Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Am rezolvat problema nu eru tacheti care bateau sau rupt doi culbutori fara daune la axul cu came sau supape,am inlocuit culbutori si acuma merge bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan_30oct

Cred ca tu nu ai o problema grava cu care trebuie sati bati capul cea ce cred ca se intampla este in felul urmator motorul find cald catalizatorul la fel cum ai spus turatia la relanti la un moment dat calculatorul da comanda sa se deschida electrovalva egr atunci iti apare balbairea motorului deoareceaerul aspirat nu mai are aceasi conpozitie cred ca sar rezolva problema curatand egr , acum insa depinde si ce valori da sonda lambda :Driver:

am schimbat benzina azi am facut full cu alta benzina si tot asa face .

ideia e asa eu am bobina de inductie cu f fise care merg la bujii. am tras afara una din fise si sintomu e acelasi cu cel care il face la relanti !

cred ca e vorba de bobina da inductie care la un moment dat rateaza o scanteie pe o bujie! ieri seara am iesit la o curatare de catalizator pe cu mers in turatii de 4000 pe cativa kilometri si sa curatat tot calatizatoru cred :))si tot lafel face deci ... cred ca ramane ori bobina ori o bujie care rateaza sa functioneze... bobina fisele si bujia sunt noi din ce stiu de la vanzatorul masinii si par si noi sunt curate .... in timpu mersului nu simt nici o trepidatie a morotului sau lipsa de putere .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti-am raspuns si pe topicul cu bobine de inductie, iti scriu si aici, desi titlul topicului spune clar despre ce tipu de motor e vorba in aria asta: Nu are treaba bobina de inductie cu simptomul tau. Bobina nu "uita" sa dea scanteie, pur si simplu nu mai da, si atunci nu o sa mai iti mai porneasca masina, crede-ma ca am patit asta cu felicia mea veche care avea o singura bobina pt toate bujiile. Din ce stiu eu EGR nu functioneaza decat la peste 40km/h. Deci atunci cand stai pe loc, la relanti, EGR sta inchis. Daca gresesc sa ma corecteze cineva mai priceput. Parerea mea este ca trebuie sa cureti clapeta de acceleratie. Ea regleaza cantitatea de aer care intra in motor si ea este de vina pentru multe din problemele legate de calitatea relanti-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR nu are legatura cu viteza :) El reintroduce o parte din gazele evacuate inapoi in admisie si functioneaza de la 90 de grade.De asta si adaptarea corecta se face cu motorul cald.Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti-am raspuns si pe topicul cu bobine de inductie, iti scriu si aici, desi titlul topicului spune clar despre ce tipu de motor e vorba in aria asta: Nu are treaba bobina de inductie cu simptomul tau. Bobina nu "uita" sa dea scanteie, pur si simplu nu mai da, si atunci nu o sa mai iti mai porneasca masina, crede-ma ca am patit asta cu felicia mea veche care avea o singura bobina pt toate bujiile. Din ce stiu eu EGR nu functioneaza decat la peste 40km/h. Deci atunci cand stai pe loc, la relanti, EGR sta inchis. Daca gresesc sa ma corecteze cineva mai priceput. Parerea mea este ca trebuie sa cureti clapeta de acceleratie. Ea regleaza cantitatea de aer care intra in motor si ea este de vina pentru multe din problemele legate de calitatea relanti-ului.

eu am 1.6 16 v AUS care are o bobina din care ies 4 fise si pleaca la bujii

pe vag com nu da nici o eroare de genu misfire am testat azi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 1.6 16 v AUS

exact, aici e vorba despre 1.6 16v AZD

curata clapeta, iti zic a 3-a oara. :blink::))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singura diferenta e ca aus are singura bobina cu 4 fise siliconate care merg la bujii iar azd are bobina de aprindere separata pe capul la fiecare bujie din ce am observat in rest e lafel!

o sa o curat zilele astea! sa se mai incalzeasca afara!

am identificat intre timp un furtun care pleaca din pompa frana ceva genu vacum si care intra pe langa clapeta de acceleratie si el acolo in motor care este infasurat cu banda adeziva oare nu e posibil sa traga aer fals pe acolo dar in mers nu se simte absolut deloc acea fructuatie ...

