Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Apropo Dan , cum pot curata primul catalizator ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il dai jos odata cu evacuarea.

Depunerile am vazut un coleg de pe forum ce le-a curatat cu un fel de perie de sarma, desigur cu o masina rotativa.

Daca racordul flexibil nu e intreg il poti schimba si pe acesta odata cu aceasta operatiune.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca te referi la curatarea lui EXTERIOARA,nu la curatarea interna a catalizatorului cu peria de sarma.

Cred ca pe Andrei il intereseaza interiorul.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact unde sunt acele depuneri de fum cu ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic se inlocuieste....practic lumea le mai sufla cu autogenul(lampa acetilenica) cand sunt depuneri mari de la consum de ulei...sau il goleste.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot gasii nou sau tot pe la dezmembrari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La dezmembrari nu stii ce are in el ca se infunda dinspre motor spre racordul flexibil si acolo nu vezi decat daca-l tai. Al meu e gol si am vrut sa cumpar nou. E vreo 1350 de lei. M-am lasat pagubas. Am citit prin alte parti ca, de fapt, nu e catalizator ci un downpipe care nu lucreaza la corectarea emisiilor. Ce rol are insa? Ca nu l-a pus vw degeaba. O fi ca sa obtureze putin evacuarea pentru incalzirea mai rapida a sondei lambda 1? Voi ce stiti? Pretul spune totusi ca ar avea ceva metale rare pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rolul catalizatorului este de a modifica conținutul de substanțe chimice din gazele de evacuare, prin transformarea elementele poluante (HC, CO și NOx), nocive mediului înconjurător, în substanțe sigure, neutre. Transformările chimice din catalizator se realizează cu ajutorul unor metale nobile cu ar fi platina (Pt), paladiu (Pd) sau rodiu (Rh)

 via http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/18-benzina/64-catalizator-benzina.html.

Cu alte cuvinte fara el adio noxe de nivel euro 4

On 3/14/2016 at 0:09 AM, geo000 said:

 

Modificat de reedstefan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/14/2016 at 8:44 PM, AndreiAnd27 said:

reedstefan 

Legat de ulei , cum ti se pare Castrol Edge 5w40 ?

Eu am segmentat masina de 700 km , momentan am Castrol magnatec 5w40. Dupa ce fac 1500 km vreau sa schimb uleiul . Ce ulei recomandati

Nu stiu,nu am folosit,avea masina cand am adus-o.Acum nu stiu la benzinare dar am un coleg de munca si il pune la o Bora diesel si il lauda.Cred ca daca nu e contrafacut e ok,dar din cate stiu Castrolul e cel mai copiat ulei din Ro si ca ar fi multe magazine care il comercializeaza asa cu buna stiinta.

Apropo.Mi-am schimbat distributia acum vreo 5000 de km,cum pot sa imi dau seama daca nu e pusa la punct?masina parca trage airea.Tipul ala la care am pus-o a marcat cu markerul pozitia rotilor dintate ,nu a folosit cale.Plus de asta se aude si un zgomot ciudat acum,un clantanit parca,intermitent.

Modificat de reedstefan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aunci o sa incerc Motul , din recomandarea lui Muraru Dan :D

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant articolul, reedstefan. De ce, totusi, a pus neamtul 2 catalizatoare. Nu era de ajuns 1? Alte masini au norma euro mai mare si nu au decat 1? Ce face primul? Mentionez ca am vazut azd cu primul scos si au iesit noxele lejer.

 

5 hours ago, reedstefan said:

Apropo.Mi-am schimbat distributia acum vreo 5000 de km,cum pot sa imi dau seama daca nu e pusa la punct?masina parca trage airea.Tipul ala la care am pus-o a marcat cu markerul pozitia rotilor dintate ,nu a folosit cale.Plus de asta se aude si un zgomot ciudat acum,un clantanit parca,intermitent.

Suna ca o pacaneala sacadata, in special la sarcina marita, cand urci, spre exemplu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu era pusa la punct,iti dadeai seama imediat plus ca in 5000km eraau demult indoite supapele.1.6le ca si orice benzinar de fapt are tolerante mici,de aceea cand se rupe distributia(sau e pusa prost...dar rau tare)pistoanele lovesc in supape(lucru rar intalnit la diesel).

