Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

On 21.03.2016 at 7:47 PM, Cr3itooS said:

salut colegi,as dori sa schimb si io ambreaju si nu stiu ce marca iau LUK sau SACHS 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara sa am vre-unu fel de gluma, ia ambreiajul care e mai ieftin.

Nu mai stiu pe unde am citit si cu ce ocazie, insa s-au intalnit cazuri de kituri Sachs facute tot de Luk.

Ia in vedere ca ambreiajul la motorizarea asta e umpic altfel decat standard.

Uita de rulmentul de presiune pt ca acesta e in cutie si se scalda in ulei, deci teoretc ar trebui sa duca o vesnicie, insa ia in vedere o tija si o tabla care are rolul de a actiona ambreiajul. Din pataniile altora acea placa, respectiv tija erau uzate in punctul lor de contact.

Ma rog, vorbesc din amintiri, insa important e sa stii ce sa ceri de la respectivul furnizor.

Daca nu ai unul, eu am fost extrem de multumit de serviciile celor de la Volksparts de pe forum. Atat ca pret cat si ca seriozitate.

Bafta.

 

Andrei, 

Cat despre bujii, cele OEM sunt facute de Bosch si au un codul F7HPP 222.

Eu am avut surpriza sa le gasesc ( acum cativa ani) mai ieftine la reprezentanta.

Totodata, am folosit pt o perioada si seria Vline 24 de la Ngk, Beru Ultra X si nu am observat absolut nici un fel de diferenta in comportament, consum, pornire la rece si ce mai vreti voi intre acestea si cele oem.

Astfel, poti folosi linistit si bujiile obisnuite care costa jumatate fata de cele cu platina.

Desigur, cele obisnuite dupa cca 30.000 Km le-am gazit cu usoare urme de uzura, in timp ce bujiile oem, care au acum cca 40.000 km, uzura e imperceptibila.

Daca socotesti in timp, tot acolo iesi ca bani, acuma na, tu decizi, pana la urma orice ai pune masina garantat va merge f bine.

Cele oem sunt garantate 60.000 Km.

Uitandu-ma in configuratoare si vazand ca pt azd numai cu platina se recomanda, gandesc ca fiind motor qg1 (long life) posibil sa nu fi recomandat o bujie normala tocmai din considerentul ca trebuie si aici o bujie long life, asta in cazul in care o bujie normala ar trebui schimbata la 30.000 Km. Posibil sa tina si mai mult insa repet, la mine dupa 30.000 Km aveau urme mici dar vizibile de uzura, fara insa a avea vre-un efect nedorit in functionare.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o nedumerire. Cand am luat masina, am schimbat bujiile. Am luat tot ce am gasit pe ea, adica beru cu 4 electrozi, 22 de lei bucata. Acum m-am uitat pe niste site-uri si cele cu 4 electrozi sunt pntru atn si aus, nu pentru azd. Masina intrerupe de cand am luat-o.... la relanti .... si cand accelerez are niste socuri. O fi din cauza bujiilor si eu caut 1000 de alte motive? 

Mentionez ca nu stiu exact ce scrie pe ele, cutiile le-am aruncat, ... si nici nu le-am mai scos de atunci din lipsa de cheie. Am cumparat una care s-a torsionat imediat si nici n-am stat sa caut o tubulara lunga.

Modificat de sabin16azd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt azd si bcb producatorii recomanda doar cu platina. Beru posibl sa fie Ultra X care nu dau rateuri de nici un fel. Sa nu ai pbme cu bobinele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat 2 dintre bobine care erau imbatranite, apoi le-am tot inversat, missfire aleator, pe toate. Ma gandeam ca poate nu-s bujiile ce trebuie. Am verificat masa de pe capac, in regula. Ce-i drept, eu nu am suportul de plastic al cablajelor de la bobine... stau firele direct pe capac, dar izolatia e intacta. Pot fi caderi de tensiune inainte de bobine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca tu nu ai deloc capacul de plastic pe care se fixeaza bobinele? Pt ca acel capac are rolul si de a tine bobinele pe pozitie. Fara el ma gandesc ca e posibil sa nu stea cum trebuie fixate bobinele, tinandu-se doar in capul bujiei si atat.

Firele acelea oricum sunt rezistente la temperatura, cu sau fara acel capac ele sunt supuse unor temperaturi ridicate.

In ultima instanta gandul ma duce mai departe spre ecu, va trebui sa iei frumos traseul si sa-l verifici, sa verifici firele pana in ecu, verifica mufa acestuia sa nu fie corodat vre-un pin, desi mai rar s-au intamplat astfel de cazuri.

