Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

KOMODO uite de exemplu la masina din semnatura azi dimineata cand am pornit-o nu a luat-o din prima,da bine nici nu am tinut contactul mult,la a doua fara probleme asta in conditii de frig.Faptul ca ai schimbat bujiile este bine dar nu ai incercat sa ii faci o adaptare la clapeta de acceleratie.Si in postul tau ai spus ca ai schimbat filtrul de benzina si eu unul nu prea as crede ca ar fi de la sistemul de alimentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@KOMODO

Exact, dar foarte exact aceasi problema o am si eu. Numai dimineata dupa o sedere indelungata imi face asa, in rest la sfert de cheie porneste. Am schimbat filtrul de benzina (mann), am schimbat bujiile, am curatat clapeta + egr, si tot la fel face. Din ce am mai citit pe forum este ceea ce a zis si SSRAZVAN, si anume o adaptare la clapeta de acceleratie, care presupun ca se fac cu VAG, nu SSRAZVAN?

PS:La mine din cate am vazut nu face asa numai si numai cand ii frig afara....

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@KOMODO

Exact, dar foarte exact aceasi problema o am si eu. Numai dimineata dupa o sedere indelungata imi face asa, in rest la sfert de cheie porneste. Am schimbat filtrul de benzina (mann), am schimbat bujiile, am curatat clapeta + egr, si tot la fel face. Din ce am mai citit pe forum este ceea ce a zis si SSRAZVAN, si anume o adaptare la clapeta de acceleratie, care presupun ca se fac cu VAG, nu SSRAZVAN?

PS:La mine din cate am vazut nu face asa numai si numai cand ii frig afara....

Am avut si eu aceeasi problema cu motorul nu mai pornea,facea figuri abia ii statea relantiul si am procedat asa:am schimbat bujiile NGK si am facut o adaptare a clapetei de acceleratie dupa care merge struna nu mai am nici o problema,si da adaptarea se face cu VAG.In rest am filtru de benzina MANN,ulei castrol SLX 5w40 si nu am absolut nici o problema.Va recomand o adaptare a clapetei de acceleratie care pe mine ma costat in jur de 40 lei si eu zic ca merita.Bafta la lucru. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptare i am facut si eu la clapeta, de mai multe ori si tot asa face dar cum a zis si colegul"@ neohq" numai la rece si dupa ce a stat de seara pana dimineata, bujii noi am, map nou, sonda lambda noua, baterie de 1 an, etc. Incep sa cred ca toate fac asa numai ca asta iarna nu facea asa si erau frigurile alea de -25 de grade.

Adaptarea la clapeta i am facut o cu vag com-ul meu in canalul 60. Oare nu i fac eu ceva bine si sa ma duc la reprezentanta sau altundeva?

Totusi banuiesc si benzina si toate ca i am dat numai carera 100, poate e mai veche prin statii sau am prins o eu mai rea.

Modificat de KOMODO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S ar putea sa fie garniturile de sub corpul clapetei sa traga aer fals pe acolo. O sa le comand si o sa vad cum se comporta dupa ;) Apropo nu stiti cate garnituri sunt acolo? Eventual ce coduri au?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi tot asa face, doar la prima cheie. Daca mai are cineva o idee e binevenita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

KOMODO ai verificat daca vine curent la bujii? se poate sa fie si releul bujiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

curent trebuie sa vina la bujii mentionez ca doar la prima cheie face asta doar la prima, la a doua o ia la sfert.Si eu nu cred ca am releu pe bujii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e nu pic diferit din punctul asta de vedere dieselul fata de benzinar!Exista o singura garnitura(nu ai desfacut niciodata clapeta?).

