Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Buna seara,

Din lipsa permisiunii inceperii unui nou topic(ceea ce inteleg, in mare parte), as dori sa va cer sfatul in privinta urmatoarei probleme:

Am gasit o *ocazie* , un golf 4 1.8 20v 125cp , cu 230,000 km , din 98 , la pretul de aprox 800 - 1000 euro, masina nefiind inmatriculata.

Problemele masinii, din ce spune proprietarul, sunt : - de facut distributia la 240,000 si de schimbat ambreiajul, care inca functioneaza, dar nu in parametrii corespunzatori.

Din lipsa de timp, inca nu am ajuns sa vad masina,sa vad mai exact ce ar mai fi, pe langa ce zice proprietarul.

Proprietarul doreste sa o vanda deoarece il costa cam 1500 euro reparatiile (in tara respectiva), plus ca urmeaza sa plateasca impozitul si asigurari..Cel putin asta ar fi motivul lui.

Ar trebui sa urmaresc uzura motorului? A chiulasei? Mai exact merita sau nu sa o cumpar si sa incep eu sa bag mii de euro in masina,degeaba??

Imi cer scuze pentru postarea mea aici, dar din lipsa unui topic cu mici intrebari legate de golf 4, nu am avut unde sa intreb.

Multumesc,

Florin Grec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin , daca tu cumperi acum o masina cu 1000 euro din 98 si cu defectele astea deja cunoscute, fii sigur ca pe langa astea mai bagi inca 1000 euro. Deci cumperi masina cu 1000 euro si mai bagi 2000 euro cam asa as zice eu ca te duce toata treaba, ca sa o aduci intr-un punct bunicel, dar nu va tine pentru mult timp. La varsta aia sunt tot felul de chestii : garnituri imbatranite, coace tabla(asta e mai nasol), suruburi uzate(le desfaci te trezesti ca s-a rupt), nu poti anticipa din timp, dar sincer eu nu as recomanda o masina veche. Ca reper, eu am luat o masina din 2003 cu doar 88 mii km la bord, ne uzata, neforjata, intretinuta, si se vede varsta daca te uiti cu atentie pe suruburi, garnituri, rugina pe la piese motor, etc

Depinde si ce suma de bani ai.

P.S am uitat sa-ti zic de inmatricularea pe Romania (nu cred ca mai ai sanse sa castigi taxa in judecata, am cunostinte care au incercat acum si au dat rateu, deci nu e economie) , taxa auto pt 1.8 20 v euro2 1998 este peste 2000 euro.

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am observat o mica problem la motorul meu, si avand in vedere faptul ca are legatura cu motorul AZD nu am deschis alt topic. Am postat si niste poze, pentru a se vedea exact la ce ma refer, in poza a doua e incircuitcu rosu locul cu pricina.

Acele garnituri din poze sunt cam rupte si de pe partea stanga si de pe partea dreapta, ba chiar tija in partea stanga joaca cam tare, am impresia ca poate sa se rupa oricand de-acolo. Am amestecat putin in schimbator si am vazut ca acela e mecanismul ce transmite miscarea din schimbator. Tin sa precizez ca-mi agata uneori schimbatorul, aici am inteles deja ca poate fi dogbone-ul de sub masina, l-am si localizat si il voi schimbat, numai sper sa nu fie si alte probleme.

E o problema nasoala cu acele garnituri? in sensul ca trebuie schimbate de urgenta ? sau se mai poate merge asa cum e.

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo unde ai incercuit se afla o garnitura care din cate stiu are rolul de a nu intra mizerie in nuca de la acea tija.Daca ai jos in aceea tija schimb-o si de acolo iti mai agata in viteze.Si acea garnitura intre cele 2 tije in poza incercuita de tine se mai rup.Eu cand am demontat toata timoneria in locul acelor garnituri rupte am pus un cauciuc mai gros.Ca sa fac garnitura sa intre pe acea nuca am folosit niste preducele si a mers super.Si asa am facut la toata timoneria ca la mine toate erau rupte.Si parca de cand am facut aceste garnituri dintr-un material mai gros parca nu mai am nici asa joc

BAFTA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca vorbeam zilele trecute de problema mea cu sonda lambda...acum scoteam ceva poze de pe tel cu o iesire la iarba verde si am dat peste poze mai vechi cu un consum urias, la relanti :) si in panta, tineam masina doar din frana, fiind si coloana....pozele vorbesc de la sine.

