Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Sdr , cu s-a comportat motorul cu 5-30?  M ám uitat si eu la niste clipuri video de pe youtube unde mecanicul explica ca uleiul mai subtire (30) ajunge in locuri mai greu de patruns pentru uleiul mai gros (40) si de aici vin problemele. As vrea să încerc si eu să văd ce si cum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NGK am si eu de cand am segmentat motorul si la minus 15 grade(undeva in ianuarie) motorul a pornit la a 2 a invartire fiind destul de bine...aproape la sfert...totusi sunt niste traume de bujii fata de Bosch...mdeh dupa buget...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, tommy_dj said:

Sdr , cu s-a comportat motorul cu 5-30?  M ám uitat si eu la niste clipuri video de pe youtube unde mecanicul explica ca uleiul mai subtire (30) ajunge in locuri mai greu de patruns pentru uleiul mai gros (40) si de aici vin problemele. As vrea să încerc si eu să văd ce si cum. 

Daca nu ai probleme cu mancatul eu recomand...acum m am uitat de curiozitate si da se pare ca este sub o linie fata de partea superioare zimtata(adica maxim)...100 de grame sau 200 sa zic ca au zburat in 5000 de km...infim fata de 1 kg 10 w 40 cat puneam la 1000 de km...eu zic ca parte de ungere are din plin dar la urmatorul schimb trec pe 5 w 40 tot Mobil 1 full Sintetic...Gandesc ca vine vara si la turatii plus caldura asta este prea subtire si se evapora(nu se mananca ci se evapora la turatii mari...asta este natura motorului si nu avem ce face...)Oricum undeva la 8000 il dau afara ca nu ma zgarcesc la 200 de lei uleiul plus filtrul...Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am schimbat uleiul. Tot vazand insistenta lui Dan Muraru am trecut de la Castrol 10w40 (pusesem in vara in urma unui martor rosu la ulei cu mesaj stop... am detaliat in pagina precedenta) la Castrol magnatec 5w40. Diferenta mare, mai putin zgomotoasa, fara batai de tacheti la pornire ... alta Marie. In plus ala vechi semisintetic era pe fundul vasului in care l-am colectat ca marmelada. E drept ca l-am si tinut vreo 10 mii, dar e clar ... nu-i bun pentru motoarele astea. Chiar daca ai jocuri mai mari nu-i faci motorului decat rau cu 10w40. Sincer, avand in vedere, ca w vine de la winter si se refera la cifra din fata, rezulta ca la cald (40) vascozitatea este aceeasi sau pe aproape. Respect Dan Muraru pentru recomandarile date de-a lungul celor 258 de pagini

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare . Revin cu o intrebare , am spus si in paginile anterioare ca am segmentat motoru dar am o dilema , iar aceasta consta in : Habar nu am ce ulei trebuie sa pun dupa ce fac acei 1000-1500 km. Sa pun Castrol EDGE 5w40, sau Castrol magnatec 10w40... Un sfat ?

P.S. Iar acum cand pornesc masina , se simpte un tremurat in masina putin si daca merg , opresc la semafor cand e la relanti tot asa tremura  . De la ce ar putea fii ? 

Modificat de AndreiAnd27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, AndreiAnd27 said:

Salutare . Revin cu o intrebare , am spus si in paginile anterioare ca am segmentat motoru dar am o dilema , iar aceasta consta in : Habar nu am ce ulei trebuie sa pun dupa ce fac acei 1000-1500 km. Sa pun Castrol EDGE 5w40, sau Castrol magnatec 10w40... Un sfat ?

P.S. Iar acum cand pornesc masina , se simpte un tremurat in masina putin si daca merg , opresc la semafor cand e la relanti tot asa tremura  . De la ce ar putea fii ? 

Nu stiu cine te a pacalit pe tine ca dupa segmentare trebuie schimbat uleiul dupa 1000-1500 de km...cand iei o masina noua faci schimbul de ulei dupa 1000-1500 de km ca practic se face mai multa rodare la un motor nou decat la unul care doar ii schimbi segmentii...camasile deja au oglinda fata de unul nou...nu inteleg cine ti a spus asa ceva...il schimbi la 8000 si gata.

