Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

undan, o sa fac un topic de prezentare a masinii, azi ii voi face niste poze:) Tin sa precizez ca masina de la avatarul meu e cu titlu de prezentare , in sensul ca a mea e fix ca acea masina doar jantele difera, dar in viitorul apropiat aspir la acele jante, si e masina in persoana :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am scris acolo.

Cu regret va anunt ca am o ...mica problema cu una din sondele lambda, sau poate chiar cu ambele :(. Incepand de ieri s-a aprins martorul cu "check engine" care ma face sa cred ca este vorba de sonda lambda si nu de calitatea benzinei. Am facut in urma cu 2-3luni un test cu Vag-com si a iesit o eroare la una din sonde, nu stiu exact ce scria in log insa mi-a sugerat mecanicul sa turez motorul mai tare in mers, lucru care l-am si facut, dupa care a disparut martorul cu check engine. In perioada respectiva am si trecut la un alt carburant de care vorbeam mai sus, eFix'95 de la rompetrol, si asta tot la sugestia unui coleg forumist. De atunci si pana ieri martorul nu s-a mai aprins deloc, desi eu in continuare am alimentat doar de la rompetrol cu acelasi carburant. Deci sonda lambda defekt...cum scrie si in cartea tehnica, luni merg la service, tineti-mi pumnii :D sa nu fie prea grav.

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucura-te undan, ca nu poti zice ca ai un turbo defect sau stiu eu alte probleme grave gen diesel :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata mi-a sarit curea de la accesorii de la masina din semnatura. Am ramas fara servo, alternator etc.

Cam ce cauze ar fi putut sa provoace lucrul asta?

Am ridicat capota si constat ca la revenirea intinzatorului acesta a rupt o bucata de aluminiu dintr - un suport ceva. aveti idee ce ar putea fi?

Ca reparatie pe langa curea si intinzator, ar mai fi ceva care poate ceda?

Din ce am inteles rola de ghidaj nu exista pt acest motor.

Rola de la alternator e ok nu are joc, doar rola de la pompa de servo are un joc mic stanga - dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

update

Am nevoie de suport deoarece este rupt si pe bucata lipsa mai este o rola

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine se va ocupa cineva de ea sper sa ies cat mai bine financiar.

ca idee aviz celor cu azd la schimbarea distributiei se va schimba si transmisia, asa cum mi au spus cei de la dealer.

Masina mea are aproape 200 000 de km si la schimbul distributiei la 180 000 de km trebuia sa schimb si transmisia respectiv intinzator, toate rolele de pe acolo si cureaua. Eu bineinteles ca nu am facut schimbul de role, rezultatul fiind cel de sus, asadar invatati din prostia altora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa e possst , mie la schimbul distributiei mi s-a recomandat schimb kit distributie(role , intizator, curea) + pompa de apa, merg pe aceeasi curea astea, iar daca are vreo problema pompa de apa si nu mai invarte cum trebuie, va da peste cap si functionarea distributiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

manualul asa zice,dar totusi...sa iti sara rola cu tot cu o bucata din suport...greu de imaginat ca se poate intampla asa ceva.Sa zicem ca mai plesneste cureaua sau se gripeaza o rola/intinzator...dar sa iti smulga o bucata din suport...nu am mai intalnit.A....si inca ceva.Inca o data,mi se intareste convingerea ca e bine sa ai scut:nu se mai bate mizerie pe canelurile curelei,nu mai ajunge apa pe la fulii,etc etc.Iar daca sare o rola sigur o gasesti in scut :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu vesti. Asa cum am intuit, sonda lambda 1 defecta. Surpriza (neplacuta) a fost sa constat ca de fapt sonda la acest cod de motor este cu 5 fire. Problema e ca astea sunt foarte rare si destul de scumpe, drept urmare am gasit doar la 700 ron disponibila, de la NGK - Made in Japan. Am vazut si cu 1200 lei cu inscriptia VW si Audi daaaaar de asemenea facute tot de NGK :))) ca sa vezi cat costa in ziua de azi brandul....asa ca aviz amatorilor.