P.S: cam asa arata multe zone din Cluj-Napoca intre orele 17:00 si 18:30, mi se pare firesc sa consume masina 10-11l/100km dar asta in conditii normale, fara sonda/sonde lambda defecta/defecte.

post-90737-0-59972800-1317484345_thumb.j

post-90737-0-69879600-1317484349_thumb.j

post-90737-0-89172900-1317484435_thumb.j

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uau undan, si eu care ma gandeam sa revin iar cu mutatul in cluj dupa 3 ani de stat si saturat de aglomeratia aia(cu troleu/autobuz ce e drept), deci no way :dry:

Ma intreb daca e corect cum fac eu consumul la masina mea si anume in felul urmator : consumul la bec.

Exact in momentul in care se aprinde becul de benzina(pe drum drept preferabil) , ma duc si alimentez imediat, apoi fac un numar de kilometri pana mi se aprinde becul de benzina iar, dupa care fac un mic calcul nr litri/kilometri * 100 si imi iese consumul. Dupa logica mea, indiferent daca da indicatorul de benzina erori sau nu, trebuie sa fie corect, deoarece chiar daca apar erori de indicare inainte de a baga benzina, acele erori se anuleaza dupa parcurgere distantei. Am facut consumul cu aceasta metoda de vreo 4-5 ori si de fiecare data mi-a iesit o medie de 7% +- 0.3 , deocamdata nu am avut ocazia sa ma duc cu rezervorul plin 100 km apoi sa fac plinul iar.

Edited: azi am fost sa alimentez din Petrom(singura statie din orasul Zalau) si au doar benzina de 95 de o vreme buna. As vrea sa fac vreo 200 km cu aceasta benzina sa vad daca simt ceva diferente. Despre petrom99+ am citit multe discutii ca ar fi buna , dar asta de 95 ? Cu efix95 rompetre sincer m-am semi-lamurit, am bagat consecutiv de vreo 3-4 ori, si am simtit ca masina porneste mai greu in sensul ca tin cheia mai mult sa invarta pana o ia, pierdere de putere, acceleratie lenta fata de cand bagam amestecat(mol,omv,petrom).

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut si eu consumul la pompa si mi-a dat aprox: 8.5%. am alimentat 176L cu care am parcurs 2060KM la o viteza medie de 40km/h

consumul indicat de CB: 8.2% deci cu de 0.3% mai putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

_zenith_ cate kilograme au borele voastre dolofane? si eu am tot azd dar leon-ul are 1270 kg pe carte(cred ca include si dispozitivul de tractare din ce am citit, deci un 1250 sa zicem). Am inceput sa nu menajez masina, schimb in 3000 3500 ture si am consum 7%, cum tie iti ia cu 1.5 litri mai mult ? conduci mai mult in oras aglomerat? dai talpa frecvent? sau in functie de ce poate sa difere acest consum, chiar asa de mult(intelegeam o marja de 0.5L dar 1.5 deja ziceam ca ai motor de 1.8 aspirat). Ai incercat si un condus mai normal/spre economic sa vezi cat ia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1290 kg are bora, Ieri am fost la iarba verde, ceva mai departe de faget. Am scos 6,1 l/100 la BC, 5 persoane in masina + portbagaj incarcat. Eu ii dau talpa des, nu ma pot abtine intotdeauna :) imi place cum suna motorul dupa 3000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aaa saru'mana atunci undan :-) te inteleg, Rar calc pedala mai tare de 60 70% , schimb viteza daca e nevoie. Cand sunt zile si ma enervez o tin o zi intreaga peste 4000 ture si atunci simt din plin puterea ei si nu regret ca nu am luat un diesel. La ce pierde bezinarul asta aspirat, faptul ca nu are smacitura aia la 2000 ture cand ai nevoie de ea si apesi pedala maxim. Dar cel mai posibil pt mine e faptul ca urmatoarea masina e un leon 1.8T , m-a fascinat acel motor, si la cati km fac eu anual(nu fac naneta la munca, nu am obligatii unde sa plec cu masina) , e ok pt mine un consum 10% mixt, dar si puterea aia de 180 CP iti da senzatia totala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

