Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

alabalaportocala

Am si eu o intrebare si nu stiu unde sa postez, asa ca postez aici.. E normal ca atunci cand motorul e subturat si accelerezi sa se auda un sunet de la geamuri ca si cum s-ar crapa?

Modificat de alabalaportocala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Bun. Sa o luam cat de cat pe rand.

Portocaliule, ceea ce auzi tu se numeste detonatie si apare cand motorul e subturat, se foloseste benzina cu cifra octanica mica (95-ul e limita de jos pt azd) . De aceea cand sunteti subturati nu apasati tare pe pedala de acceleratie, ci dozati-o usor.

Ralantiul.

La tipul acesta de motoare nu se poate regla manual. El e dat de ECU pe baza unor date primite de la anumiti senzori. Daca vreunul dintre ei nu da date corecte, atunci ralantiul nu mai e tinut la valoarea de 700 rpm la cald, oscileaza, etc.

Senzorii astia ar fi asa: Potentiometrul din clapeta de acceleratie, din egr, senzorii de turatie (volant si axe cu came), temperatura, sonda lambda 1.

Recomand o scanare a lor cu vagcomul si compararea valoriilor citite cu a unei masini  ce functioneaza cum trebuie. Astfel puteti sa depistati vre-un senzor cu pbme. Spun asta deparece in cazul in care senzorul nu da valoarea corecta insa o da in plaja de valori stiuta de ecu, nu veti avea erori, dar nici masina nu va merge ceas.

Partea cu vacuumul care e infundat nu ar trebui sa duca la scaderea turatiei, ci la nefunctionarea respectivei componente ce are nevoie de vacuum (frana, canistra cu carbon). Parerea mea.

Valva canistrei de carbon se poate curata, au fost colegi care in urma operatiei nu au mai avut pbme.

Dar va dati seama ca poate fi si din alta parte, de aceea recomand masurarea presiunii in rampa de combustibil, astfel incat sa se scoata si pompa din ecuatie. Pompa care i se poate masura si debitul.

Trebuie desigur un mecanic care sa stie ce face, documentatia din care sa rezulte exact procedura de testare, nu se va face nimic din amintiri sau cum se face pe la alte masini. 

Suruburi ce aveti nevoie gasiti fara doar si poate la reprezentanta. Daca nu au pe stoc, aduc orice doriti pe comanda (max 7 zile din experienta mea).

 

Ionut, Sistem too lean inseamna ca e prea sarac. Poate ai vreo neetanseitate in circuitul de admisie al aerului, poate nu ai destula presiune in rampa cu combustibil, poate injectia nu e ok.. vreun injector mai lenes. Sunt atatea variabile incat din pacate va trebui sa le iei pe rand, incepand cu verificarea etanseitatii, pune eventual un aditiv de curatat injectoarele si vezi poate-si revine, daca nu, verificari mai amanuntinte ale sistemului de alimentare cu combustibil. 

Nu strica sa schimbi si filtrul de benzina daca nu-i stii istoricul.

 

Nu vreau sa descurajez sub nici o forma insa din pacate un raspuns corect si exact nu se poate da, fiecare desi are cam aceleasi manifestari, cauzele pot fi altele.

De aceea trebuie sa va inarmati cu rabdare, sa va faceti un plan de verificari, incepand cu cele mai usoare si sa ajuneti pana la cele mai complexe.

O mentiune vreau sa fac pt calibrarea egr-ului si calepteti: verificat tensiunea minima si temperatura.

Ideal e sa se calibreze cand afara sunt peste 10-15 grade C, dar daca acest lucru nu e posibil, atunci cu motorul caldut, nu cald caci nici peste 80 grade temperatura apei nu e bine.

Bafta.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Am tot cautat pe acest forum raspunsuri legate de problema mea cu vw bora din 2002 1.6 16v BCB dar nu m-am lamurit, asa ca poate ma puteti ajuta voi. Masina trage foarte greu, parca ar fi ceva infundat. Am fost la multi mecanici in Cluj dar nu isi da nimeni seama ce poate fi. Am schimbat filtrele, bujii, ulei...Pe tester nu da absolut nimic. Va rog sa ma ajutati!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consuma ulei? E posibuil sa ai infundate catalizatoarele. Da jos evacuarea si uita-te prima data la intrarea in sita catalizatorului 1.

