Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Filtrul de ulei se strânge la mana. Dacă nu ai dinamometrică, faci un semn pe filtru și după ce garnitura atinge motorul, strângi o jumătate de tură (asta ar fi pt 15Nm).

Atenție să verifici dacă garnitura veche a fost eliminată impreuna cu filtrul și să ungi nouă garnitură cu ulei (parca scrie și în instrucțiunile filtrului despre asta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Va mai povestesc o chestie ce am patit.Decand am luat masina avea un sunet mai gutural si am dat mereu vina pe finala ca era mai galagioasa.In schimb,luna dupa luna,devenind din ce in ce mai galagioasa am luat mai in serios problema si m-am dus cu ea la service.S-a dovedit a fi racordul flexibil fisurat,scapa gaze pe acolo.Masina devenise si extrem de puturoasa,cu simptome de parca ambreajul scapa,de la 2000 la 3000 de ture dandu-mi in nas si o gramada de detonatii.Dupa ce am descris problema inginerului de service,mi-a spus ca e normal din cauza scaparilor de gaze care influenta citirea corecta a amestecului de gaze de catre sonda lambda.Acum au disparut detonatiile si are din nou putere plus ca motorul incepe sa se auda de la 3000 de ture in sus fiind extrem de silentioasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de informatii.

 

Am desfacut surubul cu tubulara de 19.

Filtrul avea la fund o parte care arata ca un surub mare, la filtrul man se potrivea tubulara de 32 , si la Mahle cea de 24.

Am strans cat mi-a dat voie atat surubul cat si filtrul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

 

Am facut un test de compresie iar valoarea obtinuta a fost 14 la toti 4 cilindri. 

 

Mentionez ca testul nu a fost facut la "rece" .... ma incadrez in parametri normali ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva nu mi miroase a bine cu valorile alea(sigur te a pacalit acel nene)...14 pe toti 4?Ce e diesel?Cu 11 ies pe fabrica din ce am citit pe net si totusi a trecut ceva timp peste acea masina sa aibe 14...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gresit...incurci rata de comprimare cu compresia....acele valori nu sunt ireale.Intr'adevar...cam prea aproape de "nou" si fara dezechilibru pe vre'un piston.Inseamna ca motorul ar fi excelent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa mi-a zis mecanicul.....ce pot sa zic, nu am vazut cu ochii mei....problema e ca imi consuma ulei si am zis sa fac un test de compresie mai intai....

 

Mai are rost sa mai fac odata testul la "rece" ... ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca iti consuma ulei cu valorile astea de compresie,inseamna ca ai probleme la supape.Mai exact,la simeringuri.In astfel de cazuri,consumul de ulei este mai mare in special la drumurile lungi(unde motorul sta mai multa vreme la o turatie ridicata,destul de constant).Inca un simptom ar fi "prima cheie".Daca e de la simeringuri,la prima cheie,da fum albastru imediat pe esapament dupa care usor-usor dispare.Asta in cazul in care problema nu e grava,adica simeringurile nu sunt coapte de tot sau ai probleme doar la cateva supape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul de ulei este dat de uzura segmentului de ungere, care nu tine si presiunea... Asa ca poti sa ai compresie si sa iti consume ulei din cauza segmentului de ungere.

De cele mai multe ori consumul e dat de un cumul de factori: segmenti, semeringuri, ghiduri, pierderi de etanseitate, etc.

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Strange bani si apuca.te de segmentare,eu nici nu i.am mai facut test de compresie ca nu mai avea rost la cat ulei papa,asa ca am segmentat.o.Segmentii erau intacti dar cei de ungere erau foarte uzati de nu mai stateau pe interiorul camasii cadeau jos.Daca faci segmentarea sa pui ulei NOU,nu il mai pune pe cel vechi cum fac mulți si apoi se plang ca tot le papa ulei.Dupa segmentare am pus ulei nou si in 8000 nu i.am completat,e la semn.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut 

 

Vreo parere despre urmatorul ulei? 

  Ulei motor Motul 4100 Turbolight, 10W40

 

L-am gasit la un pret destul de bun si ma gandeam sa schimb, sa trec de la Castrol la Motul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bun uleiul,dar daca iti papa motorul ai poti pune si de 100lei litrul ca tot il papa.Eu am castrol 10w-40 si sunt multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam pentru lamuriri....mda, ramane sa mai strang cureaua si apoi sa ma apuc de treaba :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu sa inteleg ca dupa segmentare ai pus 10w 40...totusi de ce? Eu tineam acest tip inainte de segmentare...motivele sunt destul de clare dar daca deja ai bagat acel petrol in motor si vine iarna...ti ar trebui in mod normal un 5w 30...

