Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

offtopic,,,,daca nu te grabesti prea tare,maine e bine?ai nr meu la profil :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat azi bujiile si la doua din ele atunci cand le-am scos am observat ca erau pline de ulei si destul de negre, celelalte doua erau uscate si aratau destul de ok.

E normal asa ceva? Din ce cauza sa fie?

Si altceva , stie cineva cum pot opri alimentarea de la compresorul de AC, eu il am defect si atunci cand il pornesc se opreste motorul la masina :(.

Eu stiu care e buba si nu-l pornesc niciodata, dar baiatul meu de trei ani nu stie si jucandu-se azi in masina pe la radio a apasat pe butonul de la AC si la pornit.

Ma gandeam sa-i scot fisa care il alimenteaza de la baterie ca sa nu-l mai pornesc din greseala pe viitor.

Multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul ca sa il lasi pe off ii poti scoate mufa de la bobina de pe el.

post-14148-0-05935600-1310073674_thumb.j

Modificat de Kicker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca aveau ulei desupra filetului se prelinge printre capac si chiulasa(problema des intalnita).Daca erau negre,poate din cauza ca nu fusesera schimbate demult.In cel mai rau caz,ar insemna depuneri in piston(un pic de uzura la segmenti sau calamina pe la supape).Peste vreo 10k km inspecteaza'le iar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimati forumisti, vin la voi cu o serie ceva mai lunga de intrebari despre motorul 1.6 fsi de la G4 si Bora. Sper sa nu fiu off topic dar dupa 6 ore de citit pe forum am gasit doar discutii despte motorul acesta in varianta G5(discutii de acum 5-6 ani).

Intentionez sa achizitionez un G4 sau bora, cu 1.6 fsi, la vreo 6000 de euro, cu maxim 100k km la bord.

1. Am boservat ca la bora 1.6 fsi motorul este pe baza de injectie multipunct, iar la G4 este pe baza de injectie directa, e mare diferenta intre ele?(mi se pare ciudat deoarece pe golf wikipedia zice doar un cod de motor FSI si anume "BAD"

2. Cei care aveti acest motor, cum se descurca dupa 100k km, ce probleme ati intampinat?

- Nu am de gand sa arunc cu banii in piese, fug de diesel pentru ca masina o sa fie condusa in mare parte, 2 drumuri de 3km pe zi, prin oras, si un ocazional drum de 100km saptamanal, iar aceasta utilizare tinde sa cam infunde dieseluri. (la prima talpa in afara orasului, un G3 TD 75cp scoate o ciuperca atomica de ti-e mai mare dragu iar soferul din spate se sperie si pune frana)(+ ca la 2 ani imi infunda vacuumul sau cum se cheama ciuperca de langa turbo)

Va astept opiniile, in 4-5 zile vreau sa fug in germania sa-mi aleg una din 4-5 pe care am pus ochii.

Daca exista alt topic mai concludent, va rog sa ma indrumati acolo.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

madalin 3:

  1. de ce vrei golf cu motor fsi?
  2. din cate stiu motorul fsi nu are curea de distributie....sper ca nu ma insel...dar are in schimb alte piese care sunt foarte scumpe
  3. eu am golf 4 benzina 1.6 16 v si sunt multumit....intr-un an de zile nu am schimbat decat filtrele si uleiul...si are 136000 km
  4. tu fugi de disel si dai de altceva....sper sa mai vb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gianys

Am zis ca e mai rasarit. Si suna interesant treaba cu amestecul de combustibil mai sarac sub 3000 de ture la FSI mk4.

Acum, nu stiu ce sa zic, care e cel mai rasarit tip de motor la golf sau bora din 2000-2004? Am vazut ca multi au motor "AZD", cum e la consum si fiabilitate? Sunt si cu injectie directa in acea perioada? Sau doar multipunct? (caut ce e mai bun, diferente la pret nu prea sunt)

-cand zici ca intr-un an nu ai schimbat nimic, nu e chiar un record, am G3 din 2001 si nu am schimbat nimic la motor desi are 200k km. (in afara de desfundat vacuum la 1-2 ani)

L.E. Vad ca ai acest motor, cum trage in comparatie cu un 90cp diesel? Trebuie calcat tare pe coada, gen 5000+ ture ca sa te tii de el? (de la 60 la 130 m-ar interesa)

