Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Rusine sa imi fie ca nu am stiut asta. :icon_redface:(si mai am si azd)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti.

 

Am si eu o rugaminte.

Azi am vrut sa-mi verific nivelul de ulei, desfac busonul si am observant ca are gheata pe el.

Nici nivelul de ulei nu era unde trebuia sa fie, si mai era si ulei scurs pe langa joja.

Intrebarea e: Am sau nu o rezistenta in furtunul care vine de la epurator la capacul motor?

Anul trecut in perioada iernii am patit la fel (nu am avut gheata ci doar a aruncat uleiul pe langa joja), am cumparat cele 2  garniture de care era nevoie, l-am dus la mecanic, l-a curatat a schimbat garniturile si n-am mai avut probleme. 

Acum nu mai stiu daca ar trebui sa fie ceva filtru undeva ca atunci schimbam si filtrul sau ce mai trebuia sa n-am probleme.

 

P.S. Asta se intampla in fiecare an cand e rece? Sau inca este undeva ceva infundat si nu circula cum trebuie uleiul.

 

P.P.S. Mentionez ca uleiul completat a fost in jur de 150-200 ml dar nu s-a vazut pe joja ca s-ar fi ridicat nivelul, desi am lasat vreo 10 minute la relanti inainte sa plec la drum cu el :-(((

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca aveai reistenta se vedea pe furtunul care iese din epurator si intra in capacul motor...La mine azd'ul nu avea...la Bora tatalui meu,cu acelasi azd,are.Posibil sa ai iar gheata in epurator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dop de gheata chiar unde intra furtunul epuratorului in epurator...Ideal dimineata cand pornesti motorul si faci drumuri scurte sa mergi cu el scos din carcasa ce acopera motorul(problema este ca o sa ti miroasa a gaze nearse in masina...)nu chiar tare dar se simte putin9am incercat si stiu ca parca se , simtea un iz...)sau macar dimineata dupa ce pornesti motorul sa scoti acel furtun din carcasa de plastic ce acopera motorul si sa vezi daca iese ceva fum...daca nu ai toate sansele sa ti arunce ulei pe la joja...Eu l am decfacut acum 2 saptamani cred i am schimbat garniturile si l am lasat 1 zi in 2 l de benzina(ce am gasit il el m am speriat...mal si depuneri ca un fel de coaja groasa...)Scoate furtunul din epurator si spala l si pe acela(sigur ai spuma daia galbena ca drojdia inghetata acolo care a facut dop...)cu ocazia asta vezi si daca ai rezistenta pe el...

As arata furtunul cu rezistenta(este pentru alt model de masina difera doar mufarea de la intrarea in epurator...)1zggfwl.jpg

Dopul de gheata il face unde am incercuit cu rosu...24q723k.jpg acest furtun nu are rezistenta...

Si da asa o sa faca in fiecare iarna(atata timp cat nu mergi cu motorul sa apuce sa , se incalzeasca suficient cat sa evaporeze condensul din motor...)Adica este un tip de motor care Condenseaza prea mult...

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezistenta aia e frectie la picior de lemn si ajuta sa degivreze doar furtunul de degazare de peste ea.

Problema este ca epuratorul in sine face dop de gheata.

Spala bine busonul si vezi daca mai apare efectul de spuma si de gheata pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc baieti pentru sugestii.

 

O sa incerc zilele astea sau sapt viitoare (depinde) sa desfac si furtunul si epuratorul si sa-l curat bine sa nu aibe nici un fel de depuneri sau mizerii.

De vre 2-3 saptamani am decis sa nu mai merg cu masina mea la lucru din cauza distantei scurte , vine un coleg care ma ia de acasa si ma lasa tot acolo ;-) ( face vreo 30 km/zi dus intors ) 

Mazga din aia galbena am observant ca aveam de cand s-a racit vremea.  

 

P.S. Spray de curatat frane e bun pentru curatarea epuratorului si a furtunului? Sau sa cumpar ceva mai slab?

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasat in 2 l de benzina macar o zi la murat apoi clatit...spray nu as folosi la furtun pentru ca ataca cauciucul si sigur nu este la prima tinerete...(la mine este deja foita de ceapa la cotul de sus...)furtunul il speli intr o galeata cu apa calda si ceva detergent de rufe...apoi clatit(eu asa am procedat si a iesit bec)la clatire nu mai curgea ''galbeneala''...

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Am stiut ca trebuie avut grija dar e mai bine sa intrebi daca nu stii cu exactitate.

Multumesc de sfaturi , weekend placut baieti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu un golfuleț 4 1.6 16v azd.. Si imi porneste tare greu când e motorul rece.. Stie cineva ceva? Sa mai întâmplat la cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cateva lucruri de eliminat pentru a putea sa ti dai seama care este defectul(la cald porneste la prima cheie?).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema, porneste mai greu la rece, porneste la a doua cheie asta doar iarna cand e mai rece afara, simptoma ca si cum nu se alimenteaza cu benzina, am schimbat recent bujii si cele 4 bobine, cred ca nu face suficienta presiune pompa de benzina la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am ceeasi problema, daca trece o perioada de peste 5-6 ore , daca se raceste motoru, porneste foarte foarte greu, ca si cum nu s-ar alimenta, dar dupa ce se inclazeste porneste foarte bine , chiar as vrea sa aflam niste pareri despre asta, la tester mi-a zis ca-s avea eroare pe la compresie , imi pare ra ca n-am  facut o poza la erori :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai probleme la FSI,aici chiar nu vei gasi mare lucru sa te ajute deoarece sistemul de alimentare cu combustibil e diferit fata de cel de la AZD,care e aspirat cu injectie diferita de a FSIului.