Egr-ul e in regula? Desi e un mod de a testa in cazul in care face figuri, poti incerca sa vezi cum merge cu mufa scoasa.

Verifica presiunea in rampa de alimentare. Posibil pompa lenesa sau pbme cu regulatorul de presiune in rampa.

Daca zici ca restul e in regula (filtre, bujii, bobine) altceva nu-mi vine in minte acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca relanti are oscilatii si imi si scade intensitatea la faza scurta dupa care revine la normal in corelatie cu scaderea/revenirea oscilatiei poate fi de vina si alternatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul oprit se masoara cu aparatul de masura (multimetru), se comuta aparatul pe dc 20v si se ating tastele aparatului de bornele bateriei, rezultatul ar trebuii sa fie 12-12,5 v .cu motorul pornit rezultatul ar trebuii sa fie 13,8-14,5. Daca atunci cand pornesti consumatori curentul scade , e de vina alternatorul, care poate avea mai multe probleme

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru indrumari Dan .poti recomanda una din reprezenrante?

Daca poate posta cineva valori optime de la : map , camshaft , clapeta acceleratie, lambda , bobine inductie , egr si orice altceva care poate influenta ralanti-ul subturat.

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Acum vreo 2 ani am pus din greseala lichid de frana in vasul de expansiune de la servo.... Am mers vreo cateva zile asa cu masina pana a inceput volanul sa "scartaie" usor si atunci am realizat ce prostie am facut.....

 Apoi am schimbat pompa de servo si uleiul de servo de 2 ori chiar ( dupa primul schimb de ulei "scartaitul" a reaparut in scurt timp  ).   La al doilea schimb de ulei de servo parea ca s-ar fi remediat problema. 

Acum vreo cateva zile scartaitul din volan a reaparut.  :(  Cu motorul oprit nu se aude nici un scartait cand virez stanga-dreapta. 

Stie cineva ce ar putea fi??

Cu ce as putea sa curat intreg circuitul uleiului de servo? Ma gandesc sa ii fac un flush... 

Astept opinii. Multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am de schimbat set tacheti si culbutori la masina. am incercat la un service si am fost refuzat pe motiv ca RAR ii obliga sa foloseasca doar piese OEM. Tachetii si culbutorii sunt de la INA.
 E adevarat ce spun? aveti cunostinta de asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorine, reprezentanta sa fie, din pacate in Bucuresti nu stiu care e cea mai serioasa insa pt niste amarate de suruburi oricine ar trebui sa se priceapa.

 

BoraBCB, din pacate lichidul de frana e coroziv. Nu vreau sa ma gandesc la ce-i mai rau insa sper sa nu-ti fi stricat vre-un oring din caseta, banuiesc ca de acolo provine scartaitul. Ca flush, nu stiu ce sa folosesti, insa e cu dut-e vino. Posibil ca lichidul servo sa nu se amestece cu cel de frana si astfel evacuarea acestuia din urma prin simplul schimb sa nu se faca in totalitate, astfel incat sa fine necesar un flush cu o solutie mai agresiva insa in acelsi timp sa nu afectezi mai rau instalatia de servo. E un user Trami din Targoviste care e priceput in reconditionarea casetelor, strica-i lui o intrebare in topicul dedicat casetelor: 

 

Referitor la pbma ta reynolds, ce aud e o mare tampenie. Desigur, fara indoiala, piesele oem sunt de preferat deoarece beneficiaza de cel mai bun control de calitate din partea producatorului ( care poate fi tot Ina ), insa sa ceri expres proprietarului sa foloseasca doar oem e absurd. Rar-ul nu are treaba cu asa ceva. Schimba-i ca sunt la furat. Iti dai seama ca orice producator aftermarket ce nu fabrica pe vapor are acte ce confirma ca produsele sale respecta cerintele tehnice impuse de vw. Restul e cancan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine merg la reprezentanta VW pentru update soft calculator motor conform TPI 2009463/6.

