Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

e posibil....dae ceva legat de baterie ce poti spune?O masurare cu un multimetru ai facut?Dimineata inainte sa o pornesti sa vezi cat are.Poate-poate.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mentionat ca la mine s-a rezolvat problema odata cu schimbarea bujiilor. Totusi mise pare destul de recent sa ai probleme cu bujiile, poate ar trebui sa le desfaci sa le verifici macar vizual. Am gasit un link unde sunt descrise defectele ce pot aparea la bujii. Poate te ajuta. Uzura bujii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi dimineata am patit urmatorul lucru:

Am pornit normal motorul, si cam peste 30 sec am incercat sa plec de pe loc(-0,5C erau afara), moment in care s-a aprins beculetul rosu de la tempretura apei si palpaia intermitent, plus semnalul de atentionare. A palpait pana am oprit motorul si l-am repornit. Eu stiam ca beculetul se aprinde la temperaturi ridicate ale apei, nu si la cele scazute. A mai patit cineva asta?E vreo problema?

Verifica si tu antigelul din vasul de expansiune. Pe pariu ca e sub nivel. S-ar putea sa-ti piarda pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aaa.....da si tu te rog mai multe detalii...Spre ex cand ai facut ultima revizie(filtre,bla,bla,bla) si ce ai mai schimbat.

Eu presupun filtrul de aer.Sau egr.

Ultima revizie facuta acum 5000 km. Schimbat filtru aer, ulei. In iarna ,acum 20.000 km schimbat filtru polen, benzina ,distributie. Masina a mers perfect ,pana cand acum 2 luni ,dupa un plin masina a inceput sa consume cu aprox 2/100 km mai mult. Si puterea o simt scazuta, inainte era mult mai sprintena. Am pus vag-com ,nici o eroare la motor :|. Uleiul e la nivel, bobinele de inductie nu dau erori ,desi una dintre ele are pe suprafata superioara ca o adancitura. Bujiile sa fie? Chiar nu am idee si sunt disperat pentru ca nu am nici o eroare si nu stiu de unde sa incep. Pareri?

Am uitat sa precizez ca inainte ca masina sa consume mai mult pe computerul de bord cand puneam contactul aparea tot timpul 6.4 l/100km. Acum apare 7.7 iar cu o saptamana inainte a aparut 8.1 . Habar nu am ce sa fie.

Tocmai am schimbat filtrul de benzina si nu observ nici o modificare. Masina consuma la fel ? Chiar nu ma poate ajuta nimeni cu o idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat daca prima sonda lambda (cea de dinainte de catalizator) functioneaza in parametri? Daca nu, e posibil sa nu se faca amestecul de benzina-aer corect si sa dea simptomele pe care le descrii. Daca functioneaza corect, schimba bujiile, dar ai grija de care pui, pentru AZD sunt NGK cu platina. Pe restul motoarelor 1.6 gen BCB merg si alte modele. Eu le-am schimbat acum 2-3 saptamani, la volksman 50 lei/bucata. Si vreau sa zic ca desi nu aveam o eroare, masina porneste mai bine la rece. La consum nu am fost atent, merg mult prin oras si nu-mi dau seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NGK am si eu din mai montate.3 electrozi.Codul=BKUR6ET(sper sa ma tina memoria).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare :

In stutul incercuit aveti ceva furtun sau este ca si in poza atasata ? Am fost azi sa-mi fac schimburile si mecanicul mi-a zis ca cica acolo ar trebui sa fie un furtun ceva dar eu nu tin minte sa fi avut asa ceva , de acea va intreb pe voi .

Multumesc

post-27958-0-97729900-1291152511_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aaa.....da si tu te rog mai multe detalii...Spre ex cand ai facut ultima revizie(filtre,bla,bla,bla) si ce ai mai schimbat.

Eu presupun filtrul de aer.Sau egr.

Ultima revizie facuta acum 5000 km. Schimbat filtru aer, ulei. In iarna ,acum 20.000 km schimbat filtru polen, benzina ,distributie. Masina a mers perfect ,pana cand acum 2 luni ,dupa un plin masina a inceput sa consume cu aprox 2/100 km mai mult. Si puterea o simt scazuta, inainte era mult mai sprintena. Am pus vag-com ,nici o eroare la motor :|. Uleiul e la nivel, bobinele de inductie nu dau erori ,desi una dintre ele are pe suprafata superioara ca o adancitura. Bujiile sa fie? Chiar nu am idee si sunt disperat pentru ca nu am nici o eroare si nu stiu de unde sa incep. Pareri?

Am uitat sa precizez ca inainte ca masina sa consume mai mult pe computerul de bord cand puneam contactul aparea tot timpul 6.4 l/100km. Acum apare 7.7 iar cu o saptamana inainte a aparut 8.1 . Habar nu am ce sa fie.

