Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Multumesc. Asa cred si eu, l-am verificat tragand aer cu gura, nu stiu la ce presiune inchide-deschide supapa. Oricum e acelasi principu ca la AZD.

Nu stiu daca trebuie schimbat. Totusi supapa functioneaza intr-un sens iar la piese auto in da piesa la schimb cu acelai cod ca al meu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, daan08 said:

Multumesc. Asa cred si eu, l-am verificat tragand aer cu gura, nu stiu la ce presiune inchide-deschide supapa. Oricum e acelasi principu ca la AZD.

Nu stiu daca trebuie schimbat. Totusi supapa functioneaza intr-un sens iar la piese auto in da piesa la schimb cu acelai cod ca al meu.

 

Vezi ca m-am mai gandit si am editat postul precedent. Ar avea sens.

15. Butoanele Reply si Quote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil. Folosirea nejustificata a quote/citatului, va fi sanctionata cu avertisment verbal, iar in cazul repetarii cu warning.

Modificat de Laurentiu_LWR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, logic dar nu sigur. M-am saturat sa schimb piese ca e posibil. Poate stie vreun coleg de forum exact ce si cum ca functionare. La AZD sigur scoate gaze catre filtru, insa la BCB nu stiu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cele cu epurator(azd)...cand se infunda(in special iarna cand ingheata apa in ele),arunca joja din cauza presiunii acumulate;deci supapa trebuie sa scoata presiunea din motor(gaze carter) si le da in filtru sau undeva in admisie.Daca e defecta supapa,fctioneaza in ambele sensuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, am o problema la masina care imi da batai mari de cap. Am cumparat masina recent din Tg Mures. Am ajuns cu ea in bucuresti, totul bine si frumos. la o saptamana mi s a aprins martorul robinet intermitent  si mergea in 3 cilindri. Am oprit motorul, am stat cu ea 30 minute orpita, dupa o pornesc, martorul a ramas aprins si masina a inceput sa mearga in 4 cilindri, dar o simteam ca nu mai era ca inainte. Am ajuns intr un service cu ea, au pus o pe tester, le dadea rateu pe diferiti cilindri. Am inceput sa schimbam, bujii, bobina, fisele, filtru benzina, senzor MAP, senzor evacuare canistra( noxele nu ies bine), clapeta acceleratie curatata, EGR curatat.  Masina a mers bine 3-4 zile, dupa care iarasi a revenit problema. Au zis ca s ar putea sa fie din distributie. 

  Ulterior am gasit alt mecanic, el hai sa schimbam rampa de injectoare cu tot cu injectoare , sa luam una SH de proba, am schimbat si rampa, a doua zi iar merge in 3 cilindri. O parchez 5 min, dupa ce revin la masina, isi revine si masina. 

  Deci nu mai stiu ce sa i fac, nici mecanicul nr 2 nu stie care ar fi cauza, da mi da rateuri pe diferiti cilindri, si are momente si momente, se mai si stinge singur robinetul.

  Compresia este masurata, a zis ca este buna.  Masina imi si consuma mai mult. Mai nou parca tacana ceva la motor, si in partea distributiei se aude cum se invarte o curea, acum nu stiu care este.

  Va rog sa ma ajutati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica firele/cablajul la senzorul MAP(undeva in zona jojei)

Tacanitul poate e canistra de carbon(e normal).

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi fin distributie sau ECU? Au verificat ECU, au zis ca este curat si mufele nu sunt oxidate. Sper sa nu se ajunga la segmentarea motorul, am vorbit cu un mecanic la telefon si a zis ca s ar putea sa fie nevoie de segmentare. 

 De exemplu azi s a stins martorul, cand schimb viteza sau iau piciorul pe pe acceleratie se aude un " poc".  Credeti ma , ca nu mai stiu ce sa i mai faca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma refeream la firele intre senzorul map si pana la ecu...verificata continuitatea...posibil sa fie intrerupte undeva si fac contact aleatoriu si cireasa de pe tort e ca nu apare eroare pe vcds.O scanare completa ar fi buna.

