Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

De la motor sau cutie...esti culmea.Stanga cum te uiti la ea sau stanga masiinii?Ai ridicat capota?Te'ai bagat sub masina sau sa o duci intr'un service pe elevator?

Ai putea sa pui macar o poza sa iti putem da niste indicii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stanga cum te uiti la ea din fata, nu cred ca e ulei de la cutie ... dar cam din zona aia picura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum pe frigul asta sa nu ai probleme cu epuratorul si tu(sa fi inghetat) si sa fi plesnit vreo garnitura ceva sau sa iti fi iesit joja si pe acolo sa curga.Sau poate e lichid de servo.Trebuie mers la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara

As avea si eu câteva întrebări

Am un vw bora 1.6 105 cp din 2013 cu 210 kkm

Vreau sa schimb distribuția la masina acum am kit contitec si vreau sa pun oem vw.

Ar merita diferenta de preț?

( conform unui mecanic ce oem e ff buna cea conti e mai slaba e elastica avansul reglat la -1 flucteaza pana la -6 +3 )

Sincer nu știu la ce se refera mecanicul....

Din cauza fluctuații de avans se aprinde chek engine?

Bujiile se schimba la 60 mii cu distribuția sau mai repede la 30 mii?

Uleiul din cutie la ce interval se schimba?

Antigel? Lichid de frână? La ce perioada se înlocuiesc sau nr de km.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune liniștit Conti. OEM sunt făcute tot de Conti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fluctuatii de avans?da'l pe mecanic la telefon,ca nu inteleg.

bujiile intre 30-60k km(depinde de cat ulei consuma motorul,ce se depune in camera de ardere,etc).Eu personal le schimb pana in 30k.

Lichidul de servo nu are termen dat de producator dar pt 60 de ron la 150k km eu zic ca nu e o avere.

Antigelul si lichidul de frana la 2 ani,

La cutie parerile sunt impartite...cica ar fi lifetime(deci doar verifici nivelul) sau daca simti ceva neplacut la cutie il schimbi(dar nu cu ce iti cade in prima mana)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,ieri am ramas fara baterie la masina ,am luat curent si am plecat ,nu am mai adaptat nimic ,egr si clapeta ,dar mi sa oprit motorul in mers ,defapt cand am ajuns la semafor ,am repornit motorul dar cand o acceleram murea la loc ,am tot incercat de vreo 8 ori si cu scos cheia din contact dar degeaba ,aveam epc si chekinul aprins ,de fiecare data pornea motorul dar cand apasam acceleratia murea motorul si in afara de asta daca o acceleram usor se smucea toata masina dar rau de tot :( am ajuns acasa cu ea cu chin cu vai si am incercat sa adaptez egr si clapeta ,egr a mers dar la clapeta nu avrut ,am cautat pe forum si am inteles ca ar trebui minim 11,5v bateria ,a mea arata 9,5v din cauza asta credeti ca nu am putut sa adaptez clapeta ?? Si de ce credeti ca nu am putut accelera si se oprea motorul ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,stateam liniștit cu mașina pornita,motorul era cald,staționam cam de 15 minute,cand,din senin a murit motorul,nu am avut nici o eroare,nici un bec aprins in bord,nici o eroare stocată,doar S-a oprit motorul,nu mi-a făcut probleme la repornire,a pornit la sfert,poate cineva sa imi spună cam de la sa fie?..cam de 2k km am făcut revizia,eu bănuiesc filtrul de benzina,la ce sa ma mai uit?multjmesc

Ar mai fi si următoarele simptome,putere scăzută,si de 3 ori mi s-a întâmplat sa imi taie alimentarea in mers,pur si simplu nu se accelera,mergeam cu 70km/H,turația a scăzut la 800,apăsam pedala de acceleratie si nu se întâmpla nimic,in câteva secunde a revenit smucind.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am mai patit si eu.Nu se mai accelereaza in mers, turatia scade, dupa cateva secunde isi revine smuncid.Eu banuiesc ca este de la mersul subuturat in oras.Am mers in seara asta cu a 3-a in 5000 de ture cativa km sa se mai curete.In rest nu am alte probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la mersul subturat nu cred sa se opreasca in mers.

O deveni mai lenes dar sa moara pur si simplu motorul n-am auzit.

Din cauza ca nu se intampla asa ceva decat iarna eu suspectez bacteria.

Poate din cauza frigului o fi avut vreo intrerupere de curent, bujiile n-ar fi primit curent=motor oprit... 

Altceva nu stiu ce sa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clau1979, daca nu se indeplinesc conditiile privind tensiunea minima si temperatura recomandata nu se va efectua corect adaptarea egr-ului si clapetei (min 11,5v si motorul peste 20 grade, acum iarna treb sa fie caldut motorul).

 

Verifica incarcarea, adica cu motorul pornit sa ai intre 13.8 si 14.2V. Daca incarcarea e buna insa cu motorul oprit bateria arata o tensiune scazuta, incarc-o pe un redresor. Cartea spune ca o baterie descarcata nu se va incarca pe masina ci se va pune pe redresor.