Tocmai am schimbat filtrul de benzina si nu observ nici o modificare. Masina consuma la fel ? Chiar nu ma poate ajuta nimeni cu o idee?

Ai verificat daca prima sonda lambda (cea de dinainte de catalizator) functioneaza in parametri? Daca nu, e posibil sa nu se faca amestecul de benzina-aer corect si sa dea simptomele pe care le descrii. Daca functioneaza corect, schimba bujiile, dar ai grija de care pui, pentru AZD sunt NGK cu platina. Pe restul motoarelor 1.6 gen BCB merg si alte modele. Eu le-am schimbat acum 2-3 saptamani, la volksman 50 lei/bucata. Si vreau sa zic ca desi nu aveam o eroare, masina porneste mai bine la rece. La consum nu am fost atent, merg mult prin oras si nu-mi dau seama.

Am scos mufa de la prima sonda lamdba si merge la fel.E drept nici n-am rulat cu asa decat 2 km dar presupun ca ar trebui sa se simta o diferenta nu? Pe vag-com nu da eroare sonda lamdba ,de masurat nu pot pentru ca varianta de vag-com e cea freeware .Sa rulez cu mufa scoasa cu motorul cald si sa vad daca se schimba comportamentul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare :

In stutul incercuit aveti ceva furtun sau este ca si in poza atasata ? Am fost azi sa-mi fac schimburile si mecanicul mi-a zis ca cica acolo ar trebui sa fie un furtun ceva dar eu nu tin minte sa fi avut asa ceva , de acea va intreb pe voi .

Multumesc

Buna,

Tot 1,6 16v AZD am si eu, si nici eu nu am niciun furtun pe acolo. Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Halal mecanic ii ala....

Nu am vazut nici un golf de acest tip si sa aiba furtun acolo. Nici al meu nu are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok , mersi baieti . Asa am zis si eu dar tipul nu si nu :)) acolo trebuie sa fie un furtun . Mecanicul meu e plecat din tara si am ajuns la tipul asta pentru schimburi , dar nici nu o sa ma mai duc pe acolo ca poate imi spune ca-mi lipseste jumatate de motor :)) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Halal mecanic ii ala....

Nu am vazut nici un golf de acest tip si sa aiba furtun acolo. Nici al meu nu are.

subscriu si eu....nici al meu nu are.Si nici Bora tatalui meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,de curand am mai cumparat o masina,si anume Golf 4 cu acelasi tip de motor si problema e ca de cateva zile cand sunt in trafic mai aglomerat imi fluctueaza relantiul,parca da sa se opreasca masina si brusc sare la 1200 ture.Cu motorul cald imi sta la relanti la 800 rotatii si intr-o secunda scade undeva la 400 si urca la fel de repede la 1200 si se stabilizeaza la 800,ce sa mai,tremura motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos mufa de la prima sonda lamdba si merge la fel.E drept nici n-am rulat cu asa decat 2 km dar presupun ca ar trebui sa se simta o diferenta nu? Pe vag-com nu da eroare sonda lamdba ,de masurat nu pot pentru ca varianta de vag-com e cea freeware .Sa rulez cu mufa scoasa cu motorul cald si sa vad daca se schimba comportamentul?

Daca scoti mufa nu faci altceva decat sa simulezi faptul ca ea nu functioneaza, deci simptomele ar trebui sa ramana nu sa dispara. Ideea este atunci cand sonda functioneaza corect amestecul se face corect, cand scoti mufa sau sonda nu functioneaza amestecul se face dupa niste valori implicite, ceea ce da consum marit. Si eu am avut prima sonda busita si nu am simtit vreo diferenta notabila.

Ai un link aici- despre cum se face testarea sondelor lambda cu vagcom. Faptul ca nu iti da cod de eroare nu e relevant. La mine, in momentul de fata nu functioneaza sonda a 2-a de vreun 1 an si abia acum o luna mi-a dat primul cod de eroare cu "B1-S2 No activity". Sa te uiti in special pe canalul 032 sa vezi valorile amestecului la relanti si in sarcina.

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos mufa de la prima sonda lamdba si merge la fel.E drept nici n-am rulat cu asa decat 2 km dar presupun ca ar trebui sa se simta o diferenta nu? Pe vag-com nu da eroare sonda lamdba ,de masurat nu pot pentru ca varianta de vag-com e cea freeware .Sa rulez cu mufa scoasa cu motorul cald si sa vad daca se schimba comportamentul?