De ajuns la segmentare se ajunge daca nu are compresie,consuma ulei ff mult,scoate fum,motorul e galagios.

EDIT:daca distribuitia era decalata cu 1 dinte maxim 2 aprindea check engine cu mesaj MAP-corelare implauzibila(dupa 5000rpm)

Daca distribuitia era foarte decalata,motorul nu ma fctiona iar daca fctioneaza face ca un sac cu alamuri.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa vorbesc cu mecanicul sa verifice.  Din ce mi a zis el a verificat cam tot, si nu stie de unde  ar veni problema.  S a exprimat " ca e un mister"  si sa v and masina. 

 Ulei nu papa, nici antigel. Deci ar fi problema electrica? Mi a zis cineva si de senzorul axa cu came. S ar putea si de ls acest senzor sa fie buba ?

Modificat de Martusic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, Baz said:

atunci de luna viitoare ma pun pe treaba, ce benzina mi-ai recomanda, am bagat la inceput de 100 de la omv primele 3 luni cu timpul am trecut la 95 de la petrom ... sumele nu mi se par extraordinare eu mi-am propus sa ma bag undeva la 1000E treptat adica intr-un an ca sa o fac a mea sa nu o mai dau, doar ca nu eram si parca nu sunt sigur daca merita sa il segmentez multi spun ca mai bine schimb motorul cu totul sau sa o vand sa iau alta... dar in ambele cazuri risc sa o dau si sa iau alta cu probleme asa in mare sunt multumit de ea doar cu partea cu uleiu nu prea ma incanta ... la inceput mergeam mai turat dar mai mult de 5800-6000 in a 5-a nu i-am dat ... eram panicat ca pusca ceva in ea :)) am mers pe autostrada undeva la 180-190 .... dupa mergeam maxim 130 in afara ... in oras conduc mai sportiv cred adica m-am invatat cam prost pentru prima masina ii dau si 60-80 cu a 4-a in unele zone ... poate sa afecteze si asta la consumul de ulei? si sa manance in halul asta? adica asa am auzit ca nu e ok si mie frica sa nu pateasca ceva mai urat la motor din cauza consumului de ulei

La benzina nu stiu ce sa iti recomand,,Asta depinde mult de oras si de pompa, nu tine neaparat de o companie anume.Eu am bagat de la mai multe de la mine din oras, si de 95 si de 100 si am ajuns la concluzia ca cea de la Mol de 95 se intelege cel mai bine cu motorul meu.Nu fa prostia sa iei alt motor sau alta masina, pentru ca o sa dai de aceeasi problema sau altele mai grave, daca il faci pe al tau cu piese bune, e sfant si mai tine inca pe atat.Fiind motoare pe benzina, cel mai bine se simt dupa 3000 de ture in sus, deci poti sa mergi mai turat ca nu are nimic.Asta nu inseamna sa mergi constant pe la 5-6000, dar cand ai nevoie intr-o depasire sau in rampa poti sa o turezi cu incredere.Pentru un mers de zi cu zi daca schimbi in jur de 3000 e ok.Consumul de ulei creste odata cu turatia, deci cu cat mergi mai turat cu atat consuma mai mult,Din cauza uleiului o sa ti se infunde catalizatorul si o sa traga mai greu.O sa se inece bujiile in ulei si altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, ionutMK4 said:

La benzina nu stiu ce sa iti recomand,,Asta depinde mult de oras si de pompa, nu tine neaparat de o companie anume.Eu am bagat de la mai multe de la mine din oras, si de 95 si de 100 si am ajuns la concluzia ca cea de la Mol de 95 se intelege cel mai bine cu motorul meu.Nu fa prostia sa iei alt motor sau alta masina, pentru ca o sa dai de aceeasi problema sau altele mai grave, daca il faci pe al tau cu piese bune, e sfant si mai tine inca pe atat.Fiind motoare pe benzina, cel mai bine se simt dupa 3000 de ture in sus, deci poti sa mergi mai turat ca nu are nimic.Asta nu inseamna sa mergi constant pe la 5-6000, dar cand ai nevoie intr-o depasire sau in rampa poti sa o turezi cu incredere.Pentru un mers de zi cu zi daca schimbi in jur de 3000 e ok.Consumul de ulei creste odata cu turatia, deci cu cat mergi mai turat cu atat consuma mai mult,Din cauza uleiului o sa ti se infunde catalizatorul si o sa traga mai greu.O sa se inece bujiile in ulei si altele.

