Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Sunt bune si cele care degreseaza, dar la final e bine sa aplicati ceva ce greseaza la capetele axului fluturasului sa intre in bucsele acestuia sa-i mai prelungeasca viata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

53mad treaba cu suflatul o fac cu motorul pornit sau oprit ?

Cu motorul oprit.

ce spray special se foloseste la curatirea clapetei???

Liqui moly specialpost-66258-0-66983900-1443854504_thumb.j pentru clapete, o face luna.

Modificat de 53mad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 O gramada de bani...acel spray este intre 60 si 80 de lei...eu am dat cu diluant si o pensula pentru a intra in toate colturile cu atentie sa nu curga in partea electrica(oricum e capsulata)...si diluantul se evapora la fel de repede...parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. De curand am si u o problema cu masinuta mea. Dimineata porneste ok, la prima cheie, totul perfect. Daca merg cu ea si fac un scurt popas, din cand in cand nu tot timpul, refuza sa mai porneasca. Dupa a 2-a sau a 3-a cheie se hotaraste sa porneasca dar cu relantiul undeva pe la 400 rpm, acceleratia nu raspunde, iar dupa 4-5 secunde isi revine complet. Am scanat cu vag-comul si singura eroare a fost :

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
        30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Acul de la temperatura ba urca, ba coboara, insa mai tot timpul am observat ca nu mai urca la 90, si sta la 0 grade. Am tot incercat sa gasesc acest senzor dar nu l-am gasit, oare sa nu am? Motorul meu este tip AZD din 2002. Totusi nu cred ca ar fi asta problema de pornire.
Ma puteti ajuta?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie schimbat senzorul si trebuie sa porneasca ok, cumpara doar Hella sau OEM. Senzorul se afla pe carcasa termostatului, sub bobina de inductie, e usor de accesat.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tioacastefanut

Exact senzorul de temp. este problema ta pentru ca in functie de temp. pe care o transmite la ecu acesta da mai multa sau mai putina benzina. E clar ca la tine ii da benzina prea multa la cald deoarece el citeste temperatura unui antigel rece. Asa ca ia hella sau oe (care e facut tot de hella) si schimba-l. Este acolo unde a zis sergiud- in carcasa termostatului, cum te uiti la motor un pic spre dreapta, in dreptul EGR. Succes!- vezi ca pierzi cam 1l de antigel cand il desfaci.

Modificat de florynbadescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiud multumesc ,am sa le verific pe toate ,dar ce am vazut la mecanic ca a facut a fost cu o mana a opturat clapeta si cu cea lalta a scos furtunul de la canistra de carbon ,a pus gura la furtun ,nu stiu daca a suflat sau tras aer in piept stiu ca a sa oprit motorul si cand a luat mana de la clapeta sa facut vacum asa zicea el si ca nu trage aer fals .acum am sa il mai pun sa mai verifice inca o data

Și eu am aceeași problema cu senzorul nenorocit. L-am schimbat anul trecut cu unul aftermarket și a funcționat bine aproximativ 10 luni. Acum trebuie sa îl schimb iar ca îmi apare eroarea. Azi în mers a apărut după o smucitura la motor.

Nu știu ce marca sa aleg. Hella sau OE?

Tu ce ai cumpărat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu stiu ce marca este ,l-am comandat si a venit .eu dupa ce l-am montat 5 minute a mers ok ,adica ca se miscau cifrele la conumul mediu repede, cresteau si scadeau in functie de cum o acceleram ,acum sincer zici ca e moarta si mai invie catodata exceptand ca creste repede consumul si scade greu ,am consumul marit ,dar maine ma duc la mecanic si am sa il pun sa verifice tot ce m-au sfatuit colegi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu pornirea, atunci cand motorul e rece dimineata nu o mai ia la prima cheie, abia la a 2 a sau a 3 a incercare porneste. Asta se intampla cand temperatura de afara este sub 15 grade.cauza poate fi uleiul fiind prea vascos (10w40)?

Modificat de buckminster
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, de curand am schimbat si eu termostatul si flansa (cel vechi era bun dar nu mi.am dat seama si l.am aruncat - flansa era de vina). Am pus febi desi nu sunt sigur 100% , cutia era deschisa si pe el nu scrie nimic. Acum imi ajunge apa si la 105 desi in mare partr sta la 90. Menționez ca ajunge la 105 si in afara localitatii, mergand cu treapta a 5-a. Ce ziceti, sa-l mai schimb o data? Si daca da, ce marca recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Problema mea cu senzorul g2 s-a remediat de la sine. L-Am desfăcut, într-adevăr a fost sub bobina de inducție, a curs ceva antigel, l-am curățat puțin, l-am măsurat și era ok. L-Am pus înapoi, am completat antigel și acul sta din nou la 90. Sa vedem pe parcurs dacă problema cu pornitul s-a remediat.
Va mulțumesc pentru ajutor.

Modificat de tioacastefanut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatoarele funcționează, chiar de cand am pus termostatul asta functioneaza prea mult, nici vara prin oras nu mergeau atat. Cat am mers cu termostatul scos nu trecea apa de 90, in oras, ca in afara era pe la 50-60. Eu zic ca e de la termostat, voi ce ziceți?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Sunt proaspat posesor de golf 4 1.6 16 valve van

Problema este ca daca incerc sa calc acceleratia ( Ex: o depasire) imi taie benzina, trebuie sa o iau usor. Face in orice treapta la orice turatie. Inainte de a schiba EGR-ul facea mai rau + un consum mare, acum ceva considerabil mai putin. O prostesc cu o frana de motor apoi continui acceleratia.

