Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

In primul rand rezolva treaba cu egr ul pentru ca masina sa functioneze in parametri iar referitor la ''raspunsul mai prompt al acceleratiei'' verifica sa nu ai clapeta din capacul la motor blocata pe aer cald pentru ca dupa ce se incalzeste galeria de evacuare si incepe sa trag aer cald apare si lipsa de ''putere''.

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hristos a Inviat !

o parere va rog .

alimentez de obicei cu benzina de la omv 100 sau 95, consum mediu 6,2-6,5l la 100km si de ceva vreme pornea greoi si un colg mi-a zis sa schimb benzina, zis si facut am alimentat de la lukoil benzina 95 si porneste f f usor. o sa vad si ce consum am pt ca nu am computer de bord si fac de la plin la plin . nu am observat diferente de putere pana acum . numai bine ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta e blocată  pe aer rece, mecanismul fiind defect. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Am un golf 4 1.6 16V (AZD) si ma confrunt cu o mica mare problema, destul de deranjanta. Este un zgomot/baraiala/caraiala nu stiu exact cum sa il descriu pe care il am doar in momentul accelerarii. Am fost la service, am schimbat racord flexibil si catalizator, se pare ca nu e de acolo , dupa care mi s-a zis ca ar fi din ambreiaj (nu am schimbat ambreiajul de cand am luat masina, are peste 200.000 ) . Bun, am luat kit ambreiaj, schimbat, dar tot degeaba. Ideea e ca zgomotul nu se aude la relanti, cand o las in frana de motor, cand virez stanga/dreapta , am impresia , doar am impresia ca scade putin din intensitate atunci cand calc pedala pana la fund. Se aude in orice treapta de viteza, am fost la mai multe service-uri/mecanici , si-au dat cu parerea, au eliminat posibilitatea de a fi din cutie (daca de exemplu trag frana de mana pana sus si incerc sa accelerez se aude, dar rotile nu se misca) , tampon/suporti motor, planetara inspre cutie, cifra octanica (bag doar 98/99/100, incercat si cu 95) , tacheti , evacuare. Nimeni nicaieri nu mai are nici o idee . Am cautat , citit forumurile, topicurile de 2-3 ori si n-am reusit sa gasesc un raspuns care sa ma ajute in depistarea problemei.

Ca si zgomot, imaginati-va un ventilator de camera care atinge o foaie sau ceva in genul asta sunatul ala care se loveste doar ca mai ascutit si "mai metalic" (se simte in pedala de acceleratie si ambreiaj, nu se mai simte/aude daca dau drumul la pedala de acceleratie) . Am sa incerc zilele astea sa inregistrez, se aude zgomotul de afara ( am mers printr-o zona cu pereti laterali si se aude "caraiala" ).   Din interiorul masinii se aude, mai infundat, de undeva din zona centrala-jos .

 

Va multumesc 

Modificat de rareswega
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema la pornire, 1.6 16v AZD. In fiecare dimineata, porneste la sfert, dupa 10 secunde, motorul balbaie de parca nu are benzina, nici nu se accelereaza, tremura si moare. Dau iar cheie, porneste la sfert, si nu mai face deloc probleme pana dimineata urmatoare. Face asa dupa ce am curatat clapeta de acceleratie. Am curatat-o bine, cu bateria deconectata si am lasat-o sa se adapteze cand am pus contactul. Am schimbat toate filtrele si uleiul acum 5000 de km, bujiile au cam 30.000 de km. Am eroare pe EGR, insuficient flow dar merg asa de 2 ani si nu am mai patit asta pana acum. Motorul este segmentat de un an de zile.De la ce ar putea fi? Nu am avut timp sa o pun pe tester. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu, pe langa cea de mai sus. Am inteles, nu sunt sigur de la cineva care lucreaza la un service ca ar putea fi de la epurator (azi ma duc sa imi schimb garniturile, sa vad daca face diferenta). Am schimbat bujii, benzina , dar tot asa face. Singura "solutie" temporara ce am gasit-o e sa o pornesc si o las vreo 30 de secunde (cald / frig, nu conteaza , pot sa fie 30 de grade, la fel face) dupa care plec. Pompa de benzina se armeaza cand deschid portiera, cand pun contactul, nu face vreun sunet ciudat sau ceva. Plus ca am incercat si cu faza sa pun de vreo 3-4 ori contactul, dar degeaba. Am sa merg la mecanic sa imi schimbe garniturile sa vad maine dimineata cum se comporta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea au treaba garniturile de la epurator sau epuratorul. Astea au treaba mai mult cu consumul de ulei. Eu am schimbate si garniturile, si epuratorul curatat. Banuiesc o bujie, poate o bobina. Dar de ce imi face doar dimineata la prima cheie? O sa incerc si o diagnoza cand am timp. Mai astept pareri. 

