Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

eu am luat masina din semnatura in 2008 si o am si acum!

nu am avut probleme cu ea deloc! doar consumabile,placute, discuri si ...benzina...si am luat-o la 110.000..acum are 160.000.

adevarat este ca oricine la un moment dat se plictiseste si isis doreste o masina mai noua, mai puternica...doar astea ar fi motivele pt care as schimba-o! in rest NOTA 10

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici ai dreptate florinpbv , cand iti doresti putere mai mare (mai ales fiind tanar, iar pe multi tineri ii "mananca in volan/pedala" intervine dorinta de putere mai mare). Probabil ca as fi si eu curios cum ar merge motorul 1.8T 180 cp de pe leon cupra model 2002 , cred ca se joaca cu orice diesel pana in 2.5. Problema ar fi la intretinere, iar la drumurile noastre nu cred ca merita putere mai mare de 130+ cai , raportul satisfactie/intretinere nefiind prea favorabil.

Offtopic : Se pare ca ieri mi-a dat fail cheia :( si asta peste noapte. Am vrut sa deschid masina dimineata din telecomanda si nimic, nu se mai aprinde becul de la cheie. Am desfacut cheia, am pus o baterie litiu de bios dintr-un calculator(se potrivesc bine, e acelasi model 3 volti), si se pare ca tot nu vrea sa mearga. Sincer nu mai retin cum se punea bateria(nu are semne sau indicatii) cu spatele un sus sau invers? Stie cineva ce problema ar putea fi ? inainte sa ma duc la un electronist sau stiu eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la motorul asta si schimbatul treptelor....cred ca daca vrei sa te tina motorul pentru cat mai mult timp e indicat sa schimbi pana in 3000 (mai exact intre 2500 si 3000 rpm), insa trebuie sa mentionez ca motorul asta trage bine dupa 3000, de la 4000 si peste....imi place foarte mult cum suna, parca e motor de curse cand o turezi si te baga putin in scaun. De cateva zile am schimbat distributia si parca e alta masina, are 128.400 km si merge brici, dar fiind o masina care se indreapta totusi spre 10ani, mai trebuie schimbate unele componente, asta daca tii la masina si vrei sa o ingrijesti.

Alimentez doar de la Rompetrol cu benzina eFix'95, sunt foarte multumit...dat fiind faptul ca are CO mai mare de 95 chiar aproape de un 98.

Numai bine si drumuri bune !

P.S: @JuiCe si la mine facea figuri cheia imediat dupa ce am cumparat masina, am dus-o la un service, crezand ca e dusa bateria. Problema s-a rezolvat cu un VAG-Com, ceva legat de soft, nici vorba de baterie.

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OffTopic:Cum adica Efix 95 are cifra octanica mai mare de 95 si anume spre 98??????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit cu ceva vreme in urma un fisier Word in care cineva a testat mai multe tipuri de benzina din Romania. La eFix'95 printre alte date cel care a facut testul a scris: "Efix 95. Singura benzina cu CO 95 dar care se apropie de un 98. Este o benzina buna care prin functionarea ei curata in mod real sistemul de alimentare. Totusi se simte lipsa puterii calorice pe turatii ridicate."

Iar la Petrom 99: "Reprezinta clar compromisul ideal. Valori bune pe parametrii tehnici, masina trage pefect, consum bun, chiar foarte bun."

Testul a fost efectuat la "ATI MOTORS COMPANY" - IASI - scannerul este cel HONDA pt utilizare profesionala in service si doar de dealer. Testul a fost realizat dupa ce masina a facut 40000 km si au fost schimbate bujiile cu unele marca DENSO si nu cu cele de fabrica NGK.

Masina pe care s-au facut testele cu benzinele de mai sus este o Honda Accord din 2006, 2.0 DOHC i-VTEC, 155 CP, A/T.

Acum nu stiu cat de real este acel test, insa de cand alimentez cu aceasta benzina, nu s-a mai aprins martorul "Check engine".