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mentionez ca doar la prima cheie face asta doar la prima, la a doua o ia la sfert.

am avut si eu probleme asemanatoare, vezi posturi anterioare, doar ca la mine nu pornea nici la a 6 cheie cateodata. in urma scanarii cu vagcomul mi-a dat o eroare pe senzorul G2/G62, pe care l-am schimbat si problema nu a disparut. am schimbat bujiile, senzorul G2/G62, niciun efect. am rescanat si pe linga prima eroare mi-a dat una intermitenta pe EGR. sfatul primit a fost curatarea clapetei de acceleratie si a EGR-ului, urmata de adaptare. Mentionez ca aveam si oscilatii ale turometrului la relanti. Toata perioada asta am folosit doar benzina alto 101 de la rompetrol. A ramas in plan sa curat clapeta si EGR-ul, dar am schimbat benzina si am pus 99+ de la petrom. Sincer nu cred ca asta ar fi cauza, dar am observat ca nu mai face "figurile" mentionate anterior. am scanat cu vag-ul, nu am mai avut nicio eroare. Dimineata, la pornire chiar a plecat la prima cheie, nu chiar la sfert, dar a plecat, avand in vedere ca era si frig. S-a intamplat sa nu plece nici la prima, dar la a doua pleca la sfert. De principiu, nu pleaca la prima cheie atunci cand e frig si sta mai mult nepornita, dar consider ca e normal in conditii de iarna. Ce am observat la turometru, atunci cand pornea, e ca da initial era la 700-800 rotatii, imediat "sarea" la 1100-1200 rotatii, si se simtea cum se tureaza automat ca sa nu moara motorul. Inainte de scanare, cand nu imi pornea nici la a 6 cheie, nu reusea sa urce turometru la 1000-1100 rotatii, si murea brusc.

Nu stiu daca te-ai lamurit din ce am scris, concluzia mea e ca trebuie o curatare -clapeta acceleratie si EGR +adaptare, si apoi de urmarit simptomele. Sincer,la mine nu a mai facut figuri la pronire dupa ce am schimbat tipul de benzina, dar ma repet, e posibil sa fie doar o simpla coincidenta!

succes si te asteptam cu noutati!

Modificat de dumping
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine o sa imi testez bateria la rece dimineata sa vad ce valore imi arata. Apropo nu stiti sub ce valoare nu trebuie sa scada bateria cand o pornesc?

O sa si filmez cum suna cand o pornesc poate isi da cineva seama ce poate sa aibe.

Si da am vazut ca are o garnitura sub clapeta, am schimbat o si am stang bine bine surubele de la clapeta sa nu prinda aer fals.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi sa nu strangi prea tare sa nu crape.Pe rece nu ar trebui sa fie sub 10v.La pornire scade instant(nu ar trebui sa scada sub 8-9,asta si in fcti de uzura bateriei) dupa care urca si oscileaza sensibil in jurul valorii de 12-13v(asta si in fcti de consumatori).Sper sa nu ma insel.

"Totodata cand vreau sa plec de pe loc trebuie sa o accelerez mai mult ca daca nu se ineaca parca si vrea sa moara motorul, daca stau cu ea 1 min pe loc nu se mai ineaca."...tot asa se intampla si la mine de cand a venit frigul cu bujii ngk bkur6et din mai.O ignor,pentru ca oricum ar fi,regula sfanta pentru mine e sa o pornesc,nu ating pedala 30-40 secunde,si de preferinta daca pot,stau cat mai mult cu ea pornita inainte sa bag 1a si sa plec.O las sa se "incalzeasca" 1 minut cat trag centura,dau drumul la radio,etc :).

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La servici azi am masirat incarcarea si la rece imi dadea 14.5 14.55 dupa care a scazut la 14.4, 14.3 supa ce s a mai incalzit asta fara consumatori. Oare nu e prea mare valoarea si sa mi prajeasca bateria si de aia sa porneasca mai "ciudat" la rece?