Inainte se segmentare tremura?Sau mergea ok la relanti?Ma gandesc sa nu ti fi pus distributia la punct cum trebuie...daca si inainte de segmentare tremura verifica alternatorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raman la parerea mea cu schimbatul uleiului chiar si dupa segmentare. O sa si argumentez:

1 caliatea pieselor de pe masina noua este net superioara pieselor de schimb. In plus ele sunt toate pe cote standard. Rodajul de nou produce mult mai putine reziduri decat o simpla segmentare.

2. Surplusuri de silicon de la baie si capacul axelor. N-as prea vrea sa raman in baie si sa obtureze sorbul pompei de ului. 

3. Curatarea canalelor pistoanelor de calamina nu se poate face perfect. Tot mai ramane ceva acolo si se desprinde la asezarea segmentilor noi.

4. Curatarea blocului de ramasite lipite ale garniturii de chiulasa poate trimite ceva jeg prin canalele de ulei.

Ar mai fi si altele 

sdR+, e doar o parere. Nu incearca nimeni sa pacaleasca pe nimeni. Ne expunem convingerile proprii si atat. Cel in cauza discerne si actioneaza dupa cum crede.

Imi cer iertare fata de ceilalti membri ai grupului daca am fost deplasat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On ‎3‎/‎7‎/‎2016 at 8:30 PM, sdR+ said:

Daca nu ai probleme cu mancatul eu recomand...acum m am uitat de curiozitate si da se pare ca este sub o linie fata de partea superioare zimtata(adica maxim)...100 de grame sau 200 sa zic ca au zburat in 5000 de km...infim fata de 1 kg 10 w 40 cat puneam la 1000 de km...eu zic ca parte de ungere are din plin dar la urmatorul schimb trec pe 5 w 40 tot Mobil 1 full Sintetic...Gandesc ca vine vara si la turatii plus caldura asta este prea subtire si se evapora(nu se mananca ci se evapora la turatii mari...asta este natura motorului si nu avem ce face...)Oricum undeva la 8000 il dau afara ca nu ma zgarcesc la 200 de lei uleiul plus filtrul...Bafta

Pai de mancat mananca. Mai si apas acceleratia si umbluu prin 4-5000 de ture cand ma ia nebuneala :P , in oras schimb pe la 3000 deci o sa manance la acest stil de condus.

Inainte de schimb aveam Magnatec 5/40 , a mancat in 8k km vreo 3 L.

Am schimbat uleiul, am bagat Motul X-cess tot 5/40 cu asta merge bine, nu mananca mult dar mananca.

Si nici nu am multi km de cand am schimbat, dar am observant ca cu Castrol chiar si dupa 5000 de km uleiul era galbui spre auriu, acum de vreo 1000 de km cat am cu motul e aproape negru ... what's up with that? O fi uleiul de vina? Sau e contrafacut?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si eu mi am spus o parere bazata pe fapte reale...toate parerile sunt binevenite pentru cine intreaba...omul citeste toate parerile si apoi ia decizia care crede ca este mai buna pentru el...totusi din punctul meu de vedere este un fel de .... trista la picior de lemn.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 minutes ago, tommy_dj said:

Pai de mancat mananca. Mai si apas acceleratia si umbluu prin 4-5000 de ture cand ma ia nebuneala :P , in oras schimb pe la 3000 deci o sa manance la acest stil de condus.

Inainte de schimb aveam Magnatec 5/40 , a mancat in 8k km vreo 3 L.

Am schimbat uleiul, am bagat Motul X-cess tot 5/40 cu asta merge bine, nu mananca mult dar mananca.

Si nici nu am multi km de cand am schimbat, dar am observant ca cu Castrol chiar si dupa 5000 de km uleiul era galbui spre auriu, acum de vreo 1000 de km cat am cu motul e aproape negru ... what's up with that? O fi uleiul de vina? Sau e contrafacut?

 

Posibil sa aiba detergenti mai puternici, sa spele mai bine si de aia sa fie uleiul negru . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce fel de detergenti vorbesti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, sdR+ said:

Nu stiu cine te a pacalit pe tine ca dupa segmentare trebuie schimbat uleiul dupa 1000-1500 de km...cand iei o masina noua faci schimbul de ulei dupa 1000-1500 de km ca practic se face mai multa rodare la un motor nou decat la unul care doar ii schimbi segmentii...camasile deja au oglinda fata de unul nou...nu inteleg cine ti a spus asa ceva...il schimbi la 8000 si gata.

