Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

E ceva problema generala? S-a dat ceva peste cap in electronica/curent ? Are legatura ca bateria e mai slaba ? Mi se pare ca eu aveam nevoie de 62Ah si am numa de 55.

Da este cei cu aceste motoare intotdeauna au o bobina de rezerva in portbagaj. Nu cred ca trebuie sa te hazardezi sa vinzi masina doar pentru atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Juice, ce marca sunt bobinele?

Nu ar trebui sa se arda chiar daca ai o baterie de 55. Recomandat intradevar e sa ai de minim 60A.

Si eu am avut acum cativa zeci de mii in urma probleme cu bobinele (prezentau umflaturi), insa le-am schimbat pe toate 4, luate de la dealeru-l vw din Bacau pe original. Pus bujii OEM ( sa fie cu dubla platina gen Bosch platinum, deoarece ele sunt optime pentru tipul aceste de motor, necesitand un curent mai mic atat la pornire cat si in sarcina, deci solicita mai putin si bobina) si de atunci nici o problema. Am optat pt oem deoarece, le-am gasit la reprezentanta mai ieftine decat in magazine.

Intradevar, primele loturi de bobine, in deosebi cele ce au codul pe mufa si nu pe capul bobinei au fost problematice, insa producatorii au remediat problemele. Probleme apareau nu din cauza condensului, (daca apare inseamna ca mansonul de cauciuc de pe bobina e deteriorat si favorizeaza patrunderea umiditatii), ci din cauza infasurarilor bobinei care nu rezistau la socurile termice si se ardeau.

O inspectie vizuala asupra bobinelor e recomandata si la cea mai mica prezenta a umflaturilor pe capul bobinei trebuie schimbate.Din ce am citit pe un site, au imbunatatit calitatea izolatiei firelor din bobine si nu ar trebui sa mai fie probleme grave cu ele.

Personal, consider acest tip de motor unul reusit, fara pretentii in intretinere, decent ca si performante, deloc gurmand ,la drum lung scot consum la mers in limite normale in jur de 5.5l si maxim 6-6,2 cu masina incarcata. Mie unul, nu mi-a facut in 80.000 de km de cand am masina absolut nici o problema.

Sfatul meu e sa verifici cablajele ce alimenteaza bobinele, mufele sa nu prezinte crapaturi, clemele de siguranta sa nu fie rupte, eventual da cu spray de contact in mufe. Ai grija la montarea bobinelor sa nu le fortezi si din punctul meu de vedere, cu bobine si bujii noi nu ar trebui sa-ti mai faca pbme.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Juice, fra suparare, stiu ca sunt scumpe, dar eu as fi schimbat tot setul, pastram cele care au ramas "bune" in caz de ceva, DAR NU INAINTE de a schimba bujiile. Bujiile le-ai schimbat? Sunt cele specifice pentru AZD?

Iar daca schimbi benzinara cu un diesel, inainte citeste bine forumul. Crezi ca acolo nu mai ai probleme? Injectoare, turbo, debitmeru, filtre, apa in motorina, ..... plus zbarnaitul specific pe care trebuie sa il suporti. Toate au damblalele lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Dan pentru raspuns, cred ca are o logica buna ce ai zis aici. Nu m-am uitat sa vad bobinele vechi daca au cod sau nu in cap. Bujiile se pare ca sunt NKG cu insemnele vw si audi pe ele nu stiu sigur cat de vechi sunt. Cand dau cheie atunci se ard bobinele, deci la pornire din cate am vazut apare problema. Ar fi in regula sa schimb si toate bujiile? Am gasit bosch platinum. Clemele is ok mufele la fel nu par sa fie cu probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

JuiCe, ce nu inteleg eu de ce nu te-ai dus la un mecanic bun, sunt mai rari, dar exista, daca in Zalau nu exista, hai pana in cj, iti dau eu cateva nr de tel si mai mult ca sigur problema o sa-ti fie rezolvata, asa numa arunci bani aiurea si tot nu rezolvi. E o chestie riscanta si costisitoare ceea ce incerci tu sa faci, eu nu m-as incumeta sa fac operatiunile astea singur, nu asa, cand nu stii care e problema...

E parerea mea personala, procedezi cum doresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Juice, ce marca sunt bobinele?

Nu ar trebui sa se arda chiar daca ai o baterie de 55. Recomandat intradevar e sa ai de minim 60A.