Daca nici dupa acest pas nu isi revine, inlocuieste-o. 

 

 

Legat de oprirea motorului, si mie din cand in cand cand imi mai dadea in nas ba mi se oprea motorul la ralanti.

Eu am banuit egr-ul si dupa ce il curat anual nu am mai avut pbme.

Insa nu e exclus sa faca si de la filtrul de benzina, chiar de la benzina, poate bujii, poate putina mizerie pe clapeta (mersul la ralanti e foarte "pretentios" la depunerile de pe clapeta).

Recomand o inspectie si curatare dupa caz cu spray-uri dedicate pt curatarea clapetelor de acceleratie, nu wd40 sau alte prostii. Filtrul de benzina eu il recomand sa se schimbe la doua schimburi de ulei. Nu e o avere, se inlocuieste usor si preventia e buna.

 

Referitor la uleiuri, desi la benzinarul nostru nu e dat un interval de schimb al uleiului la cutia de viteze, eu consider ca orice ulei, oricat de bun ar fi, in 5 ani isi pierde din proprietati si e bine sa fie schimbat. 

 

Ia refetritor la pba ta VLD, m-ai facut sa rad. Nu exista oscilatii ale avansului datorate elasticitatii curelei, pt ca asta tine de pasul dintilor si daca e o curea necontrafacuta e imposibil sa nu fie la cote. Cat despre elasticitate, nu stiu sa spun daca Conti e mai elastica decat oem-ul insa ea se tensioneaza, intinzatorul curelei se regleaza de mecanic la montarea distributiei si daca mecanicul stie ce face vei avea o distributie tensionata corect.

Dar sa fiu la obiect, o distributie oem e mult mai scumpa decat cea aftermarket (si e facuta tot de Conti) si atat timp cat pe aceasta din urma o cumperi dintr-o sursa sigura si cumperi curele Conti, role Ina si pompa Hepu, nu ai de ce sa-ti faci griji. Tine garantat 90.000 Km. Asta daca a fost montata si de un mecanic serios si priceput.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Dan.

 

Daca tot veni vb de distributie, rolele din kit-ul conti sunt macar la fel de bune ca acestea Ina de care ai pomenit?

Bine ca eu am schimbat acum 2 ani distributia si am luat Kit Contitech care contine tot ce ai nevoie dar nu strica sa stim. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rolele din kit-ul Conti sunt făcute tot de INA, deci trebuie sa fie bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru răspuns,clapeta am curățat-o,e bec,Egr,o sa il curat,dar stiu ca daca ar fi o problema cu el apărea pe tester,mie nu imi apare absolut nimic,mai investighez oricum,multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apare pe tester daca are intradevar pbme grave, insa din cauza depunerilor mai agata.

 

Kitul Contitech e f bun, pt role e doar ambalator, care precum ai fost informat sunt role Ina. La pompa, sper sa nu gresesc si cine e avizat sa ma corecteze, daca nu ma insel nu foloseste Hepu, insa tot o pompa buna si de incredere va fi prezenta acolo. Oricum ar fi, producatorii de renume, fie ei Conti, Bosch etc, garanteaza kiturile de distributie in confirmitate cu cerintele vw, astfel incat 90.000 Km sau 5 ani trebuie sa tina fara discutie, atentie si la nr de ani pt ca e important si acest aspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GPM face pompele de apa originale,dar nu vand pe relatia aftermarket.

Bosch nu sunt grovave la distributii,doar ambaleaza majoritatea produselor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in kit-ul pe care l-am luat nu erau decat curelele si intinzatoarele.

Pompa de apa am luat separat si desigur marca Hepu.

Ar fi trebuit sa fie si pompa in kit?

Sau se vinde si fara?

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kitul de distributie contine doar curele si role

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kitul trebuie sa aiba un cod pe cutie. Verifica-l online pe site-ul Conti si vei vedea exact ce treb sa contina. Eu cand l-am cumparat pe al meu parca asa am vazut ca sunt si kituri cu pompa inclusa. Dar asta nu-i bai ca doar nu ai dat bani pt 2 pompe. Oricum, Hepu sunt bune si aftermarket ceva mai bun eu nu stiu sa existe.

 

Legat de Bosch, de acord, nu se ridica la nivelul lui Conti, dar nu cred eu ca ambaleaza curele de proasta calitate. Eu din 2008 pana anul asta am mers cu un kit Bosch si dupa aproape 90.000 Km curelele nu prezentau pic de uzura. Dar a fost cumparat de la reprezentantul autorizat Bosch in Bacau. Acum va dati seama, un kit de distirbutie are recomandare de montare pana in 5 ani de la productie daca nu ma insel. Kevlarul folosit la ranforsarea curelelor, dupa 10 ani nimeni nu-l mai garanteaza. Asta e valabil pt orice e facut cu kevlar inclusiv vestele antiglont.

Astfel, daca dai peste un kit care a stat in nu stiu ce conditii vreo 3 ani in magazie, e posibil sa iti faca pbme mai devreme sau mai tarziu. De aceea e recomandat sa fie cat mai nou, preferabil doar de cateva luni produs.