Modificat de ionutMK4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa imi spui si mie daca ii dai de capat. Bujiile le-am schimbat si eu , NGK , dar degeaba, e posibil sa fie de la bujii. Asa imi face si mie doar la prima cheie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, ionutMK4 said:

Am si eu o problema la pornire, 1.6 16v AZD. In fiecare dimineata, porneste la sfert, dupa 10 secunde, motorul balbaie de parca nu are benzina, nici nu se accelereaza, tremura si moare. Dau iar cheie, porneste la sfert, si nu mai face deloc probleme pana dimineata urmatoare. Face asa dupa ce am curatat clapeta de acceleratie. Am curatat-o bine, cu bateria deconectata si am lasat-o sa se adapteze cand am pus contactul. Am schimbat toate filtrele si uleiul acum 5000 de km, bujiile au cam 30.000 de km. Am eroare pe EGR, insuficient flow dar merg asa de 2 ani si nu am mai patit asta pana acum. Motorul este segmentat de un an de zile.De la ce ar putea fi? Nu am avut timp sa o pun pe tester. 

Nu este o problema din moment ce inainte sa cureti clapeta era totul ok...refa procedura si anume scoti plusul iar 1 minut si apoi conectezi bateria pui contactul 1 minut apoi opresti si pornesti.Eu nu fac adaptarea cu motorul la 90 de grade si undeva pe la 70(deci daca apa este la 90 lasi sa , se mai raceasca nitel motorul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul este de vina,nu etanseaza bine si in admisie ajunge aer fals.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/29/2017 at 20:08, GeForce90 a scris:

Nu stie nimeni?

Bujiile nu se pot verifica cu VCDS-ul. Trebuie scoase afara si apoi poti sa-ti dai seama de calitatea lor citind aici: http://www.e-automobile.ro/categorie-electronica/135-bujii-ngk-bosch-auto-motor.html
Bujiile se schimba in mod normal la 90 de mii de km dar pentru o buna functionare a motorului eu le-as schimba la 60 de mii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam maxim 30 de mii pentru bujii si asta in caz ca motorul functioneaza impecabil adica fara sa ''manance'' ulei(in caz contrar se verifica si se inlocuiesc mai devreme).Bujiile schimbate la timp prelungesc si viata bobinelor de inductie care nu sunt chiar ieftine dar cum parerile sunt impartite fiecare face ce vrea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sdR+ am urmat sfatul tau, am scos borna pentru jumatate de ora, dupa ce am conectat iar borna, am pus contactul de vreo 5,6 ori si am lasat contactul meu. Dupa am pornit-o, dupa o zi de stat ,si nu a mai facut nici o figura. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 20 ore, sdR+ a scris:

Eu stiam maxim 30 de mii pentru bujii si asta in caz ca motorul functioneaza impecabil adica fara sa ''manance'' ulei(in caz contrar se verifica si se inlocuiesc mai devreme).Bujiile schimbate la timp prelungesc si viata bobinelor de inductie care nu sunt chiar ieftine dar cum parerile sunt impartite fiecare face ce vrea. 

Conform manualului service de aici (pagina 10) se schimba odata la 60 de mii sau 4 ani. Scuze, eu am ramas fixat cu motorul meu :D . Cel mai bine e cum zici tu, la 30 de mii sau mai tarziu putin dar nu chiar la 60 de mii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel la  194 de lei este. Mie iar m-i se opreste motorul la prima cheie dimineata, dupa merge fara nici cea mai mica problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  @aditzu' stai linistit ca o cantitate infima baga din fabrica(daca este imbacsit filtrul si clapeta deja este altceva dar ai zis ca ai motorul segmentat si gazele de carter nu sunt asa uleioase ca un motor care mananca ulei...)nu are rost sa cumperi nou cand il poti lasa la ''murat'' pe al tau in decarbusol o noapte si il faci ca nou apoi fiind curat nu o sa mai ''care'' vapori imbacsiti de ulei o perioada indelungata.

@ionutMK4  verifica sa nu pierzi vacuum pe traseul furtunelor de alimentare ca zici ca filtrul l ai schimbat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sdR+ te rog, unde pot gasi un tutorial ca sa il dau jos si sa il curat?

Vorba ta, motor segmentat, abia 6k kilometri. L-as curata si as incerca sa il pun la loc.