Nu stiu ce implica, dar tot primeam eroare emissions workshop si la reprezentanta Audi mi-au spus ca sonda lambda nu are probleme, fiind schimbata, iar un update de soft trebuie facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...care ma poate ajuta si pe mn cu o problema...azi in drum ce ma duceam la servici mi sa oprit de 2 ori motoru in mers......io ce am observat ca se opreste motoru cand se incalzeste...dupa ce o pornesc imi variaza usor relantiu cand ii pun luminile..de la ce ar putea fi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca oscileaza cand pui lumini, vezi alternatorul, daca incarca , ceva postari mai sus ai metoda de verificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Masina in cauza - golf 4 2002 1,6 16v AZD. Problema mea este legata de un comportament ciudat dupa prima pornire din zi. Mai exact, daca nu o las 30-40 de sec dupa pornire, fara sa o bag in sarcina (nu vorbesc doar de plecat de pe loc, ci si simpla actionare a volanului - intra pompa hidraulica) incepe sa se scuture toata, parca ar merge in 1, cel mult 2 pistoane. Palpaie asa 5-6 sec si apoi revine la 1200 de ture si se comporta normal. De asemenea, dupa un drum mai lung, mers nici batraneste, nici sportiv, fluctueaza relantiul cam 200-250 de ture cu aceeasi frecventa; asa cum se sprituiau daciile daciile cu carburator. Eu banuiesc clapeta de acceleratie adaptata prost. De ce spun asta? Am luat masinuta in iulie 2015. A doua zi dupa ce am cumparat-o a inceput un usor tremurat al motorului la relanti, nu se vedea pe turometru ci doar se simtea foarte fin in scaun. Am curatat clapeta si EGR fara sa fortez ceva (imi iesise la test la reprez. VW, excessive flow EGR valve), era jale sub clapeta, calamina de 3-4 milimetri. Le-am pus la loc, acelasi tremurat usor. M-am dus pentru adaptare la un service si au facut-o cu motorul pornit (am citit tot pe aici ca se face doar cu contactul pus). Cert e ca de atunci se manifesta astfel, mai exact a inceput chiar in dimineata urmatoare cu balbaielile. De atunci am facut vreo 12 mii de km si ma gandesc la faptul ca scuturaturile alea nu sunt chiar o binecuvantare pt motor. In rest, nu papa ulei, consum bun, emission workshop la fiecare pornire, pana ce da de drumuri mai lungi, cand dispare pt a reaparea la cateva zile dupa. Ce parere aveti? Sa fie adaptarea clapetei sau a fost doar o coincidenta.

Modificat de sabin16azd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa faci un test cu mufa egrului deconectata...daca dispar problemele,iei alt egr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat. Am scos mufa, am pornit  si nu e nicio ameliorare.  Sa incerc in timp ce motorul functioneaza? Nu se arde nimic prin ECU?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună ziua. De săptămână trecută a început ca motorul, în mers, timp de o secundă să se oprească, să dea un fel de suturi !!!! Și pe benzină și ce gpl!! Parcă îi taie cineva curentul (benzină?¿?!). Care ar putea fi cauza? Am observat ca o bobină de curent este puțin umflată deasupra!!! Un sfat va rog, de unde să încep!!! Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci m-am hotarat sa imi segmentez motorul deoarece mananca 1L de ulei la 400-500 km si scoate fum excesiv,parca e diesel.

As vrea sa stiu o lista cu ce e normal sa schimb (pe langa ce e neaparata nevoie) daca tot desfac motorul.

