Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Nu este de cumpărat, decât carcasa filtrului cu tot care cuprinde si termostatul, dar îți dai seama ca e foarte scumpă deci nu merita. Poți sa desfaci carcasa filtrului si sa scoți termostatul afara iar clapeta sa o poziționezi manual in funcție de anotimp, vara aer rece, iarna aer cald de pe evacuare. Legat de funcționarea motorului, iarna nu se simte nimic, dar vara motorul trage mult mai bine si nu bate avansul adică țârâitul acela când demarezi.

 

Exista undeva vreo poza sa arate in ce parte trebuie pus in functie de temperatura aerului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoti carcasa filtrului de pe motor, o intorci si ai sa vezi o teava scurta, te uiti inauntru si ai sa vezi clapeta (de culoare alba). Teava pe care te uiti este traseul de iarna si pun pariu ca este deschisa pe acest traseu. Daca este deschisa poti sa o lasi asa ca oricum vine iarna dar la primavara trebuie sa scoti termostatul afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapetele astea nu cred ca mai functioneaza corect niciuna din ce am vazut eu. Chiar si cele care se mai deschid cand motorul e cald si afara e cald nu o fac de tot cum ar trebui. Temperatura de lucru a acestor termostate e 20 grade dupa manual.

 

Termostatul simplu de aer eu am gasit doar la Volvo, dar nu am reusit sa-mi comand inca: https://www.google.ro/search?q=termostat+volvo&biw=1366&bih=608&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI45jW1NKbyAIVBLMUCh3iMwgy#tbm=isch&q=volvo+air+thermostat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul de pe motor pare a fi de la capacul de tacheti, dar consumul de ulei este de obicei problema la segmenti sau semeringurile de supape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti.

 

Apelez la cei ce au mesterit singuri motorul insa nu numai.

 

Vreau si eu un manual sau date tehnice privind cupluruile de strangere a tuturor suruburilor motorului.

Vreau sa fac o revizie completa a motorului in perioada urmatoare si din pacate mi-am cam pierdut toate documentele salvate dealungul timpului (sper sa mai imi recuperez ceva de pe hdd insa dupa 2 zile de recovery situatia inca e incerta).

Pe scurt vreau sa schimb: semeringuri supape,  segmentii ca tot desfac motorul deci cuplu pt prezoanele motorului, suruburile baii de ulei si al bielelor si ce mai sunt pe acolo.

 

Motivul e simplu: am ajuns la aproape 200.000 Km, masina consuma sa zic 1 L intre schimburi, cu 5w30 am avut peste 1 L si cred eu ca merita o servisare cap coada.

In ultimele 3 luni am facut aproape 9000 Km, am avut zile cand am alergat-o la 40 de grade si cu 150 la ora, iar in forja papa cam 250 ml la 1000 de Km.

 

Sunt constient ca nu voi scapa nici eu de pbmele specifice, asa ca prefer sa fiu preventiv.

Acum ca am banii pusi deoparte si nu apuc sa-i cheltuiesc pt altceva.

 

Motorul va fi revizuit de un mecanic, eu doar voi fi asistent insa prefer sa am eu la indemana toate datele sa-l pot verifica si sa stau linistit ca totul a fost facut cum trebuie.

 

Ms de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari colegi ,revin cu o problema care nu prea ii pot da de cap: 17566 - manifold pressure sensor (g71) implausible signal: aseara am fost la mecanic si a verificat daca trage aer fals si am schimbat senzorul map ,de tras aer fals nu trage asa a spus el ,dupa ce am montat senzorul map am dat o tura sa vedem ce se intampla ,relanti batut in cuie si imbunatatire am vazut imediat ,adica am dat sa vad consumul mediu si crestea si scadea mai repede ,de cand cu eroarea crestea repede dar scadea greu ,am revenit la service si gata am crezut ca am scapat dar surpriza sa aprins acolo si iarasi consumul pe mediu crestea repede si scadea greu ,ex plecat din metalurgiei pana la mall vitan 11% si scazut pana la 9% adica foarte greu si putin .acum problema de a reaparut eroarea este datorata miscari masini in laterale pt depistarea altei probleme la un tampon .Ce credeti ca ar avea? ,ca ma zapacit de cap .imi puteti recomanda un mecanic sau un service care sa stie ce sa verifice ,ca sincer m-am cam saturat sa cumpar piese si sa nu fie ele problema .Stiu ca nu e aria potrivita dar doar intreb pe data de 10/2/15 am cumpar tampon cutie motor si acum troncane ,mecanicul a zis ca sa rupt ,exista vreo posibilitate sa am garantie pe el si sa il pot schimba ? Adica e nasol ca sa rupt dupa 8 luni ,si nici nu merg mult cu masina sau pe drumuri de tara, doar bucuresti .va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine uita-te tu la conducta de servo frâna sa nu fie crăpată. Eu de acolo aveam codul asta de defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc si varianta asta ca ma disperat sincer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok dar daca era crapata conducta nu trebuia sa am probleme cu frana ??? Si de ce dupa montarea noului sensor a mers ceva mai bine si dupa ce am hatanato a reaparut eroarea ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si cablajul sa nu aiba pbme. Senzorul degeaba e bun daca semnalul nu ajunge cum trebuie la ecu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok dar daca era crapata conducta nu trebuia sa am probleme cu frana ??? Si de ce dupa montarea noului sensor a mers ceva mai bine si dupa ce am hatanato a reaparut eroarea ??

