Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

17 minutes ago, FaKyRu said:

Andrei cred ca mai scrie pe tne inca o segmentare in cel mai scurt timp, pui segmenti noi si ulei uzat ? E cea mai mare prostie facuta de un mecanic !!! Eu cand i-am facut segmentarea, am pus ulei si filtru nou, nu m-am mai zgarcit la 150 de lei in plus,iar dupa 8000 de km rulati, uleiul arata f putin inchis la culoare si nu mi-a consumat niciun gram.Vreau sa mai mentionez ca 1000 de km am mers mai batraneste,dupa aceea cox la greu.. Puneti ulei nou si nu aveti probleme cu golfuletele !! Eu am pus castrol 10-40w si am 185 de mii km. Am cu un sprinter, 500 mii km am cu el si folosesc ulei castrol si aral 10-40w si nu mananca intre schimburi mai mult de 200-300 ml ulei. Nu recomand 5w-30 la masini cu peste 150 mii km, ca de aia vi se aprind becurile in bord pe la 160 la ora si 40 grade celsius afara.

Fakyru multumesc de raspuns. Dar dupa ce a facut motoru mecanicu a schimbat filtru de ulei si uleiul , a pus ulei 5w40 castrol magnatec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ai facut ca ai pus ulei nou,poti merge 9-10 mii cu el fara probleme, nu trebuie sa il schimbi la 1 mie, acum vezi cum se comporta motorul cu 5w30, daca merge bne si nu papa,ramai cu acelasi tip. Si inca o problema specifica la AZD, are viata motorul cand te dai la ea? A mea era lesinata rau si papa ulei cu bidoanele, rezultat final, segmentare si precatalizatorul scos, acum merge de rupe, parca e de 2.0 l nu de 1.6..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce faci motorul, in prima mie de km piesele noi se asaza, se rodeaza, in urma acestui proces rezultand ceva span, o pulbere metalica fina. Recomand schimbarea uleiului si filtrului la 1000-1500 de km pt ca acele particule pot trece de elementul de filtrare si ajung pe cuzineti, axe cu came samd... Pe cilindri si segmenti din barbotare ... Schimba deci uleiul si filtrul dupa ceva km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Segmentarea am facut-o in noiembrie 2013 si nu am stat langa mecanic sa pot face poze.

Piese aftermarket am folosit si totul m-a dus la 2400 ron in care au intrat:

- segmenti goetze cota 0

- tacheti INA

- semeringuri supape Cortico

- ulei Castrol + filtru Mann

- semering arbore Elring parca- cel spre cutia viteze

- antigel Hepu + apa distilata

- masticul pentru etansare Elring

- planeitate chiulasa si scaune supape

- manopera

Am citit ulterior pe acest forum ca era bine sa inlocuiesc si cuzinetii, dar m-am grabit putin. Celelalte piese le-am adaugat din ce am citit pe acest forum.

Eu am inlocuit de cand am cumparat masina: kit distributie+pompa apa, curea transmisie + role, bucse fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua.. de vro saptamana sesizez o problema la motor/masina. Cand accelerez (normal sau brusc) pe plaja de turatii 2000-2500 vibreaza masina/motorul destul de tare. Daca sunt sub/peste aceste valori nu are nici-o treaba. In bord/tester nu apare nimic, revizia a fost facuta de curand.

-posibil sa fie de la toba/evacuare? urcata pe rampa mi s-a spus ca are ceva "fisuri" dar care le-au reparat ei (sudata). Totusi, daca ar fi de acolo, n-ar trebui sa tremure pe toata plaja de turatii si sa sune a toba sparta? (lucru care nu se aude/manifesta deloc)

-nu stiu daca e tot in capul meu dar sesizasem faptul ca la viraj stanga/dreapta zgomotul din habitaclu dispare. acolo banui ca ar trebui sa fie o problema de directie/caseta/anvelope uzate aiurea(?)

- si da, pana in treapa a 3a nu se simt vibratiile pe plaja de turatii 2000-2500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, sabin16azd said:

Dupa ce faci motorul, in prima mie de km piesele noi se asaza, se rodeaza, in urma acestui proces rezultand ceva span, o pulbere metalica fina. Recomand schimbarea uleiului si filtrului la 1000-1500 de km pt ca acele particule pot trece de elementul de filtrare si ajung pe cuzineti, axe cu came samd... Pe cilindri si segmenti din barbotare ... Schimba deci uleiul si filtrul dupa ceva km.

