Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Citisem topicul, dar multi au TDI-uri pe acolo, asa ca ma gandeam sa pun intrebarea aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda ma dat pe spate masina asta ca sa-i pun silicon la capac la chiulasa

trebuie desfacuta distributia cam complicata treaba dar o sa va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In imaginea de mai jos e incercuit cu rosu gros senzorul. are culoarea verde.

Legat de bobine: se strica daca aveti bujii vechi sau necorespunzatoare motorului.

post-11830-0-55380000-1295625487_thumb.j

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am fost la service cu masina deoarece curgea ulei pe la capac la chiulasa si trebuia data si distributia jos dupa ce am luat masina de la service imi tacaneau tacheti de parca zice ca am ciocane in motor este normal acest lucru mentionez ca masina mergea ceas inainte de aceasta operatie ,acuma nu stiu ce sai fac ca nu am nici un ban

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca a tras de axe cu distributia data jos,s'au dezamorsat tachetii.Am patit si eu la Bora tatalui meu prima data,de ma scarpinam pe creier cand auzeam cum face.Am asteptat pana s'a incalzit bine motorul si tot tacanea.Am dat o tura mai "nervoasa" dupa care zgomotul a disparut.Daca la tine a dat jos si axele,iar culbutorii nu mai au aceeasi ordine,pana se uzeaza o sa faca asa.Roaga'te sa nu se sparga vreo unul in timp.Se pare ca ai dat peste un service "specializat".Du'te inapoi si cere'le explicatii cu numarul de la OPC in mana.

Sau...poate e distributia decalata cu un dinte..2...Verifica acest aspect.Numai bine!

PS:asta nu inseamna ca iti recomand sa dai si tu o tura mai "nervoasa".

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am venit cu ea de la service si a facut urat de tot motorul incat am chemat un prieten sa ma tracteze acuma mie frica sal mai pornesc oare tacheti se mai pot amorsa sau trebuie alti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,ei se amorseaza.Altii trebuie cand se sparg.Atunci trancane tare...nu tacane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se potrivesc axele cu came de la celelalte motoare 1.6 16v(AUS, ATN, BCB) pe AZD?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind un "obsedat" ca masina sa fie in regula verific aproape saptamanal nivel antigel , ulei , etc. La ultima verificare am vazut ca nivelul antigelului era scazut spre minim . Am completat cu antigel dupa care m-am uitat si la ulei , aici am avut o surpriza . Nivelul uleiului era peste maxim si avea o culoare dubioasa . Am scos ulei si concluzia a fost ca e combinat cu antigel . M-am uitat inca odata in borcan si am observat o pelicula de ulei si acolo . Mentionez ca temperatura apei nu a trecut de 90 grade , nu am presiune in borcan . Mecanicul mi-a spus ca e radiatorul de ulei , trebuie schimbat , trebuie curatate instalatiile . Din ce am citit sunt doua variante : 1. radiatorul de ulei si 2. garnitura de chiulasa , dar cum am spus-o si mai sus apa nu mi-a fiert . A mai patit cineva asa ?

Multumesc

Modificat de aurelian08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati . Mecanicul mi-a dat jos radiatorul de ulei (foarte nasol de dat jos) , l-am dus la verificat si acesta este ok , ramane ca luni sa se apuce sa desfaca motorul sa vedem ce e acolo .

Speranta mea e sa nu am surprize nedorite :vaidecapulmeu: , nici nu vreau sa ma gandesc la ele . Am ajuns sa ma rog sa fie doar garnitura de chiulasa :D

Modificat de aurelian08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e garnitura, altceva nu are ce sa fie. E singurul loc prin care se poate infiltra ulei in antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica daca intra uleiul in antigel este problema racitorul de ulei , daca intra antigelul in ulei e problema garnitura chiulasa sau altceva de pe acolo .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata . Garnitura de chiulasa a fost cea vinovata. S-a shimbat garnitura , prezoane , spalat motorul si instalatia de racire , ulei si filtru noi , antigel nou . Motorul arata bine , fara alte probleme :).

Sfat pentru AZD-isti. In caz ca aveti aceste simptome (apa in ulei) si mecanicul va spune ca este racitorul de ulei inainte de a comanda altul mergeti si verificati-l pe cel vechi nu de alta dar unul nou costa 700 ron .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danielgavra2fast

Salutare

Mai exista o posibilitate sa ai antigel in ulei dar va sfatuiesc sa nu va ganditi niciodata la ea

Camasa fisurata si deja sa schimba socoteala sper sa nu patiti asa ceva niciodata in rest toate se repara :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cat a costat toata distractia?

