Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Mersi aurelian de raspuns, am sapat si eu mai adanc iar din cate am vazut pot fi bujiile sau bobina de inductie. O sa risc sa ma duc cu ea la un mecanic mai 'de-a casei' ca sa nu ma taxeze grav acum de sarbatori. Are relevanta firma? sau pretul? ca o fi mai scumpa sau mai ieftina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare am,azi am scos busonu de la ulei ,avea o spuma galbena asa pe el,si iesea aer pe gaura aia se auzea asa ca la toba,dar nu era albastru sau altfel,asa e normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le-am schimbat pe toate 4 pana acuma , la prima am mers in service si am platit 50 ron testarea , 130 ron bobina si 20 ron manopera = 200 ron . La urmatoarele am facut eu testarea si le-am schimbat singur , cost 120 - 130 ron bobina .

o intrebare am,azi am scos busonu de la ulei ,avea o spuma galbena asa pe el,si iesea aer pe gaura aia se auzea asa ca la toba,dar nu era albastru sau altfel,asa e normal?

Spuma galbena este de la condens si este normala la benzinare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles ca e normal sa scoata un aer pe acolo ca se formeaza o presiune,asa o fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact cum face la tine dar la mine daca scot busonul se aude cum bolboroseste si mai apare si spuma pe buson .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian, dar bobinele astea au un nr de kilometri la care trebuie schimbate? Gluma pe care mi-a facut-o azi, nu as putea sa-mi permit sa o faca undeva pe drum la sute de km departare de casa ca am pus-o cum trebuie atunci. Macar sa stiu din timp sa le verific/schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobinele astea te lasa cand ti-e lumea mai draga :)) , nu au un numar de kilometri neaparat dar cand incep sa se duca le cam ia pe toate . Pe mine prima m-a lasat in oras iar restu 3 intre localitati . Eu dupa ce am studiat problema mi-am pus una in portbagaj + un tester de mana . Intr-un an de zile maxim le-am schimbat pe toate 4 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine sau ars 3 din cauza la bujii,erau bujiile originale,am schimbat bujiile si cele 4 bobine si nu am mai avut probleme de 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu dupa ce s-a ars prima bobina am schimbat bujiile dar degeaba , tot s-o ars si celelalte 3 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine ma pun eu sa desfac bobinele pe rand asa incetuc, si sa masor rezistentza intre pinii 2-3 si 1-4 la fiecare bobina, asa probabil ca depistez bobina cu probleme. Si uite asa ma fac meserias imediat in ajun de Craciun ca astia prin service-uri is prea ocupati :D

Cu ocazia asta o sa iau si 4 bujii. Am desfacut azi capacul de pe motor si am vazut acolo alea 4 mufe, din cate stiu cu inbus se desfac si alea sunt bobinele de inductie, am idee cum arata, dar bujiile unde sunt localizate? le-ash schimba pe toate ca si asa nu au fost schimbate niciodata cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce bujii ar fi mai bune pentru un golf4 1.6 16v, sa fie bune si ca pret si calitate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobinele se schimba usor , cu ajutorul a doua surubelnite late le scoti , dai jos mufa si o schimbi . Nu trebuie sa masori neaparat bobinele , scoti una , pui aia noua si pornesti motorul . Daca motorul merge bine ai gasit bobina , daca tot asa face treci la urmatoarea . Bujiile sunt sub bobine , sa le schimbi iti trebuie o cheie buna , nu dinalea ieftine ca ti se rup si nu poti desface bujiile .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite cum am facut eu,am eliberat usor bobinele in sus dar faceau contact pe bujie,am pornit masina si am scos usor cate una in sus si asa ai vazut care functioneaza si care nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e foarte buna ideea:) am sa fac exact asa, apoi vad eu ce schimb bujii sau bobina, un amic zicea ca si el a patit exact la fel si a fost arsa o bujie in rest a fost ok tot. Am observat o chestie cand pornesc masina si o las la relanti, iese fum alb albastrui destul de bine pt vreo 5 minute poate, se face un fum intens albastrui, se poate sa aiba aici vreo legatura chestia asta cu bobinele/bujiile?

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca scoate fum mai ales la prima pornire dimineata cred ca ai probleme la semeringurile de la supape , mai ales ca ai zis ca papa si ulei . Cati kilometri are masinuta ?

Modificat de aurelian08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 88.000 am luat-o din belgia si acum are putin peste 91.000. Cand am luat-o i-am facut toate schimburile posibile. Treaba e ca a inceput sa faca odata cu prima noapte rece din sezonul de iarna.