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am la 2 masini 10w40 care una dintre ele are aproape 400mii iar cealalta 250 mii si nu imi consuma ulei deloc.Nu conteaza ca e vara sau iarna motorul toarce frumos.U pui de care doresti,eu merg pe 10w40 pana o pica motoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sdR+ man ce trebuie sa intelegi e faptul ca dupa segmentare nu mai consuma ulei, nici macar 5w40... testat de mine. Ce ulei pui e optiunea ta, masina asta vine din fabrica si in cartea ei e specificat 5w40 din mai multe motive:

-e printre primele motoare vag cu 16 valve si deci cu cuplu la turatie mai mare => nevoie de lubrifiere mai buna

-temperatura ajunge mai repede la 90 °C si deci 5 fata de 10 ofera o lubrifiere mai buna pe perioada rece a motorului, ea fiind scurta nu se consuma prea mult din cauza contractarii segmentilor.(in manual e dat un consum normal de 600 ml la 10.000 km, de aici vine)

-baia de ulei este mai mica pentru ca e nevoie de mai putin ulei pentru ca e mai subtire pentru lubrifiere optima.

Deci alegi... Eu am recomandat sa se puna 5w40 pt ca inginerii vw nu sunt fraieri si au facut multe teste pe motoarele astea. Cu intretinerea adecvata un motor din perioada aia bate la fund multe motoare de acum ca si rezistenta la uzura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveți idee cât ma duce o segmentare, am schimbat tacheții cu distribuție, filtre, ulei si se tot aude bătaie, mulți mi-au zis ca bate pietonul sau ar fi axa cu came, nu știu cât m-ar duce sa îl segmentez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In jur de 1500 ron cu tot cu manopera, ulei si filtre noi chiar daca le-ai schimbat recent.

Modificat de hanesti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A folosit cineva soluția STP de curățat injectoare?eu după ce am adăugat o sticluță la un plin de benzina,s-a aprins martorul MIL și trage mult mai greu decât înainte. ..îmi poate spune cineva dacă e oarecum normal?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus la o jumatate de rezervor 100 de ml(nu m am riscat sa fac un plin si sa pun toata sticluta).Prin bord nu vad nimic aprins...Diferente nu prea vad nici in bine dar nici in rau...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o masina care merge bne ai trebuie benzina buna si ulei bun si talpa,nu toate prostiile de aditivi si altele ca de aia va sunt masinile puturoase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cateva pagini in urma am atasat un link in legatura cu aditivii de orice tip. Va sugerez sa al cautati si sa-l cititi, are cate ceva de spus si sincer sunt de acord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o masina care merge bne ai trebuie benzina buna si ulei bun si talpa,nu toate prostiile de aditivi si altele ca de aia va sunt masinile puturoase.

 

Subscriu si eu la ce zice colegul, e o diferenta foarte mare in mersul motorului daca dupa o perioada mare si lata de mers urban scoti masina la alergat in sensul de mers constant la turatie mare.

De ex. un mers pe autostrada cap-coada cu 130+ pe tempomat unde este (cum e cazul meu) unde motorul (meu) sta la 3800 RPM, turatie care e absolut necesara sa strabati constant o autostrada cu dealuri mari cum e A3 cu motor de 1.4 lejer si fara retrogradari. Binenteles totul tine de limita de viteza de pe acel drum si de caracteristica fizica a drumului (curbe si dealuri), dar ideea ramane aceasi: mers cat mai mult pe extern cu turatii constante intre 2500-4000 RPM.

Mers constant la 2000 RPM in treapta a 4a sau a 5a mi se pare ca e moartea acestor motoare de 1.4 si 1.6.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ai dreptate Sergiu , trebuie sa recomand si eu mersul in turatii mari cel putin o data la cateva luni.

Si eu I-am dat pana in 6500/6600 in jur la 100 km numai pe autostrada , bine, mai trebuia sa si incetinesc dar reluam turatiile.

Dupa ce am pus jos masina in oras, si ziua urmatoare am dat cheie si am pornit la drum m-am uimit la ce bine raspundea masina.

La cea mai mica apasare a pedalei de acceleratie masina sarea ca niciodata.

Pur si simplu aveam impresia ca fugea masina de sub mine.

Si pana in aceast moment (au trecut vreo 2 luni si ceva de atunci) masina merge exceptional, lucru care lipsea inainte sa-i dau in gura.

Nu prea iesieam din oras. Deci recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti , 

 

spuneti-mi va rog cum ati rezolvat problema asta:
16786 - EGR System: Excessive Flow
P0402 - 35-00 - -

 

Eu am curatat acum 2 ani EGR-ul dar codul acesta de eroare tot mi-a ramas , cand pun contactu imi apare borna de EPC aprinsa iar dupa ce pornesc motoru se stinge .

Sa modific valoarea cu VagCom , iar daca asta trebuie , ce valoare sa introduc la Egr adaption?

 

Multumesc mult.

Modificat de flock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!