Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Baz, 300 k km in 3 ani :banghead:  Si restul anilor pana cand ai luat-o? Nu se vedea uzura pe volan, schimbator, scaune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, sabin16azd a scris:

Baz, 300 k km in 3 ani :banghead:  Si restul anilor pana cand ai luat-o? Nu se vedea uzura pe volan, schimbator, scaune?

putin de tot la anii ei interiorul e destul de ingrijit ... cine stie, poate or fi spus si aia asa doar ca sa ma faca sa merg urgent la ei ... dar de banii aia imi fac motoru` si mici retusuri la caroserie daca chiar e asa, la inceput cand o luasem acum 6 luni am folosit Castrol 5w30 dupa ce am vazut ca imi consuma, mecanicul meu mi-a recomandat sa trec pe un ulei putin sa mai gros si am inceput sa bag 10w40 ... acum dupa cateva comentarii si review`uri la Motul x cess 5w40 cativa recomanda cu incredere sa foloseasca acest ulei dupa ce la rand-ul lor au folosit si ei Castrol ... acum cine stie pana strang bani am sa cumpar un bidon de 5l+ 1 de 1l  sa am de completare cand caz de ceva si am sa incerc sa vad desii daca e motorul de vina nu prea cred ca ar fi asta o solutie ... multi spun ca e scump uleiul, din cate vad pe net e intre 120-160 lei bidonul de 5 l ... nu mi se pare o avere ...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w30 dupa o anumita uzura nu mai e recomandat, e prea subtire la cald.

As merge pe 5w40.

10w40 e mult inferior 5w40-ului, nu mai zic la specificatii, norme ce le indeplineste si e la fel de "gors"/"subtire" zii cum vrei tu, la cald, deci nu ii vad rostul.

Plus ca in nici un configurator nu am gasit sa se recomande 10w40 pt motorul asta.

Ideal e 5w30 fara discutie, are ceva detergenti mai multi in el, indeosebi detergenti ce previn depunerile pe piston, insa motorul treb sa fie in tolerante, altfel e prea subtire.

 

Referitor la interior, eu am putin peste 200.000 facuti in 13 ani si interiorul e ca nou, deci 300 in cativa ani nu are cum sa uzeze interiorul.

 

Am fost astazi dimineata la firma respectiva, aseara aveau inchis, avand program intre 7:30 si 16.

Eu nu am absolut nici o treaba cu aceasta firma, nu am nici un interes personal sa-i fac reclama, atat doar, stiu multi ce s-au dus la ei cu motoarele praf si dupa interventie circula si in ziua de azi cu ele fara pbme.

Rog un moderator daca considera ca e mai bine, sa faca un topic strict cu privire la reparare motoare ce necesita prelucrare mecanica, ma gandesc ca si confratii cu diesel vor beneficia de serviciile acestei firme. Poate sunt multi cu dube si masini mari a caror motoare necesita interventie si astfel isi pot repune pe picioare motoarele.

Repet, repara orice inseamna motor, indiferent de cilindree, marca si ce vrei voi.

Singurul dezavantaj e ca trebuie sa luati blocul in brate si sa-l duceti acolo sau sa-l trimiteti prin curier, e o lista cu firmele de curierat cu care dansii colaboreaza.

Firma se numeste SC Psapet Prod Com Srl Bacau, au si site,am pus link-ul direct catre partea auto, unde puteti vedea ce operatii pot face. http://www.psapet.ro/servicii/auto/auto.html 

Date de contact: dl Petrila Sorin Dorinel, 0734 77 27 38, sorin@psapet.ro

Asa ca, pt cei ce se vor trezi cu cilinsrii uzati, ei pot aduce la urmatoarea cota de reparatie, astfel sa se potriveasca semeringurile corespunzatoare respectivei cote.

Nu stiu preturi, atat stiu, pt a schimba semeringurile de la supape ce include curatare supape, verificari si inlocuirea doar a semeringurilor, undeva la 360 lei. Daca in urma verificarilor treb inlocuite supapele, pretul poate creste. Preturile nu includ pretul pieselor, piesele fie le aduceti voi, fie le comanda ei.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Veni vb de km multi, cel indicat de bord poate fi mesterit, dar din câte am auzit cel ce apare in tester e cel real pt ca aia e stocat în ecu si nu poate fi sters sau modificat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stii ce sa modifici mai ales la benzinar, nu mai poti depista nici cu mama testrului. La inceputuri, cand nu toti aveau testerele potrivite si cunostintele necesare, omiteau sa stearga din calculatorul de injectie al masinilor diesel si asa il puteai depista. Insa repet, cu un tester potrvit la benzinar stergi si doar daca exista un istoric la reprezentata sa poti depista schimbarea.