Nasoala treaba, mi-a dat peste cap toate planurile, dar asta este.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am desfacut astazi masinuta si am dat jos suportul are codul 032145169Q Rog colegii cu etka daca ma pot ajuta cu ceva informatii pe ce motoare se mai gaseste?

La dealer este un pret pe masura

Ma gandesc daca nu este acelasi cu cel de pe 1.4 16V

la schimbul de distributie se schimba tot ce este acolo cele 2 curele pompa apa si rolele intinzatoare ghidajele etc.

la mine a cedat transmisia insemnand ceea ce tine de compresor ac, pompa servo, alternator. este alta curea care este vizibila cand se deschide capota in partea stanga.

distributia nu are nimic masina merge porneste cu baterii incarcate fara servo ac si alternator

Modificat de possst
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi probleme le am si eu,relantiu instabil si chiar se si opreste motorul daca o las pe liber,mai nou porneste destul de greu uneori si parca nu mai are putere,abia se misca daca pornesc si clima.La ultimul tester aveam 16555 system too lean,dar nu a stiut tipul sa-mi zica ce-ar putea fi,el presupune ca ar fi sonda lambda.Daca stiti vreun adevarat meserias sau a-ti avut aceeasi problema si s-a rezolvat astept ceva sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai verificat alimentarea cu benzina filtrul e schimbat recent?

scoate capacul unde este filtrul de aer. ai sa vezi in stanga un fir legat de caroserie este un surub de sase desfa si curata acea mufa metalica.

Modificat de possst
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

possst , atunci imi dai si mie emotii, eu la schimburi nu am schimbat si acea curea la care te referi adica de pe fulia de la alternator. Cureaua e originala audi pe ea, nu pare uzata, ar trebui sa-mi fac griji? Motorul nu da nici un semn de trepidatii sau slabiciune/instabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu inca o problema,sper sa nu fie grava...cei cu mai multa experienta in cazul acestui motor,stiti cumva daca este din clapeta de acc...am observat cand urc o panta moderata cu vit a4 nu se mai accelereaza masina ca inainte ca si cum am o pierdere de putere,si urca cam greu in ture fiind nevoit sa retrogradez in a3 in conditiile in care sunt singur in masina si cu aerul oprit...filtru de benzina e nou,cel de aer la fel,aproximativ 2000km :lol: .E posibil sa fie foarte murdara clapeta de acceleratie si sa aibe o asa influenta?Deci urca cam greu in ture...si parca daca accelerez mai la blana in a4 trecand de 3000 nu se mai duce ca inainte(pedala la fund urca greu in ture)...benzina folosesc 99+ petrom.Deci inca o data va intreb pe voi poate sa fie de la clapeta sau EGR ,nu stiu daca au fost curatate vreodata in 10ani...la relanti nu prea sunt probleme(oscileaza foarte putin,trepidatii mici)sta cam pe la 600-750 rpm(dupa gradatiile de la turometru) la test cu vagcom este ok...deci exclud sondele lambda,filtru de aer,benzina, sunt aproape noi,singura componenta pe care o banui este clapeta de acc infundata :dry: voi ce parere aveti,cei care ati curatat clapeta,masina a tras mai vioi dupa? :icon_cheesygrin: adik cum ar trebuii sa traga la 77kw...mi-e cam frica de mecanici sa duc clapeta la curatat ca din cate am citit in topicul respectiv...sa nu am probleme dupa cu adaptarea ei...mai ales ca nu am oscilatii mari sau probleme la pornire(sta turata cam la 1200ture dimineata apoi incepe sa scada)...

Modificat de alecsandru19
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Incearca sa ii faci o curatare si vezi pe urma. Ar trebui sa traga mai bine dupa curatarea clapetei de acceleratie

si sa consume mai putin! Din aceasta cauza am renuntat si eu la benzina ,,premium'' de la Petrom si de cand merg pe Mol nu am mai avut probleme La Polo am curatat clapeta odata pe an si era plina cu depuneri(neagra), iar la Passat momentan nu am facut cei drept nici o curatare, dar am mers cu ea mai mult in afara orasului.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema asta a aparut cumva dupa ce ai schimbat o piesa:filtru combustibil,aer,etc?Sau in timp a inceput incet-incet?