Si eu am avut acum cativa zeci de mii in urma probleme cu bobinele (prezentau umflaturi), insa le-am schimbat pe toate 4, luate de la dealeru-l vw din Bacau pe original. Pus bujii OEM ( sa fie cu dubla platina gen Bosch platinum, deoarece ele sunt optime pentru tipul aceste de motor, necesitand un curent mai mic atat la pornire cat si in sarcina, deci solicita mai putin si bobina) si de atunci nici o problema. Am optat pt oem deoarece, le-am gasit la reprezentanta mai ieftine decat in magazine.

Intradevar, primele loturi de bobine, in deosebi cele ce au codul pe mufa si nu pe capul bobinei au fost problematice, insa producatorii au remediat problemele. Probleme apareau nu din cauza condensului, (daca apare inseamna ca mansonul de cauciuc de pe bobina e deteriorat si favorizeaza patrunderea umiditatii), ci din cauza infasurarilor bobinei care nu rezistau la socurile termice si se ardeau.

O inspectie vizuala asupra bobinelor e recomandata si la cea mai mica prezenta a umflaturilor pe capul bobinei trebuie schimbate.Din ce am citit pe un site, au imbunatatit calitatea izolatiei firelor din bobine si nu ar trebui sa mai fie probleme grave cu ele.

Personal, consider acest tip de motor unul reusit, fara pretentii in intretinere, decent ca si performante, deloc gurmand ,la drum lung scot consum la mers in limite normale in jur de 5.5l si maxim 6-6,2 cu masina incarcata. Mie unul, nu mi-a facut in 80.000 de km de cand am masina absolut nici o problema.

Sfatul meu e sa verifici cablajele ce alimenteaza bobinele, mufele sa nu prezinte crapaturi, clemele de siguranta sa nu fie rupte, eventual da cu spray de contact in mufe. Ai grija la montarea bobinelor sa nu le fortezi si din punctul meu de vedere, cu bobine si bujii noi nu ar trebui sa-ti mai faca pbme.

Bafta

Dan, toate cele 3 bobine is bosch acum.

Cu schimbatul bobinelor si al bujiilor ma descurc, nu e problema, deja 3 is bosch. S-a masurat curentul pe circuit incarca ok, nu are probleme de genul asta. S-a uitat un mecanic, pt ei e simplu: schimba bobina ca e veche si nu mai duce, asa au benzinarele boala lor.

Acuma daca tot am inceput, ce sa zic, iau inca 3 bujii Bosch platinum ca una o am noua(bujiile au 92.000 km nu au fost schimbate niciodata), si bobina care a mai ramas o las asa deocamdata, si sper sa nu-mi mai faca probleme. Ciudat ca numai cu frigul asta au aparut problemele, toata vara/toamna a mers de-a rupt, nu cred sa fie ceva tehnic.

Mai degraba explicatia lui Muraru Dan de mai sus are o logica buna, bujiile uzate sau de calitate slaba solicita mai mult bobina la pornire. Mie asa mi s-au ars toate, la prima cheie iarna la rece, in mers niciodata vreo problema.

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si regula, intai schimbi bujiile (daca le ai uzate) apoi schimbi bobinele. E pacat sa pui bobine noi pe bujii vechi. Si cauta bujii specifice pentru AZD (motorul asta presupun ca il ai) Altfel, mai ales pe anotimpul asta, vei mai putea avea surprize si cheltuieli neprevazute.

In cazul tau as pune toate 4 bujii noi (set) si inca o bobina noua. Si iti vor ramane 1 bujie si 1 bobina din cele vechi in caz de ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am si eu o problema cu motorul care nu vrea sa mai porneasca. Am fost plecat 2 saptamani si ea a stat in parcare exact cand a fost cel mai ger. Cand am dat sa o pornesc bateria era moarta asa ca am dat-o jos am pus-o la incarcat si am revenit a doua zi. Surpriza ca masina tot nu a pornit. Dupa lungi rugaminti am reusit sa o pornesc am lasat-o sa mearga cat am dat jos zapada avand in bord aprinsi martori de ECP si motor. Inainte sa plec cu ea am zis sa opresc motorul si sa o repornesc in ideea ca acesti martori se vor stinge dar culmea nu a mai pornit. Am pus-o pe test si am erorile legate de senzorul de turatie si clapeta de acceleratie. Problema aceasta am mai avut-o dar am rezolvat-o destul de repede umbland la mufele de la senzor si clapeta.

Ce ma sfatuiti sa fac? Poate fi o cauza si pompa de benzina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vaiiiiii. 92.000 km? Este ingrozitor de mult pt o bujie platinum. Cele OEM ( la mine sunt bosch, modelul este platinum, insa sunt si ngk, tot modelul cu platina) sunt garantate maxim 60.000 km. Iti dai seama ca la o exploatare nu pe autostrada (unde ai un regim cat de cat constant de mers), in max 50.000 personal le-as schimba.

