Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată


Va salut.

Cine ma poate ajuta cu un cod la furtunul de vacuum ?in poza atasata se observa un furun din servo in admisie(cred) care are o crapatura de 20mm.Ca si simptom,de fiecare data cand pornesc ,masina pedala de frana e foarte tare.

Motor AZD.

P_20160417_203030_1_p.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E furtunul de vacuum ce leaga servofrana de galeria de admisie. Se schimba tot inclusiv cu acea valva unisens. Daca e crapat tare pierzi vacuum si e normal sa-ti afecteze functionarea franei. Codul nu il stiu, insa iti pot spune ca la reprezentanta am dat putin peste 100 lei pe el. Poti sa-l intrebi pe Alex in topicul Volksparts si iti da codul si pretul. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,astazi s-a intamplat beleaua,cand viram mai tare se auzea pompa de servodirectie tot mai urat asa ca am verificat nivelul de lichid.Vasul era gol asa ca am completat sa pot ajunge pana acasa dupa care am verificat pe unde e pierderea.Din ce am putut observa pierde pe la caseta de directie,pe partea pasagerului,din auzite se poate reconditiona sau cumperi una gata reconditionata cu cea veche la schimb sau cum imi spunea un tip care se ocupa cu piese auto se pot schimba oringul si simeringul din ea.Banuiesc ca nu e usor de demontat mai ales ca nu am canal sau vreo rampa si mai ales cred ca nu e usor de reparat.

Daca ma puteti ajuta cu vreun sfat e binevenit !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut sunt nou pe forum;am si eu un golf 4 1.6 16v azd din 2001.de curand am trecut masina pe gaz instalatie landi renzo si am urmatoarea problema

Dimineata porneste la sfert dupa 1km aprox.trece automat pe gaz cand ajunge apa la 90 incep oscilatiile la relanti mentionez ca problema asta face si pe benzina numai ca pe gaz mi se opreste motorul la prima intersectie din cauza oscilatiilor,am fost la zeci de testere si imi da zonda lambda,singura varianta cu care pot sa merg cu masina este sa-i scot mufa de la egr si nu mai are nici o problema doar imi urca turometrul peste 1200 de rotatii cateva secunde in momentul cand scot pe liber....De precizat ar mai fi ca si pana sa o trec pe gaz mi-a facut faza asta cu oscilatiile insa nu se oprea motorul atunci am schimbat bujiile si a fost ok

Ce as putea sa-i schimb egr,clapeta sau ce ?Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti.

Am o intrebare, am gasit pe net 2 poze cu un motor AZD care are ceva supapa pe care este atasat un furtun.

Ce poate fi pentru ca eu nu am supapa cu pricina si nici furtunul.

Alta intrebare: unde se afla valva PCV?

A treia intrebare: Am gasit aceasta pagina cu ceva upgrade, ce parere aveti?

Link: http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=227825.0

imag0184v.jpg

imag0185.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce vezi tu acolo e motorul BCB, extrem de asemanator cu exceptia partii ce tine de gazele de carter, ce are acea valva ce duce sub buson, are si rezistenta de incalzire pe furtunul ce duc gazele in filtrul de aer. Se poate adapta si pt azd sistemul.

 

Copasi, pe forum este un user Trami, ce reconditioneaza casete. Vorbeste cu el. Insa, ai grija ca e posibil sa iti fi afectat si pompa servo.

Coty, daca si pe benzina si pe gaz se anifesta la fel, atunci instalatia de gaz e exclusa. Incearca mai intai sa cureti egr-ul, apoi o adaptare a sa.

Care sonda iti dadea eroare? Daca e 2, nu e nimic grav, a sesizat gazele arse aiurea, e normal. Daca e sonda 1 nu e bine, aceasta avant un rol important in reglarea amestecului aer/combustibil.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Dan. Ms de răspuns. Îmi poti spune care e avantajul adaptării acelui sistem pe azd? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns Dan,nu mai stiu care sonda era,dar de ce merge daca ii scot mufa de la egr?

Stiti pe cineva din Pitesti care se pricepe intr-adevar la diagnoza nu din astia care vin cu laptop-ul iti sterge eroarea si gata.....?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...poate sa-mi zica si mie cineva unde se afla senzoru de turatie la azd.....o poza ar fi de mare ajutor daca se poate

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! 