Total 820 ( ulei , filtru , garnitura , prezoane , antigel , manopera ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am iar un pitic pe creier.,,Problema nu e apasatoare,dar exista.Se manifesta in momentele in care bag piciorul in ea de acceleratie :) .Adica in special la schimbarile bruste de viteza si la turatii mari(cred ca v'ati facut o idee la ce ma refer).Adica plecat de pe loc brutal,schimbat urmatoarea treapta la peste 5000rpm,urmatoarea tot peste 5000rpm.Mi se mai pune pata asa cate odata.Problema apare in momentul intermediar treptelor de viteza.In momentul in care se produce debraierea,toate bune si frumoase.Ei,revenirea nu mai e frumoasa.Revenirea e cu smunceala....si smunceste tare( si nu e simptom de 400 de cai).E mai mult ca o "inngenunghiere" a motorului.Adica dupa ce am schimbat treapta superioara,bag piciorul la fund in acceleratie si motorul nu continua urcarea in ture progresiv.Initial parca "imi da in nas"(cine a avut Dacie,stie).Face un "hac" si apoi incepe urcarea.

Care poate fi problema.Nu poate fi din suporti pentru ca se simte ca vine din comportamentul motorului.Soferul nu poate fi invinuit ca au incercat si altii si la fel.Ca si cum ar ramane in urma cu alimentarea/aprinderea/detonatie in contratimp.....you name it.

Cineva?Ceva?O idee?Un sfat?

PS:nici un fel de erori pe tester,consumabile de calitate si revizii la timp,ambreiaj nou stock 5000km.Atata doar...acelasi "lag" la revenirea turatiei...parca ramane un pic sus dupa ce iau piciorul de pe acceleratie,dupa care coboara normal pe relanti.

Multumesc anticipat!

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca vrei prea mult de la un motor, simplu, care totusi are doar 1600 cmc si nu se preteaza la sportivitate si la accelerari bruste. la fel face si a mea...pentru ca pur si simplu atata poate. creste in ture atat cat ii permite puterea. pedala la fund nu e o solutie si nici nu te ajuta cu nimic. incearca sa n-o calci de tot de prima data, ci s-o calci progresiv ajungand la podea, nu dintr-o data.

Sau, mai bine pleaca frumos de pe loc, si o sa ai si un ambreiaj sanatos, care, nu e tocmai ieftin, si care dupa 1.xxx.xxx km nu mai face ce facea la inceput ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect de acord cu cele spuse mai sus.Piticul care ma roade,ma intreaba:De ce celalt AZD care il am nu face la fel in aceleasi conditii?Lasand de o parte faptul ca nu este la fel de ingrijit(are revizii sarite,consumabile ieftine,etc).De altfel celalalt AZD nu are problema cu "lag-ul" acceleratie.Ciudat.Oricum nu il omor,doar asa odata pe luna ce mai aplic "tratament" pentru a desfunda evacuare si curatat bujiile :)) (pedala)

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incep prin a spune ca e buna masina, dar numai probleme cu ea. Ultima isprava este ca cam acum 2 ani si ceva plecam la munca cu masina si la un moment dat dupa 1 km de mers eram in frana de motor ... moare motorul. Zic eu eh cine stie am scapt ambreiaju sa oprit.

Dau o cheie ... mort nimic nu invartea de loc.Ajung cu masina la service si imi da vestea dupa ce desface motoru supape indoite (se mancasera dinti pe interior la cureaua de distributie) rezultat inevitabil.

Schimba supapele, semering, distributie etc...(masina avea 142.000 km iar prima ditributie facuta la 89.000 km). Dupa incident la 2-3 luni plec cu masina la un drum pana la Macin aproximativ 50km dus, parcurg aproximativ 30 km si se aprinde in bord indicatorul de nivel ulei "stop engine" desi viteza de mers a fost pana in 100 km/h, opresc pe dreapta verific nivelul ulei abia zgaria joja de ulei cu motorul cald aveam ulei completez cu aproximativ 300 ml ajunge pe la jumatate pe indicatorul de la joja.

