Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Testul la EGR a fost cu tot oprit doar motorul.

Daca aprind faruri faza lunga si mai multi consumatori la acceleratie se simte o schimbare in intensitatea farurilor.

Dupa ce las acceleratia turatia scade sub cea de relanti 1 sec si isi revine la fel cu scadere in intensitate lumina faruri.

Cu motor pornit la relanti daca actionez inchidere geamuri pe inchis astfel incat sa intre protectia tensiunea la baterie scade pana la 11.6V

La relanti cu toti consumatorii porniti tensiunea scate la 13.6-13.8V

Bateria dimineata are cam 12.06V.

Ce am mai observat sunt diferente de tensiune intre ce arata ecu la vcds si ce masor la bornele bateriei.

distributia inca nu am reusit sa o verific. cei de la service sustin cu tarie ca nu aveau cum sa greseasca la distributie doar au puso cu cale de distributie. :)

Precatalizatorul cum s-ar verifica?

Voi comanda alt ulei 5w30. Ce recomandati?

E posibil sa traga er fals pe undeva?

La acceleratie undeva dupa 3800-4000 rpm prinde forta si scoate un sunet foarte puternic gen masina curse.

In frana de motor se aude un sunet ciudat ceva de genu 'tzssssssssss tzsssssssss' si masina smuceste nu reduce normal.

E posibil sa fie legat de intervalu de turatie cu probleme 1500-2000 aprox.

De la service mi se recomanda sa schimb tot pe nou: egr, injectoare ...

Am facut segmentarea dupa ce am fost la alt service care au zis ca se rezolva mancatul de ulei cu schimbare simering supape doar.

Dupa ce au pus tot la loc masina scotea fum si pierdea ulei de la o zi la alta. ajunsese sa curga ulei pe la esapament si fumega mult si dupa ce opream motorul. In mers subturat sau frana de motor mai puternica atinge ceva esapament de ceva metalic si scoate un sunet caracteristic.

Am cheltuit pana acum la reparatie motor in jur de 1000E iar masina tot nu merge.

Pot recupera cumva din bani macar dupa aceste experiente neplacute? Ati mai avut astfel de probleme?

Modificat de reynolds87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei motoarele astea când consuma ulei, se înfunda precatalizatorul si de acolo o grămada de probleme (normal, ca motorul nu mai are evacuare). Era bine de verificat când a fost data galeria de evacuare jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat acum distributia si am gasit axa cu came de la evacuare decalata cu 1 dinte.

Se poate regla fara a desface iar toata distributia?

Modificat de reynolds87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A făcut cineva pana acum,cu succes,decarbonizarea motorului? Sau o metoda care sa ajute la curățare? Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dai in gura!

Te duci undeva unde nu prea este trafic si dai pana la rosu. 

Eu am facut chestia asta anul acesta si ziua urmatoare masina sarea de parca era minge de ping pong :-)))

Dar sa-i dai un timp mai indelungat in turatii peste 4-5000. Eu am mers vreo 25-30 de km asa si s-a curatat de numa.

 

 

P.S. Pune benzina de 100 gen Evo, Max motion 100 , Efix.

Si atentie la nivelul de ulei, ca o sa-ti pape un pic cu manevra asta.

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca o sa mă ajute ft tare, eu am detonatii din cauza depunerilor,deci cred ca este un strat mai consistent, o sa încerc, merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat. am pus corect distributia doar sus la axa cu came evacuare si acum pare ca merge perfect.

sa vedem zilele astea daca mai am surprize :D

Modificat de reynolds87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca o sa mă ajute ft tare, eu am detonatii din cauza depunerilor,deci cred ca este un strat mai consistent, o sa încerc, merci

Singura metoda de curatare fara desfacerea motorului pe care am vazut-o pe youtube este prin pulverizarea de apa distilata pe admisie dupa ce motorul e in temperatura. Atentie nu prea multa apa, se simte cand incepe sa se opreasca. Motorul trebuie tinut constant turat la 2500-3000 rpm. Dupa 10-15 cicluri de pulverizare, "teoretic" pe esapament ies depunerile din capul pistoanelor.

EU NU AM INCERCAT! Deci nu recomand metoda, mai ales daca ai depuneri mari.