19 hours ago, FaKyRu said:

Bine ai facut ca ai pus ulei nou,poti merge 9-10 mii cu el fara probleme, nu trebuie sa il schimbi la 1 mie, acum vezi cum se comporta motorul cu 5w30, daca merge bne si nu papa,ramai cu acelasi tip. Si inca o problema specifica la AZD, are viata motorul cand te dai la ea? A mea era lesinata rau si papa ulei cu bidoanele, rezultat final, segmentare si precatalizatorul scos, acum merge de rupe, parca e de 2.0 l nu de 1.6..

--- Nu merg tare 90 - 100 km/h 2500-3500 rpm. Pai dupa 1000 km m-am hotarat sa pun ulei Castrol EDGE 5w30.

Modificat de AndreiAnd27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimic,il poti schimba la 9-1000 mii daca ai pus ulei nou.Cand  o consuma ulei cu ,canistrele ai pun un TDI si 500-600 mii nu ai fac nimic la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, RAEL said:

nu stiu daca e tot in capul meu dar sesizasem faptul ca la viraj stanga/dreapta zgomotul din habitaclu dispare. acolo banui ca ar trebui sa fie o problema de directie/caseta/anvelope uzate aiurea(?)

Verifică centrarea sistemului de evacuare. Am păţit ceva asemănător, numai că la mine la viraj stânga, în special în rampă la accelerare ziceai că am o sacoşă de borcane în portbagaj şi trepida toată caroseria. Era un loc unde toba intermediară era prea aproape de scutul din aluminiu de deasupra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci vrea sa reevaluez situatia complet.

1. tind sa exclud "zgomotul la motor" pentru ca fiind in sarcina/pe liber sunetul e acelasi indiferent de turatie(acum).

2. e o treaba foarte interesanta si anume ca la virajul stanga NU se mai aude nimic. absolut nimic. Deci sa fie vro ceva la directie/toba intermediara? (cum spunea lupo_bv)

3. imi aduc aminte ca mi s-a atras atentia in toamna ca ar face zgomot un rulment la roata stanga fata, sa fie si ala una din cauze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salt-o pe cric si invarte roata, nu pornita, cu mana. Ar trebui sa se invarta usor si, daca e rulmentul, se aude.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.

 

Salut! am si eu o problema am un golf 4  1.6 16v azd. nu stiu ce sa i mai fac masina trage foarte bine,nu mananca gram de ulei, in schimb la relati trepideaza motorul pe turometru nu e vizibil  si motorul este foarte zgomotos nu are bataie doar ca e ragusit asa . Stie cineva de la ce poate fi am auzid motoare ca ale mele  fiind foarte silentioase.tin sa mentionez ca iam scos 2 bobine si motorul mergea la fel nu era nici o diferenta nu am pomenit asa ceva deci motorul mergea in 2 pistoane ,trepidatia nu este foarte mare 

Modificat de Godo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, RAEL said:

3. imi aduc aminte ca mi s-a atras atentia in toamna ca ar face zgomot un rulment la roata stanga fata, sa fie si ala una din cauze?

Poate să fie şi asta, dar numai dacă are legătură cu viteza de deplasare nu cu turaţia motorului. Rulmentul de la roată nu are nici o treabă cu turaţia motorului. Trece-o pe liber când eşti în viraj şi dacă dispare zgomotul cam pe la rulmenţii de la roată trebuie să te găndeşti. Şi nu întotdeauna fac zgomot dacă învârţi roata cu mâna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit-o si eu acum o saptamana sa imi trepideze foarte puternic motorul undeva intre 2000-2500 rotatii si in acelasi timp mi s-a aprins check engine intermitent. 

A doua zi dimineata am pornit din nou masina si motorul nu mai trepida,  am crezut ca scapasem...

Ieri dimineata cand eram in drum spre service iar a trepidat, dar fara nici un martor in bord de data asta, iar dupa ce am turat-o putin mai tare trepidatiile au disparut.

Nu stiu de unde sa incep, ce sa verific, nu am martori aprinsi in bord orice opinie este binevenita! :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă a fost aprins becul în bord probabil că un cod de eroare a rămas memorat. Cam ăsta ar fi puncutul de plecare: o scanare. În primul rând aş verifica partea de aprindere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Lupobv,  o sa ii fac o scanare sa vad daca este ceva eroare stocata.

In acelasi timp vreau sa verific si toba intermediara pentru ca am avut catalizatorul 2 inlocuit si imi amintesc ca respectivul sudor mi-a sudat toba intermediara putin stramb, iar la turatii mici 2000-2500 din trepidatii cred ca poate atinge scutul termic, iar de aici senzatia de trepidatie...