Dau cheie nimic in bord plec la drum ajung la destinatie, stau 1 ora 2 si plec nici nu parcurg 5 km iar se aprinde low oil level aceasi problema,ma uit pe sub masina zic sa spart baia nimic nici un strop de ulei completez cu ulei tot cam 300 ml si plec.

Ma duc la service zice ca sunt segmantii, ii schimba si pe aia, alezeaza chiulasa schimba garnitura si zice gata motorul e nou ... :).

Mai fac aproximativ 3000 km si iar se aprinde low level oil, la service la mester zice semering de la supape sau cocsat sau ceva de genu le schimba. Completeaza cu ulei la maxim nivel joja.(145.000 km)

Ca sa nu mai spun ca ieseam mai ieftin daca schimbam motorul.

Concluzia este ca de atunci merg cu masina si intre schimburile de ulei adica 10.000 km mai completez cu 2-3 litri jumatate.

Acum am 170.000 km si merg in continuare la fel, poate ma ajuta si pe mine cineva cu un sfat mai bun ce sa fac care este problema cum o rezolv, avand in vedere ca inainte sa se intampla beleaua intre schimburi daca imi consuma 200 ml de ulei.

Astept un raspuns plauzibil, multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danielgavra2fast

Relexx ,am aceasi problema ca si tine dupa ce sau indoit toate supapele schimbate cu ghiduri cu tot ce ii trebuie masina consuma mult ulei acum am motoru desfacut sai bag segmenti exista posibilitatea sa fie canalele de segmenti putin fortate si daca nu lea verificat mecanicu ai bagat segmenti si patesti la fel maine scot pistoanele va tin la curent ,, :Driver: specificatie motorul il fac singur :Driver:

Zebrocksky ceva de genul tau am remediat prin inlocuirea unor furtune de vaccum verifica pe galerie ,la clapeta , la senzorul de presiune atmosferica :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat.O sa incerc maine(sper sa am timp) sa vad daca am probleme unde ai indicat.Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danielgavra2fast ... deci cu alte cuvinte alta garnitura si eventual alti segmenti sau canalele alea ?? Sau cum ... ? Detaliaza te rog ...

Modificat de Ralexxx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am si eu o mica problema cu un motor 1.6 16 v AUS care apare la relanti cam la 15 minute de mers la relanti o scadere de turatie pe la 500 rotatii si o balbaire a motorului de 2-3 secunde dupa care isi revine! in mers nu apare aceasta problema nici la mers cuminte nici la mers sportiv.

daca e cineva care sa ma confruntat cu asa ceva si ma poate sfatui astept cu mare interes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danielgavra2fast

Ralexxx

Problema canalelor e destl de simpla la montarea segmentilor canalele in care se asaza segmenti trebuie curatate de calamina foarte bine acu depinde dela mecanic la mecanic ce inseamna curatat bine ieu personal rup segmenti care sant pe piston si razui canalele cu ei pana se vede aluminiu , dupa care iau segmentul nou si il invart pe canal se vad daca se blocheaza pe undeva ,daca se blocheaza reiau operatiunea de la inceput :icon_thumright: , cea ce nu vad la tie este daca sau schimbat si ghidurile de supape cand ai schimbat supapele la azd se ovalizeaza instantaneu si de aici poate sa consume ulei,

Ieri am desfacut motorul care nu am specificat are 130000 km am gasit 2 segmenti de ungere blocati si uzura pronuntata pe 2 pistoane cea ce normal nu trebuia sa se intample canalele segmentilor erau colmatate cu toate ca segmenti ca si grosime aratau bine , acum are segmenti noi supape noi ghiduri la supape noi semeringuri supape noi garnitura chiulasa noua , luni ii montez distributia si accesorile sa vedem daca mai papa ulei consuma cca 100g/100km, acu sa vedem :Driver:

Razvan_30oct

Cred ca tu nu ai o problema grava cu care trebuie sati bati capul cea ce cred ca se intampla este in felul urmator motorul find cald catalizatorul la fel cum ai spus turatia la relanti la un moment dat calculatorul da comanda sa se deschida electrovalva egr atunci iti apare balbairea motorului deoareceaerul aspirat nu mai are aceasi conpozitie cred ca sar rezolva problema curatand egr , acum insa depinde si ce valori da sonda lambda :Driver:

Modificat de danielgavra2fast
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!