Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Schimbat bujii, bobine de inductie, filtru benzina. Nici o eroare pe tester. Problema persista. Masina consuma (nu foarte mult cu aprox 2 l/100 km dar are putere scazuta ,parca are 60 cai nu 105). Maine ...la mecanic ,sper sa gaseasca problema. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danielgavra2fast

Treaba cu consumul dat de calculatorul masini este o chestie aleatorie care este influentate de foarte multi factori.

Un consum exect se face numai cu constante fixe.

Eu am scos cu AZD exterior 90km/h pilot automat 5,2l/100/km - 130km/h pilot automat 6.1l/100km.

Consumul urban in Bucuresti cu mers ponderat maxim 3000 rpm este de 9.5l/100km

Consum urban in Bucuresti mers sportiv cu dese accelerari la 5000 rpm. 13l/100km

Benzina Petrom 95 nici nu bag altceva si sant multumit mai conteaza si anotimpul in care faci consumul si consumatori electrici clima.

Deci concluzia este ca consumul este influentat in primul rand de stilul de condus.Iar ceea ce indica calculatorul masini sant consumuri instant pe moment de acceleratie si medii intre aceste. AZD este un motor destul de bun daca este intretinut.

Cat despre bobinele de inductie e destul de simplu daca iti cade una si e beru pune beru si no sa ai probleme cu celelalte daca ai alta marca pune aceasi marca si nu vei avea probleme daca ai patru bobine de patru feluri o sa ai tot timpul probleme

Parerea mea sigur.

Modificat de danielgavra2fast
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ vladmury, eu zic sa il pui pe mecanic sa-ti masoare compresia. Poate problema ta este aceeasi care a fost la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Na oameni buni, la mine a fost baiul pe cilindrul 2 si anume compresie mica numai 9 fata de 16 16 15 pe ceilanlti 3. Am desfacut motorul si supapele de pe cilindrul 2 aveau depunderi si nu mai inchideau si pierdea compresie pe acolo de mama mama.

Na eu maine scot masina din service si o sa va zic cat a costat ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o problema cu golf-ul meu 1.6 16 valve, motor AZD, an 2002. De cand am adus-o in tara s-a aprins martorul emissions workshop si nu vrea sa se mai stinga. Ceea ce ma sperie este mirosul gazelor de esapament, care este foarte puternic (miroase a benzina, probabil gaze nearse). Am dus-o la cineva care are tester si mi-a spus ca apare o eroare, ceva gen Catalytic Converter. Persoana respectiva spune ca nu e catalizatorul defect. De unde ar putea aparea mirosul acela. Banuiesc ca are legatura si cu martorul de pe bord. Am sters eroarea si dupa 3 zile a aparut din nou. Aveti idee de la ce poate fi? Nu vreau sa ma apuc sa inlocuiesc jumatate de masina pana aflu ce are.

salut,sigur problema ta e de la o bobina care nu mai aprinde benzina,si acum merge in 3 pistoane,asta explica si mirosul de benzina,eu am mai avut problema asta si azi de dimineata iar s-a aprins martorul si normal miroase a benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danielgavra2fast

Cand o bobina nu functioneaza bine ar trebui sa apara ca si cod de eroare misfire pe unul din cilindri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca ar fi ambreiajul problema, o sa il schimb si revin cu pareri dupa. Il simteam eu ca e cam pe duca, in fine sper sa se rezolve.

@nitrogen

Nu stiu ce sa zic de compresie, din cate stiu eu cam mananca ulei motorul cand ai probleme cu compresia ...sau nu? :blink:

Eu nu am probleme cu uleiul...nu mananca ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nicidecum ... a mea mergea cu 5w30 si la schimb, uleiul era exact ca la inceput. Ca si a ta, nu mancat un gram de ulei. Eu am avut probleme cu compresia, pe cilindrul 3 nu inchidea bine o supapa, din cauza calaminei care era depusa, si din cauza asta, cand se incalzea motorul, tragea exact cum zici tu ... Daca mai erau si 4 persoane in masina, sanatate ... parca aveam o dacie 1300. Sfatul meu este sa nu mai schimbi nimic, si sa mergi sa iti masoare si compresia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice e posibil, oricum ambreiajul o sa-l schimb pentru siguranta mea, apoi o sa fac si un test de compresie. Interesant e ca eram aproape sigur ca e sonda lambda ,dar mecanicul a zis ca daca nu da eroare pe tester e buna. Se cam inseala parerea mea...dar asta e..daca nu am interfata originala nu pot sa vad valorile la sonda :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda lambda poate fi defecta si fara sa dea eroare pe tester...pur si simplu nu lucreaza in parametri sau nu mai lucreaza deloc. a mea nu dadea nicio eroare, sau dadea f rar si dupa cativa km disparea, si pentru aia a fost defecta si a trebuit inlocuita. fa-i un test ca lumea sa ti-o testeze si sa constate functionarea ei sau nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut la toti... am si eu o intrebare de cateva zile am o BORA 1.6 16 V motor AZD.

cand il las la relanti nu merge rotund, se aude un zgomot din cand in cand din evacuare ca si cum ar aeva o explozie.