Deci schimba-ti de urgenta bujiile, ele asa uzate cum sunt, scanteia are nevoie de mult mai mult curent pt a se realiza, plus ca si izolatia (ceramica) bujiei e imbatranita si poate sa apara scurgeri de curent si pe acolo, de aici si solicitarea mare asupra bobinelor.

Personal, chiar daca vw nu da un anumit kilometraj la care sa fie schimbate bobinele, cred ca cei ce fac drumuri scurte periodic, porniri dese, viteza relativ mare sau care merg cu masina incarcata ( deja de la 3 persoane personal consider o masina de talia golfului incarcata) sa schimbe preventiv bobinele la 60.000km; iar la o exploatare normala, sa le schimbe pana in 90.000km, insa cu verificarea vizuala ori de cate ori se schimba uleiul. Si desigur, folositi bujii de calitate, recomandate de producator.

Personal am mers o data cu bujii ngk cu 3 electrozi si o data cu beru ultra x cu 4 electrozi, insa le-am schimbat dupa un an de exploatare ( cca 20.000 km). Nu am avut nici o problema cu niciuna dintre ele, masina s-a comportat la fel ca atunci cand am pus bujii platinum, a pornit perfect si pe timp rece, a consumat la fel, insa data fiind durata de viata mai mare a bujiilor platinum si curentul putin mai mic de care au nevoie pt a functiona, eu personal le recomand, chiar daca atunci cand mergi al cumparaturi diferenta fata de cele asa zis normale e aproape dubla.

Referitor la bobine, cum am mai spus si mai sus, la prezenta bulelor pe capul vreunei bobine, se va schimba de urgenta. Nu spun ca respectiva bobina nu mai merge, insa se poate defecta cand ti-e lumea mai draga, ele arzandu-se mai ales in sarcina.

E si normal sa-ti faca figuri cum a venit frigul, orice masina chiar daca porneste la sfert de cheie, necesita mai mult curent la pornire iarna decat vara.

Personal iti recomand si un schimb de ulei, daca ai mers cu o bobina arsa, e posibil sa-ti fi contaminat uleiul cu benzina ce a fost injectata in respectivul cilindru. Ecu magnetti marelli de pe AZD, nu stiu sa taie alimentarea pe injectorul respectivului cilindru. De ce spun asta, pentru ca unui prieten tot cu un azd, dupa un astfel de incident, ii mirosea uleiul de pe joja a benzina.

Verifica-i culoarea si daca e negru e clar. Plus ca trebuie sa fie si usor transparent (cand e pe joja, trebuie sa vezi acolo unde e acoperita de ulei gradatiile), altfel e uzat. Eu cand schimb uleiul in jur de 12000-13.000 km, uleiul e maroniu si usor transparent, nu l-am avut niciodata negru.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Migu4 - daca nu iti porneste si ai eroare pe senzorul turatie nici nu se mai discuta cauza. Scoate mufa senzorului, da cu un spray de contacte, o infigi la loc si prinde mufele strans cu un arici de plastic. Daca in continuare ai eroare, se schimba senzorul. Clapeta de acceleratie o cureti frumos si gata. In ceea ce priveste pompa de benzina, daca ai dubii asupra ei, pune un manometru in T pe alimentare. Presiunea cand pui contactul (fara motor pornit) trebuie sa fie 3, apoi pornit, in relanti aprox 2-2,5. In accelerare creste usor. Daca aceste valori sunt ok, scoate pompa de benzina din "lista". Manometru in T gasesti tu pe la vreun service.

La Juice treaba este clara. Cu bujii de 100 de mii poti schimba bobine cate vrei fara sa elimini cauza. Uleiul sa il schimbe dupa ce este sigur ca problema aprinderii s-a rezolvat. Personal cu uleiurile actuale din comert (si implicit si din "reprezentante") nu as circula mai mult de 10 mii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu o bora 1.6 si motor(cred) AZD. I-am facut o diagnoza omului deaorece ii mergea masina neregulat. mi-a iesit o problema la o bobina. S-a dus s-o schimbe dar schimbat 2 in loc de una, (le-a verificat pe rand). Daca tot a ajuns acolo a curatat si clapeta de acceleratie. Problema e ca masina sta f turata acum ~1050 rpm, chiar si dupa adaptarea clapetei de acceleratie(inainte de adaptare statea spre 1200). Consumul e undeva 0.9-1.0 l/h fata de 0.5-0.6 cat era inainte.

Ce am mai observat: garnitura dintre corpul clapetei de acc si filtru de aer este rupta si ar trage aer pe acolo in loc de filtru. S-a dus omul sa caute garnitura aia si s-o schimbe. A patit cineva ceva de genul asta? Si daca da, care a fost rezolvarea?

