Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Valva de la canistra de carbon se gaseste altceva in afara de Bosch si original? Nu prea am gasit pe stock Bosch...

Valva vine numai pe original si este făcută de Valeo acum, modelele mai vechi erau făcute de Bosch si Sagem dar vezi ca e scumpă, eu am dat 650 RON pe ea. Se poate lua si de la dezmembrări fără probleme doar sa fie buna si sa nu fie ruginita (a mea era blocată de rugina)

Modificat de 53mad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut probleme cu oscilatiile la relanti cand se incalzea motorul.Am dat-o jos si am curatat-o si pe dedesupt ca avea depuneri mari, am miscat putin si clapita din interior am curatat si pe acolo.De atunci imi sta relantiul fix.

http://vwforum.ro/topic/66128-diy-curatare-clapeta-acceleratie-motor-16-16v-azd/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curățat clapetă de aceleratie am luat sprei special am facut o lună îți faci freaza în clapetă și pe interior am adaptat o pe testar(93%-7%) așa imi arăta la adaptare,egr la fel ...asta am observat aku 2 luni când am fost la piatră neamț, cum stăteam la semafor varia între 750-900..nuj ce să i mai fac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valva de la canistra de carbon se gaseste altceva in afara de Bosch si original? Nu prea am gasit pe stock Bosch...

Valva vine numai pe original si este făcută de Valeo acum, modelele mai vechi erau făcute de Bosch si Sagem dar vezi ca e scumpă, eu am dat 650 RON pe ea. Se poate lua si de la dezmembrări fără probleme doar sa fie buna si sa nu fie ruginita (a mea era blocată de rugina)
514 as putea sa o iau acum, să-mi bag picioarele în ea de valva. O sa merg la mecanic înainte pentru o verificare sa nu dau banii degeaba sau sa nu fie altceva... Codul oe este 1J0906517F?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal sunt 2 role pe cureaua de accesorii care si la mine trebuie schimbate dar momentan mai merg o perioada(normal ca nu o sa astept sa , se gripeze doamne fereste).Referitor la faptul ca daca iei de volan stanga maxim ori dreapta sa stii ca si eu am ceva trepidatii usoare dar sa moara motorul nu am patit niciodata...Nu cred ca au treaba acele role decat , daca cumva s au gripat(deja cred ca acea curea scotea ceva sunete frecandu se de ele si sigur auzeai ceva).Eu exclud asa ceva...sa inteleg ca ai fluctuatii puternice si un relanti destul de slab daca patesti asa ceva iar problema sigur e din alta parte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curățat clapetă de aceleratie am luat sprei special am facut o lună îți faci freaza în clapetă și pe interior am adaptat o pe testar(93%-7%) așa imi arăta la adaptare,egr la fel ...asta am observat aku 2 luni când am fost la piatră neamț, cum stăteam la semafor varia între 750-900..nuj ce să i mai fac

Problema este la potentiometrul din interiorul clapetei sau motorasul electric nu se știe exact, deci poți sa o cureți pana obosești ca nu de acolo este, pur si simplu partea electrică a clapetei slăbește probabil din cauza căldurii. Eu tind sa dau vina pe termostatul din filtrul de aer, cine știe de câți ani a fost blocat pe aer fierbinte, practic clapeta s-a prăjit Modificat de 53mad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curățat clapetă de aceleratie am luat sprei special am facut o lună îți faci freaza în clapetă și pe interior am adaptat o pe testar(93%-7%) așa imi arăta la adaptare,egr la fel ...asta am observat aku 2 luni când am fost la piatră neamț, cum stăteam la semafor varia între 750-900..nuj ce să i mai fac

