Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Salut.

Imi cer scuze daca pun gresit topicul , dar nu am stiut sa pun (poate ma ajutati voi sa il pun acolo unde trebuie).

Am un golf 4 1.6 16V motor AZD din 2001 si am urmatoarea problema , pe care am intampinat-o azi.

Dimineata cand am plecat cu ea la peco , intr-un sens am dat intr-o mica groapa cu roata din spate.(normal la drumurile noastre:)) ) La cativa metri dupa ce am dat de groapa pana in peco cu vreo 200 de metri au inceput sa licare toti martorii in bord ( airbag, esp , abs, check , frana de mana , epc , inca un martoc care e ca o cheie pe o masina ) singurul martor care nu s-a aprins a fost si e martorul de la baterie.

Am zis la inceput poate e o eroare si nu am bagat de seama . Am bagat benzina si am mers cu ea , insa de fiecare data cand schimbam viteza (nu conteaza daca in treapta superioara sau inferioare) sau daca se mai zdruncina masina putin , aceeasi chestie, imi clipesc martorii in bord ca pomul de craciun si ca sa fie treaba treaba la un moment dat a inceput sa si claxoneze masina singura (penibil :)) ). Dupa ce am mers cu ea putin mi-a ramas si imi ramane tot timpul aprins in bord martorul de la Airbag iar pe bord apare mesajul Airbag fault.

Mentionez ca uneori cand se aprindeau martorii in bord (pe drum de la peco inspre casa) cand incercam sa accelerez nu se accelera, trebuia sa iau piciorul dupa acceleratie si sa o accelerez iar ca sa simt ca accelereaza. Totodata in unele momente imi ramane blocat si acum de la turometru si vitezometru blocat (masina nu se tureaza).

Cand am ajuns acasa, sa o parchez, m-am chinuit sa o parchez deoarece atunci cand am incercat sa dau cu spatele sa o intorc , cand o acceleram si luam piciorul dupa ambreiaj martorii clipesc si imi moare motorul , ca si cum mi-ar taia alimentarea cu benzina.

Mentionez ca masina a avut zapada intre roata si aripa (unde sunt aparatoarele de noroi) si automat acum fiind iarna e zapada pe jos si acolo unde o parchez e un pic mai multa zapada (cam 5 cm stratul ).

Ce poate sa aibe?!

Maine o sa o duc la service, dar as vrea sa stiu la ce sa ma astept. Eu ma gandesc ca e ceva pe la partea electrica.

Multumesc|!:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil e o mufa ceva desprinsa, sau inghetata. Daca ai atatea probleme, ma gandesc la mufa de la ECU, cu toate ca e o mufa destul de solida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fst azi la service si s-a uitat la borna de la baterie . E ok. A pus-o pe tester si da eroare la senzorul de turatie , abs si la instrumente..Maine o duc la un electrician cu care am vorbit si care a zis ca s-ar putea sa fie nu stiu ce fir de sub bord:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pus 4 bujii noi bosch platinum iridium, porneste brici masina acum. Am scapat cu 3 bobine schimbate si 4 bujii, o bobina inca mai rezista, cand n-o mai merge o schimbam.

DAR, nu a fost destul cu ghinioanele.

Astazi, dau sa pornesc masina asa cam dupa 4 5 zile de pauza, s-a mers cu ea asa 10 metri din garaj, si pusa iar in garaj. La o turatie de ~3500 ture(alunecat in zapada), a inceput sa palpaie martorul de ulei(rosu), si s-a auzit un sunet metalic la motor/un fel de bataie, ca si cum mergea motorul pe uscat.

Am oprit masina, am pornit iar, s-a mai auzit 4-5 secunde, apoi martorul s-a stins, au disparut si bataile. Am oprit si pornit iar, a fost totul in regula.

Uleiul e 10W40, are vreo legatura vascozitatea pe frigul asta? Sa nu se fi facut ungerea corect timp de cateva secunde, avand in vedere ca n-am pornit-o mai multe zile ? Sau chiar o fi o problema la pompa de ule/sorb, sau sti naiba sa le ia ce-or mai fi, ca nu am chef sa ma duc asa cu masina si sa-mi fac praf motorul.