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

undan, dar la tine se aprindea macar becul de la telecomanda? i-am pus baterie nou nouta si nu se aprinde becul deloc, cum facea inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu se aprindea, nu functiona deloc telecomanda, trebuia sa deschid masina clasic, prin broasca, inclusiv portbagajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa face si la mine, mersi pentru lamurire undan, o sa ma duc cat de curand cu ea pe un vag com.

On topic : Si eu pana acum am bagat benzina doar de 95 din petrom sau omv, uneori parca simt pierderi de putere nefiind incarcat, posibil sa fie si din cauza ca eu sunt incepator pe benzina, doar diesel am mai condus si mi-e mila cand trece de 3000 de ture si face asa urat motorul.

Motorul asta e cu paradox , cum ziceai si tu , am observat ca la drum lung trage bine doar dupar 3000, 3500 ture, daca esti in viteza 5a la 2000 - 2500 ture mers lejer si ai o situatie dificila, trebuie sa dai a 3 sau a 4 ca sa urce in ture, si asa se pierde timp in manevre sau nu prea apuci sa faci o depasire la limita. I-as fi adus motorului ceva imbunataturi sa traga mai bine la turatii joase, acel cuplu sa fie disponibil mai jos , dar nu prea cred ca e posibil.

In cazul in care duci masina des peste 3500 ture se cam uzeaza motorul, iar daca e indicat sa schimbi pana in 3000 ture, acolo motorul n-are nici o putere , e cam mort, deci aiurea alegere se pare benzinar 1.6 :)

Plusurile lui sunt ca se incalzeste rapid(iarna e de bine) , costurile intretinerii relativ mici(incluzand impozite,consumabile), eu scot consum 7% mediu mers 60% oras pana in 65 km/h si 40% pana in 140 km/h, isi face binisor treaba, iar in fond exista si motoare mai slabe 1.2 benzina(nu vreau sa ma gandesc cum merge unu de-asta)

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la 1.2 e alta poveste, si masina e mai usoara (polo, fiat, etc).

Aseara am urcat cea mai abrupta strada din cj, ce duce la stadionul cfr, strada Rosetti cu o medie de inclinatie de 17%. Era aglomerata zona urmand sa inceapa meciul cfr-vaslui, deci urcasem in treapta a 2a pana la jumatatea strazii, dar cum a fost coloana s-a pierdut din demaraj am fost nevoit sa urc restul pantei cu treapta 1, altfel murea motorul, poate datorita faptului ca era destul de incarcata masina, duceam 2 barbati unul in jur de 100 kg, celalalt cca. 80 kg, eu ~ 70kg, iar daca mai pun si greutatea masinii 1290 kg....

Am mai intalnit situatii de genul in care motorul se fortase cam prea tare in panta. Concluzia care am tras-o de cand am masina asta, dupa toate plusurile si minusurile pe care eu i le-am gasit, este ca e o masina destinata familiei, in formula: sot-sotie-copii. Locurile din spate sunt destul de limitate, cel putin la picioare, un barbat de 100 kg n-are ce cauta in spate, pur si simplu nu ar incapea. Eu momentan nu am de ce sa ma plang, deoarece masina rar vede persoane pe bancheta din spate.

Motorul trage bine, cu conditia ca masina sa nu fie prea incarcata !

In final cei care avem motorul asta, ne dorim un altul mai puternic, cei care deja au 150cp sub capota isi doresc macar 200cp...am astfel de prieteni :) asa ca, niciodata nu e suficient pentru unii, pe cand altii se multumesc si cu ceea ce au, sa nu uitam ca putea fi mai rau, o dacie....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar am o dacie :D si de pe dacie am venit , nici nu se compara. La mine in spate stau lejer 2 oameni de aprox 90kg, din cate m-am uitat eu in cartea tehnica, latimea e mai mare ca la passat chiar iar lungimea caroseriei nu lasa de dorit. Am rezolvat problema cu telecomanda, era acolo un contact imperfect.