Problema este la potentiometrul din interiorul clapetei sau motorasul electric nu se știe exact, deci poți sa o cureți pana obosești ca nu de acolo este, pur si simplu partea electrică a clapetei slăbește probabil din cauza căldurii. Eu tind sa dau vina pe termostatul din filtrul de aer, cine știe de câți ani a fost blocat pe aer fierbinte, practic clapeta s-a prăjit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iam dat jos acel termostat ca se blocase pe închis și iam bagat un șurub cu 2 seibi ca să stea cam un sfert deschisa clapeta,aveam și acel lag la accelerație apăsăm și dabia urca în ture,dar io as zice ca tot din alternator ar fi ceva,dacă merg fără lumini nu variază ,dacă i pun luminile începe să varieze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu termostatul este depașită, răul a fost făcut deja adică clapeta este prăjită deja. Am încercat si eu treaba cu alternatorul si nu este de acolo. Ca sa-l scoți din ecuație poți sa dai jos cureaua de la accesorii atunci când motorul este încălzit, aprinzi farurile si vezi dacă face, dar toată treaba o faci scurt ca o sa-ți golească bateria dacă o ții mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ți se pare ridicol da romanu este inventiv și chiar îmi merge foarte bn cum iam făcut,de consumat sunt foarte multumit aku să văd cum fac cu clapetă,o să mă duc la dezmembrări să văd ce găsesc și la ce bani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cr3itooS este clapeta de acceleratie. Crede-ma ca m-am luptat multa vreme cu oscilatiile la relantii cand este foarte cald motorul (la pornirea ventilatoarelor, la aprinderea farurilor, etc). Am schimbat toti senzorii de pe motor, EGR nou, curatat si verificat toate contactele care pareau a fi imperfecte, am fost si la reprezentanta si au verificat-o 3 zile, pana cand am facut ultima investitie in ea, CLAPETA DE ACCELERATIE si acul este batut in cuie. Masina de care vorbesc am vandut-o, dar am luat alta cu acelasi motor (kilometrajul la jumatate, real fata de prima) si surpriza acelasi defect, aceeasi rezolvare. Deci 2 AZD-uri cu aceeasi problema si aceeasi rezolvare.

 

Si eu am oscilatii nu foarte mari dar sunt prezente. Au fost curatate atat egr-ul cat si clapeta si senzorul maf , dar mai persista oscilatiile. Daca trag jos mufa de pe egr revine la normal. Turatia sta fix , este posibil sa fie si asta de la clapeta? Dar atunci de ce isi revine daca scot egr-ul din functiune?

 

P.S. Cum e asta cu blocatul pe rece sau cald pe filtrul de aer?

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in interirorul filtru o sa gasesti un termostat mic si mai jos clapeta care trebuie sa traga aer la o anumita temperatura .....masina avand 14-15 ani iti dai seama ca numai este bun....lam dat jos si in locu lui iam bagat un surub cu 2 piulite sa stea deschisa ,daca masina trage numai aer cald no sa ti mearga bn si iti consuma mult...masina normal trebuie sa si faca amestecu cu aer cald si rece

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum iti dai seama daca acel sensor mai e sau nu functional, si cum ar trebui sa functioneze acum la 13 ani?

Niciodata nu m-am uitat si vrea sa vad.

Clapeta aceea e actionat automat sau trebuie setat cu mana in vreun fel?

Si care este pozitia ei corecta in functie de temperatura de afara?

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta de aer cald rece se afla inaintea filtrului de aer si e reglata de un termostat. Pentru ca lucreaza intr-un mediu uscat si plin de praf si cu temperaturi mari el nu rezista in timp. Pica si cele din antigel care au ungere si curatenie fata de acestea de aer, deci e normal ca sa nu mai functioneze dupa cativa ani buni, 10 ani e prea mult deja...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci atunci acest thermostat trebuie inlocuit.

Ce marca imi recomanzi, sau exista vreun cod?