Inainte se segmentare tremura?Sau mergea ok la relanti?Ma gandesc sa nu ti fi pus distributia la punct cum trebuie...daca si inainte de segmentare tremura verifica alternatorul...

 

Inaite nu tremura asa , a inceput asa doar dupa ce am segmentato. Dar aceasta vibratie oscileaza nu o am mereu. Eu am si toba sport si ma gandesc sa nu cumva sa atinga putin caroseria si sa produca sunetul.

Inaite la relanti cu motoru nefacut oscila turatia , facea un fel de vrumm vrum vrummm si tot asa , bine inteles dupa ce a desfacut clapeta era infundata cu praf si ulei, insa si acum imi oscileaza acul de turatie cu 1mm in sus si 1mm in jos, dar repet nu mereu se intampla asta.

Astazi am observat ca , cu motoru rece nu se intampla nimic, dupa ce motoru e cald 90 grade , apare tremuratul ala si oscilatia turometrului 1mm sus jos, iar tremuratia cea mai tare si zgomotoasa se aude sub frana de mana de acolo parca pleaca totul.

10 hours ago, sabin16azd said:

Raman la parerea mea cu schimbatul uleiului chiar si dupa segmentare. O sa si argumentez:

1 caliatea pieselor de pe masina noua este net superioara pieselor de schimb. In plus ele sunt toate pe cote standard. Rodajul de nou produce mult mai putine reziduri decat o simpla segmentare.

2. Surplusuri de silicon de la baie si capacul axelor. N-as prea vrea sa raman in baie si sa obtureze sorbul pompei de ului. 

3. Curatarea canalelor pistoanelor de calamina nu se poate face perfect. Tot mai ramane ceva acolo si se desprinde la asezarea segmentilor noi.

4. Curatarea blocului de ramasite lipite ale garniturii de chiulasa poate trimite ceva jeg prin canalele de ulei.

Ar mai fi si altele 

sdR+, e doar o parere. Nu incearca nimeni sa pacaleasca pe nimeni. Ne expunem convingerile proprii si atat. Cel in cauza discerne si actioneaza dupa cum crede.

Imi cer iertare fata de ceilalti membri ai grupului daca am fost deplasat.

Pentru linistea mea o sa il schimb sa nu ma gandesc mereu daca si cu daca .

 

Multumesc pentru sfaturi TUTUROR!!!!

Modificat de AndreiAnd27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, tommy_dj said:

Despre ce fel de detergenti vorbesti?

Impropriu spus detergenti. Sunt niste agenti de curatare care dizolva depunerile. Uleiurile sintetice au asa ceva in compozitie si e posibil ca Motul sa fie mai eficient din punctul asta de vedere decat Castrol. Ne cred sa se sa datoreze culoarea  mai inchisa prajirii uleiului ci mai degraba provine din dizolvarea depunerilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa schimbul de ambreiaj nou Sachs masina a inceput sa scartaie in acea zona cand pedala de ambreiaj nu e apasata indiferent ca e sau nu bagata in viteza. ce ar putea avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Help! ma ajuta cineva. Cand masina este in mers si apa are intre 40/80 de grade (cum apreciez eu conform indicatorului apa), motorul da niste suturi, smunceste. Apoi tot normal. NU am erori!!! Si pe gaz si benzina - la fel. Merci anticipat, prieteni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil problema electrica. Cand ai spus ca nu ai erori te-ai referit la erori semnalizate de martori sau ai pus-o pe tester?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, filip.ra said:

Help! ma ajuta cineva. Cand masina este in mers si apa are intre 40/80 de grade (cum apreciez eu conform indicatorului apa), motorul da niste suturi, smunceste. Apoi tot normal. NU am erori!!! Si pe gaz si benzina - la fel. Merci anticipat, prieteni.