Modificat de razvan_30oct
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

postez si eu doua problemute care le am cu golful meu, si daca are cineva cunostiinte despre aceste probleme rog sa scrie aici.

1. cand bag si rotesc cheia in contact nu se aprinde check engine-ul deloc (am verificat si singurantele, sunt vreo 3 sau 4 care au legatura cu check engine-ul, adica este desenat simbolul pe schema sigurantelor; le-am scos pe toate pe rand cu motorul pornit si bineinteles ca s-a oprit, niciuna nu este arsa si totusi becul de check nu se aprinde.....sa inteleg ca este ars intentionat sau nu din bord.......masina nu are computer de bord, este varianta mai cheala, cu AC si 4 geamuri electrice).

2. dupa pornire, la prox 10 sec motorul are o balbaila ca aproape se opreste, dupa care isi revine si merge normal (teaba asta se intampla doar dimineata la prima cheie, restul pornirilor din timpul zilei fiind normale).

Saptamana trecuta am schimbat o bobina, pentru ca motorul mergea in trei pistoane, si vreau sa precizez ca in bord in timpul rularii in trei pistoane, nu aveam aprins absolut nimic. Martorul deschiderii portierei, de asemeni nu se aprinde (poate la aceasta versiune de echipare nici nu are).

Daca becul a fost ars intentionat sau nu, se poate schimba? Daca da, as vrea sa stiu cum. Va multumesc.

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ai schimbat bobina, ai facut si o diagnoza? Aveai cod de eroare stocat, dar nu aveai niciun bec aprins?

Treaba cu balbaiala la pornirea cu motorul rece o am si eu mai nou. A aparut dupa ce mi-a dat la service cu un spray de curatare pe clapeta de acceleratie. Deci cred ca trebuie sa dau jos clapeta sa o curat mai bine, dar cand se mai incalzeste afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu rezolvarea problemei pe jumatate, daca se poate spune asa.........am dat jos ceasurile de bord si am gasit in gaura in care vine ledul de check, o frumusete de ghemotoc din banda izoler, care obtura perfect lumina ledului de la check engine. Cand am cumparat masina nu am avut unde sa o duc la tester.....am reusit sa gasesc la ora 20.00 un service care facea ITP-ul si cam atat, neavand unde sa-i fac o diagnosticare si vazand ca gazele au iesit bine, m-am gandit ca totul este ok, dar la naiba daca mi-a trecut prin cap de check engine, efectiv nu l-am vazut in bord si deci nu i-am dat importanta mai ales ca motorul nu facea nico chestie ciudata......(asa se intampla cand cumperi masina SH de la samsari, sa-i ia dracu pe toti, efectiv nu poti fi atent la absolut tot).

Acum sper macar km sa fie aia din bord (nu cred ca-s reali din moment ce a fost dat jos IC). Problemele care le am acu ar fi:

1. Am CHECK ENGINE aprins, desi pe deoparte ma bucur iar pe de alta imi vine sa mor.

2. Motorul dupa ce se incalzeste il opresc si ii dau cheie urca pana la 2000 de ture dupa care coboara la turatia lui normala, dar numai cand este ajunsa apa la 90 grade.

3. La prima cheie dimineata porneste iar dupa vreo 10 sec motorul are tendinta sa se opreasca ( nu se opreste) dupa care isi revine.

Va multumesc pentru raspunsuri si astept in continuare pareri despre problemele mele. Zilele urmatoare am sa-i fac o scanare si am sa postez aici erorile.

P.S daca vrea cineva sa cumpere masina de pe net sa nu cumpere de la omu cu numarul de telefon 0765213799...sigur nu-i om serios.

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai check engine aprins inseamna ca trebuie sa ai si o eroare stocata deci fa o scanare si atunci putem sa ne dam seama .Daca cel de la care ai luat masina a preferat sa obtureze acel led in loc sa remedieze problema si sa stearga eroarea ma face sa cred ca este ceva mai complicat si nu a vrut sa bage bani :ceuameni: La faza cu urcatul la 2000 de ture ma duce gandul la senzorul G62 dar cum am zis cel mai sanatos este sa faci o scanare a masinii si spune-ne ce ai gasit .