A doua zi la pornire vad mult mult fum, dupa ce se incalzeste nu mai scoate, dar vreo 3-4 minute aprox scoate fum destul de gros si de vizibil. O masurare a compresiei la motor m-ar putea lamuri in legatura cu semeringurile de la supape? Sper sa nu ajung si la segmentare ca asa ii dau drumu la deal fara frana de mana :dry:

p.s : azi m-am uitat la joja de ulei, cand a fost schimbat uleiul, s-a bagat pana la maxim pe joja, acum e mult si sub minimul din joja dar am verificat doar cu masina in panta putin, si cred sa influenteze si asta un pic, maine o trag pe loc drept o las sa se linisteasca apoi verific iar, daca e jos de tot uleiul e data drac.

Intrebare : intr-un 1.6 cam cati litri semnifica de la maxim la minim pe joja? asta pt a sti cat sa completez daca e cazul

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un mecanic bun iti poate spune care este baiul , de obicei problema este la semeringuri .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare...aceeasi problema o am si eu ...golf 4 1.6 16v.

I-am curatat clapeta.... am adaptat.... nimic tot la fel. La rece e putin mai mic delayu... cand e calda se mareste putin. de ex daca o apas pana la fund repede si ii dau drumu imediat nici nu se misca acu. Am vz ca sunt multi care plang pe tema asta... dar niciunu nu a dat o solutie.Nush daca un update de soft ar rezolva problema... e destul de costisitoare. Ma macina asa tare... in panta nici nu pot sa plec calumea tre sa plec ca la scoala cu frana de mana....daca vreau sa urc un damb cat de mic tre sa o accelerez de o ia mama dq ca sa-l urc ca daca o accelerez prea putin si vad ca nu urca daca ii dau mai tare pana mi se accelereaza mai tare se duce in spate.. in fine e chinuitoare chestia asta.DIn fericire masina in rest e foarte ok , dar problema asta ma dispera la culmea mai ales ca ma plimb cu ea mai mult prin oras... la drum lung nu prea simt delayu.. adica nu ma deranjeaza , mai ales ca la turatii mai mari >2500 nu se mai simte delayu... raspunde mai repede .

Mi se pare foarte greu de condus pe oras...are un delay mare cand plec de pe loc, pana prin ceva viteza. Nu este cursiva , adica acceleratia nu raspunde prompt. Daca mai pun si 2 persoane in masina deja devine enervant sa ma misc prin oras. Totusi eu tind sa cred ca problema asta e la toate la 1.6 16 V. Am mers cu 1.4 16v si este altfel pe oras.

Daca rezolvi ceva te rog sa scrii aici sau PM.

Modificat de sdd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare baieti!

am si eu un azd cu problema urmatoare: cateodata masina porneste greu la rece dar de foarte putine ori, cateodata o ia la sfert de cheie, alteori dupa ce porneste motorul da sa moara ca si cum ar merge in 3 cilindri, in acest timp acceleratia are oscilatii mari si in final moare.si chestia asta cu oscilatiile mari la relanti e destul de rara.

sa fie benzina? sa fie bobinele de inductie? la bobine m-am uitat si pe toate apare data fabricatie 2002,deci nu au fost schimbate niciodata.

mentionez ca nu am nicio eroare in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se intampla uneori sa plece la "juma" de cheie nu la sfert, dar fara sa scuture dupa cum zici tu.

1. Clapeta aceleratie curatata

2. EGR curatat

O "cercetare" VagCom nu ar strica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!In momentul cand te lasa o bobina t-i se aprinde in bord check-ul (palpaie sau sta aprins tot timpul ).Eu am schimbat 3.Motorul merge in trei, trepideaza, urca greu in ture, consumul creste.Daca mergi cu benzina de 95 incearca o perioada de 98 ,99.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,am un g4 azd si am urmatoarea prob la relanti motorul nu merge rotund ,se simte si din masina cu mana pe schimbator si la evacuare se aude aceasta variatie ciudata d altfel,aveam oscilatii la relanti destul de deranjante,am curatat egr ,clapeta acc si am schimbat bujiile ngk,nu mai am acea fluctuatie dar nu merge rotund,in mers e ok trage bine,consumul s-a mai diminuat,ar trebui adatata si clapeta cu vag com k asta nu am fakut,sa fie d pe la alternator k dim imi chitaie si asta 5 min asa pana se incalzeste,cred k sunt dusi rulmentii.ajutati_ma va rog cu o parere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de ce trebuie sa postezi in mai multe subiecte. Ti-am spus pas cu pas, inclusiv poze ce ai de facut in postul pe care il precizeaza colegul RZF !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!