Atunci pana la segmentare trebuie sa o las mai moale, de obicei schimb intre 2500-3000 pana intra 4-a (in oras/panta) iar intra 4-a merg constant la 3000 maxim 3300 dupa care bag a 5-a si incerc sa nu depasesc 4000 decat la depasiri ii dau cu a 4-a pa a in 4-5000 maxim la drum lung nu fortez nici prea tare motoru am avut perioade cand mergeam turat cu motoru cald intr.a 4-a cu 4000-5000 turatii pe dinstante gen 1-3km la drum lung asa mi s'a recomandat sa ii dau putin talpa dupa ce mi.a iesit pe tester ceva egat de egr acum dar nu am omorato pt ca repet nu vroiam sa puste ceva in ea :)) , multumesc de sfaturi de luna viitoare cred ca incep cu motorul si sper sa rezolv si cu egr'u 

15. Butoanele Reply si Quote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil. Folosirea nejustificata a quote/citatului, va fi sanctionata cu avertisment verbal, iar in cazul repetarii cu warning.

Modificat de Laurentiu_LWR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare 

Revin cu o problema, legata de un zgomot sub masina sau numi dau seama. In primul rand cand motoru e rece si il pornesc nu se intampla nimic, dupa ce motoru ajunge la 90 grade si stationez la un semafor sau in parcare, incepe sa tremure masina si sub frana de mana se aude un zgomot  ciudat m numi dau seama de la ce ar venii aceste simptome.

HElp ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Protectoarele de la toba. Sau site cazute in ea, dar daca zici ca numai la relanti face, nu cred. Zdranganeala, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, sabin16azd said:

Protectoarele de la toba. Sau site cazute in ea, dar daca zici ca numai la relanti face, nu cred. Zdranganeala, nu?

Exact zdranganeala , si cand accelerez dispare, cand e la relanti iar apare.

Mentionez ca am toba sport ... si ce ma mira ca se aude  sub frana de mana .

15. Butoanele Reply si Quote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil. Folosirea nejustificata a quote/citatului, va fi sanctionata cu avertisment verbal, iar in cazul repetarii cu warning.

Modificat de Laurentiu_LWR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sus cu ea, porneste-o si vezi ce zangane. Protectoarele de aluminiu sunt prinse in niste sigurante soare. O fi cazut vreuna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles , multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On ‎3‎/‎9‎/‎2016 at 7:12 AM, sabin16azd said:

Impropriu spus detergenti. Sunt niste agenti de curatare care dizolva depunerile. Uleiurile sintetice au asa ceva in compozitie si e posibil ca Motul sa fie mai eficient din punctul asta de vedere decat Castrol. Ne cred sa se sa datoreze culoarea  mai inchisa prajirii uleiului ci mai degraba provine din dizolvarea depunerilor

Atunci teoretic la urmatorul schimb daca bag tot Motul ar trebui sa am ulei mai curat timp mai indelungat nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de cata mizerie e in motor. Eu am bagat in alta masina shell helix si la al doilea schimb a ramas sensibil mai curat. Evident ca mizerie tot a mai ramas in motor, am vazut asta cand am desfacut, dar nu mai era cum vazusem jegul pe la busonul de umplere inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit la ceva. Sa tin uleiul asta inca pana in oct/noi si atunci sa-l schimb cu 5w30. Si asa dupa noiembrie vin temperaturile scazute .... fac un test sa vad ce iese :-P

Si atunci ar ramane sa bag 5/40 vara si 5/30 iarna.

