre maxim volanul.

M-am gandit la varianta ca oscilatiile astea si opririle motorului ar putea fi din cauza senzorului temp lichid racire, de aceea al treilea aspect: Peste an, completez de obicei 500ml antigel + apa aferenta in instalatie; e exagerat de mult?

In afara de cele mai sus-mentionate, masina trage si suna perfect, consumul e ok... repet, problema se manifesta rar, dar persista.

Am curatat EGR, curatat clapeta acceleratie de mai multe ori.

Vreo idee?

Aaa da era sa uit: la diagnoza, nici o eroare. :| stupoare

ms frumos de orice fel de ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde e acea lista cu membri care detin Interfata?:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici:

http://vwforum.vwfor...cereri+diagnoza

bddjrc - jumate de kil deantigel + apa e mult daca nu iti curge pe nicaieri. daca iti dispare lichid de racire si totusi pe diagnoza nu ai nimic, as lua si o compresie.

Modificat de tcsib
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poza senzor MAP

map1e.jpg

Daca mecanicii tai au spus ca acesta ar fi senzorul de turatie, schimba mecanicii. Fara suparare.

Colegul Zebrocksky ti-a explicat bine locatia senzorilor. MAP se curata cu spray de frane sau carburatoare (daca gasesti)

Atentie la diferenta dintre senzorul de turatie si cel de acceleratie ! Nu este unul si acelasi lucru ! Spui ca ti-au curatat senzorul de turatie. Pana la urma ce ti-au curatat? Oare nu se putea masura sonda de temperatura daca lucreaza in valori normale sau nu? In afara de curatatul clapetei s-a cam lucrat pe bajbaite.

EPC + check engine poate avea mai multe cauze, dar vine de regula de la EGR blocat pe inchis pe vreme rece.

Curata EGR si verifica sa nu ai aer fals pe la vreun racord (tot cu spray). Cat timp dureaza statul la 3000 de ture la pornire?

acolo pe langa senzorul MAP si pe langa joja am si eu cablurile alea pline de ulei.

poate sa-mi spuna cineva cam de la ce ar putea fi?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma poate ajuta cineva cu un cod pentru chederul de la geamurile portierelor din fata,cel dinspre interiorul masinii,care se prinde pe fata de portiera in partea de sus,pe care "freaca" geamul la urcat-coborat?Le'am inspectat vizual si sunt cam "ciufulite" si zgaraie geamurile.

Sebax,e posibil sa ti'l mai arunce pe langa joja,sau sa nu fie infipta bine partea aia neagra de plastic bine.Furtunul de la epurator in zona rezistentei e curat?

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand mersi de raspuns. Ulei este numai in zona aia unde e joja, adica pe cablurile alea din jurul ei. Din pacate nu stiu care e rezistenta de la epurator :) Poate poti pune o poza, ceva. Nu e ingrijorator, ca nivelul de ulei nu a scazut dar nu imi place mie sa fie ulei prin zona aia.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina e din 2002 ai rezistenta.Cauta pe furtunul de la epurator pe langa furtunele de benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de epurator ,ieri am salvat un client cu un g4 1400,care avea epuratorul teapan.I-am dat vechiul meu epurator de pe masina care era stas si cu garnituri noi(eu am montat epurator nou dupa ce l-am curatat si schimbat garniturile celui vechi).Epuratorul de pe masina lui cred ca era la greutate dublu fata de cum era normal.A incercat mecanicul sa-l curete dar nu a reusit...nush ce draq avea in el..era bocna.Masina respectiva nu avea rezistenta si dadea cu ulei peste tot..ba cate putin..ba mai mult.Basca peste asta fusese la 2 mecanici si nu-i dadeau de cap cu termostatul.A pus termostat nou si sa dus imediat.Mecanicii i-au spus ca e alta problema si i-au scos definitiv termostatul.I-am spus mecanicului la care a adus masina;desfa flansa termostatului si vezi ca e sparta in locul in care intra axul termostatului.A desfacut flansa si asa a fost.S-a montat pe masina flansa noua si termostat nou.A venit clientul cu mecanicul si mi-a multumit mult si ma si cinstit.Mi-a spus doar atat;noroc cu tine...altfel nu o scoteam la capat.Aveti grija cu schimbarea termostatului...vizualizati cu atentie flansa lui dupa ce o scoateti de pe furtun. ;)

post-64586-0-13435700-1330170233_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti daca se poate puneti o poza cu epuratorul ala si cu rezistenta ca nu stiu care sunt.

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!