Am mai scris pe grup, dar nu mai stiu daca tot la aceasta postare.

Am o problema legata de trasul masinii. Am un golf 4 din 2001, 1.6 16 v azd, iar cand  incepe sa se incalzeasca motorul nu mai trage bine, se tureaza greu, mai ales in viteza a doua. Cand accelerez in viteza a doua, deabea urca de la 2000 de turatii, doar dupa 3000 incepe sa mearga mai bine. Mentioneaz ca problema apare doar cand incepe sa se incalzeasca, cu motorul rece nu sesizez aceasta problema. Stiu ca e benzinar si trebuie sa merg cu ea turata, dar urca prea greu cand e cald motorul.

Am schimbat la ea bujiile, distributia si o bobina de inductie in vara anului 2014. In anul 2015 am schimbat ambele sonde lambda, iar schimbul de ulei il fac la timp.Bujiile sunt de la bosch.

As fi foarte recunoscator tuturor, daca m-ati putea ajuta.

O zi buna la toata lumea! Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aceeasi problema ca tine, 2 mecanici au zis ca e motorul batran la 250k. Pentru benzina e mult si e spre moarte (asa au zis ei). deci ma resemnez si sa merg asa sau sa incep sa bag bani in el. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ca e batran motorul la 250.000 e cea mai mare vrajeala si nu mai ai ce cauta la mecanicul ala.O fi batran ca nu a fost servisat la timp motorul.Dar daca ii faci schimburile la timp, treci lejer 500.000 fara probleme la motor.Poate aveti primul catalizator infundat, sau evacuarea infundata, de aici si urcatul greu in turatii.Poate de la filtrul de benzina sau aer.Azd'ul e un motor relativ simplu, fara prea mari batai de cap.Rezolvarea sigur este una usoara si mai putin costisitoare.

Modificat de ionutMK4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat acum 500 km cand am cumparat-o: distributie intinzatoare role curele pompa de apa, ulei, toate filtrele (ulei, benzina, aer, polen), . Am curatat EGR si clapeta de acceleratie. Dupa ce am luat-o din service mi s-a zis ca am simeringuri obosite sa nu trag tare de ea.  Nu stiu ce is alea si cat costa sa le schimb.   Dar mai incolo. Singurul lucru pe care o sa il fac vara asta : 4 bujii noi ca nu stiu ce are acum pe ea. O sa caut pana atunci ceva recomandari de bujii. Si cred ca si benzina are o influenta. am mers cu 98 si cu 95, desi nu e mare diferenta, la 98 parca e ceva mai vioaie, nu mult dar e.

Modificat de aditzu'
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa le luam pe rand:

Avantajul sistemului de gaze carter pt bcb versus azd este ca in primul caz rezistenta de incalzire ajuta la topirea dopului de gheata ce se formeaza pe furtun. Acel furtun de pe gatul de umplere cu ulei preintampina acumularea de presiune in cazul in care furtunul de carter se infunda.

Pt ca, daca veti pati la azd sa de-a ulei pe la joja, primul lucru ce sa-l faceti e sa desfaceti busonul de umplere cu ulei si astfel presiunea acumulata se va pierde, fapt ce va preintampina sa mai de-a ulei pe la joja. Daca cumva aveti dubii precum furtunul are dop de gheata, puteti porni motorul cu busonul desurubat si sa-l lasati la ralanti pana se desfunda acel furtun. Insa dop se poate forma si la intrarea in filtru, acolo e un fel de sita, care sa preintampine intrarea in galerie a corpurilor straine si se fremaza dop chiar la intrarea in filtru. Trebuie verificat si acolo.

 

Coty, eu te-am intrabat despre sonda deoarece daca era eroare de sonda lambda 1 trebuie sa o schimbi.

Sigur tu ai pbme cu egr-ul de aceea ti-am recomandat sa-l cureti si sa-l adaptezi. Daca mai face, va treb sa-l schimbi.

Insa de regula o anomalie este cumul de factori, de aceea treb luat prin eliminare.

Legat de scanare, daca ai erori nu le sterge, scriele aici si le interpretam noi. Sunt destul de importante si aceste erori, o simpla stergere a lor nu rezolva nicidecum cauza.

 

azd-ul din ce stiu are 2 senzori de turatie: unul pe volant si se afla in partea dreapta a compartimentului motor in zona timoneriei (cum te uiti tu la el) si altul pe capacul axelor cu came ce se afla tot in partea dreapta in partea superioara, e vizibil dupa ce dai capacul filtrului de aer jos.

