Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

imi poate spune cineva care e axa cu came de admisie si care e de evacuare?

LE: am vorbit cu mecanicul. axa lipsa din a doua poza este cea de admisie

post-67184-0-45579800-1298659577_thumb.j

post-67184-0-42304000-1298659582_thumb.j

Modificat de _zenith_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din poza ta, eu zic ca aia de sus e de evacuare si cea de jos de admisie. Tu le-ai pozat invers de cum sunt ele aseazte pe motor, adica cu rolele in dreapta. Din cate stiu evacuarea se face prin partea din fata a motorului, iar admisia prin partea din spate, unde e clapeta de admisie.

Edit: am gasit si poza din etka.

Dupa cod, par a fi interschimbabile.

post-5497-0-89678800-1298659862_thumb.jp

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai grija cu mecanicii astia "priceputi". Am avut si eu incredere in unul si dupa mi-a parut rau, vreo 1500ron mai rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie mi se par a fi identice. deci se poate monta una in locul celeilalte

Modificat de _zenith_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Sper sa isi gaseasca intrebarea mea locul aici,deoarece masina in cauza este un G4 AZD 2001 FARA COMPUTER de bord :) ...

Problema: Din senin,cateodata,nu are un ciclu definit,se aprinde semnul de la frana de mana( (!) ) si clipeste si tiuie de 3 ori.

Cauza? :blink:

Placutele sunt in regula(au "carne"),firele sunt la locul lor de la senzor,lichidul e la nivel.

Acel martor insotit de avertizarea sonora,mai poate semnifica si altceva?Ma gandeasc(Doamne fereste) la o eventuala problema mai grava(motor,lipsa presiuni,etc).

Pe tester nu are nici o eroare,revizie facuta acum 3 saptamani:distr+filtre+ulei+bujii(cam 20.000km)+placute(~15000km)...

Problema a aparut acum vreo 2 luni,repetandu'se de vreo 4-5 pana acum.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa face cand nu ai lichid de frana , daca zici ca e ok poate e ceva contact mai ales daca zici ca face sporadic.

Modificat de aurelian08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pe un senzor de la placute ai pilitura?

Asta ai citit?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsuri!

Si cat am cautat;ba "martori bord" ba "martori",dar de ala nici ca dadusem :)

O sa verific mai atent placutele.

Mie totusi nu mi se aprinde cel galben cu linii intrerupte pe lateral.Se aprinde martorul luminos rosu,ca si cum as avea frana de mana trasa. :blink: Sa fie echivalent avertismentul?

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta pe google martor frana de mana. Trebuie sa fie ceva la contacte etc. Cred ca ai schema electrica si te-ai uitat pe ea. Daca nu o cautam maine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danielgavra2fast

Verifica sonda de lichid frana eventual contactelede la ia ,sau mufa de la senzori placuta am intalnit destule cu un fir rupt in mufa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca totul e in regula incearca sa verifici senzorul care citeste daca e ridicata frana de mana, probabil ca este sub forma unui buton cu arc si arcul care il face sa revina a imbatranit si uneori "crede" ca e frana de mana trasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si-a schimbat cineva racordul flexibil de la esapament si mai stie dimensiunile lui originale? Eu l-am schimbat in urma cu vreo 3 ani si am pus unul luat din autovit, dar putin alte dimensiuni ca nu am gasit exact la fel. S-a ars de tot si se aude ca suiera pe acolo si as vrea sa-l schimb cu unul cat mai aproape de otiginal pentru ca asta vechi imi zornaia la turatie mare pentru ca era mai gros si atingea pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti!Am citit topicul acesta si vreau sa va zic k am intampinat si eu o problema.Dupa ce am parcurs ieri 230km aproximativ cand am ajuns acasa in parcare turatia la relanti oscila putin si trepida si volanul...intre 700-800 de la 650 sa zic asa...am oprit Clima si a mai scazut turatia dar totusi care sa fie problema?Mentionez ca KM au fost facuti in exterior 3persoane cu bagaje...si i-am mai dat putina talpa ktiva km cu reprize de 5000-6000in a2,a3 si a4 sa mai se duca calamina :rolleyes: maine o sa merg prin oras sa vedem daca mai intampin aceasta problema,o sa va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii noi,din pacate cam triste :( ...am rezolvat problema cu relanti-ul,probabil a fost prea solicitata de avea mici oscilatii,dar astazi la un test prin oras am observat ca am ceva probleme cu ambreiajul,dupa cate am citit pe forum aici,la plecarea de pe loc cu frana de mana ar trebuii sa se opreasca motorul insa astazi knd am bagat in marsarier am ridicat progresiv ambreiajul si a plecat cu frana de mana cu toate ca trepida putin dar nu s-a oprit,am cuplat treapta I si tot asa am putut sa plec de pe loc usor...sa dea semne de oboseala ambreiajul?Mentionez ca am turat-o si urca foarte bn in ture si in km/h in acelasi timp,deci viteza creste foarte bine knd se tureaza motorul,si ce am observat ca mai intra greu in marsarier cateodata.E de la ulei din cutie sau problema legata de ambreiaj,rog pe cineva care a mai avut astfel de probleme sau e in cunostinta de cauza sa-mi dea un sfat bun in legatura cu ambreiajul,ca sa ma astept la eventualele cheltuieli :(Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuia...dar avand motorul AZD si topicul este destinat acestui tip de motor cu probleme :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu,care am schimbat ambreiajul,avem urmatoarele simptome:

-la rece intrau toate vitezele cu un deget(motor oprit),cu el pornit ma rugam sa intre 1a si marsarier si intra dar cu caraiala

-la schimbatul peste 4500rpm,mai ales din 1 in 2 imi caraia

-daca stateam cu a 3a pe la 3500rpm si calcam brusc,pleca turatia in sus si abia pe urma si masina prindea viteza

-pedala era "moale"=prindea sus;avea cursa lunga

In rest mergea normal,daca era exploatata umil.Daca intram mai tare in pedale(condus sportiv)...era varza.