referitor la firma Psapet, in Bacau mai toti mecanicii cand vine vba de inlocuit semeringuri te trimit direct la ei, nimeni nu se complica, mai ales cand vine vda de verificat jocuri smdp. Pt segmenti e alta treaba, acolo ajungi la rectificat doar in cazuri extreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin cu o intrebare... Nu stiu daca locul ei e aici, sper sa nu gresesc. La mine motorul e destul de zgomotos, mai ales pe turatii, si nu vorbesc de ture multe, de pe la 1800-2000 incepe sa urle. Curios e ca se aude mai deranjant inauntru decat afara. La relanti trebuie sa te apropii de capota ca sa-l auzi. Daca turez pe loc e in limitele bunului simt. Daca sunt in mers zici ca sunt la curse, asa o aud eu inauntru. De afara, zic cunoscutii ca se aude ok. Tobele nu rasufla. Am eu pitici pe creier? La voi cum e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

racordul flexibil poate sa fie spart si de aici zgomotul. Verifica si imbinarea tobelor sa nu rasufle pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, Dan.Am verificat asta. Nu se simte niciun suflu de aer la racord. Nu sunt urme de fum niciunde pe traseu. E posibil sa fie sitele cazute desi exteriorul e intact? De ce se aude doar di habitaclu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

racordul flexibil da e cel oriĝinal are dedesupt de sita ceva tare ce se poate crapa fara sati dai seama din exterior. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea ceramica, nu? Am stat cu mana aproape de el, nu se simte nimic. Urme de fum nu se vad. Ma gandesc ca poate fi totusi spart pe sus, spre baie. O sa ma bag iar sub ea in weekend.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi ,m-i sa rupt un surub in galeria de admisie ,unul din suruburile ce vine prins teava care vine de la egr ,intrebarea mea este ,daca este greu sau complicat de demontat galeria si sa incerc sa scot eu surubul .Daca cineva a mai demontat si ma poate ajuta cu ce trebuie de demontat as fi foarte recunoscator .multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca sa rupt chiar sub clapeta de acceleratie unul din acele 2 suruburi de 10...acolo ai niste filete din bronz incastrate in galerie...in primul rand trebuie data jos rampa de la injectoare(2 torx de 27 si tragi de ea ca are oringurile de la injectoare care tin apoi o legi cu a faseta de bratul la stergatoare...) apoi galeria este prinsa cu suruburi cu , cap de imbus de 6 si sa nu uiti sa scoti mufa de la senzorul de presiune MAF...ori il dai jos si pe ala dar nu vad rostul(il dai jos in caz ca nu l ai curatat cu ocazia asta...)o sa mai ai furtunul de la racire(il vezi prins tot pe galerie in 2 locuri)totusi eu te sfatuiesc sa dai jos clapeta de acceleratie(intai iei minusul la baterie)si ai destul loc(o sa te cam necajeasca pompa la frana dar se poate lucra...)si incerci cu o bormasina cu un  extractor de suruburi rupte garantat il dai afara(doar sa ai grija sa nu faci filetul praf care este din bronz din cate am vazut eu...Bafta la mesterit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc sdR+ am incercat sa desfac cele 2 suruburi de la rampa de injectoare ,nu am reusit ba din contra le-am stricat filetul cu toate ca am avut torx +w40 ,nu au vrut neam sa iasa :( ,am sa incerc la un service sa le desfaca si voi incerca tot eu acasa sa o rezolv .Va trebui cumva sa schimb si garnitura de la galerie ??? si daca da stie cineva ce cod ?.Si acum o ciudatenie dar daca sa rezolvat ma bucur enorm ,aveam o eroare de care nu puteam scapa si anume ;17566 - manifold pressure sensor (g71). care se manifesta cum plecam de pe loc poate si in 500-800 metri se aprindea epc+chek inul ,dadea putin in nas si isi revenea ,puneam testerul si mereu acceasi eroare ,am schimbat senorul map +verificari peste verificari daca trage aer fals ,dupa o perioada sa agravat la modul ca in mers incepea sa smuceasca si la reduceri de viteza imi murea motorul si nu puteam sa il mai pornesc la modul ca cum acceleram motorul murea adica la accelerare tremura rau si se oprea ,abia dupa 5--6 incercari (si cu frigiderul plin de la ceilalti participantin in trafic) pornea .cineva a zis domne e egr de vina ,eu surprins de cele auzite ,egr avand 3 ani luat de nou .am zis ok ,acasa aveam egr vechi al masini ,pe care eu l-am montat inapoi ,si surpriza ,masina la fel facea epc+chek in aprins mers la fel si opriri de motor ,CU egr scos adica mufa ,masina mergea ok.fara opriri de motor si alte nebuni ,dar am cumparat un al 3 egr (sh) si TOT la fel facea aceasi eroare nenorocita ,cand am desfacut egr sa il duc inapoi de unde l-am cumparat ,am montat primul egr si tot atunci sa rupt si surubul ,Dar spre surpinderea mea cu surubul rupt si adaptarile facute ,inca nu sa aprins epc +chek in .Acum as si lasa asa surubul ala rupt acolo ca poate nu-i place sa fie totul in ordine (motorului) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu torx de 27 am desfacut eu cand am demontat in vederea segmentarii si nu sa mancat niciun filet...sigur ai folosit torx de 27 si nu altceva(de torx +w40 eu nu am auzit)?Pacat daca ai stricat filetele caci daca ai sa mai ai treaba pe acolo o sa fie un pic cam aiurea...Daca deja te ai impotmolit acolo cauta un service si poate te rezolva fara sa dea jos galeria...daca tot trebuie data jos te sfatuiesc sa schimbi garnitura ca nu este o avere 20 de lei pe reintz destul de buna...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru ajutor si vineri abia am ceva timp liber ,am vazut ca se poate demonta pompa de frana si sper ca pe acolo sa fie loc de lucrat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prinde teava doar intr-un surub si etanseaza acea teava de galerie cu silicon rosu. Si eu am patit la fel acum multi ani, am facut cum ti-am spus si pana in ziua de azi tine fara pbme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