Multam de ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca ganitura e praf...clar ca trage aer fals=>mers necorespunzator al motorului.Schimbata garnitura si apoi scanata de erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie dupa curatare si adaptare mi se tura ca proasta dar dupa un drum lung (parca 100Km) si-a revenit. ideea ca la mine statea normal dar cateodata cand calcam ambreiajul se tura mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca si problema: ce dimensiuni de curea de accesorii sa montez ca sa nu angrenez compresorul de a/c (ca mi sa blocat dupa 3 sapt.de stat la temperaturile astea - max 5grade cu minus)?

eu cred ca trebuie sa existe un AZD, fara a/c, vandut prin tarile scandinave .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la un magazin de piese auto ceri curea pt accesorii pt tipul tau de motor,dar fara aer conditionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@aurelian08: am rezolvat problema cu benzina aia proasta.

in final a iesit totul bine, rasuflu usurat in sfarsit, si sper ca pe viitor sa nu intervina alte probleme cauzate de benzina.

am schimbat uleiul si filtrul de ulei dupa care i-am bagat benzina de 99 de la petrom.

acum porneste frumos chiar si la temperaturile astea de afara si nu mai scoate nici fum :icon_thumleft:

aaaa si inca ceva .... a intrat in baie cam 2 litri si un pic de benzina..cam mult...iar uleiu l-a facut "APA".

mult nu am circulat asa cu ea dar sper sa nu fii afectat ceva segmenti presiunea care s-a format.

numai bine!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu 5 probleme. Am un Bora din 2001 1,6 16v motor AZD care pana acum are 245 000 de km...toti astia rulati pe drumuri ok ( nu in Ro ).

Problema 1: Cand apas ambreiajul, bag I-a si dau drumu f usor la ambreiaj simt ca discul de ambreiaj nu calca uniform pe placa - simt ca parca trepideaza un pic pedala de ambeiaj. Eu banuiesc ca ar fi problema cu soarele ambreiajului...Voi ce parere aveti ? Ce imi recomandati...LUK sau SACHS ?.

Problema 2: Cand am luat masina, avea martorul de emisii gaze aprins. Proprietarul mi-a spus ca nu are idee de unde ar putea fi...desi el a schimbat valvula EGR si tot nimic...cand am plecat de la el, mi-a stins acel martor din bord cu VAG-COM-ul si mi-a spus ca imi va reaparea dupa un numar de km...si dupa vreo 400 de km mi s-a aprins...si l-am lasat asa...dupa un timp s-a stins singur, acum mi s-a aprins din nou. Eu am obs ceva: cand am plecat de la el, nivelul de ulei in baie era cam 3 sferturi din nivelul indicat pe joja....cand s-a stins martorul uleiul era cam la jumate. Dupa ce am facut schimbul de ulei si am bagat iar cam 3 sferturi...iar s-a aprins deci cred ca imi cam scoate gaze pe galerie si sonda lambda imi detecteaza ceva in neregula. Voi ce parere aveti ?

Problema 3: Dupa ce plec de pe loc si schimb in treapta a II-a, imi intra f greu in treapta a II-a daca turatia e cam pe la 2000 rpm...daca e pe la 1500 este ok...si nu moare motorul si nu se smuceste. La fel se intampla si cu treapta a III-a...daca schimb pe la 2000 rpm, intra mai greu ( nu asa de greu ca in a II-a ) daca schimb la 1500 rpm...intra ok. La viteza a IV-a si a V-a nu am probleme ( nu agata si nu intra greu )...dar daca schimb IV-a in 2000-2200 rpm...cam smuceste ( ca si cum turatia ar fi prea mare pentru viteza respectiva ). Voi la ce turatii schimbati vitezele ? Uleiul de la cutia de viteza l-am schimbat cu semi-sintetic 70W90 GL4...nici o diferenta. Eu banuiesc ca ar fi sincronul de al vitezelor a II-a si a III-a. Voi ce parere aveti ?

Problema 4: La functionarea motorului se aude un sunt ciudat ca si cum as avea un surub in baia de ulei si in timpul functionarii ar atinge viblochenul de el ( un sunet metalic scurt cu lovitura puternica ). Sunetul asta apare aleator ...poate sa se auda odata la 2 sec sau la 10 secunde si nu depinde de turatie. Eu cred ca e ceva in motor...in baia de ulei. Cand o sa se incalzeasca o sa desfac baia de ulei. Nu reusesc sa imi dau seama exact unde se aude sunetul...mai mult mi se pare ca se aude pe partea dreapta a masinii ( pe partea curelei de distributie ). Voi ce parere aveti ?

