Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Spor la reparatii undan,stiu ce inseamna o gaura mare in buget...sper sa ne mai tina ambreiajul macar un an...>12k km :lol: .O sa incerc sa fac testul asta chiar in seara asta cu frana de mana :icon_cheesygrin: .Drumuri bune tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu apar schimbari majore la comportamentul masinii dupa curatarea clapetei si a egr-ului inseamna ca patineaza ambreiajul. Trebuie inlocuit va recomand sachs nu LUK deoarece am mai avut un golf inainte si l am schimbat de doua ori primul a fost LUK al doilea SACHS.

cred ca un kit ambreiaj e pana 1000 ron insemnand placa presiune, disc, rulment presiune. la benzinare nu se schimba volant am impresia. stiu ca la schimbul de ambreiaj mai era o furca pe acolo care se recomanda schimbata, cel putin la diesel asa era.

possst , atunci imi dai si mie emotii, eu la schimburi nu am schimbat si acea curea la care te referi adica de pe fulia de la alternator. Cureaua e originala audi pe ea, nu pare uzata, ar trebui sa-mi fac griji? Motorul nu da nici un semn de trepidatii sau slabiciune/instabilitate.

am reparat masinuta astazi

va recomand tuturor sa faceti o verificare la transmisie sa nu patiti ca mine. Si la mine era totul in regula pana a cedat, asa ca se poate intampla oricand fara sa-ti dea ceva semne.

Ca idee suportul buclucas se mai gaseste pe motoarele AZD, BCB, AXP, AHW, BCA

Codul care este stantat este 032145169Q

In etka apare ca fiind: 032145167H

Nu stiu ce diferente sunt intre ele ideea e ca eu am gasit suportul la acelasi cod cu ce am avut pe masina.

ca idee suportul sh a fost 150 lei, toate rolele intinzatorul si cureaua au costat 320 si manopera 150.

Un total de 620 lei, nervi, timp pierdut, telefoane pt ca nu am facut service-ul transmisiei asa cum se face la distributie.

Mentionez ca masina mea are aproape 200 000 km

Bafta tuturor

Modificat de possst
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa toate evenimentele citite aici, si cate schimburi se preteaza la masini din anul 2000 2001 in sus, pe mine ma mira ca, inca mai exista persoane care recomanda masini in formula urmatoare : "Ba cumpara-ti un diesel, un audi sau bmw din 96 97 ca-s bune merg de numa, te tin la nesfarsit, stii un lucru ca e diesel".

Oare cati bani se baga in asa ceva ? cred ca destul de gros. Daca si eu ma gandesc bine mai trebuie sa-i schimb tampoanele de la dogbone-ul de sub masina ca-mi joaca schimbatorul cand accelerez si agata destul de des la intrarea in viteza, cred ca ar fi asta o problema nu? din ce mi s-a zis si verificat, cam aici ajung, altfel, cu probleme la ambreiaj ies cam rau :sly:

possst , eu unul la schimbul distributiei, am facut cum ziceam mai sus (role intinzatoare pompa apa curea mare si curea mica) dar pe partea de transmisie nu s-a umblat deloc(sau sigur nu ma pricep eu deloc aici). Doar s-a dat jos cureaua de pe fulia de la anternator si s-au desfacut rolele de gihdaj ca sa fie access la distributie. Cureaua parea aproape noua, deloc uzata.

Mecanicul care mi-a schimbat pe-acolo role/curele , stiu ca a schimbat doua role fine(fara zimti, eu le-am cumparat odata cu kitulde distributie), din care o rola avea un surub pe ea care nu iesea afara; Si acum eu ma intreb, nestiind unde au fost puse acele role, cred ca sunt rolele de pe cureaua alternator nu? ca distributia are doar role cu zimti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are si distributia role fara dinti(de ghidaj si intinzatoare) in kitul de schimbat.

Dogbone Lemforder=200lei.Suport motor stanga(distributie),hidraulic~250lei.Suport dreapta se poate demonta si fixa mai bine garniturile cu un adaos.Rezultatul este mai mult decat satisfacator:schimbatul vitezelor mult mai precis,schimbator rigid,un plus in stabilitate,sunt mai incantat decat atunci cand am schimbat toate bucsele si articulatiile la directie.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumiri zebrocksky pentru explicatie. O sa ma interesez unde as putea gasi piesele astea si un mecanic bun care sa stie ce face acolo, nu doar din auzite sa testeze pe masina mea. Se poate vedea daca am suport motor? e un suport care tine fix motorul, nu are din fabrica asa ceva masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu sugestii,am verificat ambreiajul si se pare ca tine undeva pe la jumatate(testul cu frana de mana)pe la jumatate se ridica masina de fund dar nu puteam sa plec de pe loc...daca acceleram putin cred ca murea motorul ca dardaia putin.Deci ambreiajul ar mai tine ceva timp...e pe la jumate,m-am mai linistit.Aseara cand erau cam 18grade afara am vazut ca tragea masina de nu-mi venea sa cred la rece...azi pe 28 de grade parca nu mai tragea asa bn ori a fost un efect placebo...se poate sa aibe o influenta caldura?Mentionez ca AC era pe off am dat ventilatia pe treapta mai mare si pe Economic... :lol:dupa ce duc masina la "clean" va spun daca trage cum tragea la inceput sau...eu cred ca ar trebuii sa traga la fel,mai ales ca ambreiajul e pe la jumatate sa speram ca mai tine 1-2ani macar :dry: k nu-l folosesc decat la schimbatul vitezelor si rareori la franare mai de urgenta...