Si daca schimb o sa se simta ceva diferenta in functionarea motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este de cumpărat, decât carcasa filtrului cu tot care cuprinde si termostatul, dar îți dai seama ca e foarte scumpă deci nu merita. Poți sa desfaci carcasa filtrului si sa scoți termostatul afara iar clapeta sa o poziționezi manual in funcție de anotimp, vara aer rece, iarna aer cald de pe evacuare. Legat de funcționarea motorului, iarna nu se simte nimic, dar vara motorul trage mult mai bine si nu bate avansul adică țârâitul acela când demarezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din baieti , am curatat acum clapeta de acceleratie si EGR-ul si am observat ca am mult ulei scurs in jurul EGR-ului si deasupra de fisele bujiilor .

 

Acum o luna in care am facut aprox 400km maxim prin oras am bagat jumate de litru de ulei 10W40 (eram aproape de maxim pe joja) iar acum am fost la minim , imi consuma mult ulei in ultimu timp .

 

Aveti idee ce este cu uleiul scurs pe motor in pozele urmatoare ?

 

IMG_0315.JPG?dl=0

IMG_0316.JPG?dl=0

https://www.dropbox.com/s/mtyw1qikag1cpg3/IMG_0315.JPG?dl=0

 

https://www.dropbox.com/s/xnrpjksqj8ucr9b/IMG_0316.JPG?dl=0

Modificat de flock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauza detonatiilor în cazul meu se datorează consumului de ulei,în 8k km mi-a consumat 2.5L,acum 1 săptămână am făcut schimbul de ulei,am ales ravenol 10w40,înainte am avut Castrol Magnatec,vreau s ava spun ca de cand am facut schimbul s-a simțit o îmbunătățire în mersul mașinii și detonatiile au încetat,ceea ce vreau sa transmit celor care ai detonatii și nu reușesc sa dea de cap cauzei sa ia în calcul și uleiul.multumesc,sanatate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

miyagirza

Salut , ce parere ai de castrol magnatec...?

Eu de curand am schimbat consumabilele si evident uleiul. iar acuma imi scoate fum mai ceva ca un tractor ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,Eu abia ce L-am schimbat,mi-a consumat cam 2.5L în 8000km,am ales ravenol,mi-a fost recomandat de la service,sunt sigur ca nu am scăpat de consumul uleiului dar pot spune ca imediat s-a simiți o îmbunătățire în mersul mașinii,cu cel de la castrol în ultima perioada masina se accelera foarte greoi.poate și cu ăsta după 6000'7000km voi avea aceleași simptome,nu pot sa știu de pe acum.momentan sunt mulțumit, salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Sunt proaspat pisesor al unui golf 4. 1.6 16 valve

Cand dau se accelerez, accelereaza putin si apoi parca imi taie benzina, nu se mai accelereaza. In orice treapta, mai ales cand este clima pornita. Citind pe forum am schimbat egr, curatat si reglat clapeta acceleratie, bujii, etc. Pe tester nu apar erori. Ar putea fi injectoarele? Se comporta asemanator, ca si cum ar avea un motor de 800 si masina incarcata full

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrul de benzina l.ai schimbat?sta la relanti?motorul tremura cand accelerezi?ulei consuma ?Inainte tragea bn?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar ce am luat-o. Am schimbat toate filtrele, uleiul, distributia cu pompa de apa, curea accesorii, lichid racier, lichid frana, lichid servo, EGR, curatat+reglat clapeta acceleratie, placate frana, discuri, etc.

-La relanti sta la 750 turatii (consum 0,5-0,6) fara oscilatii.

-Cand accelerez, nu tremura. Accelereaza pana la un punct (Ex: 3000 turatii, treapta 3, 60Km/h) si incep sa scada usor turatiile. trebuie sa fac o frana de motor si apoi isi revine. Uneori mai repede alteori mai greu.

-Chiar verific uleiul de minim 2 ori/zi. Nu a pierdut nimic.

-Inainte nu stiu cum tragea ca doar ce am luat-o de la un samsar. Avea mufa egr scoasa, si (citind pe aici ) am crezut ca este de la el. Inainte sa schimb egr si sa curat clapeta facea mai urat. Cu schimbarea egr a scazut si consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!