Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Poate are ceva mufa, poate fi o lipitura rece in ecu, cauzele pot fi multe.

Gandindu-ma ca acel cilindru nu mai e umplut cu combustibil ci doar aer, atunci sonda 2 ar trebui sa sesizeze amestec sarac, ceva de genul.

Erorile pot fi generaliste, de aceea trebuie cautat pe rosstech ce posibile cauze sunt legate de acea eroare si luate prin eliminare, pt ca aceeasi simptoma o pot da mai multe cauze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionutz@24daniel

Înțeleg,va mulțumesc mult Domnule Dan,o sa cercetez mai amănunțit! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat debobinele de inductie se pot defecta in 2 zone.Prima ar fi in zona cu textolit,in zona protectiei metalice mai groase din partea superioara,arcul electric crapand textolitul,sau in zona de cauciuc negru in partea inferioara,parte in care se poate schimba cauciucul cu tot cu protectia de tabla.Cauciucul ala cedeaza fie de la temperatura,de la uzura,dar mai ales se face casant daca este ulei scurs in zona respectiva.Chiar ieri am patit si eu miss fire .Cauciucul era casant si strapuns de arcul electric dat prin el.Am avut noroc ca nu am aruncat bobina de inductie care o schimbasem anterior si aveam cauciucul de pe ea si l-am inlocuit.

IMG_20160331_144206.jpg

IMG_20160331_144329.jpg

IMG_20160328_120420.jpg

Modificat de reedstefan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta iti recomand sa remediezi scurgerea aceea de ulei. Posibil sa scapi doar cu siliconul nou pt capacul culbutorilor.

Cat despre restul pbmelor, aveti grija cand scoateti bobinele sa nu le fortati acea tija de metal la scoatere. Eu unul desfac si suportul de plastic si le ridic frumos pe toate fara sa le fortez deloc.

Astfel, reduc posibilitatea de defect doar la strapungerea izolatiei din bobina, insa daca se umbla cu bujii bune, schimbate la timp nici acest lucru nu se va intampla asa repede.

Vorbesc din experienta, am inlocuit bobinele acum mai bine de 7 ani si aproape 100.000 Km si nu prezinta nici un fel de asperitati ciudate pe ele. De pbme cu tubul metalic nici vorba.

Dar bujiile, cele obisnuite la max 30.000 au fost schimbate, la 50.000 le schimb si pe acestea actuale cu platina.

Si nu veti face rau daca anual dati jos bobinele si desfaceti bujiile. Astfel aveti timp sa depistati din timp eventualele scurgeri de ulei si scapati si de eventualele defecte datorate infiltratiilor de ulei.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Dan,dar pentru inlocuirea siliconului trebuie data jos si distributia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tioacastefanut

Salutare tuturor. Am o problema destl de recenta la motorul meu azd 1.6 16v. Nu mai are puterea de alta data, abia urca in trepte si am observat o chestie ciudata. Sunt in treapa 2, si apas acceleratia la blana si se aude din motor un tacanit, un fel de batut la tobe rapid, un fel de tremurat al motorului ( ca si la noi cand incerci sa ridici ceva foarte greu si dai tot ce poti) dar ma cam sperie sunetul acesta. Si se aude in orice treapta in momentul cand o fortezi. Aveti idee de la ce poate fi? 

Clapeta este curatata si adaptata, egr adaptat, bujii noi. O fi de la benzina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detonatii. Poate fi de la benzina cu cifra octanica mica-de fapt aia inseamna cifra octanica=rezistenta la detonatie.

Motorul iti trage aer rece? Sa nu fie blocata clapeta de aer si sa traga permanent aer fierbinte de pe evacuare + cald afara.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tioacastefanut

Si ce ar trebui sa fac? Sa schimb bujiile? Sunt noi, nici 5.000 nu au. Sa adaptez caput bujiilor sa fie mai jos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Pentru inceput benzina de 99 si vezi daca mai face. Nu apasa acceleratia tare daca esti in treapta de viteza nepotrivita cu sarcina. Adica nu urci dealul cu 1500 de ture.