Legat de curea de la alternator m-am uitat pe ea si se pare ca e cea originala are stantat,vw,audi...ochiometric nu ar da inca semne de oboseala,nu scartaie nimic, nu prezinta crapaturi,etc,acum nu stiu cand a fost schimbata,daca a fost vreodata.

Modificat de alecsandru19
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce "adaos" te gandesti cand spui ca suportul din dreapta se poate regla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Juice,sigur au suporti,altfel motorul tau ar trebui sa leviteze :P Daca se misca schimbatorul e dogboneul.Pui mana pe motor si incepi sa il impingi si te uiti la suportii stanga-dreapta.E acceptabil un joc de vreo 2cm.

@golf416,eu am dat jos suportul din dreapta,l'am desfacut(are o tabla cu 4 nituri pe fund),am scos garniturile iar la cea de deasupra am prins pe toata latimea ei(deaspura si pe laterale) o bucata de cauciuc groasa cam de vreo 3mm.Cand l'am asamblat,garniturile au intrat FOARTE fixe.Apoi l'am prins pe masina.Nu e un reglaj,cat mai mult o inventie(improvizatie) care m'a scutit de costul unui suport nou,in schimb avanad acealasi efect.Chestia care m'a determinat a fost dogboneul.Pt 2 garnituri(cat are pe el) si care se pot schimba,am fost nevoit sa il cumpar de'a intregul pt ca acele garnituri nu se dau separat.Costul dogboneului a fost ~200lei.Costul suportului dreapta,"reconditionat" a fost ~0lei.Cel din stanga nu poate fi "reconditionat" fiind hidraulic.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am apucat sa fac poze din pacate... :( dar daca il desfaci,tot ce am zis eu mai sus,e destul de intuitiv.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegii , voi ce benzina folositi pentru acest motor AZD ? Am citit o gramada de topic-uri cum ca ar fi mai buna sau mai rea de la unele benzinarii, dar toate topicurile dateaza de cel putin 1-2 ani. Acum ca e 2011 spre final, ma gandesc ca sunt si benzinarii care se ridica la standarde europene si au o benzina buna. Nu vreau sa dau bani aiurea pe benzina de 99,100 daca nu-si are rostul, dar nici sa pun una rea de tot de 95 si sa apara probleme de functionare. Eu am pus benzina si din petrom, rompetrol,omv dar nu am mers cateva sute de km cu vreun tip anume pana se obisnuieste motorul cu acea benzina pt a observa diferente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si merita diferenta aia de pret ? Se simte ceva diferenta in functionare ? In cazul in care mergi mult cu masina , de la 5.4 la 5.8 ron mi se pare, la 1 an de zile se cam aduna mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tatal meu are tot un AZD si mergea cu 95 la inceput.I se auzea avansul ca la motoarele de 1.4(tacanea daca o calcai mai brusc).Plus ca era si mai lenesa in raspunsul pedalei de acceleratie.A trecut si el pe 99 dupa ce a mers cu a mea :) Oricum problema e dezbatuta destul de intens in "CU CE COMBUSTIBIL ALIMENTATI".

Unii spun ca e placebo,altii spun ca nu e placebo...eu spun ca se simte mai bine cu 99 decat cu 95 :)

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am mai citit si eu cu diferenta dintre 95 si 99 :) ca s-a discutat si parerile difera. Ideea era de la ce benzinarie, ca benzinariile din Romania mai baga benzina de proasta calitate si o numesc 95 , si fac pariu ca o benzina de 95 de la anumita benzinarie difera ca si caracteristici fata de o alta benzinarie. 95 sau 99 , indiferent, calitatea ma refer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu: topPremium99. Merge cel mai bine cu acesta, trage mult mai bine si consuma mai putin. De asta bag de 2 ani de zile si merge ok fara sonde distruse si ITP trecut din rpima cu gazele foarte ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot cu eFix95 de la Rompetrol am alimentat, dar sunt curios daca benzina de la Petrom, asta topPremium99 e asa de buna pe cum se zice, in sensul ca trage mai bine masina. O sa revin cu impresii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am bagat ultima data de la mol 99,si nu am simtit mare diferenta...doar costul cu aproape 0.6 lei la litru.E bine inainte de itp sa bagati 99 sa iasa gazele cat de cat ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi varianta cu TempoPlus 98 de la MOL, mai convenabil pt mine din punct de vedere al deplasarii, e la 300 m de mine fata de cca 10 km de cea mai apropiata statie Petrom.

