Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Buna seara as vrea sa cumpar aceste bujii pentru masina din semnatura. Parere ? :D

Bujie NGK - 47 lei pret bucata.

Cod motor : AZD
Cod motor : BCB
Bujie : Conexiune-SAE fixa
Bujie : Electrod mijlociu-Platina
Bujie : 1-Electrod masa
Bujie : deparazitare interferenta 1kOhm
Bujie : cu scaun etansare plat
Cheie deschidere : 16,0 mm
Filet exterior (mm) : 14,0
Lungime filet (mm) : 19
pozitia scanteii (mm) : 7

Am cautat un video cum as putea sa le schimb acasa nu gasesc nicaieri. Stiti vreunul anume ?

              
 

Modificat de AndreiAnd27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pe motor NGK BKUR6 ET-10 si merg cu ele de 105000 de km fara probleme. 22 lei buc.

Cit de schimbat nu e mare lucru. Desfaci clemele de la carcasa cablurilor cu o surubelnita dreapt(cu atentie ca sunt fragile) si apoi cu 2 surubelnite te sprijini pe carcasa cablurilor si extragi bobinele de inductie( tot cu atentie si fara sa fortezi prea tare) in rest ii trebuie o cheie de bujii cu inel de cauciuc sa poti scoate bujia din locasul ei.

Bafta!

Modificat de sorin.c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai cheie dinamometrica bujiile le strangi la cuplu 30 Nm, daca nu ai nu e problema poti sa numeri filitele.

 Bujii NGK iridium cu un singur electrod lateral am avut eu pe bora 1.6 cod motor BCB.  Au costat 200 ron toate 4 si le-am schimbat la 40k kilometri desi erau perfect functionale.( le tin de rezerva )

Acum am NGK Laser line LPG la 360 ron setul, speciale pentru motoarele cu instalatie gpl.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Vezi sa fie motorul rece si cheia de bujii sa fie de calitate, luata din magazin nu din piata. Eu am patit de s-a rupt manerul cheii la demontare si abia am scos ciotul de cheie ca s-a si intepenit si nu mai aveai de ce sa-l apuci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de informatii. Dar sa merg pe bujiile prezentate sau sa iau altele mai ieftine tot de la NGK

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

1 hour ago, sorin.c said:

Daca ami aduc bine aminte cu gardatia din centru daca ai 3 liniute pa pompa de ulei. oricum daca misti stinga dreapta un dinte nu mai esti pe niciun semn su esti la extreme

O sa se alinieze singur daca fixezi axele cu came si montezi cureaua incepind cu partea din fata a masinii cum vine pe motor

 

Multumesc!

Modificat de sabin16azd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare . Astazi am facut un consum la pompa  , la masina din semnatura. Am bagat benzina de 99 de la Petrom. Am facut 100 km in oras cu vitezele 1 2 3 4 ( maxim 60 km /h), iar din acestii 100 km , 20 au fost un drum lungut unde am putut merge si cu a 5.

Total consum : 12.5 ??? Cum vi se pare acest consum 

Turatia nu a depasit 3000 .

Modificat de AndreiAnd27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eduard.lucaci

Salut,

am observat ca pierd antigel pe undeva pe la termostat.  Se vad petele roz in zona de sub el si a trebuit sa completez cu 50-100 ml dupa un drum de 300 km in regim de autostrada in mare parte.Sunt in dilema ce sa comand: doar o garnitura care e maxim 15 lei? sau carcasa completa? care merge pana la 450 ron varianta originala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiAnd27, cam mare. A mea ia prin bucuresti intre 9 si 10.5. Prin targoviste 10-12. N-ajung la a 4-a ca iar e intersectie. Oras mic. Zici ca merg din poarta-n poarta.Dar consumul la pompa se face la mai multi km. Daca primul plin l-ai facut dimineata, din cauza frigului, rezervorul e contractat, iar pe al doilea dupa amiaza la cald, apare diferenta de cativa litri la volumul lui. Nu te lua dupa 100 de km. In plus de asta depinde de multe altele consumul in oras... cate stopuri prinzi, distanta dintre ele... etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Sabin. Aveam rezervoru plin de seara si dimineata am facut km.

Eu tot ma gandesc sa nu am vreo piesa ceva care imi ridica consumu . Ce crezi ? 

De ex cu 40 litri am facut exact 480 km .