Imi poate face cineva o lista ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu am facut aceasta operatiune, dar din lipsa de fonduri nu am schimbat chiar tot ce "trebuia". Prin urmare iti voi da o lista aproximativa:

- set segmenti - aici trebuie sa masoare mecanicul, diametrul cilindrului sa vada daca prezinta ovalizare, abateri. In functie de masuratoare se va face alezare sau nu a cilindrilor pana la urmatoarea cota de reparatie. Se vor alege segmenti pentru cota atinsa - neaparat

- simeringuri supape - neaparat

- tacheti hidraulici - neaparat

- cuzineti - cu verificarea arborelui cotit pentru abateri. La fel ca la segmenti, in functie de masuratori si cele constatate, se pun cuzineti cu dimensiune standard sau urmatoarea cota de reparatie

- ulei + filtru nou - neaparat care il vei arunca dupa 1000 - 1500km

- mastic pentru inlocuirea lui la baia de ulei si chiulasa - neaparat

- antigel 3L + apa distilata 3L

Ca operatiuni:

- planeitate chiulasa

- rectificare scaun supape si supape

- alezarea cilindrilor - in functie de masuratoarea facuta mai sus

- curatare temeinica a pistoanelor de reziduurile din ulei

- curatare a primului catalizator (daca tot ai ajuns la el)

- verificare pompa de apa si inlocuire daca nu ai un istoric

- verificare kit distributie si inlocuire daca nu ai istoric

- verificare simeringuri la arborele cotit sa nu prezinte defecte (ciupituri, rupturi)

Daca am omis ceva, rog sa faceti completari.

P.S. E o investitie care a meritat, desi unii imi spuneau sa o vand. Am facut segmentarea la 188000km si acum am 212000km. Acum in 8-9000 km (de la schimb la schimb) nu imi consuma nimic. Ulei folosit: 5W40 Mobil. Dupa ce am trecut de 12.000 km de la segmentare a vazut si 4000-5000 ture. Acum vede si 6500-7000 in reprize f scurte dupa incalzirea motorului corespunzatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum aratau piesele vechi? Aveau semne de uzura? Ideal era daca faceai cateva poze sa vedem si noi. 

Ai folosit piese oem sau aftermarket?

La cat se ridica investitia la toate piesele descrise de tine mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Astazi mi-am scos masina din service , dupa ce am facut motorul ( imi manca foarte mult ulei). Cum ar trebuii sa ii fac rodajul masinii ? am schimbat o groaza de piese , segmenti , semeringuri , distributie , sem. ax came  etc etc. Ma puteti ajuta cu un sfat

Acum in motor am ulei Castrol magnatec 5w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara orasului, drumuri mai lungi, fara turatii mari, fara bagaje multe (s-asa e destul de grea ea), las-o cateva minute pana sa pleci, inchide muzica si bucura-te de ea. Nu uita sa schimbi uleiul si filtrul dupa 1000-1500 km!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de informatii . Astept si parerea altora. 

Dupa 1000 Km pot sa pun Ulei Castrol EDGE 5w40 ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu Castrol este o mizerie de ulei...baga Mobil 1 5 w 30 full sintetic(am eu si dupa segmentare am facut 5000 de km si nu a mancat nimic...)dar te sfatuiesc sa bagi 5 w 40(Tot mobil 1) asta am sa bag si eu Next.Deci eu imediat dupa segmentare am bagat Mobil 5 w 30 nou din bidon(sa nu se inteleaga ca am bagat vechiul ulei Castrol 10 w 40...)dar pe viitor am sa bag 5 w 40 tot Mobil 1.

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei cred ca mai scrie pe tne inca o segmentare in cel mai scurt timp, pui segmenti noi si ulei uzat ? E cea mai mare prostie facuta de un mecanic !!! Eu cand i-am facut segmentarea, am pus ulei si filtru nou, nu m-am mai zgarcit la 150 de lei in plus,iar dupa 8000 de km rulati, uleiul arata f putin inchis la culoare si nu mi-a consumat niciun gram.Vreau sa mai mentionez ca 1000 de km am mers mai batraneste,dupa aceea cox la greu.. Puneti ulei nou si nu aveti probleme cu golfuletele !! Eu am pus castrol 10-40w si am 185 de mii km. Am cu un sprinter, 500 mii km am cu el si folosesc ulei castrol si aral 10-40w si nu mananca intre schimburi mai mult de 200-300 ml ulei. Nu recomand 5w-30 la masini cu peste 150 mii km, ca de aia vi se aprind becurile in bord pe la 160 la ora si 40 grade celsius afara.

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!