   Masina mai are si un knock senzor care modifica avansul cand simte detonatii, dar ala nu se strica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc Muraru Dan pentru raspuns.Bujiile sunt fara depuneri,afumate.Cred ca nu au mai mult de 1000km...par noi.In jurul bujiei nu este ulei la niciuna.Ce am uitat sa precizez e ca pe furtunul de gaze carter nu iese deloc fum...doar o presiune de aer cald.Intr'adevar in camera de ardere ajunge ulei la cil 1 si 2.Am observat prin gaura bujiei,capul pistonului.Apoi prin porturile de admisie,supapele fiind "uleite" la greu.In schimb cil 3 si 4,au pistoanele doar afumate iar porturile admisiei normale;cateva depuneri dar nimic de speriat.

Oricum ajung sa dau jos chiulasa,fiind convins ca uleiul ajunge pe la semeringurile supapelor.Totusi incerc sa vad o legatura intre missfireul de pe 2 cu consumul de ulei....daca o fi:).Nu as fi surprins daca gasesc si supapele ciobite/arse de la atatea depuneri care in timp au mancat din material.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintre uleiurile Motul 8100 X-cess, 5W40 si Motul specific 505 01-502 00, 5W40 care imi recomandati? din cate vad aman2 sunt bune, a incercat careva vreunul??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomand  si folosesc xcess. xclean nu are feedback poziyiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ReedStefan eu iti recomand sa iti rezolvi scurgerile de ulei. Ca treb data jos distributia asa e, insa ideal ar fi macar semeringurile sa le schimbi.

Stefanut nu ai Dacia1300 sa umblii la distanta electrozilor. Ce benzina folosesti? Filtrul de benzina cand a fost inlocuit? Si nu merge subturat, nu o calca la blana, dozeaza liniar acceleratia nu brusca. 

Zebro clar semeringurile. Daca nu este in Iasi o firma competenta, iti pot trimite datele firmei din Bacau. Tipii tiam spus, curata, verifica, masoara absolut tot. Si apoi iti da si ce treb inlocuit. Sunt foarte buni. 

Legat de ulei xclean e pt motoare mai noi. Pt tipul asta de motor xcesul se preteaza mai bine. Eu il folosesc si nu am ce -i reprosa.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ma gandeam si eu,tot la semeringuri.Daca se poate chiar as vrea sa iau legatura cu firma de la Bacau.Stiu ca esti meticulos si daca o recomanzi,nu am stres :)

Intr'adevar xcleanul e pt uzura minima.Xcess folosesc si eu la 1.8t si sunt multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa trec pe la ei sa iau datele de contact si le postez pe forum. Eu am dus acum cativa ani un motor la ei care mergea ca naiba, facut praf, a mers o gramada cu ulei de cutie inloc de ulei de motor, ce sa mai, cand mi l-au dat torcea ca o pisicuta. Si masina merge de atunci de rupe. Nu e vw, insa ca idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar te rog  si eu Muraru Dan sa imi dai si mie locatia firmei si un numar de telefon.Caut si eu sa fac o segmentare la Azd'ul meu, si vreau sa o faca cineva priceput, sa faca treaba cu simt de raspundere si cu piese bune.Eu sunt din Botosani, dar pana la Bacau nu e departe.Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca fac strict segmentare pt ca ei nu desfac efectiv motorul. Ei doar efectueaza reparatia ce priveste alezare arbori, cilindrii, schimba semeringurile de la supape dupa ce iti verifica in prealabil jocul si pot efectua operatii de planeitate, de curatare smdp. Nu zic ca daca le duci motorul desfacut nuti vor schimba segmentii insa asta e treaba de mecanic si nui bai ca am mecanicul potrivit care sa faca asta. Pt ca doar segmentare nu-ti fac, acolo duci motorul daca e defect in asa hal incat treb pus pe strung. Intelegeti voi. Pt segmenti te vor baga in seama doar daca trebuie alezare pt o noua cota ce implicit necesita alti segmenti decat cei standard. Si nu iti accepta toata masina trebuie sa duci doar blocul la ei. Eu unu pt azd doar partea superioara cu axele cu came vad rostul sa o duceti la ei. Restul e treaba mecanicului.  La ei in firma vezi doar strunguri si masini ce prelucreaza metalul, aparate de masura smdp, nu e service auto. Si notorietate au capatat repunand pe picioare motoare de camioane, autocare, motoare mari. Voi reveni cu telefonul zilele urmatoare, nu cred ca au deschis sambata.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ ca anumiti colegi sunteti in cautare de mecanici pentru segmentare...pot sa recomand un service in Pascani(sunteti si prin apropiere) unde mi am facut eu motorul(eu am si asistat, ajutat si curatat piesele...)nu e musai sa face ti treaba asta(se poate lasa masina acolo si o luati gata facuta(de cand am terminat eu motorul anul trecut cred ca au mai segmentat pe putin 10 Azd uri(doar cand am reparat cutia deja terminase una identica cu a mea si o scotea in probe...)Sper ca nu m am bagat aiurea in seama dar acel mecanic a segmentat cateva zeci de motoare Azd...nu am probleme cu motorul(nu mananca ulei si trage bine...)Personal recomand(daca doreste careva un numar de telefon sau numele acelui Service lasati reply si trimet pe pm ca sa nu fie considerata reclama...sper ca nu m am bagat aiurea in seama...doar ca sunt multumit de lucrare si recomand.