fa o diagnoza si verificati cu VCDS-ul, ce valori ai in blocurile de masura - sa vedem unde este problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua am zi eu un golf IV motor AZD si vesnica problema cu mancatul uleiului cand am luat masina acum 6 luni nu mi.am dat seama ca o sa ajung sa bag atatia bani in ulei, facusem schimbu' cu castrol 5w30 iar dupa vreo 2000km si un pic s-a aprins becul de ulei, masina s'a comportat bine si se comporta bine si acum, la inceput m.a speriam cat de silentios e motorul (fiind incepator) dupa un timp am facut un test si mi.a spus ca am problema cu egr sausonda lambda pentru ca se mai aprindea cate o datA si matorul MIL iar mecanicul a spus ca nu influenteaza asa tare la consumul de ulei si mi.a recomandatsa adaug 10w 40 tot castrol si cam la fel dupa un timp faceam completare si la 800km cu cate un litru ca sa ajunga putin peste minim pe joja, iar atunci mi.a spus ca ar trebui segmentat, sau sa scap mai ieftin sa incerc cu un aditiv zis si Dura Lube sa vedem daca scapam, iar un amic mi.a recomandat sa schimb uleiul si sa trec pe liqui molly 10w40, acum as avea 2 variante, schimb uleiul+ aditiv sau segmentare si eventual sa scchimb si uleiul si cam cat m-ar ajunge o segmentare? Daca are idee careva si ma poate ajuta cu un sfat, masina e din 2001 cand am luato se prezenta cu 166000km aprox reali sau nu asta nu imi dau seama pentru ca se pot modifica din cat am auzit, am primit si un fel de adeverinta de la Tofu sau tufu ceva de genu' cum ca ar vea 158000 reali facuti pana in primavara lui 2015 sau ceva de genul in prezent are 177800 cu distributia si transmisia proaspat schimbate, iar la problema cu Egr ar trebui sa schimb sonda lambda? Cat costa una cat de cat si daca merita sa bag banii astia in masina sau nu ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa pui ce fel de ulei vrei, la consumul asta doar segmentarea te mai salveaza.O segmentare costa in jurul a 1500-2000 ron, depinde ce ai de schimbat, iar asta se vede dupa ce desfaci motorul.Insa merita din plin, nu o sa mai consume deloc ulei, si motorul o sa mearga mai bine.Nu e o suma asa mare, iar in banii astia este inclus si schimbul de ulei plus filtre, daca o sa ajungi aici eu iti recomand Motul 5w40.Km eu zic ca nu sunt reali, sunt mult prea putini pentru o masina din 2001, plus ca un motor ca asta nu incepe sa iti manance ulei decat dupa 200.000 in colo, atunci apare uzura.Dar iti recomand sa faci segmentare si ai scapat de probleme, la capitolul asta nu o sa ai treaba multi ani de acum in colo.Iar cu eroarea,fai o diagnoza si iti zice exact.Baga si tu benzina mai buna si mergi si tu mai turat, pana in 70000 chiar, sa se curete bine EGR-ul.Insa prima data, da jos EGR'ul si il cureti bine, curata si clapeta de acceleratie si senzorul MAF, daca tot esti la capitolul asta.Egr'ul poti sa il mai salvezi, dar daca este sonda trebuie sa o schimbi.E in jur de 500 ron parca.Si eu zic ca merita sa bagi banii astia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, ionutMK4 said:

Poti sa pui ce fel de ulei vrei, la consumul asta doar segmentarea te mai salveaza.O segmentare costa in jurul a 1500-2000 ron, depinde ce ai de schimbat, iar asta se vede dupa ce desfaci motorul.Insa merita din plin, nu o sa mai consume deloc ulei, si motorul o sa mearga mai bine.Nu e o suma asa mare, iar in banii astia este inclus si schimbul de ulei plus filtre, daca o sa ajungi aici eu iti recomand Motul 5w40.Km eu zic ca nu sunt reali, sunt mult prea putini pentru o masina din 2001, plus ca un motor ca asta nu incepe sa iti manance ulei decat dupa 200.000 in colo, atunci apare uzura.Dar iti recomand sa faci segmentare si ai scapat de probleme, la capitolul asta nu o sa ai treaba multi ani de acum in colo.Iar cu eroarea,fai o diagnoza si iti zice exact.Baga si tu benzina mai buna si mergi si tu mai turat, pana in 70000 chiar, sa se curete bine EGR-ul.Insa prima data, da jos EGR'ul si il cureti bine, curata si clapeta de acceleratie si senzorul MAF, daca tot esti la capitolul asta.Egr'ul poti sa il mai salvezi, dar daca este sonda trebuie sa o schimbi.E in jur de 500 ron parca.Si eu zic ca merita sa bagi banii astia.

