Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Luci 26, aceeasi problema am avut-o si eu dupa ce s-a ars prima bobina, in nici 50 de km a ars inca una si palpaia check-ul in bord, am cumparat alte 3 bobine, Beru, 130 ron si merge ok. Mie insa acum imi trepideaza motorul la relanti si nu-mi functioneaza EGR-ul, am inteles ca din cauza asta si din cauza sondei lambda ar avea asemenea simpotme, a mai avut cineva problema asta?stiti unde gasesc un EGR la dezmembrari?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

M-a sunat ieri mesterul care verifica masina. Bujiile trebuie inlocuite si pe tester apare ca faulty si sonda lambda (surprinzator pentru mine, se pare ca nu e nici o problema cu catalizatorul). de asemenea temperatura apei masurata cu testerul este cu 15 grade mai mica decat cea afisata in bord. Astazi inlocuieste piesele defecte si diseara merg sa o iau. Revin cu comentarrii legate de comportamentul masinii maine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

M-a sunat ieri mesterul care verifica masina. Bujiile trebuie inlocuite si pe tester apare ca faulty si sonda lambda (surprinzator pentru mine, se pare ca nu e nici o problema cu catalizatorul). de asemenea temperatura apei masurata cu testerul este cu 15 grade mai mica decat cea afisata in bord. Astazi inlocuieste piesele defecte si diseara merg sa o iau. Revin cu comentarrii legate de comportamentul masinii maine.

Sper sa postez corect...inca nu m-am obisnuit cu noua interfata a site-ului, cea ptr mobil e...un pic ciudata :P

Colegu, sa-ti testeze si sonda lambda sa vezi daca lucreaza in parametri, eu am schimbat-o de curand...merge foarte ok masina acum si consumul si-a revenit. E posibil sa fie defecta si sa nu dea eroare pe vagcom. Diferenta de temperatura e de la g62, l-am schimbat si eu, a fost 58 de lei parca. Acum masina porneste dimineata fara probleme. Neaparat lambda verificata( nu e ieftina deloc, dar...diferentele sunt notabile). E cu 5 fire si din cate am observat nu gasesti decat OEM, costa 800 si ceva de lei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Se inlocuieste si sonda lambda. De G62 nu a zis nimic, o sa il intreb. Abia astept sa o conduc diseara sa vad diferentele. Multumesc pentru info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

S-au inlocuit G62 si bujiile(nu s-a inlocuit sonda lambda, era ok). La prima vedere pare ca problema s-a rezolvat. Porneste ok, a disparut mirosul de benzina nearsa de la tobe. O mai las o saptamana sa vedem cum se comporta si revin cu concluziile. Pretul final 420 Ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de vreo 4 zile atunci cand bag cheia in contact,, in bord imi pare un text negru "SERVICE" care palpaie

invart cheia, se aprind beculetele si totul este ok

................. ...

Salutare,

Ai aflat de ce palpaia?. Azi a inceput si la mine sa palpaie si suspectez 2 motive:

- am 177000 km si semnalizeaza ca peste 3000km am revizie la 180k

- am schimbat uleiul de curand si nu am resetat intervalul de service (voiam sa o "citesc" pt ca nici nu mi-a scris "service 3000 km")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am o Boa Variant din 2002 cu motor AZD 1.6 16V. In weekend am schimbat pentru prima oara de cand am luat-o din 2008 filtrul de aer (acela montat in capacul de deasupra motorului si care se monteaza deasupra clapetei de acceleratie).

La demontare am observat ca pe flitrul vechi, intro parte a acestuia, era impregnat cu ulei sau ceva asemanator. Uitandu-ma sa vad de unde ar putea veni, am observat ca ar veni de pe un furtunas ce intra in acelasi capac si intra in zona filtrului printrun fel de teava cu fante mici. Ce rol are acest furtunas si de unde vine, sau catre ce se duce ?! Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

furtunasul ala asigura transportul aerului la motor. legat de petele de ulei, sa stii ca e normal sa mai apara! si eu am patit la fel si am mai auzit si la altii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

furtunasul ala asigura transportul aerului la motor. legat de petele de ulei, sa stii ca e normal sa mai apara! si eu am patit la fel si am mai auzit si la altii!

E furtunul care recircula gazele nearse, e normal sa fie un pic umed in zona aceea, dar nu in excess.

Scuze ptr postul de mai sus, reply nu era ptr dumping. Scuze de confuzie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am un golf 4 1,6 16 valve (105 cp) tip motor AZD din 2002.

Am ceva probleme la motor.:

- dimineata dupa ce pornesc prima data,oricat de usor dau drumul la ambreiaj ,se opreste motorul, dupa ce o repornesc nu mai am problema.