Cand ajung la birou pun si link-ul de pe youtube daca mai dau de el. Tipul explica procedeul in detaliu, si logica pt care face asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda... numai ca daca un piston haleste prea multa apa poate sa indoaie o biela sau sa sparca pistonul, fiindca apa nu e comprimabila. Oricum daca motorul are camera de ardere micsorata  de depuneri nu e o idee buna sa se micsoreze si mai mult prin adaugarea de apa...

 

Plus ca forma galeriei cu serpisori de curgere a gazelor va face ca doar cilindrul 4 sa haleasca toata apa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi o idee sa bagi ceva solutie de curatare in camera de ardere si sa o recirculi cu o pompa ceva sub presiune?

ceva care ataca acel carbon si nu ataca aluminiul sau materialele existente acolo. cred ca ar merge daca totul e inca etans.Dar daca sunt multe depuneri nu cred ca va merge mai bine.

desfacut se poate curata si verifica tot si ai garantia ca merge conform specificatiilor daca reparatia e facuta bine.

la noi nu stiu sa puna distributia dupa manual dar sa mai inoveze ceva ....

Modificat de reynolds87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Detin o Bora 1.6 16v AZD 2001 cu cateva mici probleme. Cand am cumparat masina mergea ok (in mai 2015). Dupa aprox 2 saptamani a inceput sa faca urat, in sensul ca scadea turatia o secunda pana aproape murea motorul si sarea la loc cu 100 de turatii peste relanti. Am verificat daca trage aer fals, aveam furtunul de vacuum de frana crapat, l-am inlocuit cu unul nou dar tot asa facea. Am facut niste research pe aici pe forum si am ajuns la concluzia ca e problema cu egr-ul. L-am decuplat (am scos mufa) si motorul merge foarte bine, trage mai bine si nici nu simt diferenta la consum. Am luat un alt egr de la dezmembrari doar pentru a testa daca problema e din el, l-am adaptat si face la fel. L-am pus pe cel original la loc si i-am pus blinda (tablita). L-am cuplat si face la fel. Cei de la service mi-au spus ca exista posibilitatea sa fie ceva si pe electric si ca trebuie verificate firele. Momentan merg cu el decuplat.

 

Recent am scos si catalizatorul pentru ca era spart, momentan merg fara el pana imi vine altul. Am pastrat doar carcasa catalizatorului si am schimbat si toba intermediara care era mancata de rugina.

Cu consumul de ulei stau binisor (Ravenol 5w30), am facut aproape 10.000 de km din mai si uleiul e la jumatatea indicatorului. Oricum eu ii mai dau si turatii unde am ocazia (pana pe la 4500rpm sau 5000 rpm dar foarte rar, adevarul e ca ii si place :D ).

Clapeta de acceleratie a fost curatata si adaptata.

Alternatorul a fost reconditionat pentru ca nu incarca asa cum trebuia,

 

Aveti idee de la ce ar putea fi problemele cu egr-ul ?

 

O alta chestie, dimineata la rece cand pornesc, se aud tachetii pentru o secunda, maxim 2 dupa care nu se mai aud. Din cate am inteles e destul de normal fenomenul. Dupa ce motorul ajunge la 90 de grade, sa zicem dupa vreo 20 de minute de mers, la relanti tremura din 2 in 2 secunde, nu foarte accentuat dar eu il simt. Dupa ce merg vreo 30 40 de minute isi revine. Ma gandesc ca probabil o fi de la baterie, pana se incarca. Masina a fost adusa in RO in 2013, l-am intrebat pe fostul proprietar daca a schimbat-o si mi-a zis ca nu. M-am uitat la baterie si este din Germania insa se comporta bine, am pus testerul pe ea si e ok. Nu am probleme la pornire.

 

Multumesc anticipat.

Modificat de MajeStik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfa dupa primul catalizator, 4 suruburi si fa o tura. La mine au fost ambele catalizatoare infundate. Facea la fel plus ca dadea in nas, simptoma ca la egr in unele cazuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se aprinde martorul check în bord dimineața, dacă merg prin oraș 50-100km, se stinge și nu se mai aprinde decât a doua zi dimineață, știe cineva ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vezi ce erori are. cumpara un cablu vag-com. E destul de usor de folosit.

 

Am mai verificat cate ceva la masina si am observat ca imi pufaie vapori benzina pe la buson umplere ulei si miroase uleiul a benzina dar nu creste nivelul. Fac doar drumuri scurte 3-4km. E normal sau mai are si alta problema?

