Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Termometrul rosu se aprinde si daca nu mai ai antigel in vas,in cazut tau era sub nivel.Eu am fiert motorul de 2 ori asta vara.Sa blocat termostatul si nu aveam scule la mine..pana sa ajung la job si sa scot termostatul a fiert la 120-130 si a dat pe dinafara din vas.Apoi am schimbat termostatul,si tembelul de mine nu am schimbat si flansa lui.Cand am plecat in probe cu masina iar a fiert la 120-130.Am scos termostatul nou care se stricase pt ca flansa era sparta exact in locul in care intra axul termostatului si am mers 2..3 zile pana mi-a venit flansa pe original si termostatul pe original.Am schimbat flansa si termostatul +antigel g12+schimbat total..si de atunci nu am mai avut probleme.Mai grav ca la mine nu cred ca ai avut probleme tu.Schimba flansa si iti garantez ca nu o sa aia probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauza mizerie de pe drum aveam luneta si retrovizoarele super murdare.La un moment dat,am depasit un tir,in prealabil intrebandu'l daca am loc de manevra.Dupa ce l'am depasit ma uit in oglinda si era totul in regula in spatele meu.La 1 minut,tipul cu tirul ma intreaba cat consuma masina.Eu ii zic,vreo 8 mediu.La care el: - Nu benzina,ULEI.Ca ai o pacla in spate!!!Parca mergi cu marfaru'.

Intra'adevar,cand m'am uitat in spate,abia se mai vedea ceva.Asta s'a intamplat in 2-3 minute.Am crezut si eu ca e fum.Dar era abur.Sa fi fost de la apa din compartimentul motor,care era impinsa in spate de la vant?Si chestia e ca am mers vreo 3 km pana sa opresc,fara apa.Deci sa stau linistit,sa nu ma gandesc la garnitura,chiulasa,fisuri,etc?Trebuie si flansa de la termostat schimbata odata cu piesa distribuitoare???

PS:Ce e drept,inainte de nefericire,am dat si cam tare in masina,vreo 70km,cu turatii trecute binisor de 3500-4000+++.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnitura de chiulasa e metalica,nu se arde asa usor.Daca era apa fierbinte si afara frig..e normal sa mergi cu aburul dupa tine.Stai linistit ca nu are nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:zzzzz: Pot sa ma culc linistit de acum. :)

O ultima intrebare.Ai precizat ceva legat de flansa de la termostat.Trebuie sa o schimb si eu preventiv?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte sa bagi antigelul,sa bagi numai apa si sa lasi masina sa mearga 10 minute si so turezi putin.In felul asta verifici daca ai pierderi si daca totul e normal.Basca peste asta daca a fiert s-au adunat toate sedimentele din motor prin instalatie,si in felul asta lasand masina sa mearga 10 minute doar cu apa..mai cureti instalatia putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

II bag si Calgon daca trebuie si apa distilata in laboratorul de la Wolfsburg,doar sa nu mai aiba nimic :)) Deci daca nu imi curge apa pe langa flansa sau sa imi sara temperatura haotic,nu schimb flansa.Plus ca stau si ma gandesc,ca daca era sa mai apara ceva,apareau in urmatorii 100 de km pe care i'am parcurs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu,aia se schimba doar cand termostatul devine inutilizabil.Flansa are un orificiu mic prin care intra axul termostatului,daca orificiul ala sa ovalizat(sau sa spart cum a fost cazul meu),degeaba pui termostat nou..imediat se duce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt lamuriri si timpul acordat.Pacat ca s'au scos calificativele de pe forum :beer: Maine mai relatez cum a decurs lucrarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce pui la punct instalatia de racire, urmareste vasul de expansiune. Sa nu scada nivelul. Vezi putin calitatea uleiului din baie si nivelul.

Paralel cu asta, ca sa stai linistit fa un test de compresie. Sa nu ai diferente mari intre cilindri. Daca ai compresia mai slaba intre doi cilindri alaturati, atunci abea este momentul sa ne intrebam daca este deformata chiulasa.