In seara asta am gasit sub a destul de marisoara

12969403_992637304150477_1567747051_n.jpg

12986885_992637304150477_1567747051_o.jpg

Modificat de dragomiricacristinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am mers si eu 100 de km in weekend si am observat ca atunci cand motorul se incalzeste la 90 grade C nu mai trage asa bine. Are un mic delay si e un pic lenes. Ma gandesc sa nu fie de la benzina, ca am pus 95 si nu 98. Dar cum o termin o sa bag 98 sa vad daca mai apare problema. Alte recomandari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu fie clapeta aia din admisie blocata pe aer cald...referior la benzina am trecut pe 99 din cauza ca aia de 95 imi dadea detonatii la rece plus ceva erori pe , prima sonda lambda...le am sters si vad ca nu au mai aparut...

Si cauta sa mergi putin mai turat din cand in cand...asta dupa ce motorul ajunge la 90 de grade logic...

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionutz@24daniel

Va salut dragi prieteni,nu stiu daca scriu unde trebuie dar Azd-ul meu "se trezește" cam greu indiferent ca este motoul rece-cald,pornește la a 2-3 chiar  si a 4 cheie!

Ce ar putea avea?!!sunt in pană de idei:huh:

Cateva specificații,am înlocuit bujiile altele noi (Beru),bobinele funcționează,am folosit chiar o alta baterie sa vad daca nu cumva a mea este descărcată dar pornește la fel! 

A....si uneori pornește din prima...ca si cum nimic nu s-ar fi întâmplat ! 

Idei?!pareri?!sfaturi?! 

Mulțumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dai cu spray  de pornire pe admisie înainte sa o pornești primadata.și vezi o ia din prima de fiecare data?

Verifica presiune sistem alimentare.și presiune după ce oprești motorul dacă se menține aceeași. 

Alte simtome nu mai are?Doar pornire la a 3  4 cheie.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionutz@24daniel

Alte simtome numai are,dupa aceea merge normal! Dar are si momente cand pornește la prima cheie! 

Imi poti spune te rog cum verific acesta presiune a sistemului de alimentare ca nu prea am idee! Adica sa înțeleg ca ar putea fi ceva din pompa de benzina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa rezumez. ..Am avut alta marca..Murea uneori la prima cheie. O data la 2-3zile. Eram  la o parcare și după ce am circulat o vreme...Nu a mai pornit...Nici la 2  nici la a 3...Nici la a 10.Benzina aveam, învârtea motor... .Am dat cu spray de pornire...A pornit din prima.  Am verificat siguranta.era bună.Am desfacut pompa de benzina..alimentare directa cu 12V  nu pornea...Am bătut în ea cu șurubelnița  și a pornit.cred ca era periile sau colectoru dus...Nu se puteau schimba.am luat alta pompa și de atunci nu mai am probleme.

Presiune o verifici cu un racord în T și pui un manometru .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

Am revenit cu verdictul de la service:este dusa conducta de retur de la servo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!