- alta data porneste in trei pistoane ,si cand isi da drumul si al patrulea scoate un fum ca urmare a unei inecari a motorului.

- tot odata,consuma ulei ,proportia fiind cam de 500..600 ml la o dist parcursa de aproximativ 1000...1500 km.

- tin sa subliniez ca este masina second,am preluat-o la 110000 km si acum are 130000,iar cand am luat-o nu ii functiona EGR

- Am schimbat egr si nu am nici o eroare la bord, totusi caonsuma ulei???

- am facut itp anul acesta si acolo la testul cu sonda lambda nu mai avea parametri normali, rezultatul era mai mare??

- nu am scurgeri de ulei sub ea? insa in spatele motorului se observa ca este umed(inegrit=ulei cu praf)

- totodata in camera de ardere regasec negreala, odata am gasit si in filtru de aer.

- masina se comporta bine in mers, nu e puturoasa.

- si de mentionat de cate ori am facut un traseu mai lung (ploiesti -cluj=400km) mi-a aparut martorul de ulei, mi-a consumat aceea jumatate de litru)

- la ultima testare a masinii,totul era ok

- ulei folosit ARAL 10 W 40 sintetic

Are cineva vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

legat de consumul de ulei : si eu completez la ambele masini din semnatura cu ulei intre schimburi , este normal sa consume un max. de 2 litri intre schimburi , depinde si de stilul de condus, daca schimbi in 5000rpm...nu este ok nici sa mergi subturat cu el(ex.regim taxi)...

sfatul meu este sa nu desfaci inca motorul , schimba uleiul, cauta tot 10 w 40 care sa corespunda cu norma VW 502 00 si vezi cum se comporta...iar daca nu-si revine pregatestete de o segmentare+semeringuri supape, pret aprox, 1000- 1200 Ron...numai bine :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si pana aduni banii de segmentare incearca si un duralube(100ron).Dar daca mananca 2l intre schimburi sar putea sa dai degeaba banii si pe duralube.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am un golf 4 1,6 16 valve (105 cp) tip motor AZD din 2002.

Am ceva probleme la motor.:

- dimineata dupa ce pornesc prima data,oricat de usor dau drumul la ambreiaj ,se opreste motorul, dupa ce o repornesc nu mai am problema.

- alta data porneste in trei pistoane ,si cand isi da drumul si al patrulea scoate un fum ca urmare a unei inecari a motorului.

- tot odata,consuma ulei ,proportia fiind cam de 500..600 ml la o dist parcursa de aproximativ 1000...1500 km.

- tin sa subliniez ca este masina second,am preluat-o la 110000 km si acum are 130000,iar cand am luat-o nu ii functiona EGR

- Am schimbat egr si nu am nici o eroare la bord, totusi caonsuma ulei???

- am facut itp anul acesta si acolo la testul cu sonda lambda nu mai avea parametri normali, rezultatul era mai mare??

- nu am scurgeri de ulei sub ea? insa in spatele motorului se observa ca este umed(inegrit=ulei cu praf)

- totodata in camera de ardere regasec negreala, odata am gasit si in filtru de aer.

- masina se comporta bine in mers, nu e puturoasa.

- si de mentionat de cate ori am facut un traseu mai lung (ploiesti -cluj=400km) mi-a aparut martorul de ulei, mi-a consumat aceea jumatate de litru)

- la ultima testare a masinii,totul era ok

- ulei folosit ARAL 10 W 40 sintetic

Are cineva vreo idee?

O scanare cu vag-com ai facut? Din cate citesc eu aici nu ai doar simple probleme la motor, ai probleme mari la motor. De unde ai concluzionat ca merge in 3 pistoane? mersul in 3 pistoane e provocat de bobina de inductie defecta, si aia cand se defecteaza, se defecteaza de tot, nu de jumatate. 500-600 de ml la 1500 de km? foarte mult. enorm de mult. in cazu asta ar trebui inca un rezervor, pe langa cel de benzina. DE CE ai luat-o cu egr defect? defectul la egr nu ti-a ridicat un semn de intrebare asupra starii de "sanatate" a masinii? :) egr-ul nu are treaba neaparat cu consumul de ulei. iti poate consuma ulei si cu egr functional, dupa cum ai obervat. Sonda lambda sigur nu mai functioneaza deloc...pregateste-te ca aia costa 800 de lei, si nu se gaseste decat OEM.(cu 5 fire)

Ai desfacut chiulasa si te-ai uitat in cilindrii sa vezi negreala acolo? (aia e camera de ardere) nu vad cum ai putea vedea tu acasa chestia asta :) in filtru de aer negreala se aduna (vapori amestecati cu praf), e normal, in Romania mai ales. Aral? iti recomand sa lasi Aral-ul deoparte...si sa pui un mobil1 sau castrol.