Ca si idee:1.pe tester nu are cum sa spuna ce valoare a compresie ai sau ca ai probleme cu compresia.

                 2.problemele legate de compresie se observa in general cand motorul e cald,din cauza temperaturii care dilata piesel(astfel se maresc tolerantele si apar pierderi de presiune,spre ex la ulei sau si a compresiei)

                 `3.pornirile dificile "la rece" de obicei sunt influentate de lipsa carburantului in rampa(se dezamorseaza sist de alimentare),aprindere defectuoasa(bujii,fise/bobine) si senzori de temperatura(aer,combustibil-daca exista)

Confruntandu'ma cu aceeasi problema in trecut,dupa cateva fire de par alb si injuraturi nou-inventate,am rezolvat prin inlocuirea regulatorului de presiune de pe rampa de combustibil.Nu strica sa aruncati un ochi si acolo avand in vedere ca e simplu de verificat(un torx de 27 parca si un pic de bataie de cap cu urechea de prindere care incurca)

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Ma ajuta, va rog, cineva cu pozititionarea si codul senzorilor (toti)? Fiind cu 2 axe cu came are 2 senzori de turatie?

Golf 4 1.6 16 V AZD van

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti ca vara, daca tineti contactul mai mult si apoi porniti, motorul va porni mai greu. Din obisnuinta, iarna faceam la fel, puneam conactul, asteptam 2 secunde si porneam si observam ca motorul pornea greu si balbait. Am observat insa ca daca tineti contactul pana se opreste bazaitul pompei de benzina(aceasta se amorseaza), indigerent de cate grade sunt afara (chiar si -20) motorul porneste la sfert de cheie. Sper sa va fie de folos. Si eu am schimbat si pompa de benzina si regulator presiune si senzor g62 si masina pornea tot greu dimineata la prima cheie. E normal oarecum ca pompa de benzina sa piarda ceva presiune insa cand deschideti portiera soferului ea nu se amorseaza suficient si de aceea trebuie tinuta cheia pe pozitia contact cam 5--8 secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine degeaba tin contactul.. Si de 3-4 ori ca tot porneste la a 3-4a cheie si greu.. Am schimbat bujiile, bobinele, pompa.. Numa la rampa nu am umblat.. Ar fi posibil sa fie ceva problemă la injectoare ca în urmă cu 2 ani am băgat vreo 40 litri de benzina si in benzina a băgat cineva vreo 5 de motorina???

La cald doar răsucesc putin cheia si pornește..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti.

 

Ma, m-am gandit eu la o idee in legatura cu dopul asta care se formeaza in furtunul de la epurator.

Daca lichidul (apa) asta care ingheata intradevar iese afara din epurator in furtun cum a aratat in poza postata de sdR+ , ce are daca la iesirea din epurator pun un furtun mai gros ca apa aia ce ingheata sa aibe loc sa se puna la fund si atunci nu astupa tot locul de care are nevoie motorul sa respire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Băieți,zăpăciți mașinile astea cu atâtea intervenții pe motor.Nu are nici pe dracu ca vibrează un pic la relantiu,ganditi-va ca e iarna și e normal cauciucurile din semeringuri,curele tampoane să se mai intareasca.Eu nici nu îmi mai bat capu',la 300k km încă prea merge:)Din pacate prea costisitor să le aducem în starea lor inițială.Daca reviziile sunt facute la timp unde trebuie,nu ar trebui să fie probleme.De altfel,și exploatarea trebuie făcută pe măsură vârstei,pentru ca uzuri sunt peste tot,și orice forțare peste măsură poate duce la defecțiuni.Aici aviz celor ce au mașină de câteva luni,si nu pot fi siguri pe istoricul mașinii.Drumuri bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ,azd are cumva releu 109 si daca da unde este situat ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, am si eu o problema cu leon 1.6 16v azd si anume ca se simt vibratii de la motor in caroserie (parca sta motorul direct pe caroserie )  compresia mi a iesit 16;15;15;15 nu consuma gram de ulei. am schimbat clapeta acceleratie,egr,bujii ,bobine suportii de la motor  .e posibil sa fie de la ambreiaj?tremura chiar si cu pedala apasata! e posibil sa fie de la supape sau axul cu came ? stiu ca nu se poate repara pe forum dar am schimbat prea multe si fara rezultat. efectiv sa vede o miscare mai pronuntata a motorului. stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, aveti idee cumva ce semnifica mortorii de bord EPC si ESP aprinsi ?

Modificat de cosmyyn88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am o bora 1.6 16 valve azd si imi lasa o pata de ulei pe partea stanga in fata. Aveti idei de unde ar putea sa curga ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!