Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

1.switch portiera

2.alimentare in spatele casetofonului reconfigurata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ceva perioada , consumul a crescut la acelasi stil de mers cam cu 1.5 litri/100 km. Simt si o scadere de putere ,nu foarte mare. Am scanat cu vag_com dar nu a iesit nici o eroare.Banuiesc bujiile sau bobina de inductie.

Chiar nu stie nimeni ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aaa.....da si tu te rog mai multe detalii...Spre ex cand ai facut ultima revizie(filtre,bla,bla,bla) si ce ai mai schimbat.

Eu presupun filtrul de aer.Sau egr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Sunt nou pe aici, si am un Seat Toledo, cu acest motor(AZD).

Sunt foarte multumit, chiar daca inainte am avut un diesel.

Singurul lucru pe care l-am observat, incercand diferite stiluri de condus pentru optimizarea consumului, este ca acest motor trebiue condus mai sportiv, la turatii ridicate, astfel consumul mediu scazand.

Am observat acest lucru pe traseul Tulcea-Tg. Mures(~550 km) cand am incercat sa merg mai putin turat in prima jumatate, iar consumul a scazut pana la 6.5%, iar pe cealalta jumatate am condus sportiv(schimband vitezele peste 3500-4000r/m), fara sa-l resetez, am obtinut consum de 6.4% la sfarsitul drumului.

Mentionez ca folosesc benzina 99+ de la Petrom.

In rest, am o problema cu sonda lambda 1, care cica este lenesa ( nu oscileaza pe o plaja larga) si nu stiu daca acest lucru se poate repara prin curatare sau trebuie schimbata, si care ar fi riscurile in cazul in care o tin in situatia asta. Poate in cazul in care ar merge corespunzator, si consumul ar putea scadea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as zice ca daca ai turat-o la 3500-4000 rot/min consumul ar fi trebuit sa creasca considerabil!!

poate computerul nu ti-a afisat corect

cel putin la mine ,, consumul de 6 - 6.2 il scot daca merg cu 2000-2500

deci la drum lung folosesc viteza a 5-a si incerc sa nu depasesc 90 km/ora,, ca sa scot consum bun !!

daca o calc peste 100 km/ora sigur sar sigur de 7L / 100 km

interesant ce mi-a spus un prieten care are si el Golf 4 cu acelasi motor: la drum lung la trecerea prin localitati cica el nu mai revine la viteza a 4-a, a 3-a ci o lasa in a 5-a si slabeste ambreiajul atat cat sa mearga cu 50-60 si cica computerul i-a aratat un consum mult mai mic,, ceva de genul 5 % ...

nu stiu ce sa zic ca nu am incercat, dar ar fi bine sa fie asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ceva timp, la fiecare schimb de ulei observ ca motorul ''ciupeste'' ulei, cu fum nu da deloc dar pierde cateva sute de ml de ulei la fiecare schimb, mentionez ca masina are 145000 km rulati ( reali din cate stiu), ma gandeam la metabond dar mie teama sa nu dau aiurea aprox 200 roni pe un flacon de metabond, a mai folosit cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea nu papa ulei deloc, folosesc metabond de cand am luat-o...n-am avut nici 5 ml de ulei lipsa. Nu pot asigura ca asta s-a intamplat din cauza metabondului, insa...rau n-are cum sa faca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nici nu am auzit de acest metabond si nu consuma absolut deloc ulei !! (castrol Magnatec 10W40)

verific la 2 saptamani joja si mereu raman stupefiat, exact acelasi nivel ca in urma cu 6,7 luni de zile cand am luat masina

o fi ceva anormal si la mine!!

nici lichid de frana, nu consuma deloc.

in schimb m-a rupt cu benzina !!

sincer sa fiu .. mi-as lua diesel .. numai sa scap de beculetul ala rosu :))

si inca nu a venit iarna ..

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la ce am scris pe pagina anterioara, iti propun sa incerci un astfel de stil de condus(mai sportiv) si sa vezi rezultatele. Mi sa pare normal sa consume mai putin, daca motorul e tinut pe plaja de turatii de cuplu maxim, si nu la 2000 rot/min, cand e subturat.

Pe de alta parte, chestia cu ambreajul,pe care o face prietenul tau, nu mi se pare normala, avand in vedere uzura prematura a acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa nu fiu offtopic ... dar ce parere aveti de prostia asta care cica reduce consumul de combustibil si poluarea :)

sper sa nu fiu offtopic ... dar ce parere aveti de prostia asta care cica reduce consumul de combustibil si poluarea :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as zice ca daca ai turat-o la 3500-4000 rot/min consumul ar fi trebuit sa creasca considerabil!!

poate computerul nu ti-a afisat corect

cel putin la mine ,, consumul de 6 - 6.2 il scot daca merg cu 2000-2500

deci la drum lung folosesc viteza a 5-a si incerc sa nu depasesc 90 km/ora,, ca sa scot consum bun !!

daca o calc peste 100 km/ora sigur sar sigur de 7L / 100 km

interesant ce mi-a spus un prieten care are si el Golf 4 cu acelasi motor: la drum lung la trecerea prin localitati cica el nu mai revine la viteza a 4-a, a 3-a ci o lasa in a 5-a si slabeste ambreiajul atat cat sa mearga cu 50-60 si cica computerul i-a aratat un consum mult mai mic,, ceva de genul 5 % ...