Daca e prea mare incarcarea ce ar trebui sa schimb la alternator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

la rece cu motorul oprit trebuie sa nu ai sub 12.5 V ,iar la pornire nu trebuie sa scada sub 10.5 V , cu motorul pornit trebuie sa ai intre 14-14.4V pt o incarcare Ok...si la mine daca masor imediat dupa ce pornesc imi arata 14.6 V , dar asta dureaza pana scade turatia la 700 rpm apoi este 14.4V...numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost si eu acum cateva minute jos la masina si am facut masuratorile.Sunt 99.9% ca cele care le'a zis Luci26.Baterie noua Bosch Silver luata in septembrie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zebrocksky : De ce ai pus bujii BKUR6ET ? Si eu am schimbat de curand bujiile si dupa o scurta documentare am vazut ca bujiile pt. acest tip de motor, AZD, sunt PZFR6J-11, adica niste bujii cu platina. Acest lucru mi-a fost confirmat si de volksman atunci cand am fost sa le cumpar si citez: "AZD-ul merge DOAR cu aceste bujii". Uite un link de pe site-ul NGK unde m-am uitat inainte sa cumpar. Aceste bujii sunt sunt mai scumpe, 50ron/buc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna. Sunt si eu proaspat posesor al unui golf 4 de 2 luni si zilele astea am intampinat o problema !. Am motor cod AKL si dimineata la prima pornire porneste greu uneori doar cand este frig gen -5 grade da impresia ca ar merge "in trei pistoane" 2-3 secunde dupaia revine la normal merge rotund fara oscilatii la ralanti. O parere ceva pana ajung sa fac un test. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zebrocksky : De ce ai pus bujii BKUR6ET ? Si eu am schimbat de curand bujiile si dupa o scurta documentare am vazut ca bujiile pt. acest tip de motor, AZD, sunt PZFR6J-11, adica niste bujii cu platina. Acest lucru mi-a fost confirmat si de volksman atunci cand am fost sa le cumpar si citez: "AZD-ul merge DOAR cu aceste bujii". Uite un link de pe site-ul NGK unde m-am uitat inainte sa cumpar. Aceste bujii sunt sunt mai scumpe, 50ron/buc.

eu am avut initial Bosch, am pus denso iar acum le-am inlocuit tot cu Bosch, dar nu cu varianta initiala ca nu mai se fabrica ci cu Bosch super plus yttrium, FR7HPP33+.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jvu

1. Fara o diagnoza nimeni nu te poate ajuta cu ceva concret.

2. Aici se discuta despre AZD, daca se incep discutii despre alte motoare nu se mai intelege nimic.

@dumping

Nu stiu cum sta treaba cu Bosch, ma refeream la NGK.

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te contrazic,oricum e posibil sa ma insele memoria.Pana acum nu a dat nici un "rateu" ca sa zic.O sa ma apuc sa strang bani de PZF'uri. :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din Autodata :

Original equipment : Bosch

Type: F7HPP 222

mm : 1,0 - 1,1

Make: Beru

Type: 14FGH-7DTURX

Make: Champion

Type: RC89TMC

Make: NGK

Type: BUKUR6ET-10

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni tot asa porneste dimineata. Va atasez un link My link un sound clip ca sa vedeti cum face si eventual sa va da ti cu pararea( si e acolo jos scris subliniat save to PC). Eu suspectez o problema pe alimentare.

Tin sa va reamintesc ca doar la rece sub 2-3 grade incepe sa faca asa doar la prima cheie si dupa ce sta mai mult de seara pana dimineata(pe frig).De exemplu de la 7 la 15 nu face porneste la sfert.

Daca o opresc si o repornesc tot la sfert.

Va multumesc

Modificat de KOMODO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci sunt bune ce am doar ca am uitat un "u" din cod.nu pot vizualiza clipul:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa mearga, intai trebuie downladat, e acolo jos in dreapta " Save file to your PC" iar linkul e: http://www.2shared.com/audio/43SYO_75/Sound_clip_04.html.

Daca as avea probleme de compresie banuiesc ca ar porni si la cald greu sau nu as avea putere nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!