Problema 5: La volan am un mic joc...si cred ca este de la cuplajul de tip cruce ( cardanic ) de la tija volanului. Stie cumva cineva ce cod are acesta si cum il pot schimba ?

Oricum in vara vreau sa bag masina in service ( aici service-ul m-ar costa cat masina )...dar trebuie sa parcurg 3500 de km pana in tara...asa ca intreb si eu ca sa imi fac o parere.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la un magazin de piese auto ceri curea pt accesorii pt tipul tau de motor,dar fara aer conditionat.

pai nu apare nici o alta dimensiune de curea decat cea "lunga " pe care o am/avem. la AZD

Modificat de martinje
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehnics

1-problema nu este din soare, daca era soarele intra greu in viteza, problema este din suprafata placi pe care calca discul este ovalizata. Ambreajul original la AZD este SACHS.

2- fa o diagnoza si vezi ce cod de eroare ai stocat.

3- problema pare a fi tot din placa de presiune

4- poti avea un surub slabit la sorbul de ulei sau la biele, iar in cel mai putin probabil un bolt piston putin deplasat

5- cuplajul il poti verifica vizual, dar e putin probabil sa fie dus, mai repede joc in caseta, bielete de directie, sau capate de bara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3- problema pare a fi tot din placa de presiune

...pai care ar fi fenomenul ?

Faza e ca daca accelerez cu a 2-a pana la 2000-2200 rpm, si bag in a 4-a ( sar peste a 3-a ) merge fara nici un fel de problema ( in sensul ca motorul nu simte ).

Mie nu prea imi place sa merg cu motorul turat...la 3000 de rotatii ajung doar la vit a 5-a...restul intre 1300-2000 rpm....si mi se pare ca e totul ok.

Inainte aveam un golf 3...si la ala schimbam cam la 2500 vitezele...si probabil m-am obisnuit cum era la la golf...la bora parca e cu totul altfel.

Voi pe la ce turatii schimbati vitezele ?

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tehnics , cica nu prea e bine sa mergi subturat, deoarece in primul rand se duce catalizatorul, pe langa depunerile de calamina pe pistoane si alte componente motoare. Aici la benzinare nu poate sa fie vorba de depuneri pe turbina, deci undeva tot se depune acea calamina. Ai dat naibii motorul daca mergi subturat si incepe sa si 'dardaie' iar tu incepi sa accelerezi mai tare ca sa maresti viteza, in loc sa retrogradezi treapta.

Daca ai un stil de condus mai domol, macar odata pe saptamana scoate-o pe cucoana la un dezmatz cu schimbat peste 4000 ture, ca le place.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

JUiCe, mersi...o sa incerc sa imi schimb stilul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu rezolvarea problemei expusa mai sus: S-a rezolvat de la sine. Dupa curatarea clapetei de acc, motorul a mers mai turat o perioada..cateva zeci de km, dupa care turatia a scazut(de la sine) la cea normala.

Multumesc colegului martinje de info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ceea ce am scris mai sus si la informatiile destul de utile a lui Juice....revin cu update...asadar dupa ce am terminat munca...am zis sa merg mai turat...asa ca dupa ce am bagat I-a ...am turat-o pana la 2500 pana sa trec la a II-a...si surpriza...a intrat f lejer fara sa agate ( asa cum imi facea intre 1500-2000 rpm )...apoi am turat-o in a II-a cam tot pe la 2700 si am schimbat a III-a...la fel, am sesizat ca parca intra mai usor...

Totusi in oras unde am limita de 50...tot cu a 4-a si motorul la 1800 merg...parca nu imi arde sa merg cu a 3-a.

Citisem undeva pe net ca mersul in oras cu motorul subturat si o treapta de viteza superioara...e mai benefica decat motorul turat si treapta de viteza inferioara.

Oricum...sunt multumit de rezultate..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal ca nu prea e bine sa abuzezi in nici un fel de motor, ideea e sa le combini. Nu poti sa mergi mereu supraturat, dar nici mereu subturat, motorul va suferi in cazul asta.

Totusi cum ai inceput sa schimbi la un mers in afara deja ai vazut cum se simt diferente, in primul rand vor fi diferente de ordin tehnic, eviti neplaceri. Stiu ca poate ti-e putin mila si ai senzatia ca ar consuma mai mult cand auzi ca motorul cam 'urla' dupa 3000 ture, dar asa is astea in 16v, is facute sa suporte turatii mai mari, fapt pt care cuplu maxim e la 4000rpm si puterea maxima la peste 5500 ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!