Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Problemele semnalate de mine in postul 6024 s-au rezolvat prin inlocuirea filtrului de carburant. Pornirile la temperaturi scazute(3-4 grade Celsius) s-au rezolvat si porneste "la sfert". O sa vedem la temperaturi sub 0 grade cum o sa porneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai salut. Azi dimineata am ramas cu masina in camp. Luata cu platforma, dusa la service. Nu evacueaza gazele. Urmeaza sa spargem catalizatorul si sa caut un sudor. Desfacut sacsofon-ies gaze, merge frumos. Desfacut dupa catalizator nu ies nici un sfert din gaze. Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am probleme cu pornirea - golf 4, AZD, 1,6 -, iar in ultima perioada din ce mai des. Indiferent daca motorul e cald sau rece.

Simptomele sunt urmatoarele:

 

- In momentul in care incerc sa pornesc, motorul se zguduie puternic, mers neregulat, ramane aprins pe bord martorul baterie. Dupa 2 - 3 incercari, uneori si mai multe, porneste, martorul baterie se stinge, motorul se stabilizeaza rapid (1-2 secunde) si merge normal. Am observat ca daca il las mai mult sa mearga pe baterie (5 secunde) si il opresc la urmatoarea pornire merge normal.

- la incercarile ratate de pornire - fum dens si miros de benzina la esapament

 

Am verificat efentuale erori stocate cu vag com, nu am nici una, am fost si intr-un service unde mi-au verificat cat incarca alternatorul, mi s-a spus ca incarca foarte bine, mecanicul mi-a mai spus ca dupa parerea lui ar fi clapeta de acceleratie care se blocheaza cate o data si ulterior isi revine.

Am curatat clapeta si valva egr si tot asa face (in trecut am avut probleme cu egr, o tablita foarte mica blocase pe deschis, motorul pornea din prima dar trepida puternic, dar a dat eroare rapid).

Problema asta o am de mult, de cativa ani, imi facea asa destul de rar initial, o data la cateva luni si numai cu motorul cald, acum imi face cel putin o data pe saptamana. Ce ma deranjeaza cel mai mult e ca nu da nici o eroare. Sa ma apuc sa schimb piese scumpe si dupa aia sa vad ca nu trebuia, am mai patit-o.

 

Am nevoie de un sfat, poate vre-un coleg s-a confruntat cu o problema similara. Multumesc.

Cred ca am gasit problema pana la urma, sambata tot asa a pornit greu, aceleasi simptome dar din fericire am avut si o eroare (misfire pe cilindrul 4), s-a verificat la mecanic, mi-a schimbat o bobina, dar la o inspectie a bujiilor a observat ca era ulei la bujia 4 si la bujia 3. A curatat zona si bujiile, acum merge bine motorul. Mi-a mai spus ca trebuie sa schimbe o garnitura la motor si sa izoleze mai bine cu niste mastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie dat capacul de la tacheti jos si sa-l relipeasca din nou, nu are garnitura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara

Am rezolvat. am eliminat ambele catalizatoare, Masina merge perfect doar ca a crescut consumul si se incalzeste mai greu. Concluzia este ca am schimbat degeaba EGR-ul si clapeta de acceleratie. Nu era nici de la furtunul de vacuum de la servofrana.

Daca nu mai pun catalizatoarele dispare fumul(cred ca nu), consumul isi revine? Ce problem ar putea aparea daca nu mai pun catalizatoarele? Sunt constient de ITP dar nu mai am bani.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

 

Nu stiu daca am daca am postat unde trebuie , insa as avea si eu o nelamurire. La motor AZD 1,6 16v -105cp , am folosit ulei Castrol 10w-40 . Problema e ca dupa aproximativ 5000km , mi s-a aprins martorul de ulei , de culoare galbena. La rece am observat ca uleiul este sub nivel , iar pentru completare a trebuit sa pun cam 200-250 ml . Din cate am mai citit am auzit pareri cum ca este normal la golf ca "pape" ulei , atat timp cat nu depaseste 1L la un schimb. Este adevarat ? Am o problema pe undeva , am pus ulei nepotrivit sau prelinge pe undeva sau asa e normal .

 

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara

Am rezolvat. am eliminat ambele catalizatoare, Masina merge perfect doar ca a crescut consumul si se incalzeste mai greu. Concluzia este ca am schimbat degeaba EGR-ul si clapeta de acceleratie. Nu era nici de la furtunul de vacuum de la servofrana.