Fa si o diagnoza, poate gasim si alt vinovat de care sa ne luam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobinele par a sta bine, se fixeaza in inelul din partea superioara. O s-o duc la cineva pentru diagnoza si remediere (sper). Tipul are foarte multe recomandari si nu il prinzi decat foarte greu. Pentru cei care sunt din Dambovita, omul cica se cheama Manole si are service pe centrul vechi in Targoviste. Poate e cuiva de folos informatia.

Multumesc, Dane!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara , in seara asta deplasandu-ma la servici, cand am pornit masina Martorul de la sonda lambda s-a aprins si clipea, motorul facand un zgomot foarte ciudat. Am facut 2 km masina nu tragea deloc si avea un zgomot foarte ciudat. Am oprit masina , am repornito , totul functioneaza perfect acum , doar ca am senzorul de la sonda in bord aprins permanent. Help ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU exista martor de SONDA LAMBDA.Martorul respectiv este de check engine(verifica motorul).Fara diagnoza,nu o sa afli prea multe.Poate fi o bobina,un senzor sau chiar sonda lambda 1 sau 2...etcetc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobina , te referi la bobina de inductie de la bujii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,de inductie.Daca ai AZD,ai cate o bobina pe fiecare cilindru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 minutes ago, zebrocksky said:

NU exista martor de SONDA LAMBDA.Martorul respectiv este de check engine(verifica motorul).Fara diagnoza,nu o sa afli prea multe.Poate fi o bobina,un senzor sau chiar sonda lambda 1 sau 2...etcetc

O bobina poate da eroarea "check engine"??  Eu stiam ca martorul check engine este doar pe partea de emisii anume:  sonde lambda,  egr  si senzor map sau debitmetru aer ( dupa caz ).

Daca gresesc corectati-ma. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles , nu a mai facut asa masina niciodata , mergea rau tare nu se accelera :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,se aprinde...uite aici...pana la final e si rezolvarea prin inlocuirea unei bobine iar la inceput clip cu bordul cu martorul aprins iar mai apoi diagnoza cu mesaj de missfire.

Poate ai avut un contact imperfect.Verifica la o scanare.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, fa o scanare si posteaza rezultatul. Asa te putem ajuta mai precis.

Bora, daca o bobina e defecta nu da curent, atunci nu vei avea scanteie, deci combustibil nears, implicit gazele nu vor fi conforme, sonda 2 va sesiza, deci martor in bord. Daca clipeste, atunci e grav, te alerteaza ca sesizeaza tot timpul gaze nearse corect. Dupa remedierea pbmei, daca nu s-au sters erorile vei avea doar checkul aprins, semn ca a inregistrat o eroare ce a afectat functionarea motorului. Teoretic dupa cateva porniri (10+) ar trebui sa se stearga daca motorul va functiona corect.

Una din simptomele vizibile cand aveti o bobina arsa si motorul, implicit catalizatorul sunt calde e ca veti avea apa tot timpul pe esapament, aproape ca la un robinet. E normal, catalizatorul fiind cald va face ce stie el, co2 si apa din belsug pt ca si gazele nocive vor fi din belsug.

Desigur aceasta e una din cauzele ce va avea ca efect aprinderea martorului check engine. Cel mai safe e o scanare si astfel se vor restrange posibilele cauze.

Dar repet, daca clipeste recomand sa trageti pe dreapta si sa sunati un prieten.

Rularea pe distanta lunga cu missfire eu nu o recomand, ecu Magnetti Marelli nu stie sa taie injectia pe fiecare injector, deci va continua sa injecteze combustibil, fapt ce va duce la deteriorarea uleiului.

De aceea eu recomand si schimbul de ulei dupa o patanie de acest fel. Desigur, prezenta carburantului in ulei se va simti cand se va inspecta joja.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa merg la un service maine ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Musai scanare inainte, nu te lua dupa pareri. Daca nu te lamureste scanarea, abia apoi ne dam cu parerea ce si cum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca fac scanerea in service cum o pot pune aici ?

 

acum martorul sta aprins si atat nu mai clipeste. Cand tragea motoru prost tare palpaia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E aprins pt ca ai stocata o eroare ce a afectat fctionarea motorului.

Teoretic acel soft permite salvarea codurilor intr-un fisier text.

Daca nu, fa o poza, noteaza codurile si posteaza-le aici.

Dupe stergerea erorilor, daca cauza a fost remediata, nu il mai vei avea aprins.

Acum vazui ca esti din Bacau.