Nu se aude tare trebuie sa asculti mai atent...poate cineva sa ma ajute avei info ce ar putea fi ..?

ce a r putea fi ?> sa nu fie reglat bine la relanti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu cate ceva de intrebat, pentru masina sus mentionata!

trebuie sa ii schimb toba finala, ca e sparta, pot sa pun una de 1.8, sau 2.0?care va fi diferenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Orice e posibil, oricum ambreiajul o sa-l schimb pentru siguranta mea, apoi o sa fac si un test de compresie. Interesant e ca eram aproape sigur ca e sonda lambda ,dar mecanicul a zis ca daca nu da eroare pe tester e buna. Se cam inseala parerea mea...dar asta e..daca nu am interfata originala nu pot sa vad valorile la sonda :(

Problema rezolvata. Am schimbat ambreiajul si masina merge ca noua . Consumul in oras a scazut de la 11 la 8 :)

Modificat de vladmury
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Are cineva label file pt acest motor ? Nu il am in folderul de vag com si prin urmare cand intru in measurement blocks la engine numi apar label-urile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare:

Zilele trecute cand a fost mai frig si incercam sa pornesc masina dupa ce a stat mai mult (min 8 ore) nu pornea la prima cheie. Dar am observat ca daca pun contactul, las sa se opreasca pompa de benzina si dau sa porneasca nu porneste decat daca apas si pedala de acceleratie si si atunci o ia destul de greu. Daca in schimb pun contactul, las sa se opresca pompa de benzina si dau sa porneasca, dar iau contactul si mai repet o data prima etapa o ia la sfert de cheie. Erori nu am decat de la sonda lambda si ar trebui schimbata. Ar mai putea fi si altceva? Merita sa ii fac eventual o verificare de compresie? Mentionez ca masina in rest merge bine, poate singura diferenta ar fi ca atunci cand se incalzeste motorul parca are o lipsa de putere, dar asta o suspectez din cauza sondei lamba pe care o sa o schimb cand mai adun finante.

Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. golf IV 1.6 16V 105 cai, AZD. am o problema si nu ii dau de cap. in mers zilele trecute mi-a aparut un tacanit puternic, nu pot sa confirm daca este in cutia aceea neagra sau in motor (am ascultat si cu urechea lipita, si nu mai dispare acel zgomot (rece, cald, relanti, sarcina) , mai adaug ca mi-a scazut apa, dar nu critic, cam 10 la suta din vas, iar cand am vrut sa o pornesc acum, dupa 2 zile de stat, sa vad daca mai face, a pornit cam la a 7-a a 8-a cheie, (se chinuia sa porneasca dar nu misca turometru) si a scos un fum alb si cu miros de chimicala fff puternic (chestia asta a mai facuto de cateva ori in trecut). tocmai am facut 60 000 km de cand am schimbat distributia si au trecut 2 ani jumate (daca ajuta la ceva), si de la ultima revizie am 10 000 km facuti, ulei 5 w 40. multumesc anticipat, daca are careve vreo idee. Adaug, ca am incercat sa o pornesc mai dvrm din nou, si nimic, cred ca este altceva, nu invarte alternatorul deloc, si am incercat si cu alta baterie si nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Primul sfat ar fi,deja bine-cunoscuta diagnoza.Al doilea ar fi sa iti schimbi distributia(se schimba din 60 in 60 :( ).Al treilea:schimbat uleiul(ai 10mii).Presupun ca ai Castrol C3 sintetic(la fel am si eu).

Bujiile cand le'ai schimbat ultima data?De care ai folosit(sau are masina)?Fumul a fost combustibil nears.Presupun ca a facut'o anul trecut tot pe timpul asta(frig tare).Tacanitul din canistra ar trebui sa se auda la limita bunului simt(cat sa nu fie deranjant de tare sau ingrijorator).Daca tacanitul a aparut in ultima vreme(inainte nu se auzea) trebuie investigat(poate fi un intinzator,un tachet-daca sunetul e ciclic- sau chiar un injector).Daca masina nu si'a schimbat comportamentul(merge bine si la fel ca inainte) poate "tacanitul" e doar in mintea ta :).Legat de pornire,verifica bornele,masa bateriei la fel sigurantele cat si cele de pe capacul bateriei;cu toate ca cea mai concludenta e diagnoza.Spor la treburi! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vladmury : ti-am raspuns pe topicul dedicat vag-com-ului din intrebari frecvente

@criti_xtr: exista un topic pe aria motoare pe benzina care se refera numai la pornirea la rece. Se vorbeste de mult timp despre asta, poate te ajuta ce e scris pe acolo.