Bafta

Modificat de aurelian08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eorile care au aparut in urma scanarii ar fi astea:

Friday,18,February,2011,17:21:16:63170

Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV

Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 47 55 56 57 75

76

Mileage: 141220km/87750miles

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No: 036 906 034 BH

Component: MARELLI 4MV 3773

Coding: 00031

Shop #: WSC 01317

2 Faults Found:

17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction

P1196 - 35-00 - -

17591 - Linear O2 Sensor; Reference Voltage: Short to Plus

P1183 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

17588 - Linear O2 Sensor; Pump Current: Short to Plus

P1180 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 1010 0101

Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl

Part No: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 01317

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

de aici rezulta ca ii cam dusa prima sonda lambda........

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare pentru cunoscatori :

am schimbat de ceva timp garnitura de chiulasa deci si distributia a fost data jos, tot citind pe un site si pe altul am vazut ca dupa montarea distributiei este nevoie de reglarea avansului cu ceva scule speciale , etc . Stie cineva ceva ? Se poate vedea cu vagcom ceva valori .

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua.am un golf 4 1.6 16v AZD,la viteza de 160 km\h mi se aprinde emision workshop,dupa cateva porniri se stinge singur becul,este a doua oara cand mi se intampla.motorul are ulei castrol 5w 40 si il cam haleste.ma puteti ajuta cu un sfat ceva?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@aurelian08 - Eu in ultimele2 luni am avut distributia pusa, data jos, pusa din nou pt ca nu era aliniata la semn. Operatiile s-au facut in 2 service-uri diferite si nu s-a pus problema reglarii avansului niciodata. In schimb am o Skoda felicia 1.6mpi AEE la care s-au tot jucat mecanicii cu avansul din capacul de la delco, unde de unde pleaca fisele catre bujii.

Noi nu avem delco, nici nu stiu de unde am putea regla avansul.

@14kla - S-ar putea sa fie o sonda lambda care iti da eroare, cel mai probabil a doua, cea de dupa catalizator. Fa o diagnoza ca sa afli cu siguranta. La mine, de ex., stiu ca nu functioneaza acea sonda, iar cand ies la un drum mai lung, se intampla sa se mai aprinda, dar deja nu-l mai iau in seama ca stiu care e buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si inainte bagam ulei castrol magnatec 10w 40 si ciupea putin,iarna asta am bagat castrol magnatec 5w 40 si haleste rau,ce pot sa ii fac ce ulei sa bag,ce imi recomandati? multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand trebuie inlaturata cauza in urma careia motorul consuma ulei (nu rezolvi nimic schimband un ulei mai subtire pe unul mai vascos...) faci frumos o diagnoza, vezi daca primesti erori, ce fel de erori si cauti cauza. Daca nu rezolvi acasa, te duci frumos la mecanic si rezolvi acolo.

PS: las-o mai moale cu viteza pana rezolvi problema, si in general, pentru ca viteza nu-i buna. Daca erai in alta tara iti ziceam sa mergi si cu 200, dar din cate stiu la noi nu ai unde sa mergi cu mai mult de 130. ia-o asta ca pe un sfat prietenesc ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este normal ca turatia la ralanti a motorului cat este rece sa fie peste 1000 rpm?

dupa ce se incalzeste coboara la 700 dar inainte turatia era constanta 700 indiferent de temperatura motorului

problema a aparut de vreo 2 saptamani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nici o problema.Cand este rece afara mie imi sta turatia pe la 1000-1100,apoi scade treptat pana pe la 670-700 rpm.Asa ca stai linistit,toate bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este normal sa satea peste 1000 turatia la rece ...are un fel de soc electric...si apoi cand temperatura motorului creste scade si turatia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare normal ca motorul sa aiba o turatie ridicata cat este rece dar de ce inainte turatia era constanta indiferent de temperatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte de ce? constanta adica la cat? vrei sa ghicim ce vrei sa spui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate inainte nu functiona cum trebuie.....dar cand este frig asa trebuie sa faca.....poate la vara nu mai face chiar asa ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!