Modificat de AndreiAnd27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 480 de km ai un consum de aproximativ 8.3. Deci e destul de bun. Eu in oras scoteam chiar si 7.8 dar acum mai noi nu scot sub 10/10.5 , bine asta se poate datora si temperaturii mai scazute, dar sigur mai există factori ce influențează consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai facut 480 de km in oras cu 40 de litri e foarte bine. Cum ai clapeta de la filtru de aer? Eu in toamna am dat-o jos, sa traga pe unde vrea muschiu ei. Se blocase pe pozitia de iarna si nu puteam tine mana pe carcasa filtrului de fierbinte ce era. Parca ere mai bun consumul inainte da era si lesinata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut colegi,as dori sa schimb si io ambreaju si nu stiu ce marca iau LUK sau SACHS 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baietii km i-am facut combinati 250 in afara localitatii drum lung restu oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O ciudatenie! Am pus benzina 99 de la petrom acum 3 zile. Am facut vreo 250 km si e lesinata rau ...plus mult mai zgomotoasa. Am mai patit-o si in trecut. Cum trec pe 95, tot petrom, prinde viata. Vreo explicatie? Eu nu inteleg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand la mine parca suna ca un diesel si are un miros mai ciudat la pornire...(ceea ce am patit dupa ce am alimentat acum o saptamana cu 99+  dupa ce am pus aproximativ un an de 95 de la ......masina se tura singura si a trebuit sa fac adaptare si la clapeta si am mai gasit si eroare pe sonda lambda 1 ...nu stiam de ce merg cu pedala in podea si nu urca bine in ture...)Totul sa rezolvat dupa ce am adaptat iat egr, clapeta stergere eroare sonda si ceva la rezervor(nu mai stiu ce...)nu am fost atent pentru ca eram prea suparat...am mai gasit si filtrul plin de benzina plin de apa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca la petrom si rompetrol este  cea mai proasta benzina , si va compromiteti motoarele pentru o diferenta mica de bani.Eu am alimentat de la toate si am ajuns la concluzia ca cea de la Mol de 95 este chiar buna.Motorul este silentios, cosumul este bun.Cea de 100 este si mai buna.Eu am alimentat odata de la petrom si in 40 de km s-a inecat motorul pana s-a oprit.Cred ca avea apa la greu.De atunci doar la Mol alimentez.Acum depinde si de oras, statie, mai multe.

Modificat de ionutMK4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe viitor evit benzina de 95...am sa bag doar de 99+ de la mol si gata ca nu are rost sa mi fac bube in cap pentru 70 de bani...

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu in ce secol te crezi? Nu mai exista benzina cu plumb in Romania de peste 10 ani. Nici macar un gram. ( In postul de mai sus zicea ca benzina de 95 este cu plumb, dar a editat si a sters-in consecinta si eu am editat si adaugat asta). Cifra octanica reprezinta rezistenta la detonatie. Ai motor cu raport de compresie mare, esti obligat sa bagi de 99.  Fabricantul recomanda 95, poti baga 95. Cea de 99 nu arde mai bine, nu da mai multa energie. 

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis doar ce am patit nu este nevoie sa arunci cu pietre...

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si de 100 de la mol in iarna. Aceeasi chestie, devine putoare. Avantajul la ea e ca imi dispare emission workshop din bord. Ma intorc la 95 apare eroarea dar are viata. Eu stiam ca la cifra octanica mai mare e mai stabila la compresiune si nu mai apar detonatii. La mine e invers. Dracu sa le pieptene!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detonatiile care pot aparea cand bagi benzina cu cifra octanica mica se manifesta ca niste caraituri. Apar mai ales cand urci un deal sau accelerezi puternic si nu esti in treapta de viteza buna si ai turatia prea mica. Detonatii=benzina ia foc inainte ca bujia sa dea scanteia, frontul de ardere da o contra pistonului care este inca in urcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu când am luat masina nu stiam ce fel de motor e, ce benzină preferă asa ca am experimentat. 

La început am băgat petrom 95, după câteva 2/3 alimentari de aproximativ 20 L / alimentare au inceput oscilatiile, mentionez ca inainte de aia n am avut probleme de genul. După asta am trecut la lukoil de 95, oacilatiile au devenit mai agresive si a apărut check engine, am dus masina la service, mecanicul s a prins de cap cand a auzit de unde pun benzină. A spus sa bag benzină de 100 ca din aia trebuie. Am început să bag de la mol evo 100 si chiar am fost încântat de performanțele benzinei, sa nu mai zic de consum care de la 12/13 in oras vara a scăzut drastic la 8/8.5 max . De atunci numai de acolo alimentam până am decis sa incerc benzina omv maxx motion. Si pot spune ca acesta le întrece pe toate ca si performante. In turatii mici de 1000/1200 raspunde mai bine la accelerare, sare mai bine, si motorul suna mai sportiv sa zic asa. Relanti-ul nu mai oscilează decat forte rar, trage foarte bine masina, nu am ce comenta la benzina asta. Si chiar la ultima alimentare eram pe rosu n am mai vrut sa trag pana la o statie omv si am băgat vreo 15 L de benzină evo de la mol si am ramas uimit, masina parcă era lesinata , băgăm piciorul in acceleratie dar pana nu treceam dd 2500 ture masina pur si simplu nu trăgea. Parcă a rămas masina fără suflă. Nu stiu din ce cauză. Pe un site am citit cum ca benzina evo ce ar trebui sa aiba cifra octanica 100 nu are de fapt decât 98 si singura benzină din românia care s ar ridica la acea cotă de 100 ar fi omv maxx motion. Dar zic eu ca fiecare ar trebui sa experimenteze si sa vada cu care se simte mai bine masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ce spuneai, Ebi. Cu cat cifra octanica e mai mare cu atat ia foc mai greu si, teoretic, n-ar trebui sa se aprinda inainte de punctul maxim de compresie cand da scanteia. A mea parca e Bula, are reflexe inverse. Cu 99 detoneaza, in special in urcare. Daca facea la fel si cu 95 as fi zis ca e distributie decalata, dar nu. Asta ma intriga. Poate ca, daca s-ar mai gasi de aia de 75 de se baga la motoarele in 2 timpi, s-ar linisti :) ( cei trecuti de 40 de ani stiu ce zic)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!