@outkast: IN PRIMUL RAND SCHIMBA DISTRIBUTIA!!!. Iarta-ma ca sunt isteric insa tocmai am terminat reparatiile la motorul meu dupa ce mi s-a rupt cureaua de distribuite la 50.000km. Vezi dupa aia ce simptome raman sau se modifica, insa primul pas asta este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bateria buna, bujiile sunt cele originale pe masina. am desfacut capacul de la distributie si o curea nu se mai invarte. maine vine un mecanic sa o desfaca, dar unu decent nu gasesc, am 6 pareri diferite pana acum. intrebarea mea, pornirea fff grea poate avea legat cu acea curea care nu se mai invarte? tacanitul este exagerat de puternic, si cu muzica pornita se aude. a si culmea pe diagnoza nu a iesit nimic nici inainte sa moara motorul (facusem diagnoza cu 15 min inainte) si am facut si dupa si tot nik nu zice.

Modificat de outkast
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai din cate zici....e destul de aiurea problema,daca nu se invarte cureaua de distributie.Poate ai incurcat'o cu cea de accesorii(pe care sta alternatorul,aerul cond. si restul).Bujiile daca sunt originale(de cand a venit masina) si nu le'ai schimbat nu e de laudat.Si ele sunt consumabile si se inlocuiesc la 60 de mii.Daca e cureaua de distributie cea care nu se invarte(sper sa te inseli,nu de alta da' nu e bine deloc) e normal sa nu porneasca deloc.Sincronizarea supapelor cu axele cu came si tra-la-la(restul componentelor in miscare sincronizata),nu mai exista.De aici rezulta functionare defectuasa a motorului.E posibil din cate zici ca timpul de sincronizare sa fie dat peste cap(a sarit cureaua-simptom de sarit de la punct-) si sa iti tacane tachetii care s'aau putut sparge sau chiar supape indoite.Sper din tot sufletul sa NU am dreptate.Totusi,vezi din experientele neplacute ale celorlalti colegi ghinionisti,care au depasit termenul de schimb al distributiei,ce se poate intampla.Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca acea curea la care te uiti e dintata si e sub capacul de plastic atunci e de la distributie. La mine s-au desprins dintii de pe cureaua mica. Daca asta s-a intamplat va trebui sa se desfaca chiulasa, schimbat supapele strambe si simeringule de supapa, rectificat chiulasa si scaunele supapelor. Mai trebuie o garnitura de chiulasa cand se monteaza la loc si cam asta e. Pe mine m-a costat 2300ron piese+manopera.

@zebrocksky - daca la mine te referi, eu nu am depasit termenul de schimb, mi s-a rupt la 50.000km. E ceva inacpetabil dar nu am cu cine sa ma iau de gat incat volksman nu e de vina ca producatorii de la care ia piese fac piese sub specificatii.

Asadar strategia pe care o voi adopta de acum va fi sa fac schimbul la 40.000km intrucat nu mai pot sa am incredere nici in mama lu' producatorul care face piese pt. fabricile VW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valeu...pai inseamna ca atunci cand ma apropii de 50de mii deja fac programare la "stomatolog" sa imi schimbe dintii la curele :) .O intrebare,poate relevanta pentru unii:Ce aveai pe masina in momentul nefericirii?(ma refer la marca si piese-curele,rolele aferente-).Nu de alta,doar sa ne ferim.Oricum eu sunt setat pe original.Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal ...am si eu o intrebare legata de golf 4 AZD 1.6 16V ....cand pornesc prima data masina ea se tureaza pret de o secunda doua pana la 2000 de ture apoi revine la normal mai ales cand este motorul rece...mentionez ca nu face mereu acest lucru... stie cineve ce problema sa fie? s-s mai confruntat cineva cu asa ceva.....masina merge normal in rest.ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa fie de la clapeta de acceleratie care trebuie curatata si adaptata sau de la senzorul G62(senzor temperatura antigel) . Fa o scanare sa vezi daca ai o eroare pe acest senzor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sustin si eu ce zice AURELIAN08.Aceeasi problema si era g62'ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!