 

Daca motorul la rece functioneaza bine nu are treaba ca e batran. La cald e posibil sa ai pbme cu clapeta de aer din interiorul carcasei filtrului de aer, sa iti fie blocata, astfel iti trage aer din galeria de evacuare. Cand e rece, tot de acolo trage aer insa motorul fiind rece nu e asa influentat. Aerul cald fiind mai putin dens e normal sa afecteze un motor cu aspiratie. Vinovat e bimetalul ce actioneaza aceasta clapeta, ea va trebui blocata (pe deschis sau inchis) manual. Nu mai retin vara cum trebui blocata, insa ideea e simpla: iarna trebuie sa traga aer din galeria de evacuare prin tubul ce vine pe capacul galeriei, vara va trebui sa traga aer prin tubul interior din carcasa filtrului de aer, ce aspira aer din compartimentul motor.

In linkul postat si de tommy http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=227825.0

se vede clar acea clapeta de aer si tubul din mijloc e prin care se va trage aer iarna iar cel lateral vara.

Ce a incercat tipul ala sa faca e sa mareasca debitul de aer ce intra in carcasa insa nu stiu daca ajuta cu ceva lucrul asta la motoarele noastre.

La o adica, se poate scoate de tot acea clapeta, astfel se va aspira aer mixat. E de probat, nu pot spune daca e o solutie optima sau nu, in special vara.

Din pacate acel bimetal nu exista separat in oferta vw, el face parte din toata carcasa filtrului de aer, nou costand enorm, cca 900 lei.

Insa undeva pe forum am vazut ca unii colegi au gasit acel bimetal pe ebay. Nu m-a prea preocupat pbma personal neavand pbme de acest fel, insa de regula anual eu desfac si curat cu grija si acel bimetal si clapeta respectiva, o actionez impigand de bimetal de vreo 2-3 ori sa verific ca totul e in regula si pana acum vad ca nu am avut pbme.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, ionutMK4 said:

Asta ca e batran motorul la 250.000 e cea mai mare vrajeala si nu mai ai ce cauta la mecanicul ala.O fi batran ca nu a fost servisat la timp motorul.Dar daca ii faci schimburile la timp, treci lejer 500.000 fara probleme la motor.Poate aveti primul catalizator infundat, sau evacuarea infundata, de aici si urcatul greu in turatii.Poate de la filtrul de benzina sau aer.Azd'ul e un motor relativ simplu, fara prea mari batai de cap.Rezolvarea sigur este una usoara si mai putin costisitoare.

Esapamentul final si intermediar l-am schimabt prin octombrie 2015. Am fost pe la mecanici si ei spun ca nu are nimic masina, dar eu o simt de fiecare data. Uneori in panta, merge atat de greu, ca debea trec, desi merg cu a doua. Filtrele le schimb toate cand fac si schimbul de ulei. Am uitat sa mentionez ca si clapeta de acceleratie e noua, nu are nici jumatate de an pe masina.

Modificat de CosminMarian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mercy Dan de curatat egr mi l-a curatat cineva acum nu stiu daca l-a curatat bine, ca nu ma pricep dar de adaptat sigur nu.O sa repet operatiunea si o sa va anunt ce am facut si o sa-l si testeze am inteles pe pinii 1 si 5 legati la baterie sa vad daca lucreaza....o sa MAI merg si la un tester si o sa postez erorile.....multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci atunci cu gaurirea capacului motor ne-ai lamurit, nu o sa fac chestia asta, o sa pozitionez clapeta in functie de anotimp. 

Ne poti spune pasii ce trebuie urmate pentru adaptarea acestui sistem de gaze? Ca evident ai cunostinte mult mai multe decat unii dintre noi, si am aprecia ajutorul :rolleyes:

Ce piese avem nevoie, ce unde se conecteaza ... am intrebat mecanicul la care merg de obicei si spune ca nu se poate face, ca asa sunt facute motoarele , si fiecare iarna e la fel, daca nu faci multi km se face dop de la condens si arunca uleiul la joja ....  :banghead:

Eu sincer as vrea sa incerc, ca doar incercarea moarte n-are :P 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MURARU DAN MA INTERESEAZA CEL DE LA volant UNDE SE AFLA DOAR ATAT

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era undeva pe forum un topic despre acea clapeta din galerie. Cu noua interfata nu mai dau de ea. Dar o sa mai caut.