Daca e dupa ce ai schimbat filtru,pune'l pe ala vechi inapoi.Din clapeta nu are ce sa fie.Poate incepe ambreiajul sa patineze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu, dar la mine motivul este destul de clar....e pe duca ambreiajul, prinde prea sus, aproape in capat si in plus simt o lipsa de putere considerabila in panta. Deci tre sa strang bani si pt ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu aceasta problema a aparut in timp...Ma sperii undan,ambreiajul si la mn tine cam sus,aproape de capatul cursei...dar am facut testul cu frana de mana trasa si plecat in a1 de pe loc motorul moare...incepe sa patineze ambreiajul?masina are 123mii km :dry: si am facut si un test de amortizoare trebuie schimbate si alea eficacitate 49% -51% pe fata si pe spate 39-48%...o sa curat clapeta si EGR cat mai curand sa vad cum se manifesta dupa...Am observat ca aceeasi panta daca o urc in treapta a2 trage masina super,adica ajunge repede pe la 80km/h :icon_cheesygrin: dar in a4 cam greoi si nu=i dau talpa decat dupa 2500=3000rpm ca la cuplu care il avem noi pana atunci...e cam moarta masina.O sa revin cu sugestii dupa ce fac un clean la clapeta si EGR,sau egr nu e cazul daca nu am martorul galben aprins in bord?A si mi-a zis un mecanic ca planetarele la mn ruleaza putin inclinate,sa fie de la amortizoare ca sunt pe duca sau arcuri?Sau asa este normal?

Modificat de alecsandru19
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma intelege gresit, si eu urc o panta cu inclinatie de 17% (cea mai abrupta din oras) cu a 2-a lejer, dar asta in conditii de demaraj si fara obstacole pana in capatul pantei, daca exista un santulet(lasat de muncitorii necalificati) pe la mijlocul pantei sau hai sa zicem un sofer care incetineste fara motiv (sau dintr-un motiv pe care eu nu-l deduc )si tre sa incetinesc pana in 20-30 km/h si las tot in a 2a, e gata :)) pica in cap, tre sa-i dau treapta 1 de acolo.

Sa nu uitam totusi ca masinile noastre au o varsta considerabila, mai trebuie schimbate una-alta, daca vrem sa ne si tina si sa ne bucuram de motorasul asta :)

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca este cam la fel si la mn...plus ca am incercat sa plec de pe loc o data mai vioi si nu am facut"scart" am zis ca poate e de la anvelope ca sunt cam tocite astea de vara"mai au cam 1-2mm carne" s-ar putea sa avem aceeasi problema ambreiajul sa inceapa sa patineze?Dar asa putin sa tina un ambreiaj de vw 120mii km?Bine acum depinde si cum a fost folosit inainte de fostul proprietar dar masina fiind din italia si cu carte service nu cred ca era "incepator" vechiul proprietar :lol: o sa vad cum se comporta dupa curatare,daca tot la fel face e clar...alt ambreiaj.Sincer cu masina full si cu clima pornita mi-e cam frica sa fac o depasire din scurt chiar si cu a4 inainte nici nu simteam lipsa de putere cand era AC on si 3-4 pers in masina...ori ca m-am obisnuit eu cu masina si vreau cam mult de la acest motor ori ambreiajul incepe sa-si dea Duhul...cum mai putem verifica daca e din ambreiaj ce metode?

Modificat de alecsandru19
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tragi frana de mana si baga in prima treapta de viteza! Daca iti pleaca pana in jumatatea cursei, nu este ambreiajul de vina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sa-ti spun, poate la un service sa-l desfaca si sa se uite la disc, cred ca ala e baiul....repet, nu stiu sigur. Eu circul asa pana da semne reale de ingrijorare, momentan pun banii la ciorap ca deja luna asta: distributie, pompa apa + sonda lambda = prea mult cascaval :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!