Modificat de reynolds87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, va rog din tot sufletul atasati-mi o poza cu surubul (gaura) de unde se umple cutia de viteza cu ulei ca nu gasesc nici al naibii :-((((

 

Pe youtube am vazut 2 videoclipuri ambele diferite (golf 4) dar la mine e altfel decat la aman2.

 

Mecanicul ma tot amana ca nu are timp ca are o gramada de lucru .. etc, si vreau sa-l schimb eu.

 

De unde se scurge uleiul am gasit dar nu stiu de unde se umple.

 

M-am uitat in jurul cutiei, nicaieri nu am vazut vreun surub asemanator celui de la care se scurge , dar vad ceva in dreapta supapei egr dar mai jos pe cutie, dar aia nu pare a fi un surub asemanator...

 

Nu mai stiu unde sa caut.

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt 100% sigur, dar verifica acolo.Sper sa iti dai seama din poze.

post-145380-0-18208300-1446734499_thumb.

post-145380-0-05078700-1446734505_thumb.

post-145380-0-92983200-1446734510_thumb.

post-145380-0-34115700-1446734516_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Cand am fost in service sa imi schimbe uleiul, mi-au desfacut acest senzor cu o tubulara lunga (ca cea folosita pentru bujii) si au pus uleiul pe acolo:

 

post-120258-0-74056600-1446735989_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfa dupa primul catalizator, 4 suruburi si fa o tura. La mine au fost ambele catalizatoare infundate. Facea la fel plus ca dadea in nas, simptoma ca la egr in unele cazuri

De asta cu datul in nas nu am specificat. Inainte sa schimb bujiile facea mai rau, in viteza a 2a daca e putin subturata si calc mai bine acceleratia, are un fel de lag de o secunda si apoi isi revine.

O sa ma uit de acele suruburi se care zici. Daca le desfac ce se intampla ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, legat de supapa EGR, de cca 3 saptamani am schimbat-o deoarece se strica ori partea mecanica, care mai precis se gripeaza si trebuie curatata, dar nu tine mult, dar poate a obosit partea electrica, cel mai bine o schimbi si pui una noua, consumul este in mare parte influentat si de functiunarea acestei supape ,la motoarele pe benzina, la diesel se poate anula cu o tablita, dar nu se scoate mufa. Daca cumperi alta sa fie originala(?), de acelasi prod. la mine a fost pierburg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu Ms, eu pana acum n-am virat cu rotile in nici o parte, cautam in locuri gresite.

Acum imi dau seama unde e , ms ms , mi-ai facut ziua! :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aveam un lag foarte mare. Pana am plecat la un drum lung, masina cu 4 persoane, am dat forja vre 2 Km apoi nu a mai vrut sa plece de pe loc, nu se tura. Am fortat-o si mia suflat garniturile pe evacuare. Am luat-o cu platforma. Dupa multe chinuri am constatat ca erau catalizatoarele. Daca desfaci acolo, si pleci la un drum scurt vezi cum se comporta. Daca merge mai bine este al 2-lea catalizator. Daca merge la fel, pui la loc si desfaci usor prima sonda, chiar daca o sa dea eroare. Nu scoti mufa de pe sonda. Daca merge mai bine este primul catalizator.

La mine facea mai rau pt ca erau duse ambele catalizatoare. Dupa ce le-am scos am aflat ca se pot curata. Asta este......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aveam un lag foarte mare. Pana am plecat la un drum lung, masina cu 4 persoane, am dat forja vre 2 Km apoi nu a mai vrut sa plece de pe loc, nu se tura. Am fortat-o si mia suflat garniturile pe evacuare. Am luat-o cu platforma. Dupa multe chinuri am constatat ca erau catalizatoarele. Daca desfaci acolo, si pleci la un drum scurt vezi cum se comporta. Daca merge mai bine este al 2-lea catalizator. Daca merge la fel, pui la loc si desfaci usor prima sonda, chiar daca o sa dea eroare. Nu scoti mufa de pe sonda. Daca merge mai bine este primul catalizator.

La mine facea mai rau pt ca erau duse ambele catalizatoare. Dupa ce le-am scos am aflat ca se pot curata. Asta este......

 

Sincer sa fiu nu stiam ca are doua catalizatoare :)) Am sa il verific si pe celalalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se pot curata, nu ai cum sa ajungi ceramica sa indepartezi depunerile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!