---Altcineva cu sfaturi?---

Modificat de madalin3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) cum sa nu aiba curea de distributie?Motoarele sunt asemanatoare 90%,tot 16v sunt.Difera modul de injectie.FSIu(BAD) are injectie directa ce ajutla obtinerea unui randament mai mare(consum mai mic).Are cu 5 cai mai mult ca un AZD.In schimb partea negativa ar fi pompa de inalta presiune care are obiceiul sa inceapa sa clantane dimineata la rece.Nu prea ai cum sa compari un diesel cu o benzina.Dieselul are turbina,benzina nu.Intre 90 cai si 110 e o diferenta consistenta de putere,dar cuplul isi spune cuvantul la plecarea de pe loc de partea dieselului.FSIu are caii tot pe la 5000rpm,deci tot stilul "smuls" trebuie aplicat in demaraje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant e ca mai nimeni nu pare sa aiba 1.6 FSI. Chiar nimeni nu a avut curajul sa pastreze o masina din-asta pana la 150-200k?

In ideea in care, masina o sa fie condusa in mare parte "potolit" si, ocazional cate un sprint sa nu uite masina cum e sa maraie :lol: .

Ingrijorarea mea e sa nu fie mai mari riscurile decat avantajele de a detine un motor de generatie mai noua :pale: . (50 de bani pe litru la pompa nu e relevant)

Iar daca nu merita FSI, care e mai reusit? 8v sau 16v? Si aici am vazut pareri impartite :icon_confused:

Ma lamureste si pe mine cineva? Din experienta personala sau a altora.

Multumesc

Modificat de madalin3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai se pare ca majoritatea dintre posesorii de G4/Bora au motoare 16V!

iar avantajul acestui motor este ca dezvolta mai multa putere la o apasare mai ferma a acceleratiei, ceea ce este absolut necesar pentru eventualele depasiri pe care in mod sigur o sa le faci;

este adevarat au si un consum putin putin mai mare dar nu cred ca ma conteaza +1L la 100Km

este mai important sa te poti baza pe masina, intr-o depasire, mai ales cand in masina sunt 4,5 persoane, bagaje si AC-ul pornit

eu unul, pana acum :D , sunt foarte multumit de motorul 16V

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul sunt multumit de acest motor, cu plusuri cu minusuri te descurci cu el si nu te lasa la greu. Ca intretinere pot sa spun ca e ieftin, de aproape 3 ani si 50k km - in afara de o bobina de inductie si un rulment spate schimbat acum chiar nu mi-a cerut nimic. Acum mai depinde si cum exploatezi acest motor si daca ai grija de el. Citind ce au patatit colegii de pe forum incepeam sa-mi fac griji dar cu timpul mi-am dat seama ca "hranind-ul" cu ce trebuie te tine mult si bine. Ma gandesc ca o data tot va trebui sa-i fac o revizie, dar din partea mea primeste un mare + !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hranit bine inseamna..? Ulei sau filtre ieftine oricum n-am de gand sa folosesc, nici la G3 n-am folosit. Benzina de care-i dai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde ma uit si eu sa vad ce serie de compresor am la AC-ul de pe masina? Vreau sa iau unul SH si vreau sa iau identic ca ce am eu pe masina acum? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hranit bine inseamna..? Ulei sau filtre ieftine oricum n-am de gand sa folosesc, nici la G3 n-am folosit. Benzina de care-i dai?

Se referea ca schimbul complet filtre+ulei nu e asa scump. In ceea ce priveste benzina, fiind motor 1.6 16v , e recomandata benzina cu CO mare, 98 minim. merge si cu 95 dar in manual e specificat : "cu evidente scaderi de putere". Eu am simtit chestia asta pe pielea mea cu benzina de 95 de la petrom. in schimb cu 99+ tot de la petrom, se comporta ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la fiecare schimb de ulei+filtre nu ma zgarcesc : filtru aer (nu e curata tara deloc si se imbacseste cu praf mult), filtru polen, filtru benzina (nu e curata deloc benzina). Benzina folosesc +99 de Petrom si cam o data la o luna jumatate ii fac un plin de benzina Evo98 (parca asa ii zice) de la Mol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este sa alegi acest motor 1.6 16v in avantajul FSI-ului chiar daca este de generatie mai veche nu o sa te lase la greu,si eu am acest motor de 1 an jumate aproape si in afara de consumabile schimbate la timp si benzina 99+ petrom nu am avut probleme cu el si chiar saptamana trecuta l-am chinuit putin pe la CHEIA,un mic offroad nestiind cum e drumul pana unde am vrut sa urc,dar am avut noroc cu scutul de protectie la baie si am scapat cu bn :D Asa cum au spus si colegii de mai sus merita un 10+ la vechimea lui si timpul cand s-a fabricat e super ok si in depasiri si la demaraj si cu AC on se descurca binisor,nu e nici sportiv ca un TSI dar te scapa din "greu". :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua ,