Cel putin la mine se simte trepidatia in pedala de acceleratie de zici ca este ABS in pedala de frana pe zapada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte posibil să atingă si să dea vibrații, dacă o urci pe un elevator o să îți dai mai ușor seamă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare :), poate prosteasca. Tocmai am schimbat uleiul la masina din semnatura. In cele cateva secunde cat ajunge uleiul sa umple filtrul nou si toate circuitelele n-ar trebui sa imi dea vreun semn ca nu e presiune suficienta? De ce intreb ... Cand am luat masina, in vara anului trecut, mi s-a aprins de vreo cateva ori STOP, oil pressure too low parca. Am fost cu ea la un service ce arata de sec XXII, insa tind sa cred ca era plin de vacari, nu mecanici. Mi-au pus manometru in locul sondei si indica 0,4 bari la relanti si 2,2 la vreo 2000 de ture. Cica asa trebuie. Eu zic ca la 0,4 relanti se gripa motorul daca manometrul era bun. Am descoperit apoi ca pe la sonda veche dadea ulei, prin corpul ei, era crapata pe partea de ebonita, cam vreo 6, 7 mililitri la 20 de km. O stergeam mergeam iar vreo 20 de km iar STOP. Am schimbat-o cu una noua si de atunci nicio atentionare. Se aprinde martorul cand pun contactul si apoi se stinge si asa ramane. Am facut de atunci vreo 12 k km si motorul nu bate, nu tacane, tacanitul e doar la volan :) , sta pe locul soferului. Ma gandesc la sonda aia noua. O fi buna? E de aia verde de 0,3 - 0,6 bari. Care-i regimul ei de atentioanare? Voua, cand schimbati uleiul, pana ajunge peste tot, va zice ceva martorul? Scuze de  lungimea textului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Salutare.

Am si eu o intrebare. Am incercat sa desfac bujia nr.3 care era stransa foarte tare  si cand a plecat se invarte cu tot cu camasa sau cum se nuneste. Ca sa ma fac inteles in chiulasa  are ca  o bucsa in care  se infileteaza bujia  nu e direct pe chiulasa.  Cand am vazut ca se  misca cu totul nu am  mai desfacuto si am lasato asa. Am tot cautat pe internet dar nu am gasit nimic legat de problema asta.    Acum nici nu stiu daca sa desfiletez in continuare in ideea sa nu stric ceva. Un sfat ar fi de mare ajutor, multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiulasa nu are nici o bucsa pentru bujie ,daca a ta are atunci s-a mai lucrat pe acolo .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca a fost stricat filetul din chiulasa si i s-a pus bucsa. N-as fi foarte sigur, dar din cate imi aduc aminte reductia respectiva se facea cu filet exterior invers. Daca-i asa, si a plecat bujia cu bucsa cu tot, logic, nu se desfileteaza ci se infileteaza. Sa nu-ti iasa prin camera de ardere. Da-i 2-3 filete si uitate la ea, intra sau iese? Asta daca nu are umar la exterior. Mai bine o duci la un mecanic priceput, ca si daca o scoti cu bucsa cu tot, n-o s-o poti scoate bujia din ea. 

Modificat de sabin16azd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Băieţi mă confrunt cu o eroare "16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42)", care generează cu motorul rece şi o alta pe ABS (01314 - Engine Control Module). Cu motorul in cald nu mai reapare.

Unde e localizat senzorul G42, pe AZD?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e reductie  facut pt ca la fiecare  bujie e identica. Imi pare rau ca nu i.am facut poza  si nici nu gasesc pe net sa va arat. Reductie am avut si la dacie si nu seamana cu asa ceva .   Seamana mai mult cu o camasa de protectie pentru ca se ridica in sus de la filet. Imi pare rau ca nu  pot da date exacte dar am plecat la munca si abia maine pe seara ajung la masina.  Multumesc pentru ajutorul acordat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Poate a fost intuneric si nu ai vazut bine. Sub bujie este o saiba dubla mai grosuta, sa nu o confunzi cu o bucsa.

   " O fi buna? E de aia verde de 0,3 - 0,6 bari. Care-i regimul ei de atentioanare? Voua, cand schimbati uleiul, pana ajunge peste tot, va zice ceva martorul? "    Martorul cand schimbam uleiul nu se aprinde in cele 2-3 secunde pana se umple filtrul de ulei. Sonda daca este de 0,3-0,6, inseamna ca se aprinde becul daca presiunea uleiului este mai mica de 0,3-0,6, undeva pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, Ebi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu rezolvarea la problema mea. Masina a fost dusa la mecanic  si se pare ca avea un set de bujii no name care aveau  o saiba  "cu buza" .  Acum masina  se bucura de un set  ngk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!