Ideea e ca mecanicul mi-a zis cand a schimab filtru de aer ca e infundat sau ca e pe duca. Nu stiu ce simptome are cand se duce. Masina merge bine, nu ma plang.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ti trebuie tutorial si este undeva postat de mine dar nu mai gasesc postul...am legat o , oglinda pe , ''peretele antifoc'' si se vad in ea cele 3 surubele cu , cap de imbus dar intai este de preferat sa ai si cele 2 garnituri(si cea de la furtun daca este uzata) ca tot umbli acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are ceva electrin in el? Mufe? Are nevoie de adaptare dupa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rareswega

In legatura cu problema cu sunetul.

Am avut, banuiesc din descrierile tale, aceeasi problema: lovituri infundate in special la viraje sau cand acceleram. Sa verifici scuturile termice din preajma planetare, consola centrala. Verifica sa fie fixate cum trebuie, sa nu vibreze in vreun fel.

Eu am inlocuit racordul flexibil si "mecanicii" (din Bucuresti) au fortat in acea zona. Diagnosticul pus de ei avea range de la schimbat planetare, kit ambreiaj, bucsaraie, pana la schimbat cutie de viteze. Am rezolvat-o la alt service (in Buzau) cu 30 ron. Era strambat un scut termic la peretele despartitor intre habitaclu si compartiment motor.

Modificat de ovidiubac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de sugestie, ma duc azi la mecanic si am sa ii spun sa "traga" un ochi mai atent acolo ; in afara de cele enumerate mai sus de tine pe care le-am eliminat deja (kit ambreiaj, planetare, bucsaraie, cutie viteze) , a mai ramas sugestia ta si/sau precatalizatorul (sa nu abia ceva in el, sa nu fie bine fixat sau nu stiu, ceva de genul) . Altceva sincer nu stiu ce sa mai zic, m-am plimbat prin cateva service-uri si dupa 5 min veneau cu "rezolvarea" : dom'le ambreiajul e (pe care l-am schimbat acum o luna jumatate) , hap da banul ca am facut evaluarea :|

Modificat de taz21
Nu mai da quote la mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ovidiubac

Am fost la mecanic, l-am rugat sa verifice totul din zona aia, a mai miscat pe acolo, totul este fix, nimic nu atinge caroseria (btw, acum cand o accelerez baraitul e pe o tonalitate "mai joasa acum" ; posibil sa fi fost o mica tabla care nu era ok si sa fi produs baraitul pe o tonalitate mai "ridicata" ce nu se mai aude acum). Intre timp, a mai venit un mecanic si au vazut ca motorul este putin lasat in jos/intr-o parte si ar mai ramane de schimbat tamponul de la cutia de viteze si cel antibalans. Momentan fac o pauza din motive financiare (in ultima perioada am cheltuit destul de mult prin service-uri ; daca ma apuc sa calculez tot ceea ce am investit in masina pentru a o aduce pe "linia pe plutire" depaseste valoarea ei - asta intr-un an de zile, de cand o am). Am sa incerc luna viitoare sa schimb cele 2 tampoane sa vad daca fac intr-adevar diferenta. Daca nici asta nu e , asa ramane, sanatate ; nu afecteaza in vreun fel puterea masinii, doar ca e destul de enervant, mai ales la drumuri lungi.

Baraitul ala se aude indiferent de viteza , nu se aude in curbe, in frana de motor ci doar cand accelerez si parca mi se pare , doar mi se pare ca se aude un pic mai incet daca accelerez cu pedala la capat (mai brusc). O singura data nu s-a auzit baraitul ala, deloc , dar deloc (pentru o scurta perioada de timp chiar am fost fericit ca nu se mai aude :)) ) ,  cand urcam prin serpentine. Imediat cum am ajuns inapoi pe plan drept iar a inceput baraiala. Sper doar sa fie din tampon(i) si sa se rezolve luna viitoare.

Modificat de rareswega
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Stie cineva de ce face asa motorul?

Daca iau capacul functioneaza normal, daca il pun, relantiul oscileaza.

 

Modificat de mariusmrs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor!

Am si eu o problema destul de mare,daca ma poate ajuta careva.

Am avut probleme cu ambreajul,cand se incalzeste motorul intra foarte greu in marsarier si in viteza 1,la rece intra foarte bine in ambele viteze.

Am schimbat ambreajul,placa de presiune ,rulmentul si pompa centrala,toate noi,si culmea ,face la fel,intra foarte greu in marsarier si caraie tare.

Precizez ca am observat ca am o jumate de cursa moarta a pedalei pana incepe sa lucreze ,nu stiu de ce ,tinand cont ca am schimbat si pompa centrala de ambreiaj.

Ce ma sfatuiti sa mai fac??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!