Stiu ca sunt oarecum offtopic dar imi cer scuze pe aceasta cale, as dorii sa va intreb daca este vre-un posesor de azd care a luat piese auto pt masinuta sa de pe acest site http://www.autokarma.ro/Grupe.aspx?TipautoId=25169

sunt de incredere ? pentru ca preturile le au bune in comparatie cu altii

Multumesc anticipat :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...cam lasa de dorit in privinta seriozitatii.S'a facut comanda online si abia dupa vreo sapt au dat un telefon de confirmare.Nu recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca aveau su un topic pe undeva, dar nu il gasesc. Eu personal am fost multumit intr-o zi s-au rezolvat toate comenzile date.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate spune cineva daca compresorul AC cu urmatorul cod : 1J0820803A SD7V16 este compatibil cu masina din semnatura?

Am gasit sa cumpar unul SH si vreau sa fiu 100% sigur ca merge montat pe masina mea.

Multumesc anticipat!

Modificat de smok3r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clara treaba, nu merge montat :(.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pot spune cineva cum aflu ce serie de compresor AC am pe masina? M-am tot chiorat dsar nu se vede deloc, solutia ar fi s-o pun pe rampa si sa dau scutul jos. Dar nu vreau sa fac asa ceva ca n-am unde. Poate exista o solutie mai simpla totusi.

Modificat de smok3r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

seria de caroserie si poate te ajut eu maine. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor din nou. Cu toate ca acum 1 an de zile postasem un comentariu despre ce motor sa-mi aleg 1.6 vw/opel/ford, in vremea aia au intervenit niste probleme, am amanat achizitia, dar in cele din urma, recent, m-am ales cu un seat leon 1.6 AZD, modelul care se discuta aici pe forum. Luat din Germania, il detin de 2 saptamani, si bag benzina de 95 dar din cate am observat , avand suficienta rabdare sa citesc toate cele 49 pagini, nu-i prea place benzina de 95, indicat ar fi un 99 minim.

Intr-adevar sub 3000 de ture simt ca e slab motorul mai ales daca plec la deal, iar daca pornesc si AC deja s-a dus puterea. Totusi , avand in vedere ca stau intr-un oras mai mic(Zalau) scot un consum mediu (60% oras, 40% afara) de 7% sau chiar 6.8 6.9. Am facut consumul de vreo 2-3 ori si acolo mi se invarte cifra, in jur de 7l % ceea ce ma multumeste mult. Intretinerea e ieftina, motor simplu , consumabilele ieftine de asemenea in comparatie cu diesel, taxe/impozite/asigurari, de asemenea fata de un diesel considerabil mai mici(in timp se aduna).

Probleme nu am avut cu el deloc, are 88 mii km masina, mi-a aparut textul service in bord, dar am inteles ca se poate reseta, eu tocmai i-am facut schimbul consumabilelor(distributie,pompa apa, filtru ulei,filtruaer, filtru polen, fitru benzina si 4L ulei 10w40 ~1000 ron manopera inclusa). Merita diferenta de bani sa trec la benzina Petrom 99+ ? Eu fac anual un maxim de 7000 - 8000 km.

Motorul intr-adevar e zgomotos dupa 3500 ture, am citit diferite subiecte privind stilul de condus al acestui motor. Pana la urma cum e mai in regula ? schimbat la 2000 - 2500 ture? 2000 ture in a 4a la oras sau e in regula sa stai in viteza 3a la un 3000 ture, pentru un consum optim.

Deocamdata nu regret ca am ales un benzinar mai nou ( an 2003, 88 mii km reali, un pret f bun 3300 e ) in detrimentul unui diesel calarit , poate cu cel putin 1000 euro mai scump. Masina a fost intretinuta, nu are pic de uzura/zgarietura nici la interior nici la exterior. Multi din cati am vazut ca au motorul de 1.6 vw cam regreta alegerea si se indreapta spre un diesel, pentru mine deocamdata e alegerea perfecta, intretinere ieftina si isi face treaba. Is curios daca la fel o sa-mi fie parerile peste 1-2 ani de rulat cu acest motor :)

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!