Daca nu mai pun catalizatoarele dispare fumul(cred ca nu), consumul isi revine? Ce problem ar putea aparea daca nu mai pun catalizatoarele? Sunt constient de ITP dar nu mai am bani.

Multumesc

Fumul probabil se va mai estompa, nu dispare detot.

Consumul se modifica, sondele lambda masoara altceva acum.

La ITP nu o sa mai iasa norma euro4 probabil

Iti va fi constiinta incarcata ca poluezi mai tare :)

Buna seara,

Nu stiu daca am daca am postat unde trebuie , insa as avea si eu o nelamurire. La motor AZD 1,6 16v -105cp , am folosit ulei Castrol 10w-40 . Problema e ca dupa aproximativ 5000km , mi s-a aprins martorul de ulei , de culoare galbena. La rece am observat ca uleiul este sub nivel , iar pentru completare a trebuit sa pun cam 200-250 ml . Din cate am mai citit am auzit pareri cum ca este normal la golf ca "pape" ulei , atat timp cat nu depaseste 1L la un schimb. Este adevarat ? Am o problema pe undeva , am pus ulei nepotrivit sau prelinge pe undeva sau asa e normal .

Multumesc anticipat!

In primul rand motorul functioneaza optim cu 5w40. Nici 10w40 nu e rau.

Dupa ceva km motorul asta consuma ulei din cauza semeringrilor si a ghidurilor de supape si a segmentilor de ungere. Dupa parerea mea singura rezolvare corecta, fara sa te minti singur e o segmentare + schimbare ghiduri si semeringuri ( eu am facut asta).

200-250 ml dupa ce ti s-a aprins martorul in bord e cam putin... Gradatia de pe joja are 500 de ml intre min si max, iar martorul se aprinde dupa vreo 650 de ml consumati.

Ai grija la pozitia masinii, sa fie orizontala, si lasa uleiul sa se scurga in baie inainte sa verifici nivelul.

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

La bobine de inductie pentru AZD ce marca recomandati? NGK, Beru sau Bosch?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat Beru acum un an cu vreo 125 bucata

Modificat de alinbum
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu consumul de ulei.Imi consuma cam 1L la 1000 de km, insa fara sa iasa fum deloc.Banuiesc ca se pierde ulei pe undeva.Pe pamant nu se vede nimic.Acum am coborat la masina sa ma uit, am ridicat capacul motorului si se pare ca am mult ulei, si chiar proaspat pe langa busonul de umplere al uleiului.Posibil sa imi arunce pe acolo ulei? pun si nise poze. Am mai observat ulei, pe capacul motorului deasuprea clapetei de acceleratie, pe la filtrul de aer, care cred ca e murdar de ulei si el.

post-145380-0-04348200-1446118185_thumb.

post-145380-0-53621800-1446118189_thumb.

post-145380-0-58492500-1446118194_thumb.

post-145380-0-06724100-1446118199_thumb.

post-145380-0-54909700-1446118203_thumb.

Modificat de hanesti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hanesti schimba busonu cu totu.. .dar daca iti baga ulei in filtru de aer este o problema cu segmenti,asa aveam si io pana sa i fac motoru..daca ii faci testu de compresie este egal zero bani aruncaţi pe geam,pentru ca nu se duc segmenti de compresie, decat cei de ungere.. parerea mea strange bani si fa ti motoru ,merita investitia

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In poza numarul 5 ai garnitura care se preteaza pe clapeta de acceleratie rupta...aia trebuie schimbata , ai atata ulei pe ea dintr o singura cauza acela fiind consumul de ulei ridicat care ajunge in capul pistonului acesta fiind tras in cele din urma de clapeta(sigur daca dai clapeta jos din acele 4 inbusuri ai o mazga groasa de 2 mm , referitor la acea bobina imbacsita de ulei ai garnitura coapta de la buson...eu am gasit altceva(nu de aceiasi grosime ci pe jumatate si am pus 2 una peste alta si adio scurgeri... acum e uscat si prafuit).Apropo  ceva de genul imi manca si mie...1700 de lei vechi toata distractia...

