Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

am o bataie la motor undeva in zona distributiei. tachetii sunt noi i-am schimbat pe toti insa culbutorii nu.

E posibil ca deja sa se fi defectat vreun tachet sau blocat culbutorii?

bataia nu e asa ascutita cum oo stiam pe ceade tacheti si nu dispare de tot la cald

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ina. cand i-am pus mergeau perfect dar dupa ce s-a facut chiulasa si au mai umblat pe la distributie a inceput sa se auda iar dar mai fin nu ca aceeia care erau stricati.

cu surubelnita pe capacul unde sunt axele cu came in unele zone se simt batai in zonele tachetilor.

Am vazut ca au dat cu silicon si la acel capac desi inainte nu era silicon acolo.

Cand invart motorul de la vilbrochen am observat ca merge mult mai greu intrun loc si se aude in capac ulei sau ridicanduse ceva

sa fie joc la came sau s-au stricat iar tachetii?

cama de pe evacuare avea luciul sters iar unii culbutori prezentau niste urme negre pe ei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei drept am mai citit despre reclama negativa a compensatorilor hidraulici (tachetilor) ina...

 

Silicon se pune la capac deoarece nu are garnitura din proiectare, doar ca probabil au pus cam mult.

 

Cand invarti manual motorul poti auzi ulei care iasa din compensatorul hidraulic (tachet) din cauza fortei care o exercita arcul supapei prin cama, sau poti auzi aerul care se pierde la comprimare pe la scaunul supapei.

 

Numai daca demontezi poti sa vezi ce e acolo, oricum cred ca e destul de rau ca nu mai era luciu metalic pe cama si culbutori, dar chiar si asa in mod normal ar mai merge mult.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot pe evacuare s-au stricat si ghidurile de la supape acolo fiind marea pierdere de ulei.

ce tacheti/culbutori recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pe axa cu , came de la evacuare aveam si eu ceva uzura(cred ca daca ai inspectat vizual iti dai seama despre ce vorbesc)Ce i drept pe culbutori nu era nimic si asa am remontat tot impreuna cu mecanicul...exista ceva bataie la pornirea motorului dar imediat dispare(de pana se incarca tachetii cu ulei...)

2zs9qhw.jpg cam asa arata ca sa ti faci o idee...eu am gasit toti tachetii+culbutorii ok in motor(ce bafta au avut altii...)

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine era mult mai uzata. iar peste tot sunt depuneri de la ulei ... se pot scoate cumva cu aditiv ceva?

iar pe culbutori erau doar niste puncte care se simt la deget .. sa fi fost rugina sau nu stiu.

aveau joc destul de mare in acel rulment sau ce era.

cum se identifica un culbutor defect? dar un tachet?

trist e ca au facut motorul dar la astea se pare ca nu s-au mai uitat. acum sa il desfac iar ...

am mai observat ceva in seara asta. mai avea un mic balans motorul gen cum ar da sa se opreasca.

am scos mufa de la canistra de carbon a aparut check engine in bord si a disparut acel simtom

se curata/repara canistra sau nu are leg?

Modificat de reynolds87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un tachet bun se dezamorsează doar in menghina, dacă merge cu mâna nu este bun. La culbutori se verifica rulmenții sa nu aibă joc si rolele sa nu fie uzate sau sărit cementaju de pe ele ceea ce se pare ca ai tu din moment ce spui ca se simte cum agata la atingere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Sergiu , am incercat testul cu fasia de hartie, chiar am pus un prieten sa astupe un pic cu mainile teava de esapament dar nu am gasit nicaieri vreo fisura sau gaura pe unde ar putea sa iasa fumul , ce as mai putea sa fac ca consumul asta imi manca zilele si banii :-(((( am incercat sa bag benzina de la rompetrol de 98 dar degeaba, asta parca e mancat cate o juma de linie la fiecare eccelerare mai vioaie :-( 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,am si eu probleme cu masina ,porneste foarte greu ,am scanat cu vcds si au aparut urmatoarele erori:

3 Faults Found:
17588 - Linear O2 Sensor; Pump Current
            P1180 - 35-10 - Short to Plus - Intermittent
17580 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Signal too Low
            P1172 - 35-10 -  - Intermittent
17951 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187)
            P1543 - 35-10 - Signal too Small - Intermittent

 

daca ma puteti ajuta ce reprezinta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Salut, am probleme cu pornirea - golf 4, AZD, 1,6 -, iar in ultima perioada din ce mai des. Indiferent daca motorul e cald sau rece.

Simptomele sunt urmatoarele:

 

- In momentul in care incerc sa pornesc, motorul se zguduie puternic, mers neregulat, ramane aprins pe bord martorul baterie. Dupa 2 - 3 incercari, uneori si mai multe, porneste, martorul baterie se stinge, motorul se stabilizeaza rapid (1-2 secunde) si merge normal. Am observat ca daca il las mai mult sa mearga pe baterie (5 secunde) si il opresc la urmatoarea pornire merge normal.

- la incercarile ratate de pornire - fum dens si miros de benzina la esapament

 

Am verificat efentuale erori stocate cu vag com, nu am nici una, am fost si intr-un service unde mi-au verificat cat incarca alternatorul, mi s-a spus ca incarca foarte bine, mecanicul mi-a mai spus ca dupa parerea lui ar fi clapeta de acceleratie care se blocheaza cate o data si ulterior isi revine.