undan, tu ce consum ai la oras ? mers prin cluj. Eu sunt din Zalau, un oras mult mai mic, dar nu cred ca sar de 7.5 litri la oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la oras am acum un consum de 7.5 litri , ar fi evident si clar sa-mi creasca iarna consumul cu peste 1L , corect? As fi curios si eu cate persoane ar ceda acest motor in detrimentul unui 1.9 tdi, luand in considerare toate aspectele. Stiu de prin vecini doar ce inseamna intretinerea diesel si pot sa afirm ca mai mult sunt nemultumiti decat multumiti, insa pe forumuri nu prea vad sa fie asa.

undan, cunosti persoane din cluj care sa aiba diesel si sa scoata consumuri cum se lauda unii pe forumuri , 5% oras maxim 6% , atunci ar fi o diferenta de 4 litri la suta diferenta dintre un diesel si un benzinar si merita schimbul. Din cate am mai citit eu, diferenta reala intre un 1.6 105 si un 1.9 tdi 101 ar fi de 2 litri, eram si eu curios de unde apare alta diferenta la discutiile de pe forum. Benzinarele 1.6 de regula din ce am citit 9,10,11 litri iar discutiile 1.9 tdi (nu stiu daca sunt minciuni sau nu) 5% 6% oras, cam mare diferenta. La 4 litri la 100 km, cu o medie de 10.000 km pe an faci economie de aprox 2000 lei ceea ce inseamna ceva, dar oare or fi adevarate cifrele date pe forumuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa ma pronunt ca nu am avut diesel inca, doar din auzite. Tata are un volvo s80, 2.5 si nu vrei sa stii cat consuma :lol: , plus ca piesele sunt foarte scumpe la volvo, chiar vara asta mi-a propus sa facem schimb de masini dar am refuzat. Un prieten are un golf 4, 1.9 TDI, parca 90cp si dupa cele citite si auzite acesta ar fi motorul ideal (ca si consum), dar daca mai iei in considerare celalalt aspect, legat de intretinere, clar iesi mai scump decat 1.6 benzinar. Numai abreiajul la diesel este dublu (si ca marime si ca pret) decat la noi. De fapt cred ca e mai mult, la noi ar fi in jur de 700 lei, pe cand la 1.9, 1700 lei(cred, nu sunt sigur)...ce sa mai zic de turbina, daca se duce aia, ai intrat in paguba clar, plus alte componente ca doar vezi cand ridici capota la un diesel nu ai unde sa iti mai bagi mana :).

Stii cum e cu motoarele astea, fiecaruia i se potriveste un anumit tip de motor, eu nu fac naveta zilnic la munca, cum fac altii, deci imi e numai bun motorul pe benzina, insa pentru cei care fac naveta zilnic si asta prin oras in conditii de trafic intens, doar stii cum e in cj....un fel de bucuresti mai mic, dar la fel de inghesuit, ideal este motorul diesel.

Masina o am din mai, deci de 4luni jumate, timp in care am alimentat de 2100 lei :) din care de 2 ori plinul....dar am facut 5000 km in aceste luni, extra-urban dar si mult prin oras.

Pe langa acei 2100 lei am mai investit inca 2000 lei in intretinere, masina avand o varsta considerabila am fost nevoit sa ii schimb una alta si inca nu s-a terminat aici, mai am inca planuri de viitor ce tin de mecanica, iar cele de look la final.

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu abia am inceput sa bag bani in ea, 1000 ron sa zic m-au costat schimburile elementare gen : distributie , pompa apa, filtru ulei, filtru aer, filtru benzina, filtru polen si 4 litri ulei cu manopera cu tot. O am de fix o luna, am facut cam 750 km si am bagat benzina de ~300 lei. Eu unul nu depasesc 10.000 km pe an, de-asta ma intrebam in sinea mea daca mi s-ar merita un diesel, si intr-adevar ai dreptate, cand deschizi capota la diesel abia bagi mana pe-acolo la cate piese is.