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca e rupta acea garnitura, am sa o schimb.Clapeta am dat-o jos si am curatat-o,avea ceva mazga si imi oscila relantiul.Am sa vad cum rezolv si cu garnitura aia de la ulei.Deci am si consum si pierdere.Trebuie sa o rezolv urgent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut băieți, de 1000km de când am zis ca nu ar strica sa bag un aditiv pt curățarea injectoarelor (din păcate cred ca a și stricat) S-a aprins în bord martorul MIL, se pare ca eroarea este din cauza sondei lambda, nu mai știu care a apărut la scanare(nu am vag, scanarea a fost făcută la un sevice pt resetare km service) ca și simptome, pot sa spun ca mașina trage foarte bine, consumul pare un pic mai mare, 1-2 procente maxim, dar cred ca mai degrabă este din cauza ca a scăzut stiu canari temperatura de afară,eu o folosesc pt drumuri serciviu-acasa, dacă merg o perioada mai lunga,100km, martorul se stinge, dar după un repaus de câteva ore/noapte, după pornire la 5 secunde re-apare în bord.credeti ca sunt simptome specifice defecțiunii sondei lambda? ,care din ele ar putea fi? Și ce risc dacă nu o schimb în scurt timp?, și ultima-oare sa fie coincidenta aprinderea senzorului odată cu folosirea aditivului (sa nu se considere reclama-STP injector cleaner) Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Fiind disperat ca nu gasesc sursa unui troncanit de pe partea dreapta spate am dat jos roata si carenajul sa gasesc sursa zgomotului. Am vazut ca sub carenaj este gatul de la rezervor si cand am lovit putin gatul am auzit acel troncanit care se aude in masina atunci cand trec peste denivelari, etc. Intrebarea mea este daca asa ceva este normal si chiar este ceva piesa mobila in gatul rezervorului care face zgomotul?

 

Tot sub masina in dreapta locului unde sta roata de rezerva mai exista o piesa de plastic care atunci cand este atinsa troncane urat...

 

Ceva idei?

 

Am atasat cateva poze cu piesele in cauza...

 

Revin la problema zgomotului de pe partea dreapta spate cu un video in care lovesc gura de la rezervor. Se aude ceva in interior si nu stiu daca este normal sau nu. Poate stie cineva daca este ok ce se aude sau nu?

 

https://www.dropbox.com/s/xpbdpqi8bbw6mkm/VIDEO0029.mp4?dl=0

 

Puteti sa vizionati online pe dropbox. Eu am filmat pe landscape, dar cand am urcat videoul pe dropbox a aparut intors...

Modificat de negrufabian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi revin cu o rezolvare dar si cu o alta problema, acum 2 ile am schimbat filtrul de ulei ,si pot spune dupa o prima impresie ca nu mai aud tachetul sau tacheti dimineata cand pornesc masina si parca nu mai am nici tremuratul la relanti ,sincer nu stiu daca e doar de la filtru,dar atat sa schimbat la masina ,am ramas in schimb cu consumul marit la carburant .Acum o alta problema ,azi pe seara a trebuit sa plec cu masina si dupa nici 5 minute de mers sa aprins in bord martorul cu bateri si ma anunta ceva legat de alternator,servo directia a inceput sa mearga greu ,am oprit si am observat ca aveam cureau cazuta , am incercat sa o remontez si am observat ca prima rola se misca rau,am tras putin de ea si sa rupt de pe suport ..intrebare credeti ca se poate suda ??? se demonteaza greu suportul acela ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie dat capacul de la tacheti jos si sa-l relipeasca din nou, nu are garnitura.

Multumesc, asa este, nu este garnitura la acel capac, am inteles ca se va umbla si la distributie cand se va da jos acel capac, mi s-a recomandat sa mai merg o perioada asa, pana expira cureaua de distributie si in momentul cand schimb cureaua sa se lipeasca cu un adeziv si acel capac.

O sa incerc sa verific singur daca mai ajunge ulei la bujii, dar e destul de greu, trebuie sa dau jos acele bobine care sunt prinse in mufele de alimentare electrica, iar la bobinele 1 si 2 ma incurca si capacul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am pus intre primul catalizator si racordul flexibil o garnitura de clingherit, un verde inchis, de 2mm cred. Rezista la temperatura de acolo? Nu am avut alta pe moment, cea de acolo era rupta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutari tuturor,

sunt nou pe forum. Am o problema la motor si nu resusesc sa aflu cauza.