_zenith_ cate kilograme au borele voastre dolofane? si eu am tot azd dar leon-ul are 1270 kg pe carte(cred ca include si dispozitivul de tractare din ce am citit, deci un 1250 sa zicem). Am inceput sa nu menajez masina, schimb in 3000 3500 ture si am consum 7%, cum tie iti ia cu 1.5 litri mai mult ? conduci mai mult in oras aglomerat? dai talpa frecvent? sau in functie de ce poate sa difere acest consum, chiar asa de mult(intelegeam o marja de 0.5L dar 1.5 deja ziceam ca ai motor de 1.8 aspirat). Ai incercat si un condus mai normal/spre economic sa vezi cat ia ?

cei 2000 km au fost parcursi in concediu ( transalpina, transfagarasan, mers in treapta a 2-a pe serpentine, 4 persoane, portbagajul full, alergatura pe autostrada cu varfuri pana la 190) asta in conditiile in care eu schimb la 3000 de ture iar la deal chiar ceva mai sus

consumul de 8.5 este la o viteza medie de 40 km/h. eu unul consider ca e rezonabil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cum ai scos tu 8.5, pt ca eu cand am urcat transfagarasanul am scos 13.5 L la urcare :)

Cel mai mic consum al meu a fost 5.5L, am facut Tg Mures - Costinesti cu un consum de 5.9L, eu zic ca e bun desi un disel ar fi scos cu 1L mai putin

Acum am media la ultimii 2000 km 6.8L.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai _zenith_ a facut o medie, nu lua doar urcarea, ca mai si cobori si astfel compensezi :).

Oricum eu nu mai am dubii referitor la consum, e clar pentru mine, cand ii dau talpa, cand conduc mult in oras, cand masina e incarcata, cand am clima pornita si alti factori, influenteaza consumul din ce in ce mai mult. Pe cand daca optez pentru un condus din care sa scot un consum bun, eu unul sunt multumit de rezultat, asta in conditiile in care conduc extra urban, cu clima on tot timpul, urcusuri coborasuri, depasiri, talpa din cand in cand si consumul nu sare de 8 :). Masina asta este o masina de weekend, si nu fac referire doar la consum mai sunt si alti factori, dar asta este parerea mea.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lidiaL,aia e caseta de directie

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce producatori recomandati pt role si curele de distributie ? La ultimul schimb, i-am pus Bosch (pe principiul ca trebuie sa fie mai bun daca e ceva mai scump) si peste vreo 35k km au inceput sa suiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Majoritatea foloseste kitul Contitech, care contine curele continental, role ina si pompa o iei la alegere, Hepu sau Airtex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

facut iar plinul azi. consum mediu pe ultimii 475 km 8.1 (50%urban/ 50%extra)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Cine ma ajuta si pe mine cu o poza doua, sa stiu si eu cum arata si unde se afla termostatul la acest tip de motor ?

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am si eu in golf 4 1.6 16v azd si de o luna am probleme cu motorul se opreste in mers cand depasesc 2200 rotatii, apare in bord eps+avaria si nu mai porneste decat dupa 5 minute .am fost la tester si mi-a dat senzor galerie?+clapeta acceleratie am cumparat senzorul map se numea dar aceeasi treaba, mecanicii mi-au spus sa cumpar clapeta dar vroiam sa mai intreb pe cineva inainte sa dau vreo 1100 ron pe ea.ps:am obervat ca dupa ce moare motorul si am luat capacul de pe motor si am apasat pur si simplu pe clapeta masina apornit nemai avand nevoie de minutele de repauz si pe clapeta se vede ca a mai fost desfacuta.a sa nu uit i-am dat reset la clapeta dar degeaba .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e sa nu te arunci direct sa cumperi o clapeta. Intai da-o jos de pe masina si curata-o bine. Ai tutorial aici pe forum. Daca nu rezolvi nimic, cauta pe cineva cu AZD sau BCB de pe langa tine si pune clapeta de la el. Daca ti se rezolva toate problemele cu schimbul asta, e clar ca merita sa dai 1100ron pe una noua.

De obicei cand se opreste asa brusc in mers de vina este senzorul de rotatii de la arborele cotit, crankshaft position sensor. Ar trebui sa dea erori dar nu tot timpul. Am mai intalnit un Leon cu BCB care avea problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

O intrebare pt Zebrocksky:

As vrea sa te intreb in loc la cele 4 nituri ce ai pus?( la suportul cutiei de viteza me refer) ms

Modificat de golf416
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!