Daca era pusa 1-2 dinti decalat,dupa 5000rpm iti aprinde check engine si eroarea o da pe MAP-incorect corelation.(been there,done that).Deja mai mult de atat,nici nu iti mai trebuie asa turatie mare sa aprinda checkul plus ca motorul nu mai merge deloc rotund la relanti si imediat apar semnele de intrebare(parca am mai zis asta)

Daca vrei sa verifici,scoti dopul de pe cutia de viteze(sub flansa termostatului) si cauti semnul de pe volant pe care il aliniezi cu reperul de pe cutie(ca un pinte).Posibil sa trebuiasca scos si acel capac verde.Apoi dai jos capacul la curele si cauti semnele de pe fulii pe care le verifici sa fie aliniate cu omoloagele lor.(niste sageti).

ATENTIE:Motorul se invarte doar in sensul lui normal de fctionare.Nu se trage de suruburile de la axele cu came ci de arbore.

Tacanitul posibil sa il confunzi cu sunetul avansului.Pune o benzina cu cifra octanica mai mare si vezi daca dispare.

Din cate am citit primul catalizator impune gazelor de evacuare o temperatura constanta pentru a eficientiza reactia chimica din cel de'al doilea catalizator.Mai pe scurt,al doilea e catalizatorul care da noxele(scoate gazele cat mai curate),pe cand primul e ajutor de catalizator care ii trimite gazele fierbinti numai bune de reactie.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine, cand mi-a schimbat distributia, a fixat pinioanele pe gaurile din capacul axelor si a montat. Eu n-am vazut niciun semn pe pinionul arborelui si ma gandesc la un decalaj. La relanti nu se misca acul dar motorul tremura cu aceeasi frecventa. Asa e de cand am luat-o. Eroare doar excessive flow la Egr si missfire pe toti cilindri, asa aiurea. La sarcina (urcare sau accelerare brusca) se aude pacaneala. In unele zile trage de rupe, in altele ma ingras pana depasesc vreo dacie. Benzina doar de 95 de la Mol. Bujii schimbate (beru 4 elwctrozi), 2 bobine schimbate si ele. Pacanitul parca s-a accentuat in ultimii 4000 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am zis semnul de pe volant,nu arbore...volant e prinsa pe arbore deci e ca si cum semnul ar fi pe capatul opus al arborelui.

Visavis de blocarea prin fulii,se pare ca a abordat corect montajul.

Legat de egr e rasdiscutata problema.Egrul defect da niste simptome uneori de domeniu SF.Deci rezolva problema cu egrul(din pacate 99% din cazuri se rezolva cu inlocuire) dupa ce in prealabil s'a incercat curatarea.De acolo ai lipsa de putere.

Tacaneala e fix ce am zis eu.Incearca o perioada 99 de la petrom si vei vedea ca dispare sau daca nu dispare de tot,se atenueaza bine.Acela e sunetul avansului care se autoregleaza in sarcina iar tacaneala de fapt sunt detonatiile care se produc defazat(avansate sau retardate) fata de pozitia pistonului in raport cu comprimarea amestecului aer-carburant.

Uite mai multe detalii.

 

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles cu semnul de pe volant. Acolo n-a desfacut capacul verde, avea pistol pneumatic si a desfacut fulia de pe arbore fara sa fie cazul de tinut contra pe la volant. N-a verificat semnul acolo. A adus motorul in pozitia in care a blocat pinioanele axelor cu came, a dat curelele jos, le-a pus pe cele noi, invartit motor manual sa fie sigur ca nu loveste vreo supapa in piston si apoi cheie. Ma gadesc sa nu fi fost decalata la o interventie anterioara. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare off-topic pentru cei ce citesc (am scris 'ecu' la search si nu mi-a gasit nimic, sau nu merge search-ul acum):

Stie cineva in ce soft se gasesc 'pin-out-urile' de la ECU-urile montate pe masini ?  Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, sabin16azd said:

Interesant articolul, reedstefan. De ce, totusi, a pus neamtul 2 catalizatoare. Nu era de ajuns 1? Alte masini au norma euro mai mare si nu au decat 1? Ce face primul? Mentionez ca am vazut azd cu primul scos si au iesit noxele lejer.