Motorul este azd 1.6 16V 2002.

Trepidatii relanti puternice si consum carburant marit fara oscilatii turatie mari sesizabile pe ac.

In vcds se vede o foarte usoara oscilatie. 650-700/ consum relanti: 0.7-0.9 motor cald, iar in mers >14%

Motorul a fost refacut complet schimbat segmenti, planat chiulasa & refacut scaune supape, schimbat simering supape, ghiduri supape evacuare.

Am schimbat bujii, bobine, curatat egr si readaptat, curatat clapeta si readaptat, curatat map dar problema persista.

Si in relanti si in turatie se simte ceva in neregula cu inchidere deschidere supapape si la pornire motor rece miros puternic de benzina.

S-a folosit ulei 10W40 dupa reparatie. Nu ar fi fost mai ok 5w40?

Are un zgomot specific diesel mai mult. Se aude un tacanit ca la o masina de cusut dar mai fin.

Tachetii sunt noi. E diferit de zgomotul cand se merge subturat si tacane avansul urat.

La adaptare egr nu se aude nimic la valva. In 2 sec trece de la adp run in adp ok si atat.

Presiunea map variaza in relanti 450-467 aprox

Bag numai benzina buna 98 Petrom sau efix.

Cand am luat masina de la service dupa cativa km s-a oprit motorul in mers. Nu se mai tura si scadea turatia sub turatia de relanti.

Uneori isi revenea si se accelera brusc si mai mergea apoi iar aceeasi problema.

Eroarea aparuta atunci:

 

1 Fault Found:
16708 - Knock Regulation
P0324 - 35-00 - Malfunction

 

Acum nu am nicio eroare pe tester.

Ce ar putea avea?

Modificat de reynolds87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca imi aduc aminte bine prima data cand am curatat eu clapeta de acceleratie fara sa o adaptez facea masina destul de urat(adica se accelera singura pana la 1200, pedala era cam nesigura...adica nu stia punctul mort)dar tu zici ca este adaptata...Faza cu tachetii nu mi e straina...si la mine face la fel cand porneste(sunt mai zgomotosi dar imediat dispare)si este normal ca pe ac sa nu se mai simta trepidatiile pentru ca automat creste relanti ul la cuplare cu 200 de turatii(cel putin asa e la mine si cred ca la toate).Injectoarele sunt ok?Presiunea in rampa?Acel regulator din capul rampei e ok?Referitor la ulei dupa cum am mai zis si o mai spun inca odata am folosit 10w40 inainte pentru ca manca si eram nevoit dar in acest tip de motor dupa , parerea unor mecanici buni 5w40 ori 5w30 ar fi cel mai indicat...5w30 folosesc eu full sintetic...si sa ne gandim ca vine Iarna!!!

Si am si o curiozitate...Inainte sa l segmentezi aveai aceste probleme in afara de mancatul uleiului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da si inainte de segmentare se simteau unele vibratii la relanti dar doar dupa ce se incalzea motorul si mergeam cu el mai in forta.

Acum face mereu la relanti si am observat si in turatie undeva la 1500-2000 daca incerc sa tin constant incepe si merge smucit.

Am observat ca se simte presiune cu miros puternic de benzina la busonul ulei in ritm cu deschiderea-inchiderea  supapelor.

Sa fie distributia prost pusa sau reparatia la chiulasa proasta?

Injectoarele inca nu le-am verificat urmeaza zilele urmatoare.

Daca accelerez talpa se accelereaza destul de repede dar scoate un zgomot foarte puternic motorul.

Incerc sa caut altceva inainte de a demonta injectoarele.

Si in seara asta ramasesem fara pedala, apasam si nu se accelera imediat ori deloc. Dupa ce sta oprit o vreme si se raceste merge din nou.

Din nou nicio eroare pe tester.

Am incercat sa recalibrez iar egr dar nu se aude nimic. Adp run si adp ok in 1-2 sec.

Am facut test la egr pe canalul 75 si am primit system ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valoarea MAP nu este buna, ai făcut testul cu ac, faruri, ventilator pornite ?

Posibil si distribuția sa fie pusă incorect.

Apropo, precatalizatorul l-ai verificat sa nu fie înfundat ?

Ulei 5w, nu mai baga 10w in motorul asta.

Modificat de 53mad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal la relanti fără consumatori porniti sta între 240 - 280.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!