Daca schimbi discul sa schimbi si placa de presiune.Altii au schimbat doar discul.Nu e recomandat.

Numai bine!

PS:Nu caraie/intra greu de la ulei.Nu mai debraieaza.Daca simptomele nu sunt ca mai sus,mai merge 20k km.La mine ea ultima suflare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat te-au ajuns costurile cu acest schimb ?

Modificat de aurelian08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai discul+placa+capacul cu siguranta ~600 din cate imi mai aduc aminte.Producator Sachs.Am rugat un prieten din afara sa mi le aduca,bineinteles contra cost.Manopera din cate stiu e in jur de 200-250ron.Eu le'am schimbat cu ajutorul unui prieten,lucrand in tihna :) Poftim uzura,ca tija impimgatoare mai avea un pic si spargea capacul :)

post-71704-0-11556300-1300966422_thumb.j

post-71704-0-46044000-1300966428_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru sfat,sincer nu caraie dar se opune intr-a 2 mai ales la un mers mai sportiv din a1 in a2 parca se opinteste putin si dupa intra...cred k e de la ulei oricum o sa-l schimb luna asta care vine :rolleyes: am inteles k imi treb dot4 dupa ce am citit aici pe forum 75w ceva de genul:)Sincer sa fiu si eu daca intru mai tare in pedale...astazi de ex am turat-o putin pe la 4500-4800 in a2,a3 si tot asa cum zici u mi s-a parut ca nu mai aveam acelasi ambreiaj k inainte :lol: si chestia care m-a surprins e ca am putut pleca cu frana de mana trasa si in a1 si marsarier :lol: oricum sper sa ma mai tina macar 1an 20k km e perfect,k eu merg cam 12-15k pe an :)Multumesc de sfat inca odata,si o sa-l schimb cu totul,tot kitul k am inteles k vine placa de presiune+disc +rulment...

Modificat de alecsandru19
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) dot e la frana...tie iti trebuie GL4,5 si 75w90 SINTETIC.Eu am pus de la Castrol,dar nu s'a simtit mare diferenta.Mai incearca o aerisire a ambreiajului(cauta in PROBLEME CUTIE DE VITEZA) sau o reglare a timoneriei(daca ai pe sufe,cu toate ca ma indoiesc).Rulment nu ai de ce sa schimbi.Eventual tija impingatoare mai face probleme.Rulmentul nu e pe disc,ca la Dacie.E in partea opusa a cutiei(langa roata din stanga,are un capac verde) si sta numai in ulei...mici sanse sa se strice.Numai bine!

PS:Poate nu iti tine bine frana de mana :P

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.. Am un golf 4 1.6 16v AZD din 2003..acu ceve timp am avut niste probleme la motor si i-am schimbat multe chestii, aproape tot, dupa ce l-am pornit mi se tot aprinde uleiu(rosu)...am verificat presiune si intradevar e mica...mecanicu zice ca e posibil sa fie de la capacul cu axele cu came, ca pierde presiune pe acolo... a mai intalnit cineva o situatie de asta? ...ms

Vreau sa mai spun ca am schimbat si pompa de ulei care oricum era dusa...e posibil sa fie de la senzor?

Modificat de cioby7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut de curand probleme cu presiunea la ulei. Verifica sorbul din baie si filtrul sa nu fie infundate. Daca ai masurat presiunea si e mica, atunci e normal sa se aprinda becul. Senzorul e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea.Mi-a aparut check engine,am facut o diagnoza si a iesit probleme la sonda lambda cand lucra cand nu.Am sters eroarea iar dupa doua zile a aparut iar.Mecanicul mi-a zis ca trbuie schimbata lambda 1.La magazin mi-au spus ca sunt cu 4 fire si cu 5 fire.La mine am vazut ca are 5 fire .De care trebuie sa iau? Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pus o intrebare de baraj :)) pai daca masina ta are cu 5 fire, oare nu trebuie sa iei tot cu 5 fire? nici nu exista alt tip de sonda lambda pentru acest motor decat cu 5 fire, doar originale si costa undeva la 800 de lei. deci spor la cheltuit bani ;)

ps: nu-ti recomand sa pui alta sonda (compatibila) pentru ca o s-o schimbi in cateva luni si tot acolo ajungi cu banii ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms zebro ...o sa ma duc sa schimb bujiile la un service k am vazut in carte k au fost schimbate la 60k si acum are 120k masina :rolleyes: si prin 2006 au fost schimbate,deci ar trebui schimbate dar nu stiu de care sa pun treb sa scoata una si sa cumpar la fel am inteles ca trebuie NGK dar nu stiu ce tip exact,k am inteles k sunt si cu 3electrozi si cu 1...sa fie de la bujii k in a1 daca incerc sa plec mai in forta...parca am mai pierdut din demaraj :) sau tot de la ambreiaj...o sa-i pun sa verifice si ambreiajul sa-l mai regleze sau e strict legat de bujii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujii :BKUR6ET cu 3 electrozi.Mai sunt alternative,de astea am eu din mai 2010 ~35k km.

Ambreiaj:doar aerisit si daca e pe sufe->reglat;daca e parghie,doar aliniat schimbatorul din habitaclu.

PS:Mergi pe recomandarea cuiva din zona,nu te du in primul service pe care il vezi.Parca este topic cu service'uri judetene.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!