Bine, sa nu crezi ca este rupta de tot, de obicei se crapa si prin crapatura aia trage aer fals care prosteste MAP-ul, dar la frana nu se simte nimic. Ca sa verifici tu daca trage aer fals, scoate filtrul de aer afara, scoate furtunul de vacuum de la canistra de vapori (pe aripa dreapta cea care tzacane), pune mana pe clapeta de acceleratie, obtureaz-o bine si sufla pe furtunul scos de la canistra. Daca ti se umfla ochii ca la broasca :)))), si nu se aude nici un fasait pe niciunde atunci nu trage aer fals, daca fasaie pe undeva acolo este problema.

 

Legat de suportul motor nu cred ca este rupt doar este prea moale (boala lor). Eu am bagat un furtun intre partea de mijloc (care se misca) si cadrul suportului, in partea din spate catre volan si nu mai misca, nici trepidatii nu da. De schimbat poti sa schimbi cate vrei ca tot o sa miste, sunt prost concepute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

53mad am sa incerc maine dimineata :) si sincer sper sa nu fac ochii ca de broasca si sa fie un furtun ceva ,dar stiu ca si mecanicul a facut ceva de genul si a zis ca nu rasufla pe nicaieri ,dar a mentionat ceva de epurator ca ar trage aer fals ,dar nici acolo nu e sigur si luni il desface sa vada daca trage aer sau baga aer :( ,legat de tampon ,maine ma programat la service sa constate problema .E deranjanta deja problema asta cu eroarea si momentan fara rezolvarea ei .cert e ca cu noul senzor ,valorile la consum se miscau mult mai repede ,dupa ce apare eroarea zici ca e in doru leni mai ales scazutul de combustibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

53mad multumesc pt informati ,toate informatiile pe care le primesc aici le voi da si mecanicului ,asa ca multumesc tuturor care isi dau cu parerea (o parere buna)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

53mad treaba cu suflatul o fac cu motorul pornit sau oprit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Epuratoarele cu membrana pot face aer fals daca se sparge membrana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mecanicul a zis ceva de epurator ,dar de ce nu da mereu eroarea ,si de cele mai multe ori o da dimineata ;(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Epuratorul se poate testa sa vada daca e rupt ceva ??? Vreau sa stiu cum se face ca sa stiu daca mecanicul face ce trebuie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se demonteaza epuratorul de pe motor si se scoate membrana pentru verificare vizuala, dar asta depinde daca epuratorul tau are. Ce cod motor ai, sau unde intra furtunul de la epurator: direct in galeria de admisie sau in zona filtrului de aer inainte ca aerul sa treaca prin clapeta ?

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci mi se pare ca nu ai epurator cu membrana, doar BCB stiu ca are din cele 2. Epuratorul tau e simplu, are un furtun ce duce in carcasa filtrului de aer, nu in galeria de admisie. Deci aer fals poti avea pe la servo sau de la supapa canistrei, in cel mai nasol caz garnituri clapeta de acceleratie sau cele intre galeria de admisie si chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiud multumesc ,am sa le verific pe toate ,dar ce am vazut la mecanic ca a facut a fost cu o mana a opturat clapeta si cu cea lalta a scos furtunul de la canistra de carbon ,a pus gura la furtun ,nu stiu daca a suflat sau tras aer in piept stiu ca a sa oprit motorul si cand a luat mana de la clapeta sa facut vacum asa zicea el si ca nu trage aer fals .acum am sa il mai pun sa mai verifice inca o data

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!