Stiu cum e in cluj, am 'facultalit' pe-acolo 3 ani si sunt satul de acea aglomeratie :D , dar sunt sigur ca si masina mea la traficul infernal si mereu viteza 1,2 ar ajunge la un 10 veritabil. Deocamdata is fericit cu un oras liber, larg, insa incepe si aici sa se vada imbacseala incet incet.

Probabil as fi fost putin mai multumit de motor daca aveam putere la el de pe la 2000 - 2500 ture undeva, in cazul intersectiilor ma refer, aici e mai delicata treaba si anume: vii spre o intersectie cu cedeaza trecere, incetinesti vezi ca aparent nu vine numeni(vizibilitate nu prea buna) si apoi intri in intersectie, dar de fapt la cativa metri se apropie totusi cineva(nu la limita sa te loveasca cel ce vine), si trebuie sa te grabesti putin, ce faci? esti in viteza 3 la 2000 ture, putere zero, abia te misti de-acolo, pana stai sa mai schimbi a 2, etc , deja clar pierzi din viteza/timp, etc. La drum intins de regula ai timp sa-ti pregatesti teren incat sa intri cu a 3,4a turat si sa faci depasirea, intrucat de la 4000 ture in sus trage bine si nu te lasa in depasiri.

Filtrele astea de aer K&N, air intake, admisii sport sau mai stiu eu ce, ar ajuta la asa ceva? o plaja mai mare de turatii ar fi interesul meu. Am citit chiar o gramada de posturi despre asa ceva, si multi ziceau ca e doar efect placebo, altii ca parca e putin mai aerisit motorul. As fi interesat de o solutie(nu prea scumpa) sa am motorul elastic si in putere intr-o plaja mai mare de turatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer iti spun pe mine nu ma tenteaza investitiile de genul asta, sa fac motorul mai puternic, eu cred ca e mai bine sa-l lasi asa cum e, daca vrei sa te tina, parerea mea. Cred ca pe de o parte castigi ceva putere 2-3 caluti (ca la benzina e diferita treaba fata de diesel unde poti castiga mai multi cai, fiind si motorul mai mare) si pe de alta parte uzezi prematur motorul. In fine asta e parerea mea, eu am grija cat pot si cum pot de motorul si masina asta, nu conduc ca un mos dar nici ca un wanna-be Fisichella.

O voi intretine pana imi voi permite o masina mai noua cu un motor mai mare si mai puternic...dar sa vedem ce surprize mai avem in viitor cu legislatia de la noi, mereu in schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am acest motor pe o bora, masina o am de aproape 2 ani si va pot spune ca sunt super multumit atat de consum cat si de fiabilitatea motorului. consum extraurban 5.5% -6% si urban 9%. Nu l-as da pe motorul de 1.9 TDI, am unul in familie, eu nu l-as putea intretine si in al 2 lea rand fac doar 7k km pe an. Cand am cumparat masina am schimbat discurile fata + placute fata spate, bucse punte spate si consumabile. De fiecare data cand o conduc sunt cu zambetul pe buze de fericire

Cand o sa castig mai bine as vrea sa ma indrept spre 1.8T, ma omoara motorul ala :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clopos te cred :icon_thumleft: in legatura cu motorul 1.8T , (daca ai bani de intretinere, la benzina ma refer ca la piese nu cred ca e scump ca un diesel daca pica) , merita din plin.

Cand imi cautasem si eu masina aveam de ales intre golf/focus/opel astra. Nu prea mi-a convenit ce am gasit, am luat un seat in stare super 1.6 16v AZD , numai ca gasisem si versiunea 1.8T 180 cp la un pret doar putin mai mare. M-ar fi tentat sincer, dar avand in vedere ca nu vreau sa bag bani multi in benzina, si fiind la inceput cu condusul, nu prea am de gand sa mor repede, si nici nu vreau sa ma dau in spectacol.