Nu te lua dupa ce zice x din spate. Cine stie cum a tasnit apa pe motorul incins iar aburul (vazut de el ca fum) era prezent. Pana ai elemente clare care se pot vedea nu te baza pe povesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut la toata lumea,sper ca nu am gresit topicul.Sunt proaspat posesor al unui golf 4 1,6 16v AZD din 2002 si la doua zile dupa ce am cumparat masina dimineata dupa ce am pornit-o a inceput sa se auda carait cu scartait continuu care pe moment ce se incalzea motorul a inceput sa se auda sacadat si dispare dupa vreo 4 minute, iar dupa ce sa incalzit motorul ramane un scartait f.fin.ce ar trebui sa scimb .multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sunetul sa vina de la vreo rola de pe traseul curelei de accesorii.Cureaua care angreneaza AC,pompa de servo,etc.Ia un wd40 si unge rolele si vezi daca dispare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E problema generala asta acum pe frig,mai toate fac asa pana se incalzeste putin motorul.Posibil zgomotul sa provina de la faptul ca cureaua e inca rece si teapana,sau de la una din role pt ca vasilina e teapana.Incearca sa iei ulei de pe joja si sa pui cate putin pe rola care se vede(exact pe calea de rulare a curelei)...3..4 ''joje''e de ajuns.In momentul cand si cu motorul cald sau vara provin zgomote din zona respectiva,atunci e de luat in calcul schimbarea pieselor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noutati:am rezolvat.Pe langa piesa distribuitoare care fusese cauza intamplarii am mai fost nevoit sa schimb si flansa de la baza radiatorului,cea cu busonul de golire.Nu stiu cum,la strangere,se dadea peste cap.Azi dimineata am inlocuit'o ca abia a ajuns.Am spalat instalatia cu vreo 15l de apa pt ca dupa prima spalare(care credeam ca va fi suficienta) aveam vasul de expansiune plin cu spuma.Am pus apoi 3 l g12+~3litri apa distilat si gata.Acum iar e pe "roate" :) Multumesc pt ajutor!

PS:De acum ma inarmez cu pungi si clipsuri sa protejez instalatia electrica si alte echipamente,ca sa bag motorul la spalat sa scapt de "siropul" care a umplut copartimentul motor.

post-71704-0-80349400-1329818099_thumb.j

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stai cu ochii pe vasul de expansiune,o sa fie nevoie sa mai completezi.Partea cu busonul de la radiator(robinetul)..e posibil ca cineva sa-l fi fortat nestind cum se desface.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut la toata lumea,sper ca nu am gresit topicul.Sunt proaspat posesor al unui golf 4 1,6 16v AZD din 2002 si la doua zile dupa ce am cumparat masina dimineata dupa ce am pornit-o a inceput sa se auda carait cu scartait continuu care pe moment ce se incalzea motorul a inceput sa se auda sacadat si dispare dupa vreo 4 minute, iar dupa ce sa incalzit motorul ramane un scartait f.fin.ce ar trebui sa scimb .multumesc!

Bine ai venit in club si la multi km fara probleme.

O posibila cauza a zgomotului poate fi si ventilatorul de la instalatia de climatizare, care iarna datorita jocurilor ce le capata in lagare poate fi zgomotos.

Si la mine cand e foarte rece scartie cateva minute, desi am avut grija sa curat lagarele si sa le gresez, insa degeaba. Solutia finala este schimbarea bucsilor din lagare, insa la mine mai e timp pana atunci. Oricum nu e o operatie simpla, mai ales ca buscile sunt dintr-un aliaj moale si din ce am auzit sunt relativ greu de gasit.

Sa vezi daca e de la ventilator sau nu, dupa ce ai pornit motorul si auzi scartaitul inchide ventilatorul. Daca zgomotoul a disparut e de acolo, altfel e vreo rola din compartimentul motor sau posibil chiar cureaua de la accesorii.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca este de la ventilator.ca al nu porneste decat dupa ce creste temperatura la apa.si am observat ca se aude mai mult de prin zona curelei de la servo si ce mai este pe acolo.merci oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan se referea la ventilatorul de aer cald,aeroterma,din habitaclu.Unge cu wd40 sau alt lubrifiant un pic pe rolele care se vad(partea le care calca cureaua) cat si in mijlocul rolelor(pe ax).Vezi daca dispare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi,

Astazi am fost la un service pentru a curata clapeta acceleratie (a fost o eroare mai veche care pe VAG-Com facea referire la clapeta acceleratie, dupa ce martorii EPC si check engine s-au aprins). Mentionez faptul ca motorul se tureaza pana in 3000 rpm uneori la pornire !!! Si asta inca de anul trecut....nu i-am dat o foarte mare importanta, am tot amanat, dar pana azi cand mi-am facut putin timp si am zis sa rezolv problema asta....sau macar sa incerc. Ei bine am fost la service, a curatat baiatul clapeta de acceleratie, vreau sa spun ca era un jeg de nedescris, practic deabia se mai deschidea de jegul de pe margini.

A pus-o la loc, i-a facut o adaptare cu vag-com'ul, a pornit motorul, care din nou...s-a turat pana in 3000 rpm....ce sa fie, ce sa fie ?!?! cam asta se intrebau 3 mecanici la un moment dat, vorbea baiatul de un seat cu acelasi motor care avea aceeasi problema insa nu isi mai amintea cum i-a rezolvat problema. Ei bine, s-au mai uitat ei pe acolo, a curatat si senzorul de turatie insa la pornire tot sarea de 2000rpm....