 

Suna ca o pacaneala sacadata, in special la sarcina marita, cand urci, spre exemplu?

nu,se aude zdranganeala la pornire,seamana cu un rulment gripat,si asa s-a auzit de la prima cheie dupa inlocuire.Am fost de fata la manopera deci nu a inlocuit piesele,ideea e ca mi-a spus ca va disparea sunetul cand se va relaxa cureaua numai ca nu z-a mai relaxat.Plus de asta de atunci motorul e foarte galagios,l-as asemana cu un common rail decat cu un benzinar.Legat de semnul de la volant nu pot sti ce e pe fulia de pe vilbrochen atata timp cat nu dau jos iar diatributia,Din start stiu ca trebuia sa foloseasca cale,acei pini de blocare ptr axele cu came si nu le-a folosit precum si acea tija pentru blocare fulie .Neavand rampa sau elevator nu prea ma pot apuca in fata blocului sa vad care e treaba.Oricum se pare ca imi cam curge ulei pe la garnitura de la culbutori si inlocuirea acesteia presupune si datul jos a distributiri(:lol).

Multumesc pentru sfaturile prompte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 minutes ago, zebrocksky said:

autodata

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie prea tensionata cureaua sau sa ai ghinion si sa fi nimerit o pompa de apa defecta.La culbutori nu ai garnitura ci doar silicon.Intradevar,cu ocazia asta dai jos iar distributia si vezi ce e acolo.Semnul arborelui il iei de pe volant ca sa nu mai desfaci capacele la distributie. Pinionul are ghid sau pana si nu poti sa il pui decat intr'o singura pozitie.Uite unde sa te uiti la volant si la axele cu came

 

 

How-to-Replace-timing-belt-on-VW-Golf-4-1.6-FSI.png

4492430998_39493236b3.jpg

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, reedstefan said:

nu,se aude zdranganeala la pornire,seamana cu un rulment gripat,si asa s-a auzit de la prima cheie dupa inlocuire.Am fost de fata la manopera deci nu a inlocuit piesele,ideea e ca mi-a spus ca va disparea sunetul cand se va relaxa cureaua numai ca nu z-a mai relaxat.Plus de asta de atunci motorul e foarte galagios,l-as asemana cu un common rail decat cu un benzinar.Legat de semnul de la volant nu pot sti ce e pe fulia de pe vilbrochen atata timp cat nu dau jos iar diatributia,Din start stiu ca trebuia sa foloseasca cale,acei pini de blocare ptr axele cu came si nu le-a folosit precum si acea tija pentru blocare fulie .Neavand rampa sau elevator nu prea ma pot apuca in fata blocului sa vad care e treaba.Oricum se pare ca imi cam curge ulei pe la garnitura de la culbutori si inlocuirea acesteia presupune si datul jos a distributiri(:lol).

Multumesc pentru sfaturile prompte!

Distribuția se poate verifica si in fata blocului dacă ai cale de blocare a axelor cu came. Fulia vibrochenului se aliniază cu semnul O de pe capacul de plastic care acoperă cureaua de distribuție, după care se bagă calele de blocare in axe, dacă intra in locasul lor atunci distribuția este la punct dacă  nu intra este decalată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi,chiar am sa ma uit astazi.Inca o intrebare.Am vazut ca la azd si bcb este un "gat" ,prelungitor la busonul de ulei.Stie cineva cum se cheama,sau un part number sa incerc sa il gasesc.Eu am luat masina fara si observ ca nu etanseaza busonul pe capacul la culbutori datorita piesei de plastic care sustine bobinele.Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta ai un dinte inainte sau inapoi la vilbrochen pentru ca am avut aceeasi problema cu 4 ani in urma. Am mers o luna cu clataneala aia (era prezenta numai cind ai dadeam talpa) iar dupa remediere a disparut. Pe fulia curelei de pe vilbrochen este un dinte tesit si marcat cu rosu( pe corpul pompei de ulei o gradatie) de care trebuie tinut cont la montaj iar pentru a bloca axele cu came am folosit 2 suruburi M8(am inlocuit distributia singur in septembrie 2015 dupa 90000 de km). Este foarte utila poza extrasa din autodata si  postata de colegul zebrocksky.

Modificat de sorin.c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintele tesit de pe pinionul arborelui cu ce trebuie aliniat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, sabin16azd said:

Dintele tesit de pe pinionul arborelui cu ce trebuie aliniat?

Daca ami aduc bine aminte cu gardatia din centru daca ai 3 liniute pa pompa de ulei. oricum daca misti stinga dreapta un dinte nu mai esti pe niciun semn su esti la extreme

O sa se alinieze singur daca fixezi axele cu came si montezi cureaua incepind cu partea din fata a masinii cum vine pe motor

 

Modificat de sorin.c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!