Am curatat clapeta si valva egr si tot asa face (in trecut am avut probleme cu egr, o tablita foarte mica blocase pe deschis, motorul pornea din prima dar trepida puternic, dar a dat eroare rapid).

Problema asta o am de mult, de cativa ani, imi facea asa destul de rar initial, o data la cateva luni si numai cu motorul cald, acum imi face cel putin o data pe saptamana. Ce ma deranjeaza cel mai mult e ca nu da nici o eroare. Sa ma apuc sa schimb piese scumpe si dupa aia sa vad ca nu trebuia, am mai patit-o.

 

Am nevoie de un sfat, poate vre-un coleg s-a confruntat cu o problema similara. Multumesc.

Cred ca am gasit problema pana la urma, sambata tot asa a pornit greu, aceleasi simptome dar din fericire am avut si o eroare (misfire pe cilindrul 4), s-a verificat la mecanic, mi-a schimbat o bobina, dar la o inspectie a bujiilor a observat ca era ulei la bujia 4 si la bujia 3. A curatat zona si bujiile, acum merge bine motorul. Mi-a mai spus ca trebuie sa schimbe o garnitura la motor si sa izoleze mai bine cu niste mastic.

 

 

Din pacate nu am scapat de problema cu pornirea, ma deranjeaza ca nu da nici o eroare, saptamana trecuta nu am avut nici o problema, saptamana asta de doua ori a pornit greu.

Am incercat sa identific un tipar ceva, nu stiu daca are legatura dar am obeservat ca inainte sa faca probleme la pornire, motorul nu se incalzise complet. A pornit la luni sfert dimineata, am facut un drum de 2 minute, am oprit alte 5 minute si cand am pornit din nou mi.a facut probleme. La fel si ieri, a pornit la sfert, m-am deplasat 3 minute la un market in apropiere, motorul nu a apucat sa se incalzeasca la 90 grade. Cand am repornit iar a facut probleme.

 

Sa fie vre-un senzor de temperatura cu ceva probleme, dar nu da nici o eroare, am vazut aici pe forum ca exista un senzor de temperatura care optimizeaza si pornirea? Multumesc.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut 2 filmulete

https://drive.google.com/file/d/0B-JCmFsYMSBCOF82alFUNTJvLVE/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B-JCmFsYMSBCSzdvQVV3TjZncEU/view?usp=sharing

 

se aude o rola de la accesorii care fasaie nu stiu care

se aude o bateie in partea de jos, se simte in capac sus pe jumate cam piston 2-3 batai cred ca la tacheti pe ambele came

si a inceput sa piarda ulei pe la capac in partea cu senzorul de ulei.

ce parere aveti?

Modificat de reynolds87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce se vede pe filme motorul tău merge foarte bine, sunetele care se aud sunt cam normale la motorizările astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se pare ca , cureaua era de vina...am schimbat o alaltaieri si totul este ok(am vazut si rolele mai merg o perioada... inca nu au sunet ascutit de metal adica bile care freaca pe camasa rulmentului...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e la cald filmat voi filma maine dimineata si la rece. la rece face mai urat. tacane si nu are putere. urca in ture dar nu trage

am incercat cu o surubelnita in dreptul fiecarui tachet in parte si se simt batai pe cilindrul 3 si la capete pe diagonala axa came evacuare langa distributie si colt opus axa came admisie

motorul mergea si mai bine inainte sa il desfac doar ca manca ulei daca mergeam turat gen 4000 ture si nu prea mai avea toti calutii :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, va rog sa-mi spuneți părerea voastră referitoare la următorul simptom,da în nas la pornire prima cheie, cu motorul rece, da o singura data după care pare ca se reglează ceva și merge relativ ok, senzorul check aprins în bord, care se stinge dupa un drum pe autostrada la turații ridicate,bujiile sunt negricioase., eu suspectez sonda lambda(prima) as dori și o alta părere, multumesc frumos.aceeasi ezitare o da și cu sonda conectata și cu ea deconectată, din cauza ăsta nu sunt 100% sigur ca este vina ei.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După 3 ore de mers temperatura la motor nu este la 90 de grade și dacă pornesc căldura la 22 23 grade coboară și mai jos acul la temperatură plus ca nu vine aer cald cum ar trebui. Care sa fie problema? Termostatul? Senzorul de temperatura l-am schimbat anul trecut cu hella...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut băieți, intre-timp la mine s-a rezolvat problema,după ce am curățat superficial bujiile și strâns corespunzător(la cuplu), martorul check s-a stins, nu știu care sa fi fost cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul.

Ce marca recomanzi la termostat? Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sa-ti recomand, dar pot zice ca eu mi-am pus Wahler de cativa ani si e ok. Binenteles mai sunt si altele ok.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus Hella, merge, încă nu am probleme cu el. Si asta se recomandă si pe aici. Sau Oem. Acum depinde de buzunarul fiecaruia. Baftă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sa-ti recomand, dar pot zice ca eu mi-am pus Wahler de cativa ani si e ok. Binenteles mai sunt si altele ok.

Am comandat și eu wahler cu carcasă cu tot și garnitură. Marți montez. Mersi băieții!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!