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 e vascozitatea la rece...de asta iarna e mai bun 5Wxx.Daca ai "maioneza" pe busonul de umplere,sa nu ai condens in baie si sa fie obturat sorbul,in cel mai rau caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La busonul de umplere pare totul ok, am desfacut busonul cu motorul la relanti, nu scoate fum, n-are maioneza, de asemenea nu scoate fum nici pe joja si nici pe la epurator. Ma ingrijoreaza ca a papat cam 750ml de ulei in 6000km, si uneori dimineata mai scoate fum 30 secunde, si nu-mi dau seama daca e fum sau abur, e asa alb-albastrui. Faza cu sunetul metalic si martorul de ulei a fost asa 5 secunde apoi a disparut, nici nu am apucat sa-mi dau seama ce se intampla. Ma gandesc la urmatorul schimb de ulei sa cer sa fie curatat si sorbul, sa nu fie pe-acolo ceva infundat si sa ajnga doar greu uleiul pt ungere. Ati patit chestii de genul la AZD? sau benzinar vag

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am o mica bataie de care ai spus tu...nu imi dau seama ce ar putea fi. Cnad se va mai incalzi o sa dau baia jos si o sa verific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tehnics,

Personal, consider ca schimbatul turatiilor sub 2000 de ture nu e benefic pt masina.

Eu schimb vitezele in jur de 2500-3000 de ture sau mai mult in functie de situatie, insa la un mers normal in jur de 2500, astfel incat sa tin motorul in plaja 2000-3000 de ture. Sub, acest motor mi se pare chinuit, nu are vlaga la o accelerare mai brusca, desi daca vine in discutie accelerarea brusca (o depasire spre exemplu) simt ca e vioi motorul doar dupa 3500 de ture.

Desigur, in situatia in care sunt nevoit sa merg cu viteza f mica (20 la ora in treapta a 2-a), incerc sa dozez pedala astfel incat sa nu fie in regim de accelerare, ci doar de pastrare a vitezei, iar la accelerare apas foarte usor si uniform pedala de acceleratie, astfel incat sa-i dau ragaz sa se accelereze fara sa se chinuie.

Ce ai citit tu despre mersul in oras, este o parere orientata strict spre consum si nu spre fiabilitate.

E si logic ca iti va recomanda sa mergi intr-o viteza superioara si un minim de turatie ( in cartea masinii am gasit ca se recomanda schimbul de turatie intr-o viteza superioara la 2000 de ture si schimbul intr-o viteza inferioara la 1200 de ture ), insa sfatul meu e sa mergi in plaja 2-3000 ture si sa nu uiti un lucru: dupa o marire a vitezei, e bine sa ridici usor piciorul de pe acceleratie. Daca ai comp de bord o sa vezi ca consumul instant iti va scade. Asta desigur doar atunci cand drumul nu e in rampa, alftel nu vei face decat sa il fortezi si sa fii nevoit sa calci mai mult pedala pt a pastra sau creste viteza.

La benzinare totul e sa nu ai piciorul greu cum se spune, sa iti simti masina si sa dozezi pedala in functie de cerinte.

Eu scot consum in oras un consum de 8-9 litrii fara probleme, exploatand masina in regimul descris mai sus.

Recunosc insa ca mi-a luat cca un an jumatate pana am ajuns sa o cunosc si sa simt ce vrea si daca ii place sau nu regimul de exploatare.

In exterior, obtin un consum intre 5.5-6 l.

Se poate, totul e sa o exploatezi cum trebuie, nici in turatii foarte mari, care sunt inutile in mers de croaziera si in oras, insa nici subturat, care ii poate face mai rau decat turele inalte.

juice,

Dupa cat timp de la pornirea la rece ai plecat de pe loc? Mai ales in cazul tau, cu un ulei mai gros, e bine sa lasi masina la ralanti pentru cateva minute pentru a se fluidiza uleiul, care la temepraturi f scazute e ca o gelatina si nu ajunge sa unga bine mai ales partea de sus unde sunt tachetii si axele cu came.

Daca turezi motorul imediat nu faci decat sa mergi pe uscat si de aici si sunetul metalic.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muraru Dan multumesc pentru raspuns, cred ca asta era si explicatia la problema mea. Uleiul fiind putin vascos, eu direct de la rece, am dat sa ies, si am scapat piciorul din greseala mai tare pe pedala, mi-a sarit in 4000ture asa pe rece dupa 5 zile de stat. Acum nu mai face probleme, porneste si la prima cheie dupa chinul cu bujiile si bobinele de inductie.