Nici eu nu fac mai mult de 7 , 8 mii km pe am, e ok cu benzina mai ales acum ca m-am axat pe benzina efix95, am facut ceva kilometri pana sa-si regleze motorul parametri la nivel optim, si se pare ca e in regula cu el.

Imbunatatiri nu prea mai am de gand sa-i aduc, starea tehnica e relativ buna. O singura problema am, deocamdata nu e grava, intra mai greu uneori in viteze(marsarier in special), iar schimbatorul se misca destul de tare cand accelerez, si din cate am citit eu poate fi dogbone-ul de sub masina, la care trebuie schimbate tampoanele respective(deocamdata nu e extrem de suparator dar sper sa nu fie altceva mai grav decat dogbone-ul). As mai vrea doar in interior sa ii pun ceva huse din material sau ceva piele sintetica, mai scap suc de exemplu pe scaunele originale , se pateaza si iese greu , dar nu-s sigur ca ar merita.

Din ce am vazut eu , persoanele ce au avut 1.6 benzina in general vw , la urmatoarea masina s-au indreptat spre diesel, sa fie mentalitate de turma, sau chiar ar merita acel diesel, inca nu-mi dau seama. Am condus si 1.9 tdi 90 cp si al meu benzinar, sincer mai mult ma incanta condusul benzinarului(mai ales iarna, benzinare similare cu a mea se incalzesc foarte repede, la diesel tremuri in masina 4-5 kilometri) , sper sa nu ma plictisesc oricum prea repede de ea avand in vedere ca am de gand sa o pastrez minim 5 ani.

Condus placut fara evenimente va doresc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut de ales intre bora 1.6 si audi a4 1.8T, am vrut sa merg sa dau banii pe audi dar m-am gandit mai bine ca nu o sa il pot intretine si m-am axat pe bora, golf nu imi place. e foarte robusta si nu am probleme cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa eram si eu un dubii, sa aleg golf..grr mi s-a parut cam patratzoasa , un design invechit si atunci am gasit o alternativa tot vw. Cautasem diesel, numai ca in banii pe care ii aveam, ma incadram doar cu o rabla din 99 2000 rulata cu peste 300 mii km reali cred, asa mai bine am luat o benzinara la 88 mii km fara nici o uzura sau probleme ascunse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos de asta, JuiCe de ce nu faci un topic al tau in care sa prezinti masina, cu cateva poze sa vedem si noi ce jucarie ai ?! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare dragi colegi,am si eu o intrebare,sper ca postez unde trebuie fiindca am acelasi motor pe masina AZD :icon_cheesygrin: .A curatat cineva clapeta de acc si EGR la "service home"(mi-a recomandat cineva un mecanic care lucreaza acasa si mi-a cerut 150lei pt aceasta operatiune)vi se pare mult,putin?Mie personal mi se pare cam maricel pretul tinand cont ca este vorba doar de o simpla curatare...acum va intreb pe voi ca stiti mai bn care sunt preturile...mai are rost sa intreb si in alta parte,la alt service?Singur nu m-as baga sa fac operatiunea asta,am inteles ca trebuie si adaptate si nu dispun de vagcom,in plus mi-e frica sa nu "raman fara masina dupa"daca nu o adaptez cum trebuie.Am citit topicul cu curatarea clapetei si am auzit destule probleme facute de aceasta, dupa curatare.Voi ce ziceti e mare pretul,sau e ok?Pt o operatiune care implica 1-2h de manopera pt cineva priceput si indemanatic :icon_redface: .

Modificat de alecsandru19
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea ca 100 lei ar fi pretul corect...dar nu stiu dc merita sa te tiganesti cu el...mai ales daca stie meserie..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms mult florin,pt raspuns.Sincer nu stiu ce meserias e,ca este prima data cand ma duc...o sa vad daca merita sau nu :icon_cheesygrin: .Saptamana viitoare o duc la curatat :mop: .Revin cu impresii despre comportamentul motorului dupa aceasta operatiune.Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!