In final mi-a sugerat sa mai fac o programare, sa-mi curete EGR si toate furtunele care au legatura cu acesta, insa treaba asta se va face cu motorul rece, astazi nu mai avea timp de asta, mai asteptau si alte masini...

In fine, fac apel la cei care s-au mai lovit de aceasta problema, sa-mi spuna si mie cum pot scapa de ea. Multumesc anticipat.

P.S: in alta ordine de idei, motorul trage si suna foarte bine, slava Domnului.

post-90737-0-49039900-1329846520_thumb.j

post-90737-0-21649300-1329846527_thumb.j

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

curata map-ul se afla in partea pasagerului pe lateral langa joja. se desfac cele doua suruburi T 20 si se declipseaza o mufa.

ai nevoie de degete mai finute pt ca e mai greu accesibil. map-ul se curata cu spray si cu betisoare de urechi. atentie la cat spray se dozeaza si la cat de mult se apasa pe capul senzorului. operatiunea de curatenie necesita atentie si migaleala pt a nu strica ceva acolo

unde se afla senzorul de acceleratie?

Modificat de possst
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Undeva pe langa joja, am vazut ca de acolo l-a desfacut, era prins in surub/uri.

E ok daca folosesc WD-40 pentru a curata MAP-ul ? E singurul spray pe care il am acasa...

Aaaa...acum mi-a picat fisa, senzorul de acceleratie (sau de turatie, dupa mecanic) sa fie map'ul de fapt ? Scuze, dar mecanicul asa i-a spus acelui senzor.....................deci no comment ! Sau o fi doi senzori in zona aia....

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WD40 e mai mult lubrifiant.Foloseste spray de curatat franele pt map

Map=manifold absolute pressure,deci e depresiunea din galeria de admisie.

Senzorul de turatie,...ai unul sus pe axele cu came in partea dreapta a chiulasei si g28(engine speed sensor),care e tot de turatie,e la imbinarea dintre cutie si motor.

Alt senzor,nus la care sa fi facut referire.

Da' eraoare la g2/62 nu ai?Adica verifici temperatura apei pe engine si apoi pe instruments(cu un vagcom).Daca ai diferenta prea mare,poate fi si de acolo.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-au uitat evident pe vag-com, dar nu este nicio eroare...am uitat sa specific faptul ca s-au uitat si la senzorul de temperatura, adica l-au inlocuit cu un altul sa vada daca e de acolo problema, dar n-are nicio treaba, vara trecuta l-am schimbat doar.

pai la cum a descris colegul possst, locul in care se afla senzorul MAP si cum e prins, ma gandesc ca despre el este vorba, desi mecanicul l-a intitulat senzor de turatie. Mai este un alt senzor in zona respectiva, prins cu suruburi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poza senzor MAP

map1e.jpg

Daca mecanicii tai au spus ca acesta ar fi senzorul de turatie, schimba mecanicii. Fara suparare.

Colegul Zebrocksky ti-a explicat bine locatia senzorilor. MAP se curata cu spray de frane sau carburatoare (daca gasesti)

Atentie la diferenta dintre senzorul de turatie si cel de acceleratie ! Nu este unul si acelasi lucru ! Spui ca ti-au curatat senzorul de turatie. Pana la urma ce ti-au curatat? Oare nu se putea masura sonda de temperatura daca lucreaza in valori normale sau nu? In afara de curatatul clapetei s-a cam lucrat pe bajbaite.

EPC + check engine poate avea mai multe cauze, dar vine de regula de la EGR blocat pe inchis pe vreme rece.

Curata EGR si verifica sa nu ai aer fals pe la vreun racord (tot cu spray). Cat timp dureaza statul la 3000 de ture la pornire?

Modificat de tcsib
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un raspuns de genul asteptam. Nu stiam ca exista un senzor de turatie si un altul de acceleratie...dupa spusele mecanicului a curatat senzorul de turatie. Mi-a spus in final, repet, ca ar fi indicat sa-mi curete si EGR, insa asta cu motorul rece. Nu tine nici o secunda acul fixat pe turatia respectiva, coboara la fel de repede precum urca.

Totusi imi poti spune daca senzorul de turatie se afla langa senzorul MAP ? asta asa, pentru cultura mea generala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAP este unde ti-am aratat in poza

Senzor turatie este pe chiulasa in partea dreapta cum te uiti la motor (exact opus fata de MAP)

Senzor batai este in spatele motorului pe carter

Senzor acceleratie este in pedala

Deci in nici un caz nu se potriveste ce ti-au spus cu schema motorului

Mecanicii ti-au curatat MAP-ul. Incearca sa pornesti masina doar dupa ce tii pe contact 20-30 de secunde. Deci nu dai la automat direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!