nu stiu ce sa zic ca nu am incercat, dar ar fi bine sa fie asa

Stefanut, pai la stilul la care zici tu ca-l conduci e normal sa-ti consume atat de mult. Tu mergi subturat... Eu la drumurile de Valcea -Cluj la o plaja de turatie medie de 3300 rot/min (depasirile la 3500-4000) cu 2 pers si bagaje, plus ca e variant nu scot mai mult de 6.5l/100km cu benzina de Petrom 99+ sau Evo Mol .... Incearca sa mergi constanta la 3000 de ture cu 100Km/h si sa vezi ca o sa ai un consum bun,nu cum mergi cu 90km/h si ai undeva la 2800 de ture.... E pacat de motorul ala de sub capota....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in carte scrie ca se schimba viteza la 2000 :)

oricum am incercat ambele variante si parca la fel de repede s-a dus benzina

cel putin in oras ma usuca

la drum lung, inafara bucurestiului scot un 6 iar cu bagaje si AC pornit cam 7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aaa.....da si tu te rog mai multe detalii...Spre ex cand ai facut ultima revizie(filtre,bla,bla,bla) si ce ai mai schimbat.

Eu presupun filtrul de aer.Sau egr.

Ultima revizie facuta acum 5000 km. Schimbat filtru aer, ulei. In iarna ,acum 20.000 km schimbat filtru polen, benzina ,distributie. Masina a mers perfect ,pana cand acum 2 luni ,dupa un plin masina a inceput sa consume cu aprox 2/100 km mai mult. Si puterea o simt scazuta, inainte era mult mai sprintena. Am pus vag-com ,nici o eroare la motor :|. Uleiul e la nivel, bobinele de inductie nu dau erori ,desi una dintre ele are pe suprafata superioara ca o adancitura. Bujiile sa fie? Chiar nu am idee si sunt disperat pentru ca nu am nici o eroare si nu stiu de unde sa incep. Pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e exclus sa fie bujiile.Nu dureaza mult demontatul si inspectia vizuala,care sigur iti va spune intr-o oarecare proportie in ce stare iti sunt bujiile.Cheie tubulara de 16 si un prelungitor si gata distractia.Ai grija inainte sa scoti bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in carte scrie ca se schimba viteza la 2000 :rolleyes:

Asta ca sa nu polueze mult. In oras daca schimb intre 2600-3000 si folosesc des frana de motor scot un consum bunicel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca o intrebare al carei raspuns sper sa nu fie OFF-topic ..

de vreo 4 zile atunci cand bag cheia in contact,, in bord imi pare un text negru "SERVICE" care palpaie

invart cheia, se aprind beculetele si totul este ok

de ce imi apare acel text ? asa este si la voi ? eu parca nu l-am mai observat pana acuma :(

masina pare sa fie ok .. nu am observat vreo schimbare in comportamentul ei, am verificat lichidele pe la masina (ok) ... distributia are doar vreo 11-12.000 km, uleiul si filtrele a fost schimbate odata cu distributia ...

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se apropie momentul in care trebuie sa faci din nou schimburile (ulei, filtre), dupa 15000 km, probabil. La service-ul unde ai schimbat data trecuta consumabilele, ti-au programat calculatorul sa te avertizeze ca urmeaza un nou sachimb, pentru a nu uita.

Modificat de atanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista un topic cu resetarea intervalului de service! cauta-l si vezi acolo cum se procedeaza!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic - nu trebuie sa iti seteze la service intervalul, ci el e setat din cluster. Acum, depinde intervalul - standard e la 15000 km.

Ca sa il resetezi, apesi butonul care reseteaza km (jurnalierul), pui contactul (butonul il tii apasat in permanenta), iar de butonul de la ceas il invarti spre stanga - si il tii asa 5 secunde. Opresti contactul, dupa care il pui.....service inteval a disparut

Rog un moderator sa mute posturile noastre unde trebuie (eu nu am gasit topicul respectiv)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici eu nu am gasit nici un topic dedicat pentru acest interval se service

acum intrebarea este daca sa-l resetez sau nu ?

el va apare iar dupa 15.000 km in mod automat sau nu va mai apare deloc pana il va seta cineva de la vreun service ?

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cati Km se schimba distributia ?

Am luat masina la 95.000 Km reali din Germania prin 2008 iar acum am 122.000 si vreau sa stiu daca este absolut necesar sa schimb distributia avand in vedere ca nu a fost schimbata niciodata ?

Mentionez ca nu am nici o problema cu masina in momentul de fata .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia schimbata la 90.000. Te sfatuiesc sa o schimbi chiar daca masina merge ok. Producatorul recomanda prima schimbare la 90.000 km sau 4-5 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea! Mi-a reaparut Emissions Workshop (acum 2 ani am avut aceeasi problema care s-a rezolvat cu inlocuire catalizator). In afara de asta masina porneste din ce in ce mai greu, la 7-a cheie, uneori si mai rau, iar cand porneste oscileaza foarte tare la relanti si pana la urma moare motorul (pleaca de undeva de la 300 rot/min si in 20-30 secunde ori moare motorul ori ajunge la 700rot/min si porneste). Ceea ce e foarte ciudat este ca de multe ori porneste "la sfert" (cam in 70% din cazuri). Gazele de esapament miros puternic a benzina nearsa si fiecare pornire nereusita este insotita de fum pe tobe. Daca aveti ceva idei....please help. Maine o duc la diagnoza. Revin cu rezultatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat bobinele de inductie?? Faci o diagnoza si revin-o...

Modificat de Marius
Quote inutil. Foloseste buonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!