Pe tester nu apare nici o eroare ( teste cu vagcom, vcds parca si inca un program).

Am schimbat distributia, filtrele, uleiul, lichidul de racier, pompa apa, bujii,etc.

O a doua problema, atunci cand o las pe loc la relanti mai mult timp, sau fac o usoara frana de motor (treapta a 3-a cu 40 Km/h), sau uneori cand schimb viteza si scade sub 2000 turatii, se aude un zdranganit metal pe metal. am verificat suportul motor, bucsa, este bun, am citit pe aici si de suportul cutiei (bones nu mai stiu cum) este bun si asta.

        Motorul merge bine fara vibratii, abea se aude, fara pierderi de ulei, etc.

 

Multumesc

Modificat de pontilius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kappy - schimba termostatul cu unul corespunzator

 

pontilius - poate ai aer fals, adica iti pierde vacum, cel mai posibil pe la furtunul servofranei sau nu inchide bine supapa de la canistra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kappy - schimba termostatul cu unul corespunzator

pontilius - poate ai aer fals, adica iti pierde vacum, cel mai posibil pe la furtunul servofranei sau nu inchide bine supapa de la canistra.

Știi care este codul la acel furtun de la servofrana sau cum arata?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Sunt proaspat posesor de golf 4 1.6 16 valve van

Problema este ca daca incerc sa calc acceleratia ( Ex: o depasire) imi taie benzina, trebuie sa o iau usor. Face in orice treapta la orice turatie. Inainte de a schiba EGR-ul facea mai rau + un consum mare, acum ceva considerabil mai putin. O prostesc cu o frana de motor apoi continui acceleratia.

Pe tester nu apare nici o eroare ( teste cu vagcom, vcds parca si inca un program).

Am schimbat distributia, filtrele, uleiul, lichidul de racier, pompa apa, bujii,etc.

O a doua problema, atunci cand o las pe loc la relanti mai mult timp, sau fac o usoara frana de motor (treapta a 3-a cu 40 Km/h), sau uneori cand schimb viteza si scade sub 2000 turatii, se aude un zdranganit metal pe metal. am verificat suportul motor, bucsa, este bun, am citit pe aici si de suportul cutiei (bones nu mai stiu cum) este bun si asta.

Motorul merge bine fara vibratii, abea se aude, fara pierderi de ulei, etc.

Multumesc

Posibil filtru de benzina dacă nu a fost schimbat sau pompa de benzina sa nu mai facă presiune.

Legat de zdrăngănit, poate sa fie de la tobele de eșapament, desfăcut vreun filtru prin ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari colegi ,revin cu problema mea, am fost la mecani aseara sa verifice pe unde trage aer fals si da senzorul map peste cap ,a gasit un furtunas de la servo care cand a suflat mai puternic sa miscat ,la strans cu un colier ,acum el a verificat daca mai trage aer pe undeva cu un aparat cu presiune ,adica a bagat aer pe furtunul de la canistra si cu mana opturam clapeta ,si parca se mai auzea ceva ,acum el a zis ca s-ar putea sa mai traga aer pe la galeria de admisie ,dar a ramas pe saptamana viitoare sa o verifice mult mai bine.de dimineata am plecat la munca ,si binenteles si eroare cu mine :( deci nu sa rezolvat cu colierul pus ,dar in schimb masina a mers mult mai prost ,adica tremurat si turometru saltaret ,dar sa si oprit motorul si nu mai puteam accelera ,cum o acceleram cum murea motorul ,abia am miscat-o de pe loc sa fac loc sa se circule si tremurat urat la relanti ,am oprito si pornit pentru a 6 oara si bucurie am putut sa o accelerez si sa plec ,dar tot tremura la relanti .deja e foarte frustrant ca nu ii da de cap si exista doar supozi ,va rog ,ce as mai putea verifica ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Unde se afla futunul de servo si unde se afla si cum arata supapa canistra?

Am schimbat toate filtrele.

Si fara suparare, ce treaba are frana cu acceleratia?

Multumesc

Modificat de pontilius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clau1979 Senzorul map este bun? Mufa de la senzor este ok?Garniturile de la galerie sunt 4 daca trage aer pe acolo.Sub clapeta este o garnitura,teava care vine de la egr si se prinde de galerie sau sub clapeta are si ea garnitura(oring).Clapeta ai adaptat-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pontilius foto 1 canistra foto 2 furumul servo(vine din chestia aia rotunda) marcate cu rosu.

post-130029-0-53419400-1444227773_thumb.

post-130029-0-97445400-1444227778_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cata72 clapeta este curatata si adaptata ,garniturile de la galerie le-a comandat azi mecanicul si el zicea tot de 4 ,Va multumesc pt pareri si sper ca una din ele sa fie buna ,acum intreb unde gasesc garnitura de la clapeta de acceleratie sau daca gasesc ,as vrea pana luni cand ajung la mecanic sa cumpar cat mai multe garnituri si sa fiu sigur ca unde am schimbat e si verificat ,si sper din tot sufletul sa rezolv problema ca imi vine sa o vand ;( .si of topic problema cu tamponul ,era defapt un amortizor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am gasit eu codul la furtunul vacuum pentru servofrana. Codul pentru motor AZD si BCB este 1J0612041FR (Furtun vacuum cu supapa servofrana), in jur de 110 lei varianta OE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!