Ar mai fi o singura problema, la rece, dupa pornire cateva minute, imi suiera/scartaie usor ceva in zona curelei de accesorii. Din cate am studiat, s-ar putea sa fie cureaua imbatranita(a fost data jos la mine si parea in perfecta stare), sau rulmentii aia pe care se invarte sa fie pe terminate.

Merita sa incerc sa dau cu putin wd40 asa temporar sa vad daca dispare zgomotul? Astfel sa-mi dau seama daca e de-acolo. Masina se comporta ok, dar se aude acel scartait, si vara se auzea, dar ceva mai putin timp.

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut....am si eu o intrebare...Este vreo problema daca scot senzorul MAP si fac cativa kilimetrii fara el? Vreau sa vad daca isi face treaba, daca se simte vreo diferenta cu el si fara el. E foarte puturoasa masina, urca greu in turatii si incerc sa descopar problema.

1.6 16V are dibimetru? este cumva acest MAP?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

JuiCe esti sigur de provenienta zgomotului ? Intreb pentru ca ar putea fi canistra de carbon, care tine sa scoata un tacanit la rece....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da da undan, de acel sunet stiu, care e normal sa faca asa, canistra de carbon face mai ales la cald asa cand motorul sta in relanti si e incalzit. Mie mi se aude ca un scartait, cum freci cu o creta pe tabla, ceva de genul ala, doar ca foarte incet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti scoate doar mufa de la senzor..nu trebuie scos.

da...la mufa ma refeream...numai ca mi-e teama sa nu se aprinda vreo eroare prin bord ai apoi sa trebuiasa sa merg in service pentru vag-com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Juice,mai mult ca sigur se aude cureaua de accesorii, care desi poate sa para in buna stare, canelurile sa fie uzate si sa nu mai faca priza bine, de aici si scartaitul. A normal ca iarna sa-ti faca galagie mai mare decat vara, deoarace cauciucul nu mai e asa maleabil.

Sfatul meu insa e sa-ti verifici si rola intinzatoare ( cureaua este intinsa automat de aceasta rola ), rola care are un arc in interior ( la benzinarele noastre e cu arc, la diesel are un mic telescop), care cu timpul se slabeste si nu-ti mai intinde bine cureaua.

Rola intinzatoare are un indicator de intindere care este pe corpul rolei, (cu care se prinde rola de blocul motor), si care ar trebui sa fie distandat de oricare din margini cu min 0.5 cm. Daca e aproape de vreuna din margini, inseamana ca s-a slabit si nu iti mai intinde bine cureaua. Nu stiu daca m-am facut bine inteles, am pus o poza a acestei role asa cum vine de noua, cui-ul ce se vede in indicatorul de intindere se va scoate ulterior dupa montarea curelei.

Oricum ar fi, cureaua, mai ales daca nu stii cand a fost schimbata e bine sa o schimbi.

Te costa in jur de 60-90 ron, functie de producator, iar rola intinzatoare undeva in jur de 150-200 de ron minim.

Daca mergi cu rola slabita, risti sa soliciti vara si ambreiajul compresorului de ac.

Pe langa cele de mai sus nu este exclus sa iti scoata zgomot si vre-un rulment fie din rola intinzatoare, fie din rola de ghidaj ( rola de ghidaj e o rola asemanatoare in diametru cu cea intinzaroare, insa e fixa pe blocul motor). Personal recomand o inspectie la un mecanic bun si daca nu ai un istoric al schimbului lor, la km tai, eu personal le-as schimba pe toate.

Dar sper sa fie doar de la curea.

Nu da cu uleiuri pe acolo, nu e bine sa-ti scartie mai tare cureaua, cat va fi uda e posibil sa faca o priza mai buna insa mai rau faci. Crede-ma.

Rulmentii din role sunt destul de bine protejati si nu ai nici o sansa sa-i lubrifiezi din exterior.