Daca nu te descurci, dupa amiaza cand scap de la serv te pot ajuta cu o scanare si interpretarea erorilor.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vwgolf4pacific

Am patit exact acelasi lucru in mers, check engine intermitent si putere redusa. A trebuit sa merg cam 8 km pana la un service si uleiul nu a fost afectat. 

De vina era o bobina de inductie, a 2a pe care o schimb in mai putin de 12 luni.

De atunci am una de rezerva in torpedou :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citisem la un moment dat pe undeva cum ca in momentul in care ceva fctioneaza prost la motor,ecu foloseste ca masura de protectie(pentru a nu se deteriora motorul) taierea injectiei pe un cilindru.Imi aduc aminte aiurea sau stie cineva ceva despre asta?

Intreb deoarece,nu pot scapa de missfire pe cil2. indiferent ce as face.Toate sunt in regula(clapeta,bujii,bobine,injectoare,canistra carbon,egr,sonde,map...nu mai stiu ce sa enumar).Motorul mananca ulei MULT(fac concurenta firmelor de deratizare),cilindrii 1 si 2 sunt murdari tare in interior cu depuneri si pelicula de ulei proaspata iar 3 si 4 doar afumati si uscati.In schimb compresia e ~15 la toate.

Are momente(in special prima pornire) cand fctioneaza normal dar cum ating acceleratia mai mult de 10secunde incepe rateul.Ce am observat e ca in momentul in care apare problema,injectorul 2 "tace"(1,3,4 tacane dar pe 2 liniste si pace).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionutz@24daniel
On 28 aprilie 2015 at 11:20, danigolf4 a scris:

Salut am si eu golf 4 motorizare 1.6 16v model AZD .Am o problema foarte mare masina merge in 3 pistoane tremura si martorul check engine este intermitent am fost cu ea la tester mia dat ca injectorul de pe pistonul 3 este mort am schimbat injector si bobine tin sa precizez ca bujiile le-am schimbat cam de un an la tester iam zis sa scaneze si celelalte sonda lambda ce mai era de scanat si functionau toate in paramatri normali .Inca ceva masina are momente cand isi revine un timp si dupa aceea iar face urat ... va rog sa ma ajutati cu niste raspunsuri ! Va multumesc !

Va salut prieteni! Sunt nou in Breazlă dar se pare ca am si eu aceleași probleme cu Azd-ul !

am urmat ca si tine pașii respectivi ,Daniel dar nimic! 

Va rog ajutati-ma si p mine! Unde găsesc acest senzor Map?! ( si la ce folosește) 

ati rezolvat problema asta?!  Va mulțumesc anticipat! O seara buna prieteni!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

langa joja,prins pe admisie.E cam cat o cutiuta de chibriteMAP=manifold absolute pressure...masoara presiunea aerului din admisie.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ecu de pe azd nu stie sa taie injectia de pe cilindrul cu missfire. Sunt ecu-uri care stiu dar nu e cazul de fata.

Zebro, bujiile cum sunt? Nu cumva ai ulei in galeria bujiei? Daca nu, posibil pbme la supape, iti baga ulei in camera de ardere si posibil de aici pbmele. Dar nu e exclus segemntul de ungere, daca nu rade pelicula la fel, ajunge prea mult ulei in cam de ardere. Compresia nu e un factor edificator, de regula segmentii de foc etanseaza bine insa cel raclor poate fi blocat si de aici pbmele.

Dar pana nu se desface motorul si se verifica vorbim doar teorie. 

Bineinteles, in astfel de cazuri se schimba tot, semeringuri, segmenti, se verifica supapele etc.

In Bacau e o firma pe calea Romanului care sunt foarte buni, practic duci la ei partea superioara a motorului si o iei ca noua. Iti verifica absolut tot si iti schimba tot ce trebuie. De regula daca nu sunt pbme, doar curata si schimba semeringurile. Sunt tatici de altfel in orice tine de chiulase, repara la greu motoare de camioane si chestii de genu. Ca pret, 350-400 lei plus piesele ce treb schimbate.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionutz@24daniel

Si in cazul in care injectorul 2 nu Primește curent de la mufa? Care ar fi diagnosticul ?! 

Am schimbat injectoarele intre si culmea injectorul 2 (care nu funcționa) schimbându-l cu injectorul 3 funcționează...si invers! 

Am încercat si cu un fir extern (culoarea aferentă injectorului 2) sa il leg pe direct de la ieșirea din ecu la injectorul cu pricina  sa vad daca exista vreun scurt pe Cablaj dar in zadar.....

 Mi-a scos peri albi....??

Modificat de Ionutz@24daniel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!