atunci de luna viitoare ma pun pe treaba, ce benzina mi-ai recomanda, am bagat la inceput de 100 de la omv primele 3 luni cu timpul am trecut la 95 de la petrom ... sumele nu mi se par extraordinare eu mi-am propus sa ma bag undeva la 1000E treptat adica intr-un an ca sa o fac a mea sa nu o mai dau, doar ca nu eram si parca nu sunt sigur daca merita sa il segmentez multi spun ca mai bine schimb motorul cu totul sau sa o vand sa iau alta... dar in ambele cazuri risc sa o dau si sa iau alta cu probleme asa in mare sunt multumit de ea doar cu partea cu uleiu nu prea ma incanta ... la inceput mergeam mai turat dar mai mult de 5800-6000 in a 5-a nu i-am dat ... eram panicat ca pusca ceva in ea :)) am mers pe autostrada undeva la 180-190 .... dupa mergeam maxim 130 in afara ... in oras conduc mai sportiv cred adica m-am invatat cam prost pentru prima masina ii dau si 60-80 cu a 4-a in unele zone ... poate sa afecteze si asta la consumul de ulei? si sa manance in halul asta? adica asa am auzit ca nu e ok si mie frica sa nu pateasca ceva mai urat la motor din cauza consumului de ulei

15. Butoanele Reply si Quote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil. Folosirea nejustificata a quote/citatului, va fi sanctionata cu avertisment verbal, iar in cazul repetarii cu warning.

Modificat de Laurentiu_LWR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

ma poate ajuta cineva cu o informatie? Supapa de sens(vaporizator), motor 1.6 BCB, care se afla pozitionata cu un capat sub busonul de ulei

iar celalat capat in furtunul care intra in zona filtrului de aer cum ar trebui sa functioneze? Daca trag aer print-un capat al supapei functioneaza ca

si cum ar trage aer catre motor din zona filtrului, iar eu stiu ca ar trebui sa scoata gaze din motor.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar dat jos chiulasa, schimbat simeringuri supape si segmentare. Daca citeste posturile referitoare la consumul de ulei vei constata ca orice alta solutie  nu face decat sa te afunde in cheltuieli, nicidecum sa-ti rezolve problema. 

O intrebare? Am vazut pe aici mai multi membri care spun ca isi duc frecvent masinile in 6000 - 7000 de ture. Nu afecteaza motorul? Ma gandesc la faptul ca masinile noastre au niste ani si asemenea turatii n-ar fi chiar o placere pentru ele; debitul pompelor de ulei nu mai e ca in tinerete, jocurile la cuzinetii arborelui si axele cu came... nici ele exceptionale. Eu unul mai mult de 5800 nu i-am dat si asta doar ocazional. De regula merg intre 3000 si 4000 ...n-am unde mai mult. Cei care aveti de mai multa vreme aceste motoare, nu-i suficient pentru a tine catalizatoarele pe linia de plutire?  

Modificat de sabin16azd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Știe cineva ce reprezintă eroarea 17604,si ceva de B1-s1 Heating,atat am apucat sa vad pana ce S-a șters logul de către cel care a mi-a facut diagnoza....,dimineata la plecare da in nas,am martorul CEL aprins in bord,dar se stinge dupa 30-40 km,a doua zi însă apare din nou dimineata,multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

29 minutes ago, daan08 said:

Buna seara,

ma poate ajuta cineva cu o informatie? Supapa de sens(vaporizator), motor 1.6 BCB, care se afla pozitionata cu un capat sub busonul de ulei

iar celalat capat in furtunul care intra in zona filtrului de aer cum ar trebui sa functioneze? Daca trag aer print-un capat al supapei functioneaza ca

si cum ar trage aer catre motor din zona filtrului, iar eu stiu ca ar trebui sa scoata gaze din motor.

Multumesc anticipat.

Nu cunosc bcb, eu am azd si asta are doar un simplu epurator, dar logic ar fi ca gazele din carter sa iasa prin acea supapa catre filtru si nu invers; altfel, ce sens are, ca din carter nu suge aer, ci scoate. Sau poate transforma vaporii de ulei in ulei si pe asta il scurge iar in carter pe la buson. Asa ar avea sens

Modificat de sabin16azd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!