Aditivii n-o sa-ti rezolve problemele, duralube e apa de ploaie...chiar mai prost decat apa de ploaie.

Ideea sta in felu urmator: pune-te in masina si du-te la un service decent, cu un tester si un mecanic bun, sa-ti diagnosticheze problemele si sa ti le rezolve. Nu mai circula asa cu ea, si nu te mai amagi ca astfel de probleme se rezolva pe forum ;) bafta!

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere aveti despre aceasta bujie? Ar trebui schimbata?

Daca nu ma insel dupa ~25.000 Km trebuie schimbate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am un golf 4 1,6 16 valve (105 cp) tip motor AZD din 2002.

Am ceva probleme la motor.:

- dimineata dupa ce pornesc prima data,oricat de usor dau drumul la ambreiaj ,se opreste motorul, dupa ce o repornesc nu mai am problema.

- alta data porneste in trei pistoane ,si cand isi da drumul si al patrulea scoate un fum ca urmare a unei inecari a motorului.

- tot odata,consuma ulei ,proportia fiind cam de 500..600 ml la o dist parcursa de aproximativ 1000...1500 km.

- tin sa subliniez ca este masina second,am preluat-o la 110000 km si acum are 130000,iar cand am luat-o nu ii functiona EGR

- Am schimbat egr si nu am nici o eroare la bord, totusi caonsuma ulei???

- am facut itp anul acesta si acolo la testul cu sonda lambda nu mai avea parametri normali, rezultatul era mai mare??

- nu am scurgeri de ulei sub ea? insa in spatele motorului se observa ca este umed(inegrit=ulei cu praf)

- totodata in camera de ardere regasec negreala, odata am gasit si in filtru de aer.

- masina se comporta bine in mers, nu e puturoasa.

- si de mentionat de cate ori am facut un traseu mai lung (ploiesti -cluj=400km) mi-a aparut martorul de ulei, mi-a consumat aceea jumatate de litru)

- la ultima testare a masinii,totul era ok

- ulei folosit ARAL 10 W 40 sintetic

Are cineva vreo idee?

Daca ai fi citi tot topicul asta, ai fi vazut pe undeva si problema mea pe care am avut-o si am exact acelasi motor ca al tau.

Consum de 1L la 1000 km, aveam doi segmenti sparti. Din cauza ca am mers 15000 km cu ea asa,uleiul pe care nu-l vedeam pierdut pe nicaieri (nici fum, nici pe la motor) mi-a infundat partea din fata a catalizatorului si nu mai depasea 120 km/h. Seamana cu un motz mic cat o cutie de pastile si era infipta pe langa racordul flexibil pe undeva. Nu stiu exact. Acum nu o mai am deloc. Se schimba cu tot catalizatorul si costa peste 3000 ron.

Segmentii au costat 260 RON, simeringurile de supape 50 de ron, garnitura de chiulasa 150 RON, uleiul 200. Am schimbat si racordul flexibil de langa baia de ulei, 100 RON. Manopera 1000 RON.

In total aproximativ 1800 RON.

Am avut bafta ca blocul motor sa nu a fost afectat de segmentii sparti. Sper sa fie la fel si pentru tine pentru ca altfel va trebui sa-l schimbi si pun pariu ca nu este prea ieftin.

Partea buna acum este ca am un motor segmentat proaspat de numai 19.000 km facuti si nu mi-a papat gram de ulei. Am pus si ulei mai subtire (5W30 Mobil One) si se simte diferenta in demaraj.

Sper ca iti vei rezolva problema. Dar te va costa.

Ce parere aveti despre aceasta bujie? Ar trebui schimbata?

Eu mi-am pus cu 4 electrozi, ca-n poza atasata.

post-34860-0-87805000-1290084249_thumb.j

Modificat de Mibo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am observat ca la mers mai mult timp cu viteze ridicate (peste 150km/h) apare un tacanit la motor, zgomotul persistand chiar daca reduc viteza. dispare numai dupa ce opresc motorul si il las mai mult timp sa se raceasca (15-20 min). de la ce apare tacanitul respectiv? cumva cureaua de la accesorii?

am facut si un filmulet. se poate auzi destul de clar tacanitul, parca ar fi motor diesel. din cate am observat tacanitul dispare si cand calc ambreiajul

LINK VIDEO

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aaa.....da si tu te rog mai multe detalii...Spre ex cand ai facut ultima revizie(filtre,bla,bla,bla) si ce ai mai schimbat.