Bafta.

post-14864-0-26472900-1329470849_thumb.j

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E fix la mijloc acel semn la mine, tocmai am fost sa ma uit. Am pornit masina, am lasat-o 1 min la relanti, 2-3 pedale putin asa, si apoi dispare, se pare ca de la frig, acea curea isi pierde proprietatile si persista putin zgomotul, nu mi se pare sa aiba probleme. Daca o sa o ia razna mai rau de-atat, ma orientez sa o schimb :)

Bine ca am scapat in sfarsit de problema bobinelor, am scapat cu o bobina neschimbata, dupa ce am pus 4 bujii noi. Vorba aia: mare bataie de cap daca nu te pricepi, dar si mai mare bataie de cap cand te duci la mecanici care se dau 'priceputi' si te tot poarta :) Ma bucur ca am reusit sa rezolv problema singur, desigur utilizand acest forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sbb - ai incercat sa faci ceea ce ti-am recomandat pe alt subiect? valorile acelui senzor sunt necesare ECU, nu obtii nimic daca il elimini. curatat si pus la loc este maxim ceea ce pot sa faci. dca vrei sa fii sigur daca lucreaza - vagcom

Muraru Dan - lui Juice nu ii recomanda un mecanic. are oroare de mecanici. l-om ajuta sa isi schimbe si role, curele, ce mai are nevoie.

Juice - daca suspectezi un scartait de rola, cu motorul pornit da scurt un sprit de WD40 pe rola. daca tace e rola, daca se atenueaza e cureaua, daca face la fel...cautat mai departe

Modificat de tcsib
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poate ajuta cineva cu un cod pt piesa din imagine?Mi s'a fisurat si am pierdut toata apa din motor si am nevoie urgenta de alta.Momentan am improvizat ceva dar nu ma bazez pe asta.Multumesc anticipat.

post-71704-0-94841700-1329500251_thumb.j

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1J0121087C(8 euro), MEYLE 100 121 0072(25lei), ORIGINAL IMPERIUM 90308 ,TOPRAN 108 877(10 lei)

post-64586-0-41277400-1329501356_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saru 'mana domnu'!Sa inteleg ca 1J0121087C(8 euro) asta e OEM?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WVWZZZ1JZ1P142868 1.6 16V AZD.

S'a sectionat de unde am desenat cu rosu.Abia am reusit sa o prind inapoi pe buza ramasa sa ajung pana in prima localitate,sa iau niste antigel si sa combin cu apa chiaora pusa de nevoie ca sa nu calez motorul.

post-71704-0-43433100-1329505618_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1J0121087C piesa distribuitoare(asa o numeste programul).De regula stutul mic se duce cel mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc inca o data!Maine dimineata dau comanda imediat.

Ar putea exista urmari grave daca am mers fara apa,dupa ce am pierdut'o cand s'a rupt piesa distribuitoare,inca vreo 2-3 km,timp in care m'a avertizat martorul rosu care seamana cu un termometru scufundat in 3 liniute( ~ ) de apa?In acest timp temperatura pe ceas a trecut de 90 si a ajuns in punctul in care am oprit la jumatatea distantei intre 90 si 130 de grade.Am constatat problema,am "remediat'o" am pus apa de la robinet combinata cu un pic de antigel albastru imprumutat de la un coleg de trafic.Dupa ce am pus vreo 3,5 litri am pornit motorul.Vasul de expansiune avea lichid in el aproape de maxim si pur si simplu bolborosea cu motorul pornit.Am plecat la drum,dupa 1 km m'a avertizat iar acelasi martor rosu si am mai pus inca 1litru.De acolo,inca 100km nu am mai avut nici o problema.Am ajuns acasa si dupa ce am oprit motorul am desfacut robinetul de golire de sub radiator si am lasat sa curga,sa nu inghete peste noapte.Deja am cumparat,multumita colegului Munuku,G12+apa distilata(3L+3L).

1.Nu a intrat din prima mai mult pt ca termostatul era inchis?

2.Bolborosea din cauza ca nivelul era prea mare iar pe furtunul de retur venea aer?

3.Sa ma astept la chiulasa ovalizata?Vreun simptom?Apa pe esapament nu am vazut sa scoata,doar aburi,dar cred ca e normal la -12g.

4.Orice alta idee/sfat e binevenita.

OFF:Multumesc inca o data si scuze pt postul lung,dar e nasol tare sa ramai "in the middle of nowhere" fara nici o cheie la tine si de altfel multumesc si colegului de trafic binevoitor.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!