Nu mai vreau sa trec prin ce am trecut acum cu sonda lambda, mare paguba la buzunar, as da cu cativa bani in plus la benzina, dar macar sa stiu ca e calitativa si cel mai important, potrivita pentru tipul asta de motor.

La un moment dat ma gandeam sa alimentez doar de la Rompetrol, caci ei se lauda ca-ti "repara masina" daca defectiunea s-a dovedit a fi cauzata din pricina carburantului si asta in conditiile in care ai alimentat doar de la statiile rompetrol. Vor lua o mostra din rezervor si astfel isi vor da seama daca ai alimentat numai cu benzina de la ei, suportand asadar costurile de reparatii, sa zicem o sonda lambda defecta.

Dar ma tem ca e mai mult decat atat, este o intreaga lista cu termeni si conditii in spate...pe care nu stiu cine le-ar indeplini, poate doar angajatii Rompetrol :P

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) asta e buna...atata timp cat spun ca iti repara masina daca se strica din cauza carburantului distribuit de ei,inseamna ca se tem si ei de ceva sau stiu ca au creat un carburant care are eficienta minima.Oricum,cand aud de "Efecs" imi vine mereu in minte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hahahaha, super !!! :))

Sunt aici mai multe filmulete: http://www.efix.ro/ la video. Foarte tare, nu stiam de site:))

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

undan, tu doar cu efix95 ai alimentat mereu si cu aceasta benzina ai avut aceste probleme? Nu stiu de ce mai nou simt ca masina e ca moarta pana in 2500 ture chiar , si asta in cazul in care sunt doar eu in masina, fara bagaj fara nimic in ea. Posibil sa-mi fi parut ca rampele pe care le urc is mai mici decat in realitate, si de-asta am senzatia ca-mi trebuie 3000+ ture.

Mai am tendinta sa ma duc uneori subturat si sa trepideze, dar se pare ca acum m-am invatat destul de bine sa amestec rapid in schimbator si uite asa prinde viata masina.

Masina sta bine la relanti, nu tremura, nu oscileaza, de-asta tind sa cred ca nu am nici o problema la clapeta acceleratie sau valva EGR(cel putin). Nu demult a fost pusa pe tester si nu s-a depistat absolut nici o eroare.

Eu fiind incepator in a conduce o benzinara de acest gen, nu ma pricep asa bine la modul de conducere, la ce benzina sa bag in ea, ce mai trebuie schimbat si cand. Deocamdata am un stil de condus , o schimb intre 2000 si 3000 ture, nu sar mai sus, parca mi-e mila de motor cand il aud cum urla, si ma intreb, fac bine? Am citit mii si mii de pareri, cum ca daca mergi mai turat motorul se uzeaza, consumul creste, altii ziceau , daca mergi sub 3000 ture, se depune calamina pe pistoane, se gripeaza, consuma mai mult. Desigur toate parerile fiind poate pe sfert avizate si spuse de semi-cunoscatori.

Aici in Zalau mecanicii is parsivi pe la majoritatea service-urilor , daca ai o curea care mai merge inca 30 mii km , ei : nu nu, risti mult, rapid o schimbam si o cumperi de la noi ca e la reducere. Is oameni pe genul ala ca nu te-ar ajuta, nu ti-ar da un sfat real sa iti spuna daca masina chiar are ceva, mai are nevoie (reala) de anumite piese de schimb, sau e in regula asa.

Daca tot se zice pe forumuri ( iarasi ma uit dupa majoritatea:) care a mai testat), o sa bag si eu ceva timp benzina petrom 99+ , macar mers vreo 200 km sa vad daca simt vreo diferenta in accelerare.

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la benzina nu te pot sfatui, nu stiu nici eu care e mai indicata, insa daca tii la masina, pentru numele lui Dumnezeu, nu mai schimba vitezele sub 2500 ture !!!!!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici chiar daca de exemplu in oras e drum liber, si pot merge cu viteza 4 la 60 km si un max 2000 ture ? Adica eu simt motorul ca nu se chinuie, merge lin, e drum drept nu are nevoie de putere mare, doar pluteste usor. Daca stau in viteza 3a, urc pana la 2500 ture si incepe sa urle putin deja, sa-l simt eu cum se enerveaza si o tine asa intr-una.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Juice eu zic sa mergi dupa cum simti masina toate masinile sunt diferite nu poti sa zici ca exista un minim dupa care sa schimbi viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!