Insa atentie, acest lucru nu are absolut nimic de-a face cu prevenirea infundarii carterului si datul uleiului pe la joja.

Daca spuma de la ulei ingheata singurul remediu e sa se mearga suficient de mult cu masina cand e rece afara astfel incat sa dispara orice urma de condens.

Eu personal nu fac primul drum sub 6-7 Km. Ma invart de nebun pana fac km. Recunosc ca am patit-o si eu cu uleiul pe la joja o data cand am facut cateva drumuri scurte, ultimul chiar f scurt, masina se aburise, am prins o zi cand s-a racit brusc si a favorizat aparitia condensului si chiar m-am gandit la carter.

Dimineata noroc ca am stat cu ochii pe motor si cum am vazut ca da pe la joja am desfacut busonul de ulei.

De aceea zic, e un sistem relativ prost gandit, simplu ce-i drept insa dat fiind potentialele probleme, se impune acest remediu.

vw-ul a mai remediat din pbme cu bcb-ul, va dati seama ca nu degeaba au adoptat alt sistem pt carter.

Plus de asta, ajutati si la sanatatea motorului, drumurile scurte si dese nu prea fac bine uleiului si dat fiind alta buba a motorului si anume blocarea segmentior raclori de ulei, va dati seama ca e bine sa prevenim in loc sa avem pbme. 

A doua la mana, curentul absorbit din baterie la pornirea la rece iarna se acumuleaza dupa cca 4-5 Km, deci iata inca un motiv pt a nu face drumuri f scurte iarna.

Coty, egr-ul curata-l cu sprayuri pt curatirea carburatoarelor si clapetelor de acceleratie. Nu orice spray e bun.

Dupa ce te asiguri ca lucreaza, adapteaza-l cu vagcomul dupa montare. Dar daca el lucreaza insa potentiometrul e dus, nu mai ai ce-i face si trebuie schimbat.

cr3itoos

Maine dimineata ma uit unde e senzorul de turatie al volantului, insa uita-te dupa un fir ce duce prin zona timoneriei. Senzorul din ce stiu e mai ferit vederii insa firul il da de gol. Gandeste-te ca el e un senzor hall care citeste dintii de pe coroana volantei. Undeva unul din dinti e tesit sau lipseste asa el genereaza semnal ce ajunge la ecu.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa "vezi" senzorul,dai jos admisia.Ca sa il schimbi fara sa dai jos admisia,innebunesti,plus ca are o pozitie tare ciudata.Senzorul intra oblic in "soclu"(gaura ) iar prinderea pe bloc e perpendiculara.Ca si idee e sub clapeta de acceleratie,in dreptul grupului cutiei de viteze si mai are si un capacel de cauciuc peste cablu ca sa fie SI mai ascuns.Cum a zis si Dan,pe langa timonerie.

post-117185-0-83069100-1363973049.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc  zebrocksky ,aku sa vad cum il dau jos....asta cica ar fi problema la mn de mi se opreste in mers.....dar dc nam nici o eroare in bord...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel se opra si la mine si nu dadea nici o eroare...

in schimb la 1.8 am avut nspe probleme cu fctionarea motorului toate datorate g28ului care nu a dat eroare decat cand a picat de tot.In jumatate de an cat am cautat rezolvarea la simptomele pe care le avea,o data nu a aparut pe scanare.Cand a picat,am zis...eh a picat si asta.Surpriza maxima a fost cand l'am schimbat si totodata au disparut si celelalte probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat ai dat pe senzoru g28 ,si care ar fi mai bun

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut Dan am reusit in seara asta sa fac o scanare asta e ultima poza dupa ce am mai mers cu masina dupa ce mi-a sters primele erori

20160422_211825.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la egr nu mi-a dat nimic doar prima data cand aveam mufa scoasa ceva de genul

-linear o2 sensor pump current open circuit P1178 intermittent

-potentiometer for egr g212 signal to slow

-egr valve open circuit

Repet erorile astea doar cu mufa de la egr scoasa.

Alte erori care au ramas in afara de cele din foto ca nu pot sa mai adaug alte poze....

-00953 interior light time limit unknown switch condition inttermitent

-00944 heated  exterior mirror passenger side Z5

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!