Dar daca o sa-mi manance mult din Motul schimb pe Mobil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guys,eu folosesc de 1 an ulei x-cess 8100 de la Motul(5w40),adica sunt la al doilea schimb,probabil prin vara il voi face pe al 3-lea.Masina mea are 300000 de mii in bord,exclus reali dupa uzura interiorului.Iau bidon de 4 litri.de la schimb la schimb completez cu ce ramane in bidon(cca 300-500 ml).Intr-adevar culoarea uleiului se schimba repede,asta am sesizat si eu prima oara si chiar adresam aici o intrebare.Ce pot sa va spun concret:inainte de Motul puneam x3000 sau ceva de genul de la Mobil1(5W40).Dupa 3000 de km incepeau sa "cante"tachetii,bidonul era la 5L,trebuia sa mai cumpar unul pana la schimbul de 10K km.E intr-adevat cu 60% mai scump insa cred ca merita investitia.

Cei ce va cumparati masini aduse recent,incercati sa mergeti la primul schimb tot pe 5W40,asa cum specifica manufacturerul.Conteaza cum a fost masina exploatata,daca s-a umblat inainte in motor sau nu ,apoi vedeti daca trebuie 10W40 sau doamne fereste resegmentare.

Suplimentar adaug:cei ce mergeti cu turatii peste3000 asteptati-va la un consum anormal de ulei.Plus de asta ganditi-va ca motorul asta are siemeringuri si garnituri de minim 10 ani.cauciucul se intareste in timp la contact cu benzina/ulei.Pierderi pot fi pe la busonul de ulei,epurator,garnitura culbutori,schimbator de caldura ulei.Nu inseamna ca daca completati cu ulei des inseamna ca motorul "papa" ulei doar din exploatarea normala,ci pot fi si pierderi fizice de ulei.

Drumuri bune!

Modificat de reedstefan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

reedstefan 

Legat de ulei , cum ti se pare Castrol Edge 5w40 ?

Eu am segmentat masina de 700 km , momentan am Castrol magnatec 5w40. Dupa ce fac 1500 km vreau sa schimb uleiul . Ce ulei recomandati

Modificat de AndreiAnd27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice ulei care respecta norma 502.00 505.00...iar ca producator,orice ulei care nu e contrafacut(facut in turcia,rusia mai nou,etc)

Vazand ca aici s'a pomenit de motul excess5100 eu l'am folosit cu succes la 1.8t(respectand norma 502.00)cu 315k km reali(care oricum fctioneaza mult mai fierbinte decat un aspirat) dar l'am schimbat ca mi s'a parut ca se innegreste prea repede si parca dupa 3-4k km era mai galagios motorul la cald.Acum vad ca nu numai eu am obs asta...deci e ok ca si ulei pt exploatare normala.Atentie sa nu incurci cu XCLEAN care dupa multe pareri(nu am incercat) e foarte prost(isi pierde repede proprietatile) si ar avea un nivel mai ridicat de detergenti si disloca mizeria si o plimba prin tot motorul;iar la un motor uzat e destul de simplu sa infunde canale de ungere.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P0171, cum scap de acest cod...?
 

Modificat de geo000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zebrocksky

Multumesc de raspuns . Inca nus convins sa renunt la Castrol ... Mai astept si alte pareri :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbati uleiul si filtrul la max 10,000 pt ca oricum multi dintre noi se incadreaza in regim sever de exploatare, anume drumuri scurte prin oras si dese.

Daca folositi ulei ce au certificari, deci nu aprobari de la vw, porsche A40, garantat e un ulei bun.

Motul e un ulei foarte bun fara discutie.

Insa degeaba pui uleiul uleiului, daca segmentul razuitor de ulei e blocat, degeaba il pui daca celelalte uleiuri nu si-au facut treaba cum trebuie, daca masina nu a fost servisata la timp si au aparut uzuri, neetanseitati, etc.

Utilizarea unui ulei superior nu e decat frectie la picior de lemn, desfacerea motorului si remedierea defectiunilor (supape, tacheti, segmenti, semeringuri ) e singurul remediu ce si va tine. Nu uitati si de curatirea galeriei de evacuare, din cauza consumului marit de ulei se poate infunda sita primului catalizator si motorul va merge tot prost.

Mecanic bun, o suma intre 2000 si 2500 disponibila si aveti motor nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!