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau eu sa imi dai numarul in privat te rog.Chiar caut pe cineva cu recomandari.Daca poti sa imi spui si cat dureaza si cat te-a ajuns pe tine.Eu am fost la un service auto si mi-au spus ca 2000 ron nu imi ajung doar pentru segmentare.Distributia o am de jumate de an schimbata.Asta m-a cam descurajat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mă confrunt de vreo lună cu o eroare "16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42)", (care la motorul rece generează cu motorul rece şi o alta pe ABS (01314 - Engine Control Module).

Unde e localizat senzorul G42, pe AZD?

Mecanicii, ma cam resping cu aceasta eroare... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa nu ma insel dar cred ca e incorporat in MAP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna dinou am revenit cu vesnica problema al consumului de ulei, am trimis e-mail la reprezentanta vw de la mine din oras  le-am spus de problema mea cum ca mananca ulei cam 1 l la 1000 km si ca folosesc Castrol 10w 40 si mi-au cerut seria de la sasiu si nr curent de km dupa ce le-am dat datele si au verificat mi-au spus ca km nu sunt reali adica cei 178550 cat imi apar mie si eram sigur ca nu are cum sa fie masina fiind din 2001, mi-a spus ca pana in 2004 masina a rulat aproximativ 300.000 km si le-am spus de segmentare au spus ca ma consta undeva la 2300 + tva constatarea si la ce am eu cica ar trebuii sa imi schimbe motorul, masina ruleaza bine se comporta bine atata tot consumul de ulei este cam mare plus ca in ultimul timp la prima cheie imi scoate fum alb pana se incalzeste motorul, acum vroiam sa va intreb sa fac schimbu de ulei sa incerc cu motul si sa o mai tin pana fac rost de bani pentru segmentare sau nu merita? ... am ajuns cam mult cu ea cumparat + prima inscriere ... multi spun ca dupa segmentare nu o sa mai fie la fel sau poate sa fie praf motorul ... iar daca cumpar alt motor nu stiu ce cumpar cum e in ce conditii ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vwgolf4pacific

E un consum mare, dar nici uleiul nu e cel potrivit. Incearca si un 5w30...si nu castrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti pune ce ulei vrei tu ca degeaba, va fi frectie la picior de lemn.

Segmentarea e singurul remediu. Desigur, va trebui facuta de un mecanic, care sa masoare, care stie ce face, nu doar de un carpaci care doar sa inlocuiasca chipurile niste piese. Pt ca, daca cilindrii sunt uzati, sunt necesari alt tip de segenti, cu alta cota. Oricum ar fi, chiar si cu un alt motor, al carui istorie nu o stii, poti sa te trezesti in aceeasi situatie.

Nu am avut timp sa trec pe la firma ce repara motoare, trec azi dupa servici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!