Daca scoti mufa nu faci altceva decat sa simulezi faptul ca ea nu functioneaza, deci simptomele ar trebui sa ramana nu sa dispara. Ideea este atunci cand sonda functioneaza corect amestecul se face corect, cand scoti mufa sau sonda nu functioneaza amestecul se face dupa niste valori implicite, ceea ce da consum marit. Si eu am avut prima sonda busita si nu am simtit vreo diferenta notabila.

Ai un link aici- despre cum se face testarea sondelor lambda cu vagcom. Faptul ca nu iti da cod de eroare nu e relevant. La mine, in momentul de fata nu functioneaza sonda a 2-a de vreun 1 an si abia acum o luna mi-a dat primul cod de eroare cu "B1-S2 No activity". Sa te uiti in special pe canalul 032 sa vezi valorile amestecului la relanti si in sarcina.

Nu se poate masura cumva cu multimetrul? Sunt plecat din tara si nu am un tester sa o verific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,de curand am mai cumparat o masina,si anume Golf 4 cu acelasi tip de motor si problema e ca de cateva zile cand sunt in trafic mai aglomerat imi fluctueaza relantiul,parca da sa se opreasca masina si brusc sare la 1200 ture.Cu motorul cald imi sta la relanti la 800 rotatii si intr-o secunda scade undeva la 400 si urca la fel de repede la 1200 si se stabilizeaza la 800,ce sa mai,tremura motorul.

Curata clapeta de acceleratie si eventual egrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate masura cumva cu multimetrul? Sunt plecat din tara si nu am un tester sa o verific.

Nu stiu daca se poate masura cu multimetrul. Sorry.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am stat si m-am gandit si mi se pare ca o posibilitate ar fi ca bujiile sa trebuiasca schimbate. Cei care au computer de bord ma pot ajuta cu o ipoteza.Cand pornesti masina ,sau pui contactul, pe computer afiseaza consum instant 6.4 l/100km. De cand am probleme cu pierderea de putere si consumul,computerul afiseaza 8 l/100km. Cateodata oscileaza la 7.9 l/100km. Din moment ce sonda lambda nu are nici un mesaj de eroare ,si sunt si in imposibilitatea de a o testa ,probabil ar fi mai indicat sa cumpar niste bujii noi. Cat poate influenta bujia mersul unui motor ? Sau consumul? La rece porneste destul de bine. Ce credeti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

egr-ul e in regula? Aveam odata un egr cu tubuletul care trage aer infundat de vechiul proprietar . Dupa ce l-am refacut aparea un consum instant de 50 la suta la relanti. Poate te ajuta informatia asta. Desi am cutratat acel egr nu am reusit sa-l adaptez cu vag-ul si a ramas asa. In continuare consumul la relanti variaza dar nu cred ca indica o valoare reala.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut la toata lumea am si eu un golf 1.6 16 v si nu stiu ce sa mai zic de el poate ma ajuta cineva masina nu mai trage deloc si sa aprins in bord motorasul ala si nu stiu ce sa zic ca ar putea :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ sorin_)( - exista posibilitatea sa fie o bobina - simptome: ralanti neregulat + lipsa de putere (motorul merge in 3 pistoane) si martorul check engine aprins. Recent am patit si eu dar am avut bobina de rezerva. Detalii gasesti aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare posesori de AZD. Vreau sa va prezint problema la golful meu.

Nu stiu daca e coincidenta sau nu dar dupa ce am facut schimbul de ulei si filtre de aer, benzina si ulei dimineata cand e rece are o mica ezitare la pornire adica sau o lungeste un pic sau porneste turat mai jos si apoi ajunge imediat la turatia corespunzatoare pt temperatura de afara. Totodata cand vreau sa plec de pe loc trebuie sa o accelerez mai mult ca daca nu se ineaca parca si vrea sa moara motorul, daca stau cu ea 1 min pe loc nu se mai ineaca.

Tin sa va zic ca treaba asta a aparut si dupa ce am stat in coloana 25 km iar a doua zi dimineata a pornit cu simptomele descrise. In timpul zilei porneste bine la sfert numai dupa ce sta mai mult si anume dimineata face asa. Alte probleme nu am cu ea. Sa fi nimerit un filtru de benzina rau? E mann totusi. Iar erori pe vag com nu am.

Poate nu are nimic si e normal dar eu astept parerile voaste.

Am urmat sfatul vostru si am schimbat si bujiile la problema mea. Ori am eu o problema la masina sau chiar asa trebuie sa porneasca cand e frug afara. Nu mai porneste la sfert si o lungeste cam 2 secunde. Si la voi face la fel? Daca nu fac la fel suspectez sistemul de alimentare. Dar de ce numai cand e frig afara?

Si nu puteti sa mi da ti un sfat cum as putea sa testez sistemul de alimentare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!