 

Oricum, ultimul care are cuvant de spus e mecanicul. Personal nu mi se pare greu deloc sa inlocuiesti distributie, sa o pui la punct, insa pare usor doar cand cineva priceput lucreaza la masina ta. De aceea mare grija la ce mecanic mergeti.


Hai sa vorbim si despre alta pbma specifica motorizarii si anume spuma pe buson, uleiul pe la joja, practic vesnica pbma cu epuratorul.

Puteti sa le curatati anual, e f bine insa daca nu adoptati un stil de exploatare corect nu sunteti feriti de pbme, mai ales cu vremea asta ciudata care favorizeaza condensul.

 

Motorul asta din experienta mea iarna e cald cam dupa 7 Km. Ei, abia dupa acesti km spuma de la buson incepe sa dispara.

Daca se merge pe distante f scurte, de nu are timp sa se incalzeasca suficient motorul, ba mai mult, daca ultimul drum din zi e f scurt, e foarte probabil ca dimineata sa aveti pbme. Repet, mai ales acum cand vremea e ciudata, cand bate soarele si pe timpul zilei sunt cateva grade cu plus insa dupa lasarea serii ingheata totul si se face f mult condens.

 

Eu unul recomand ca pt 2-3 Km nici sa nu miscati deaiurea masina, dar daca e musai, f important e ca ultimul drum din zi sa fie de 7-10 Km.

 

Apoi, preventiv, daca da gerul brusc, va recomand ca inainte sa porniti motorul sa ridicati frumos capota si sa desurubati busonul de ulei, abia apoi sa-i dati cheie. Sau, daca dupa pornire vedeti ca da ulei pe la joja, sa desfaceti repede busonul de ulei. Astel preveniti pierderea de ulei pana la incalzirea motorului.

 

In concluzie, un epurator curatat, un furtun curatat si important si partea din filtrul de aer unde intra furtunul curate, nu garanteaza lipsa pbmeleor daca exploatarea favorizeaza aparitia acestei spume de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms de lamuriri baieti.

 

Sincer nu mai stiu ce cod avea pe cutie pentru ca a ramas in tomberonul de gunoi al mecanicului , dar asta nu prea mai are importanta.

La data nici nu mi-a trecut prin minte sa ma uit , nu prea aveam habar de aceste lucruri , dar omu cat traieste invata :icon_thumleft:

In orice caz n-o sa tin cureaua 90k km, cum trec de 5 ani jos cu ele.

Pompa de apa se schimba la fiecare schimb de curele?

 

Cat despre uleiul aruncat si spuma de pe buson iar m-am intalnit.

Dar am decis sa umblu cu un coleg care face mai multi km, deci al lui se incalzeste binisor , si al meu l-am pus pe stand by.

N-ar fi problema daca nu s-ar astupa furtunul , dar daca se face dop si arunca uleiul afara asa nu merge.

 

Dar ma uimeste un lucru , am un coleg care cu un golf 4 1.6 vine la lucru de la 1.5 km distanta , deci practic iese din cartier pe strada principal , coboara un deal si e la lucru si in afara de spuma n-a avut probleme cu uleiul . :(

Nu stiu ce model de motor are dar are un noroc chior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de apa se recomanda sa se schimbe odata cu distributia. Chiar daca vor fi multi ce vor spune ca teoretic rezista 2 schimburi, e deajuns sa i se duca semeringurile si va trebui sa dai iarasi distributia jos sa schimbi pompa. Nu merita sa risti inutil.

 

Legat de spuma, recomandarile mele sunt un plus pt preventie. Asta nu inseamna ca daca faci cateva drumuri bune pe distanta scurta imediat se va face dop si va da uleiul pe la joja. Conteaza aici si cat de bine etanseaza busonul de umplere, multi au crapat gatul de umplere din plastic si astfel garnitura busonului nu mai calca foarte bine astfel incat aerul ce se strecoara pe acolo favorizeaza condensul. E un cumul de factori de aceea preventia trece primejdia rea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu intentionam sa las pompa veche.

Am intrebat doar de curiozitate.

Stiu ca de obicei se schimba ambele (distributia+pompa) si am de gand sa tin obiceiul :D  :icon_thumleft:

 

Deci atunci sa zicem ca umblu de luni pana joi doar la lucru si vineri ma duc intr-o tura mai lunga sau umbluu cu masina mai mult de o ora pot preveni formarea acelui dop?

 

Apropos, care e esentialul pentru a preveni dopul 1: sa mearga masina mai mult timp in continuu (prin oras) si al tin pornit

                                                                                2: sa fie condus in turatii mai mari pentru a se ridica temperatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Bora 1.6-16v,105cp- ATN...e vreo diferența între el și AZD ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am o nelămurire,in frâna de motor din câte stiu consumul instant avisat ar trebui sa fie 0,pana la apăsarea pedalei de acceleratie,la mine apare 0 pentru 2 secunde,dupa care apare ultimul consum care il aveam înainte de frâna de motor,sper ca M-am făcut inteles.intrebarea este daca e normal cum imi afișează mie?rog un coleg sa încerce si sa imi spună si mie cum le arată lor,multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!