Eu presupun filtrul de aer.Sau egr.

Ultima revizie facuta acum 5000 km. Schimbat filtru aer, ulei. In iarna ,acum 20.000 km schimbat filtru polen, benzina ,distributie. Masina a mers perfect ,pana cand acum 2 luni ,dupa un plin masina a inceput sa consume cu aprox 2/100 km mai mult. Si puterea o simt scazuta, inainte era mult mai sprintena. Am pus vag-com ,nici o eroare la motor :|. Uleiul e la nivel, bobinele de inductie nu dau erori ,desi una dintre ele are pe suprafata superioara ca o adancitura. Bujiile sa fie? Chiar nu am idee si sunt disperat pentru ca nu am nici o eroare si nu stiu de unde sa incep. Pareri?

Am uitat sa precizez ca inainte ca masina sa consume mai mult pe computerul de bord cand puneam contactul aparea tot timpul 6.4 l/100km. Acum apare 7.7 iar cu o saptamana inainte a aparut 8.1 . Habar nu am ce sa fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, la scanarea cu Vag-com am gasit urmatoarele coduri de eroare :

17439 - Manifold Change-Over Valve (N136): Setpoint Not Reached

17443 - Sensor for Nox (G295): Signal Implausible

Intake manifold air control valve position sensor - specification not attained

Probable cause :

Air control flap/sticking hose conections.

Intake manifold air control actuator.

Intake manifold air control solenoid.

Pentru prima eroare Manifold change-over valve mecanicul la care am fost mi-a zis ca:

Pozitia nr. 17 din imaginea alaturata este defecta (unitatea de vacum are parghia rupta).

Unitatea de vacum actioneaza clapeta de la galeria de admisie, la mine avand parghia rupta, clapeta nu mai este actionata.

Iar la eroarea de la sonda lambda zice ca nu se incalzeste suficient la fel ca si la colegul martinje.

Mentionez ca am in bord aprins martorul de la gaze evacuare/check engine.

Daca este cineva care a avut aceste probleme il rog sa posteze, vreau sa gasesc o rezolvare cat mai rapid.

Astept pareri !!!

Multumesc.

Buna Marmonu si in acelasi timp tuturor,

La scanarea cu Vag-com am acelasi cod de eroare: 17439-Manifold change-over valve(N-136).Setpoint not reached (P 1031-35-00--).

Am verificat unitatea de vacuum (poz. 17).Parghia este ok iar in clipa in care fac vacuum pe furtunul de legatura de la solenoid, parghia se deplaseaza fara probleme.

A trecut ceva timp de cand ai postat problema ta.Poti sa aduci niste precizari ce ai gasit pana la urma?La tine a fost doar parghia rupta sau a fost ceva si la senzorul care citeste pozitia clapetei(cred ca e cel care se afla chiar sub unitatea de vacuum) si care presupun ca genereaza codul de eroare de mai sus.

Si la mine in bord martorul Check Engine sta aprins.

Multtumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Poate s'a mai discutat(daca da..va rog o indrumare);problema mea e legata de schimbatul treptelor de viteza.Trecerea dintr'o treapta in alta(superioara) nu o face cursiv indiferent de tuaratie,indiferent de cum si cat tin pedala de ambreiaj...pur si simplu la debraiere smunceste(nu exagerat,doar cat sa fie deranjant).Filtre noi,ambreiaj nou,clapeta+egr curatate recent.Problema o am de la achizitionare.Ce am mai observat diferit fata de alte AZDuri(mai are tata unu-Bora),pedala de acceleratie parca are o cursa in gol de vreo 1-1,5 cm.Poate fi de la injectoare(neetanseitati)?Poate cineva s'a mai confruntat cu aceasta problema.Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasi problema... pe un motor AUS, am schimbat si tampoanele motor (3 buc) tot asa face. La mine cel mai rau este la retrogradare, simti cum loveste motorul, sa zic asa. Jocul motorul cred ca este cauza totusi dar nu stiu ce solutie ar fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine smuceste putin indiferent ca de usor as elibera ambreiajul.. mai ales de la 1 la 2 .. dar nu este deranjant

confirm si la problema cu cursa libera 1-1,5 cm a pedalei si abia dupa vreo 1,2 secunde raspunde la apasare

nu am condus multe alte masini dar si eu mi-am dat seama ca sunt mici diferente

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine are o cursa scurta in gol pedala (chiar la inceput) si la fel raspunde cu putina intarziere comenzilor. Cineva de la service mi-a spus ca se poate rezolva cu VAG-COM.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!